Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
OU 47/2007 - CASA DE MARCAT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 9

Salt la continut


OU 47/2007 - CASA DE MARCAT


180 replies to this topic

#161 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 20 May 2008 - 01:10 AM

In loc de chitanta se utilizeaza bonul fiscal. Factura + bon fiscal este calea ce trebuie urmata de dvs. pentru a nu avea probleme cu autoritatile compente ce au rolul de control pe aceasta tema.
Se emite bonul fiscal apoi factura fiscala, ca is procedura, iar pe factura se scrie , daca doriti, pentru o mai buna informare a dvs., numarul bonului fiscal. :thumbup:



#162 mircri

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 September 2008 - 10:56 AM

Vezi postareaCrystyna1980, la Sep 25 2007, 02:33 PM, a spus:

Firma la care lucrez vinde bunuri de folosinta indelungata. La persoane fizice vindeam doar in perioada targurilor, expozitiilor... si atunci taiam factura si chitanta... Acum nu se mai poate. Ce facem? Cumparam casa de marcat doar pentru targuri (care sunt vreo 2 pe an si vindem 5 produse pe perioada targului)? La targuri participam mai mult pentru publicitate...
Targurile sunt de obicei in Bucuresti, firma e din Arad. Va trebui transportata casa de marcat de fiecare data pana in Bucuresti?
Rog pe cei care au mai participat la targuri in alte judete sa ma ajute...
Multumesc mult
Are cineva vreun raspuns?




#163 flo8200

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:

Postat 15 September 2008 - 11:19 AM

Ar fi doua variante:

1. In mod normal faceti comert cu amanuntul ocazional si nu ar trebui casa de marcat;
2. Sau se poate sa nu emiteti chitanta si sa mergeti la sfarsitul zilei sa va depuneti banii in contul bancar al societatii dar in numele clientilor persoane fizice. Adica sa para ca persoana fizica nu v-a dat banii in numerar, ci a fost la banca si i-a varsat in contul dumneavoastra.



#164 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 22 September 2008 - 01:01 AM

In legatura cu pastrarea rolelor de la casa de marcat, se pastreaza rolele doi ani si rapoartele zilnice zece ani. In afara faptului ca asta e o aberatie, nici un raport nu va mai fi lizibil dupa zece ani, in afara faptului ca in legea contabilitatii spune ca documentele justificative se pastreaza cinci ani, si cred ca fiind lege organica are prioritate fata de ordonanta in cauza - explica-le chestia asta insa inspectorilor fiscali!!!! - in afara deci de aspectele de mai sus, la noi s-a scornit un nou registru - registrul pentru rapoartele fiscale zilnce.
Vreau sa va intreb daca ati auzit de el, in ce temei legal este aparut peste noapte, daca exista formular tipizat sau e dupa ureche si daca exista vreo amenda pentru neintocmirea lui. Intocmire vorba vine, pentru ca de fapt la ce am vazut eu sint 6 coloane pe foaie, pe fiecare coloana se lipeste cite un z.
Va rog daca stie cineva sa raspundeti pentru ca deja am avut ceva controale pe tama asta. Nu au dat amenzi, dar.... nu vreau sa aiba ocazia sa dea.
eu nu am gasit nimic desi am citit ordonanta de mii de ori. :thumbup:
Multumesc anticipat!



#165 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 22 September 2008 - 09:45 AM

1) In ce priveste rolele caselor de marcat, exista o lege care-i obliga pe furnizorii de asfel de role sa foloseasca o hartie de calitate astfel incat textul scris pe ele sa fie lizibil mai multi ani. Deci ei raspund daca nu va mai fi vizibil. Utilizatorii au doar obligatia sa se aprovizioneze de la furnizori autorizati pentru vanzarea acestor role. La fel e si pentru cumpararea caselor de marcat, sa fie doar de la furnizori autorizati.
2) Nu am auzit de registrul pentru rapoartele fiscale zilnce si nici nu cred ca exista. Sa ne dai sursa de unde ai citit despre asta. Citesc aproape zilnic noutatile legislative si nu am auzit despre asta; dar nu este exclusa o scapare-surpriza.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#166 safdolid

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 October 2008 - 11:26 PM

Vezi postareamircri, la Sep 10 2008, 10:56 AM, a spus:

Vezi postareaCrystyna1980, la Sep 25 2007, 02:33 PM, a spus:

Firma la care lucrez vinde bunuri de folosinta indelungata. La persoane fizice vindeam doar in perioada targurilor, expozitiilor... si atunci taiam factura si chitanta... Acum nu se mai poate. Ce facem? Cumparam casa de marcat doar pentru targuri (care sunt vreo 2 pe an si vindem 5 produse pe perioada targului)? La targuri participam mai mult pentru publicitate...
Targurile sunt de obicei in Bucuresti, firma e din Arad. Va trebui transportata casa de marcat de fiecare data pana in Bucuresti?
Rog pe cei care au mai participat la targuri in alte judete sa ma ajute...
Multumesc mult
Are cineva vreun raspuns?

Spune-mi te rog ai mai primit vreun raspuns, pt ca sunt in aceeasi situatie si m-ar interesa sa stiu..



#167 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 11 December 2008 - 06:11 PM

Lg.264/07.11.2008 pentru modificarea OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, publicata in MO 767/14.11.2008 abroga litera e) de la alin. (6) al art. 4, introdusa prin art. V pct. 3 din O.G. nr. 47/2007:
Art. 4.
(6) Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati:
e) sa inregistreze banii personali detinuti de angajati si/sau de administratorul unitatii intr-un registru special intocmit in acest sens si sa introduca, la inceputul fiecarei zile, in aparatele de marcat electronice fiscale soldul initial reprezentand monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da restul clientului.
Nu mai exista obligativitatea registrului special pentru inregistrarea banilor personali si nici obligativitatea introducerii in aparate a monedelor/bancnotelor divizionare pentru a da restul clientilor.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 December 2008 - 01:15 PM




#168 lagaman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 19 January 2009 - 01:06 AM

Vezi postareaSalsa, la Oct 5 2007, 10:48 AM, a spus:

conform OUG 28/1999, modificata prin OG 47/2007, art. 2, se prevad exceptiile de a utiliza case de marcat fiscale, iar conform art.1 se prevede ca " operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale", si " au obligatia sa emita bonuri fiscale si sa le predea clientilor".
Se precizeaza undeva interzicerea emiterii chitantelor?


bun, de acord, daca incasezi insa un avans luna asta si livrezi produsul peste 2 luni, mai intrii sub incidenta legii?

- 1) produsul nu este pe stoc / gestiune in momentul incasarii avansului, deci nu am cum sa-l scot din sistemul de gestiune pe bon de casa, mai ales in avans si rest plata, el nici nu a fost produs inca.
- 2) in momentul incasarii avansului nu are loc nici o livrare de bunuri si nici o prestare de servicii, eu doar il incasez pe ceva ce luna viitoare o sa-i produc, asta daca nu imi rup un picior si trebuie sa-i dau banii inapoi atunci si raman si cu suma respectiva inapoiata si cu tva-ul pe suma respectiva dati la stat, deci minusez de 2 ori.

pt ca a r fi mai simplu cu factura si chitanta de avans si cel mult ca avans bagate pe 419.

3) chiar trebuie aici si factura? nu ai produsul pe stoc nu realizezi un serviciu, incasezi doar un avans, o garantie daca vrei altfel spus ca omul va veni luna viitoare sa ridice ce ai lucrat tu, ca sa nu produci degeaba pe stoc. eu zic ca ar fi suficient chitanta la avans si prinsa nu pe 419 ci pe garantii la 462.



#169 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 January 2009 - 04:45 PM

s-a mai discutat de avansuri platite de clienti, uite aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...04&hl=avans , asta ce am gasit la repezeala, insa sunt multe topice - eu nu am timp sa ti le caut pe toate, din ele mai sunt si despre avansuri catre fz. , avansuri salarii ... nu intra in tema de aici.

oricum, uite baza legala pt. emitere fact. avans clienti .. din codul fiscal

Facturarea
Art. 155. - (1) ......... De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.

Art. 1342. - (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se încasează avansul, pentru plățile în avans efectuate înainte de data la care intervine faptul generator. Fac excepție de la aceste prevederi avansurile încasate pentru plata importurilor și a taxei pe valoarea adăugată aferente importului, precum și orice avansuri încasate pentru operațiuni scutite sau care nu sunt impozabile. Avansurile reprezintă plata parțială sau integrală a contravalorii bunurilor și serviciilor, efectuată înainte de data livrării sau prestării acestora;


inca ceva : garantiile nu se inreg. pe 462 !!



#170 tadi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 29 June 2009 - 05:41 PM

Am si eu o intrebare.
Doresc sa ma autorizez (PFA) pt. cod CAEN 0149 "cresterea albinelor si productia de miere si ceara de albine".
As dori sa stiu, cu referire la articol de lege daca se poate, daca este obligatoriu sau nu detinerea unei case de marcat, asta in situatia in care am o singura incasare pe an in urma predarii mierii. Mentionez ca predarea se face la o societate comerciala.



#171 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 30 June 2009 - 08:07 AM

pentru tadi: nu va trebuie casa de marcat fiscala.



#172 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 30 June 2009 - 08:23 AM

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 28 din 25 martie 1999 (**republicată**)(*actualizată*)
privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale***):
"(1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."

V-am postat si trimiterea la art.legislativ., din care reiese, asa cum a spus si colega mea, ca nu sunteti obligat sa detineti casa de marcat.

Dana




#173 tadi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 30 June 2009 - 02:13 PM

Multumesc mihaela_cva si Dana42 pt. raspunsuri.



#174 Simina.B.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 05 July 2009 - 09:41 PM

Buna.
Am si eu o intrebare.

Am vorbit zilele trecute cu cineva care are o brutarie si livreaza paine la diversi agenti economici din localitatea respectiva. Insa cand ajunge masina la client mai are si solicitari de la persoane fizice si soferii vand si la acestia. Pentru a nu fi considerata operatiune care nu este acoperita de acte sau vanzare neinregistrata, toate masinile au case de marcat si se emite bon fiscal la fiecare client.
Problema e urmatoarea, a fost un control de la garda la o firma cu acelasi gen de activitate si pentru situatia de mai sus a dat amenda, spunand ca nu este corect sa procedeze in acest fel.

Intrebarea mea e, cum ar trebui sa se procedeze in aceasta situatie (vanzarea direct de la masina de distributie a produselor finite de panificatie). As vrea sa specific ca se vinde destul de mult asa, este o cerere mare de la persoanele fizice, care pot astfel cumpara la pret de producator.

imi cer scuze daca poate am incadrat intrebarea la o categorie gresita.
Multumesc.



#175 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 11 July 2009 - 01:58 AM

Parerea mea e ca cei de la garda care au dat aiurea amenda ar trebui sa va raspunda.
Interesant ar fi pe ce baza legala au dat acea amenda, atata timp cat soferul firmei dadea bon fiscal pentru ce a vandut la persoane fizice ( dar oare soferul avea actele de marfa ok ( nu de alta , dar am colaborat cu cuptoare de paine si stiu cum e )).



#176 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 July 2009 - 03:56 PM

Aveti gestiune separata pentru aceasta activitate?
Este gestiune de tip 'retail'(asa ar trebui, avand in vedere ca vindeti direct catre consumatorul final, catre populatie)?
Atunci, trebuie aveti si adaos comercial. Deci, marfa nu mai este la 'pret de producator'...

Ce s-a trecut in procesul verbal?



#177 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 13 July 2009 - 04:28 PM

In primul rand trebuie sa existe aprobare pentru comert ambulant, cu specificarea locurilor si eventual cu poze ale locurilor.
In al doilea rand trebuie sa aveti cod CAEN de vanzare cu amanuntul in comert ambulant.
In al treilea rand trebuie ca aceste case de marcat sa fie fiscalizate.
In al patrulea rand trebuie sa existe o separare de spatii si de produse ale comertului en-gros de comertul en-detail, atat in depozit cat si in masini. Eventual sa fie o masina pentru en-gros si alta masina (sau aceeasi dar la alte ore) pentru comertul en-detail.
Si mie mi se pare ca posibilitatea de frauda e mare in acest caz: cine stie cate paini se dau fara bon.
Chiar soferii pot fura firma. E interesant sa faceti un inventar inopinat al masinii la iesirea din fabrica, facand o comparatie intre ce e pe aviz si ce e in masina. Eu cred ca o sa aveti surprize, dara asta e alta problema.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#178 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2009 - 10:51 PM

De multe ori nu din cauza soferilor e diferenta intre aviz si realitate.daca as face un control al masini fata de aviz as gasi diferente far fata de " foaia de incarcare " nu ar fi diferente.



#179 Simina.B.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 14 July 2009 - 09:27 PM

Vezi postareaFlorin_76, la Jul 13 2009, 11:51 PM, a spus:

De multe ori nu din cauza soferilor e diferenta intre aviz si realitate.daca as face un control al masini fata de aviz as gasi diferente far fata de " foaia de incarcare " nu ar fi diferente.

Casele de marcat sunt fiscalizate.

Masina care distribuie marfa catre persoane fizice, in momentul in care ia marfa de la fabrica, pentru a intra pe traseu ia si un aviz pe marfa totala din masina, iar in momentul in care a vandut da bon fiscal.
Pentru aceasta distributie catre persoane fizice este facuta o gestiune separata de restul activitatii pentru toate masinile la un loc.

Societatea are CAEN pentru producerea produselor de panificatie, dar si comercializarea produselor.

Dupa cate am inteles de la persoana in cauza, administratorul vrea sa schimbe metoda de lucru si sa nu mai foloseasca case de marcat in masini din cauza acelui control, si vrea sa colecteze banii si sa ii inregistreze la unul dintre punctele de lucru. Ceva de genul: masina pleaca cu marfa pe baza de aviz, in momentul cand se intoarce sa faca un borderou de predare de numerar la unul dintre punctele de lucru si sa predea banii, acestia inregistrandu-se in casa de marcat. In acest sens la acel punct de lucru sa faca o gestiune in plus pentru marfa vanduta catre persoane fizice.

Nu stiu daca e corect asa, dar mi se pare un pic cam greoaie metoda.


Va multumesc pentru raspunsurile de pana acum.



Nu stiu ce a fost trecut in procesul verbal referitor la problema amintita de mine referitor la comertul direct catre pers fizice prin intermediul masinilor de distributie.

Nu tin eu cntabilitatea firmei respective, dar as vrea sa clarific acest aspect.



#180 lagaman

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 29 July 2009 - 10:56 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 19 2009, 05:45 PM, a spus:

s-a mai discutat de avansuri platite de clienti, uite aici : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...04&hl=avans , asta ce am gasit la repezeala, insa sunt multe topice - eu nu am timp sa ti le caut pe toate, din ele mai sunt si despre avansuri catre fz. , avansuri salarii ... nu intra in tema de aici.
Da, dar nu in contextul OG 47/2007. Pana acum eliberam factura si chitanta pe avansuri. Acum am luat amenda ca de ce nu am dat bon fiscal!

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 19 2009, 05:45 PM, a spus:

oricum, uite baza legala pt. emitere fact. avans clienti .. din codul fiscal
Facturarea
Art. 155. - (1) ......... De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.
Art. 1342. - (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se încasează avansul, pentru plățile în avans efectuate înainte de data la care intervine faptul generator. Fac excepție de la aceste prevederi avansurile încasate pentru plata importurilor și a taxei pe valoarea adăugată aferente importului, precum și orice avansuri încasate pentru operațiuni scutite sau care nu sunt impozabile. Avansurile reprezintă plata parțială sau integrală a contravalorii bunurilor și serviciilor, efectuată înainte de data livrării sau prestării acestora;

De acord. Inca odata specific ca am luat amenda ca de ce nu am dat bon fiscal. Aici e dilema mea! Bunurile nu sunt pe stoc, nici macare produse, atunci cand clientul le comanda si plateste un avans. Fara avans, adica certitudinea ca o sa cumpere bunul, garantie daca vrei sa o numim, el nici nu se produce.

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 19 2009, 05:45 PM, a spus:

inca ceva : garantiile nu se inreg. pe 462 !!
Lamureste-ma te rog. 462=creditori diversi, nu e bine? mie asa mi s-a spus.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 August 2009 - 06:50 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL