Monografie activitate- hotel, pensiune
#1
Postat 31 March 2007 - 09:42 AM
#2
Postat 18 December 2007 - 12:13 AM
ai mei nu au bar,meniu , doar cazare si banuiesc ca 411=704;4427 este suficient?
problema e ca inca nu si-au luat casa de marcat si au taiat chitanta si factura
#3
Postat 18 February 2008 - 10:55 AM
Eu am lucrat la un hotel si inregistram asa:
418 la venituri si 4428 pentru toti clientii cazati pe baza unui raport scos de program, cu analitice pentru 9%, 19% si neimpozabile
411=418 analitice pentru 9%, 19% si neimpozabile
4428=4427 cu analitice pentru 9%, 19% si neimpozabile
descarcarea aici, pe 4111 se face pe baza facturilor pentru pj si a rapoartelor z pentru cash-uri
5311, 5125, 5121, 5328 = 4111 functie de modalitatea de plata
Nu stiu daca s-a inteles, dar daca vreti mai intrebati-ma
Nicole
#4
Postat 19 March 2008 - 01:11 PM
Ce TVA se cuprinde in acesta? TVA de la realizari sau TVA din facturile emise?
Am inteles ca acum o perioada de timp trebuia cuprins in Jurnalul de Vanzari TVA realizari, mai este valabil acest lucru?
Nimeni nu stie sa-mi raspunda? :(
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 05:28 PM
citare mesaj anterior
#5
Postat 04 April 2008 - 03:47 PM
La sfarsitul lunii poti avea clienti in hotel (cazati pe 31) care pleaca pe 4 ale lunii urmatoare. Tu factura o poti face cand pleaca, sau in max.15 ile de la inchiderea lunii....
Exigibilitatea intervine pt. toate cazarile pana la 31, noaptea (la night audit).
#6
Postat 07 April 2008 - 09:16 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 05:28 PM
citare mesaj anterior
#7
Postat 23 May 2008 - 09:10 AM
Fisiere atasate
#8
Postat 04 July 2008 - 04:09 PM
SARINA, la Mar 31 2007, 10:42 AM, a spus:
9% se aplica doar la cazare, fara mic dejun (chiar daca este inclus).
Nu stiu daca a postat cineva o monografie contabila, dar sunt sisteme diferite de lucru.
Din punct de vedere contabil, cred ca mai interesant este sa urmaresti GESTIUNEA hoteliera (aici intervin rapoartele de PMS / Fidelio, Amadeus, Medalion sau care mai sunt pe piata).
De ex. veniturile le poti inregistra zilnic pe baza facturilor, dar la sfarsit de luna faci regularizarea cu situatia de "Guest in house" - Oaspeti in hotel.
#9
Postat 08 July 2008 - 04:30 PM
#11
Postat 09 April 2009 - 11:36 AM
Am zis ca ar fi foarte bine daca am dezbate pe forum anumite probleme specifice pe care le avem cu contabilitatea hoteliera, stim cu toti ca ce probleme ridica rapoarte de gestiune hotel/restaurant, postari in avans, grupuri, comisioane agentie, postarile intersectii, discounturi, sume necheltuite, cote diferentiate de TVA la incasarile in avans, erori de operare in POS, incasari cu diverse instrumente : cach, card, tichete valorice, carduri de diferite tipuri ca sa nu vai vorbim de structura cheltuielilor pe tipuri si departamente. Cred ca sunt aspecte care nu sunt acoperite de contabilitatea pentru alte domenii. Eu cred ca monografia prezentata in exemplu nu acopera necesarul de informatie. Sa incepem cu 711 pentru restaurant , am vazut o monografie ca se foloseste. Cati dintre voi tin evidenta pe materii prime sau marfuri la bucatarie? Cati tin evidenta la pret de vanzare sau la pret de achizitie la marfurile de restaurant? Care metoda vi se pare mai corecta?
Vi se pare utila/corecta utilizare lui 378 la restaurant, mai ales in cazul grupurilor?
#12
Postat 14 May 2009 - 02:27 PM
#13
Postat 17 May 2009 - 07:31 PM
Din cei care tineti contabilitatea la pensiuni pe ce baza se face cazarea turistilor ( rapoarte)? M-ar ajuta ceva legislatie in acest sens, am citit in urma ca taxarea TVA-ului se aplica 9 % si pentru micul dejun inclus in oferta
Multumesc
#14
Postat 19 May 2009 - 09:11 AM
Ce spuneti de 5311-418 pentru monetar si 5311-4427 pe cote de TVA 0,9,19 . La facturile de card si de virament 4111-418 si TVA 4111-4427 pe cote de TVA , iar la raportul de gestiune zilnic 418-704.xx in functie de serviciul prestat?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:44 AM
#15
Postat 25 May 2009 - 05:59 PM
- partea cu TVA 9 % la cazari , atentie in schimb ca avansurile pentru cazare se incaseaza si storneaza cu 19 %
- pana in 10 ale lunii , taxa hoteliera
- activitatile de alimentatie publica inseamna gestiune global valorica ... asa ca sunt inca nedumerit si eu cum se face scaderea din gestiune la 30x
acum cateva probleme :P
- cum fac distinctia intre bar/restaurant/minibar ? - pe z pot doar sa identific bucata cu 19 % si cea cu 9 % si atat
- cum calculez k ?
ar mai fi dar acum sunt super obosit si nu pot sa imi adun ideile
oricum , daca exista pe undeva acea monografie as dori-o si eu pe adresa adi.stanila@gmail.com
#16
Postat 03 June 2009 - 10:00 AM
Este ok partea cu avansul ca facturezi cu 19 % , ca sa nu frustrezi statul . Ideea este ca unii ar putea sa comenteze, ca de fapt facturezi un avans pentru un serviciu de cazare care este cu 9%, dar nu-i problema. Mai bine ii dai statului in plus si regularizezi la prestatie.
Eu recomand gestiunea la pret de achizitie si scaderea restaurantului/bar pe baza de reteta iar minibaru' il ti la pret de achizitie pe baza de intrari si iesiri, orice program de evidenta stocuri cantitativ valorica te poate ajuta la asta. Ce ti in bucatarie si bar si vinzi la micu dejun este cu 9 % iar ce vinzi in orice alta parte este cu 19 % . Esta foarte greu de evidentiat fara sisteme informatice. Gandeste-te si tu , cumperi un kg de rosii si 200g le dai la MD cu 9 iar restul la cina 19% complicat de tinut manual.
Partea mai complexa vine cand faci gestiunea bucatarie pe baza de retete, este mai complicat la inceput dar dar se poate rezolva si ai in orice moment o imagine clara a inventarului pe sectii . Daca vrei mai multe detalii da-mi de veste.
Eu nu fac descarcarea cu coeficient pe restaurant pentru ca tin la pret de achizitie. Oricum este o prostie K -il asta si nu face decat sa acoperea furaciunile alora din bucatarie
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:44 AM
#18
Postat 02 July 2009 - 04:17 PM
Fisiere atasate
#19
Postat 04 July 2009 - 11:08 AM
Atasez si eu ceva legat de acest subiect
Reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni privind activitatea hoteliera
Reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice desfasurate in cadrul unui hotel trebuie sa se efectueze in conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 cu modificarile si completarile ulterioare.
In acest sens, trebuie avut in vedere faptul ca in cadrul unui hotel se desfasoara mai multe tipuri de activitati distincte, cum ar fi:
- alimentatie publica (restaurant),
- comert (bar) si
- prestari servicii (cazarea in hotel).
Aceasta inseamna ca ne asteptam ca in cadrul unei activitati hoteliere sa intalnim toate cele 3 activitati, motiv pentru care conducerea societatii trebuie sa fie preocupata de organizarea contabilitatii pe tipurile de activitati desfasurate.
In cadrul celor 3 tipuri de activitati intalnim operatiuni distincte acestora, cum ar fi:
- Alimentatia publica (restaurant) ? aprovizionare cu marfuri alimentare si nealimentare, productia de produse alimentare, vanzarea de produse alimentare, intretinere, curatenie, obiecte de inventar (cum ar fi vesela, decoratiuni)
- Comert (bar) ? aprovizionare cu produse alcoolice, cu produse alimentare si nealimentare, intretinere, curatenie, obiecte de inventar (cum ar fi vesela, decoratiuni)
- Prestari servicii (hotel): cazare clienti, activitati minibar, servire in camera, intretinere, curatenie, obiecte de inventar (cum ar fi vesela, decoratiuni), precum si alte servicii prestate clientilor (cum ar fi spalatorie, calcatorie, rezervari bilete), aprovizionare cu marfuri alimentare si nealimentare, produse alcoolice si non-alcoolice, vanzarea de produse alimentare.
Activitatea de alimentatie publica (restaurant)
De regula, pentru realizarea activitatii desfasurate de catre restaurantul unui hotel avem de a face cu urmatoarele tipuri de operatiuni a caror reflectare in contabilitate se face dupa cum urmeaza.
a) Aprovizionarea cu marfuri alimentare, nealimentare, materiale consumabile, produse de curatenie, vesela, alte obiecte de inventar, presupunand ca gestiunea de stocuri se tine la costul de achizitie:
% = 401
?Furnizori?
371
?Marfuri?
302
?Materiale consumabile?
303
?Materiale de natura obiectelor de inventar?
In cazul in care achizitiile se fac de la persoane fizice, acestea se consemneaza intr-un borderou de achizitii si se inregistreaza direct prin casa.
% = 5311
?Casa in lei?
371
?Marfuri?
302
?Materiale consumabile?
303
?Materiale de natura obiectelor de inventar?
b) Pentru marfurile si produsele cumparate care se vand ca atare, se va asigura evidenta la pret de vanzare cu amanuntul cu TVA (pret de raft), astfel ca inregistrarea in gestiune se va face astfel:
371 = %
?Marfuri/analitic distinct? 401
?Furnizori (la valoarea de achizitie fara TVA)?
378
?Diferente de pret la marfuri (adaosul comercial)?
4428
?TVA neexigibila?
c) Realizarea portiilor alimentare, pe baza de retetar
? Consum de materii prime, materiale:
Conturi din grupa de conturi 60 (dupa natura) = %
301
?Materii prime?
302
?Materiale consumabile?
? Obtinerea portiilor alimentare:
345 = 711
?Produse finite? ?Variatia stocurilor?
si descarcarea de gestiune:
711 = 345
?Variatia stocurilor? ?Produse finite?
Consum de alte materiale necuprinse in retete, daca este cazul:
60 = %
?Cheltuieli privind stocurile? 301
?Materii prime?
302
?Materiale consumabile?
d) Descarcarea gestiunii aferente vanzarii de marfuri (bauturi alcoolice si nealcoolice):
607 = 371
?Cheltuieli cu marfurile? ?Marfuri?
e) Inregistrarea notei de plata intocmita clientului:
411 = %
?Clienti? 701
?Venituri din vanzari de produse finite?
707
?Venituri din vanzari de marfuri?
4427
?TVA colectata?
EXEMPLU
Activitatea de comert (bar)
a) Aprovizionarea cu marfuri alimentare, nealimentare, materiale consumabile, produse de curatenie, vesela, alte obiecte de inventar, presupunand ca gestiunea de stocuri se va tine la costul de achizitie:
% = 401
?Furnizori?
371
?Marfuri/analitic distinct?
302
?Materiale consumabile?
303
?Materiale de natura obiectelor de inventar?
b) Pentru marfurile si produsele cumparate care se vand ca atare, se va asigura evidenta la pret de vanzare cu amanuntul cu TVA (pret de raft), astfel ca inregistrarea in gestiune se va face astfel:
371 = %
?Marfuri? 401
?Furnizori (la valoarea de achizitie fara TVA)?
378
?Diferente de pret la marfuri (adaosul comercial)?
4428
?TVA neexigibila?
c) Realizarea produselor combinate (cocktailuri), pe baza de retetar:
? Consum de materii prime
60 = %
?Cheltuieli privind stocurile? 301
?Materii prime?
302
?Materiale consumabile?
? Obtinerea produselor combinate
345 = 711
?Produse finite? ?Variatia stocurilor?
si descarcarea de gestiune
711 = 345
?Variatia stocurilor? ?Produse finite?
? Consum de alte materiale necuprinse in reteta cockteilului, daca este cazul
60 = %
?Cheltuieli privind stocurile? 301
?Materii prime?
302
?Materiale consumabile?
d) Descarcarea gestiunii aferente vanzarii de marfuri (bauturi alcoolice si nealcoolice):
607 = 371
?Cheltuieli cu marfurile? ?Marfuri?
e) Inregistrarea notei de plata intocmite clientului:
411 = %
?Clienti? 701
?Venituri din vanzari de produse finite?
707
?Venituri din vanzari de marfuri?
4427
?TVA colectata?
EXEMPLU
Activitea de prestari servicii (hotel)
a) Aprovizionarea cu marfuri alimentare si nealimentare (pentru minibaruri), materiale consumabile, produse de curatenie, vesela, alte obiecte de inventar, presupunand ca gestiunea de stocuri se va tine la costul de achizitie:
% = 401
?Furnizori?
371
?Marfuri?
302
?Materiale consumabile?
303
?Materiale de natura obiectelor de inventar?
b) Pentru marfurile si produsele cumparate care se vand ca atare, se va asigura evidenta la pret de vanzare cu amanuntul cu TVA (pret de raft), astfel ca inregistrarea in gestiune se va face astfel:
371 = %
?Marfuri? 401
?Furnizori (la valoarea de achizitie fara TVA)?
378
?Diferente de pret la marfuri (adaosul comercial)?
4428
?TVA neexigibila?
c) Descarcarea gestiunii aferente vanzarii de marfuri (bauturi alcoolice si nealcoolice):
607 = 371
?Cheltuieli cu marfurile? ?Marfuri?
d) Inregistrarea notei de plata intocmite clientului:
411 = %
?Clienti? 701
?Venituri din vanzari de produse finite?
707
?Venituri din vanzari de marfuri?
4427
?TVA colectata?
Pentru toate tipurile de activitati (restaurant, bar, hotel) consumul de materiale pentru curatenie se inregistreaza pe baza de bon de consum intocmit si aprobat de persoanele responsabile, inregistrandu-se astfel:
602 = 302
?Cheltuieli cu materialele consumabile? ?Materiale consumabile?
ATENTIE
In concluzie, se observa ca in mare parte operatiunile desfasurate sunt similare pe cele 3 categorii de activitati, dar este esential ca respectivele operatiuni sa se inregistreze in contabilitate pe analitice distincte, in special cele care reflecta realizarea de venituri (venituri din comert, prestari servicii si produse preparate) si cele care reflecta achizitia si consumul de stocuri (materiale consumabile, produse finite si marfuri).
"Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro .
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 10:46 AM
#20
Postat 09 April 2010 - 12:19 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi