Se emite bonul fiscal apoi factura fiscala, ca is procedura, iar pe factura se scrie , daca doriti, pentru o mai buna informare a dvs., numarul bonului fiscal.
#161
Postat 20 May 2008 - 01:10 AM
Se emite bonul fiscal apoi factura fiscala, ca is procedura, iar pe factura se scrie , daca doriti, pentru o mai buna informare a dvs., numarul bonului fiscal.
#162
Postat 10 September 2008 - 10:56 AM
Crystyna1980, la Sep 25 2007, 02:33 PM, a spus:
Targurile sunt de obicei in Bucuresti, firma e din Arad. Va trebui transportata casa de marcat de fiecare data pana in Bucuresti?
Rog pe cei care au mai participat la targuri in alte judete sa ma ajute...
Multumesc mult
#163
Postat 15 September 2008 - 11:19 AM
1. In mod normal faceti comert cu amanuntul ocazional si nu ar trebui casa de marcat;
2. Sau se poate sa nu emiteti chitanta si sa mergeti la sfarsitul zilei sa va depuneti banii in contul bancar al societatii dar in numele clientilor persoane fizice. Adica sa para ca persoana fizica nu v-a dat banii in numerar, ci a fost la banca si i-a varsat in contul dumneavoastra.
#164
Postat 22 September 2008 - 01:01 AM
Vreau sa va intreb daca ati auzit de el, in ce temei legal este aparut peste noapte, daca exista formular tipizat sau e dupa ureche si daca exista vreo amenda pentru neintocmirea lui. Intocmire vorba vine, pentru ca de fapt la ce am vazut eu sint 6 coloane pe foaie, pe fiecare coloana se lipeste cite un z.
Va rog daca stie cineva sa raspundeti pentru ca deja am avut ceva controale pe tama asta. Nu au dat amenzi, dar.... nu vreau sa aiba ocazia sa dea.
eu nu am gasit nimic desi am citit ordonanta de mii de ori.
Multumesc anticipat!
#165
Postat 22 September 2008 - 09:45 AM
2) Nu am auzit de registrul pentru rapoartele fiscale zilnce si nici nu cred ca exista. Sa ne dai sursa de unde ai citit despre asta. Citesc aproape zilnic noutatile legislative si nu am auzit despre asta; dar nu este exclusa o scapare-surpriza.
#166
Postat 28 October 2008 - 11:26 PM
mircri, la Sep 10 2008, 10:56 AM, a spus:
Crystyna1980, la Sep 25 2007, 02:33 PM, a spus:
Targurile sunt de obicei in Bucuresti, firma e din Arad. Va trebui transportata casa de marcat de fiecare data pana in Bucuresti?
Rog pe cei care au mai participat la targuri in alte judete sa ma ajute...
Multumesc mult
Spune-mi te rog ai mai primit vreun raspuns, pt ca sunt in aceeasi situatie si m-ar interesa sa stiu..
#167
Postat 11 December 2008 - 06:11 PM
Art. 4.
(6) Utilizatorii de aparate de marcat electronice fiscale sunt obligati:
e) sa inregistreze banii personali detinuti de angajati si/sau de administratorul unitatii intr-un registru special intocmit in acest sens si sa introduca, la inceputul fiecarei zile, in aparatele de marcat electronice fiscale soldul initial reprezentand monedele/bancnotele divizionare necesare pentru a da restul clientului.
Nu mai exista obligativitatea registrului special pentru inregistrarea banilor personali si nici obligativitatea introducerii in aparate a monedelor/bancnotelor divizionare pentru a da restul clientilor.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 December 2008 - 01:15 PM
#168
Postat 19 January 2009 - 01:06 AM
Salsa, la Oct 5 2007, 10:48 AM, a spus:
Se precizeaza undeva interzicerea emiterii chitantelor?
bun, de acord, daca incasezi insa un avans luna asta si livrezi produsul peste 2 luni, mai intrii sub incidenta legii?
- 1) produsul nu este pe stoc / gestiune in momentul incasarii avansului, deci nu am cum sa-l scot din sistemul de gestiune pe bon de casa, mai ales in avans si rest plata, el nici nu a fost produs inca.
- 2) in momentul incasarii avansului nu are loc nici o livrare de bunuri si nici o prestare de servicii, eu doar il incasez pe ceva ce luna viitoare o sa-i produc, asta daca nu imi rup un picior si trebuie sa-i dau banii inapoi atunci si raman si cu suma respectiva inapoiata si cu tva-ul pe suma respectiva dati la stat, deci minusez de 2 ori.
pt ca a r fi mai simplu cu factura si chitanta de avans si cel mult ca avans bagate pe 419.
3) chiar trebuie aici si factura? nu ai produsul pe stoc nu realizezi un serviciu, incasezi doar un avans, o garantie daca vrei altfel spus ca omul va veni luna viitoare sa ridice ce ai lucrat tu, ca sa nu produci degeaba pe stoc. eu zic ca ar fi suficient chitanta la avans si prinsa nu pe 419 ci pe garantii la 462.
#169
Postat 19 January 2009 - 04:45 PM
oricum, uite baza legala pt. emitere fact. avans clienti .. din codul fiscal
Facturarea
Art. 155. - (1) ......... De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.
Art. 1342. - (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se încasează avansul, pentru plățile în avans efectuate înainte de data la care intervine faptul generator. Fac excepție de la aceste prevederi avansurile încasate pentru plata importurilor și a taxei pe valoarea adăugată aferente importului, precum și orice avansuri încasate pentru operațiuni scutite sau care nu sunt impozabile. Avansurile reprezintă plata parțială sau integrală a contravalorii bunurilor și serviciilor, efectuată înainte de data livrării sau prestării acestora;
inca ceva : garantiile nu se inreg. pe 462 !!
#170
Postat 29 June 2009 - 05:41 PM
Doresc sa ma autorizez (PFA) pt. cod CAEN 0149 "cresterea albinelor si productia de miere si ceara de albine".
As dori sa stiu, cu referire la articol de lege daca se poate, daca este obligatoriu sau nu detinerea unei case de marcat, asta in situatia in care am o singura incasare pe an in urma predarii mierii. Mentionez ca predarea se face la o societate comerciala.
#171
Postat 30 June 2009 - 08:07 AM
#172
Postat 30 June 2009 - 08:23 AM
privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale***):
"(1) Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri cu amănuntul, precum și prestări de servicii direct către populație sunt obligați să utilizeze aparate de marcat electronice fiscale."
V-am postat si trimiterea la art.legislativ., din care reiese, asa cum a spus si colega mea, ca nu sunteti obligat sa detineti casa de marcat.
Dana
#173
Postat 30 June 2009 - 02:13 PM
#174
Postat 05 July 2009 - 09:41 PM
Am si eu o intrebare.
Am vorbit zilele trecute cu cineva care are o brutarie si livreaza paine la diversi agenti economici din localitatea respectiva. Insa cand ajunge masina la client mai are si solicitari de la persoane fizice si soferii vand si la acestia. Pentru a nu fi considerata operatiune care nu este acoperita de acte sau vanzare neinregistrata, toate masinile au case de marcat si se emite bon fiscal la fiecare client.
Problema e urmatoarea, a fost un control de la garda la o firma cu acelasi gen de activitate si pentru situatia de mai sus a dat amenda, spunand ca nu este corect sa procedeze in acest fel.
Intrebarea mea e, cum ar trebui sa se procedeze in aceasta situatie (vanzarea direct de la masina de distributie a produselor finite de panificatie). As vrea sa specific ca se vinde destul de mult asa, este o cerere mare de la persoanele fizice, care pot astfel cumpara la pret de producator.
imi cer scuze daca poate am incadrat intrebarea la o categorie gresita.
Multumesc.
#175
Postat 11 July 2009 - 01:58 AM
Interesant ar fi pe ce baza legala au dat acea amenda, atata timp cat soferul firmei dadea bon fiscal pentru ce a vandut la persoane fizice ( dar oare soferul avea actele de marfa ok ( nu de alta , dar am colaborat cu cuptoare de paine si stiu cum e )).
#176
Postat 13 July 2009 - 03:56 PM
Este gestiune de tip 'retail'(asa ar trebui, avand in vedere ca vindeti direct catre consumatorul final, catre populatie)?
Atunci, trebuie aveti si adaos comercial. Deci, marfa nu mai este la 'pret de producator'...
Ce s-a trecut in procesul verbal?
#177
Postat 13 July 2009 - 04:28 PM
In al doilea rand trebuie sa aveti cod CAEN de vanzare cu amanuntul in comert ambulant.
In al treilea rand trebuie ca aceste case de marcat sa fie fiscalizate.
In al patrulea rand trebuie sa existe o separare de spatii si de produse ale comertului en-gros de comertul en-detail, atat in depozit cat si in masini. Eventual sa fie o masina pentru en-gros si alta masina (sau aceeasi dar la alte ore) pentru comertul en-detail.
Si mie mi se pare ca posibilitatea de frauda e mare in acest caz: cine stie cate paini se dau fara bon.
Chiar soferii pot fura firma. E interesant sa faceti un inventar inopinat al masinii la iesirea din fabrica, facand o comparatie intre ce e pe aviz si ce e in masina. Eu cred ca o sa aveti surprize, dara asta e alta problema.
#178
Postat 13 July 2009 - 10:51 PM
#179
Postat 14 July 2009 - 09:27 PM
Florin_76, la Jul 13 2009, 11:51 PM, a spus:
Casele de marcat sunt fiscalizate.
Masina care distribuie marfa catre persoane fizice, in momentul in care ia marfa de la fabrica, pentru a intra pe traseu ia si un aviz pe marfa totala din masina, iar in momentul in care a vandut da bon fiscal.
Pentru aceasta distributie catre persoane fizice este facuta o gestiune separata de restul activitatii pentru toate masinile la un loc.
Societatea are CAEN pentru producerea produselor de panificatie, dar si comercializarea produselor.
Dupa cate am inteles de la persoana in cauza, administratorul vrea sa schimbe metoda de lucru si sa nu mai foloseasca case de marcat in masini din cauza acelui control, si vrea sa colecteze banii si sa ii inregistreze la unul dintre punctele de lucru. Ceva de genul: masina pleaca cu marfa pe baza de aviz, in momentul cand se intoarce sa faca un borderou de predare de numerar la unul dintre punctele de lucru si sa predea banii, acestia inregistrandu-se in casa de marcat. In acest sens la acel punct de lucru sa faca o gestiune in plus pentru marfa vanduta catre persoane fizice.
Nu stiu daca e corect asa, dar mi se pare un pic cam greoaie metoda.
Va multumesc pentru raspunsurile de pana acum.
Nu stiu ce a fost trecut in procesul verbal referitor la problema amintita de mine referitor la comertul direct catre pers fizice prin intermediul masinilor de distributie.
Nu tin eu cntabilitatea firmei respective, dar as vrea sa clarific acest aspect.
#180
Postat 29 July 2009 - 10:56 AM
Otilia Alupei, la Jan 19 2009, 05:45 PM, a spus:
Otilia Alupei, la Jan 19 2009, 05:45 PM, a spus:
Facturarea
Art. 155. - (1) ......... De asemenea, persoana impozabilă trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, pentru suma avansurilor încasate în legătură cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care a încasat avansurile, cu excepția cazului în care factura a fost deja emisă.
Art. 1342. - (1) Exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), exigibilitatea taxei intervine:
a) la data emiterii unei facturi, înainte de data la care intervine faptul generator;
b) la data la care se încasează avansul, pentru plățile în avans efectuate înainte de data la care intervine faptul generator. Fac excepție de la aceste prevederi avansurile încasate pentru plata importurilor și a taxei pe valoarea adăugată aferente importului, precum și orice avansuri încasate pentru operațiuni scutite sau care nu sunt impozabile. Avansurile reprezintă plata parțială sau integrală a contravalorii bunurilor și serviciilor, efectuată înainte de data livrării sau prestării acestora;
De acord. Inca odata specific ca am luat amenda ca de ce nu am dat bon fiscal. Aici e dilema mea! Bunurile nu sunt pe stoc, nici macare produse, atunci cand clientul le comanda si plateste un avans. Fara avans, adica certitudinea ca o sa cumpere bunul, garantie daca vrei sa o numim, el nici nu se produce.
Otilia Alupei, la Jan 19 2009, 05:45 PM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 August 2009 - 06:50 AM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi