Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
acte necesare inregistrarilor fiscale / termene de depunere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


acte necesare inregistrarilor fiscale / termene de depunere


32 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 06 November 2007 - 02:44 PM

http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mure...te_necesare.htm

DOCUMENTE NECESARE ÎN VEDEREA ÎNREGISTRĂRII FISCALE

Formularul 010 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații fără personalitate juridică;

- copie de pe autorizația de funcționare eliberată de autoritatea competentă sau de pe actul legal de înființare;
- dovada deținerii sediului ( act de proprietate, contract de închiriere );
- alte acte doveditoare.

Formularul 020 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România;

- copie B.I.;
- copie contract.

Formularul 030 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane fizice străine și persoane fizice române fără domiciliul în România;

- copie pașaport;
- copie de pe orice alt document de identitate eliberat de organele abilitate conform legii;
** documentele depuse într-o limbă străină, contribuabilii vor prezenta aceste documente însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați.

Formularul 040 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru instituții publice;

- copie de pe autorizația de funcționare eliberată de autoritatea competentă sau de pe actul legal de înființare, după caz;
- dovada deținerii sediului ( act de proprietate, contract de închiriere );
- alte acte doveditoare.

Formularul 060 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru sediile secundare;

- încheiere / rezoluție O.R.C. privind înființarea punctului de lucru stabilit;
- certificat de înregistrare al societății înființatoare;
- dovada deținerii sediului secundar.
................................................................................
.........................................................

DOCUMENTE CARE SE ÎNTOCMESC PENTRU EFECTUAREA MODIFICĂRILOR INTERVENITE ULTERIOR ÎNREGISTRĂRII FISCALE

Declarația de înregistrare fiscală / Declarația de mențiuni pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații fără personalitate juridică ( Formular 010)
Se depune:
- pentru comercianți – la efectuarea corecției la vectorul fiscal;
- pentru necomercianți – la: modificări de denumire;
- modificări de sediu;
- modificări nr. autorizație;
- corecții vector;
- radiere.

Documentele care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite.

Declarația de înregistrare fiscală / Declarația de mențiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România ( Formular 020 )
Se depune:
- pentru modificare denumire;
- pentru modificare sediu;
- pentru corecție vector;
- pentru radiere.

Documentele care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite ( denumire, domiciliu );
- documentele depuse într-o limbă străină, caz în care acestea trebuie să fie însoțite de traduceri în limba română, certificate de traducători autorizați;


Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru instituții publice ( Formular 040 )
Se depune pentru:
- modificări de denumire;
- modificări ale numărului de autorizație;
- înregistrare ca plătitor de T.V.A.;
- corecție vector fiscal;
- radiere.

Documente care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite ( denumire, domiciliu ) sau încetarea activității.

Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru sediile secundare ( Formular 060 )
Se depune pentru:
- modificare de denumire;
- modificare de sediu;
- radiere.

Documente care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- încheiere / rezoluție de la Oficiul Registrului Comerțului privind modificările referitoare la punctul de lucru stabil;
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite ( denumire, domiciliu ).
................................................................................
.............................................................

DOCUMENTE CARE SE ÎNTOCMESC PENTRU EFECTUAREA ÎNREGISTRĂRII / SCOATERII ÎN / DIN EVIDENȚA PLĂTITORILOR DE T.V.A.

În cazul comercianților
- Cererea de eliberare a avizului pentru înregistrarea mențiunilor referitoare la luarea în / scoaterea din evidența ca plătitor de taxă pe valoare adăugată a comercianților;
- Balanța de verificare din luna în care s-a depășit plafonul de scutire prevăzut de lege – în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin depășirea plafonului de scutire sau balanțele de verificare la 31 decembrie din fiecare an și ultima balanță de verificare din an și motivația economică – în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin opțiune.

În cazul necomercianților
- Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România ( Formularul 020 ), se depune însoțită de următoarele documente:
- copie de pe actul de identitate;
- copie de pe documentul eliberat de autoritatea competentă, care atestă dreptul de exercitare a activității;
- registrul de încasări și plăți;
- motivația economică ( în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin opțiune );

Declarația de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru instituții publice ( Formular 040 ), se depune însoțită de următoarele documente:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- Balanța de verificare din luna în care s-a depășit plafonul de scutire prevăzut de lege – în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin depășirea plafonului de scutire sau balanțele de verificare la 31 decembrie din fiecare an și ultima balanță de verificare din an și motivația economică – în cazul înregistrării ca plătitor de TVA prin opțiune.

Edited by ALUPEI OTILIA, 06 November 2007 - 03:53 PM.




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 06 November 2007 - 03:03 PM

http://www.finantene...aratii-site.htm

TERMENE DE DEPUNERE A DIVERSELOR DECL.

A. Declaratii de înregistrare fiscală

010 Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asociatii familiale si asociatii fără personalitate juridică
- 30 de zile de la înfiintare sau de la producerea modificării

020 Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România
- 30 de zile de la data eliberării actului legal de functionare, începerii activitătii, data obtinerii primului venit sau a dobândirii calitătii de angajator/ 30 de zile de producerea modificării

030 Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice străine si pentru persoane fizice române fără domiciliu în România
- 30 de zile de la data eliberării actului legal de functionare, începerii activitătii, data obtinerii primului venit sau a dobândirii calitătii de angajator/ 30 de zile de producerea modificării

040 Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru institutii publice
- 30 de zile de la înfiintare sau de la producerea modificării

050 Cerere de înregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului
Când domiciliul fiscal diferă de domiciliul sau sediul social
FN
Cerere de eliberare a avizului pentru înregistrarea mențiunilor referitoare la luarea în /scoaterea din evidență ca plătitor de TVA a comercianților
Ulterior înregistrării fiscale,
-în termen de 10 zile de la data depășirii plafonului prevăzut de lege, sau în cazul optării comercianților pentru înregistrarea ca plătitori de TVA

FN
Declarație privind sediile secundare
Numai pentru sediile secundare care, potrivit legii, NU au obligatii de plata
- În termen de 30 de zile de la înființarea sediilor secundare

060 Declarație privind sediile secundare
Numai pentru sediile secundare care, potrivit legii, AU obligatii de plata (cu peste 5 angajati)
- În termen de 30 de zile de la înființarea sediilor secundare

070 Declaratie de înregistrare fiscală/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere
-În termen de 15 de zile de la comunicarea certificatului de inregistrare de la oficiile registrului comertului pentru comercianti;
-Odata cu inregistrarea la organul fiscal unde isi desfasoara activitatea principala, pentru necomercianti.

080 Declaratie de modificare a domiciliului fiscal pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica
Se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi desfasoara efectiv activitatea principala, daca aceasta este diferita de sediu.

Edited by ALUPEI OTILIA, 06 November 2007 - 03:06 PM.




#3 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Posted 06 November 2007 - 03:32 PM

Multumim, iata niste informatii "complete si exhaustive"! :laugh:
:smile:
:sad:
:sad:

Ar trebui agatat sus, la "pinned"
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 06 November 2007 - 03:49 PM

http://anaf.mfinante.ro/wps/portal/!ut...v7uA_I:v9jbjpn1

de nevoie am cautat fiindca am intrebat mai multa lume si nu prea am primit raspunsuri clare, cam nimeni dintre colegii intrebati nu stia f. sigur ce mai trebuie la dosar... asa ca am cautat pe net, am gasit cate ceva si vi le-am dat si voua.

sper sa va ajute !! :biggrin:



#5 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,152 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 07 November 2007 - 01:25 PM

Multumim !
Binenteles ca, ne este de ajutor in acest hatis legislativ unde, tot timpul se schimba cate ceva !!
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#6 tase

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 posts
  • Location:bucuresti

Posted 19 November 2007 - 11:32 AM

joi,saptamina trecuta am fost la AF-sect2,pt inregistrarea fiscala unei firme(nou infiintata),depunerea decl. 010+copii dupa toate documentele firmei.Nu mi-a primit nimic pt ca ei aveau deja toate informatiile furnizate de ONRC,inclusiv 010,a refuzat s-o ia.Ce ziceti?



#7 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,733 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 19 November 2007 - 11:37 AM

Asa cum am precizat in alte topicuri, se pare ca asa se practica acum, la infiintare. In orice caz, este bine sa se faca verificarea de catre contribuabil. De multe ori datele fiscale completate in cererea de inregistrare la ONRC se face ''dupa ureche'' fara a consulta in prealabil un contabil/consultant fiscal/cunoscator in ale fiscalitatii.

Succese!
Madalina



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 19 November 2007 - 12:19 PM

chestia cu vectorul fiscal venit de la ORC nu e de acum, Mada ... :biggrin: , cred e deja de vreo 2-3 ani

later edit :

aaaaa..... ca am uitat sa va zic faza tare : in sept. am luat o firma noua, cu data ridicarii certif. de inreg. 24.08.2007, cu angajati de la 01.09.2007 .
ma duc ca o floare pe 24.09.2007 sa depun vectorul fiscal pt. impoz. pe salarii, linistita ca mai aveam pana pe 30 cand se faceau cele 30 zile termenul de la angajarea primului salariat, dragilor si ma trezesc ca d-na de la sect. 6, ghiseul 8 imi suceste decl. 010 pe toate fetele si imi spune sunt la limita cu termenul dar sunt in termen, eu ii zic ca oricum mai sunt zile pana pe 30 cand e limita, ea imi zice ca limita era 23 sept. pt. ca trebuia sa declar pana in acest termen restul de taxe si anume : creantele salariale, ctb. pt concedii fiindca astea nu erau trecute in vectorul fiscal de ORC., asta pana la decl. impoz. pe salarii.
carevasazica, norocul meu a fost ca 23 sept. a cazut intr-o duminica si ca am dus 010 luni, odata cu celelalte decl. curente pe care le mai aveam la sect. 6., adica 100,300... alfel depaseam termenul pt. 010 si impuscam o amenda de nu ma vedeam.

dragilor, era f. aglomerat la ghiseul 8, lumea cam agitata fiindca mergea f. greu si era mare coada, nu am vrut sa o tin in loc, asa ca am lasat-o pe d-na aceea in plata Domnului si am plecat de acolo cam :smile:

concluzia ?? madalinab are dreptate, verificati la A.F. vectorul fiscal venit de la ORC, inainte de termenul celor 30 zile de la data eliberarii CUI, chiar daca nu aveti salariati angajati inca !! e mai bine asa, va puteti scuti de surprize ulterioare tare neplacute.

Edited by ALUPEI OTILIA, 19 November 2007 - 12:56 PM.




#9 ruxandra ghi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 19 December 2007 - 04:16 PM

Buna tuturor,
am o rugaminte. imi poate spune cineva de cand nu se mai pune RO in fata cui-ului pe certificatul de inregistrare al unei firme? am inteles ca din dec 2005;
mersi



#10 lore14

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 posts
  • Location:cluj napoca

Posted 09 April 2008 - 11:40 AM

Am si eu o nelamurire. O firma si-a deschis punct de lucru anul trecut, in acelasi judet unde are si sediul social. Si-a facut toate actele necesare la Registrul comertului, mai putin declararea la Finante. Din ce stiu eu trebuie depusa o declaratie privind sediile secundare.
Firma nu intra sub incidenta prevederilor ce se aplica la punctele de lucru cu min 5 angajati.
Avand in vedere ca aceasta declaratie informativa nu a fost depusa la timp, e normal sa se preia cu avertisment?



#11 riquiqui

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 244 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:editare filme

Posted 09 April 2008 - 12:08 PM

Eu cunosc doua cazuri de depunere a acestei declaratii pt. puncte de lucru (mai putin de 5 angajati) la admin. fin. Una s-a rezolvat fara nici o amenda sau avertisment, alta a luat amenda pt. ca era in control de rambursare tva. Depinde de sector, depinde peste cine dai, si asta a fost in ianuarie la inceput de an, cand se spune ca nu mai sunt atat de "ingaduitori".



#12 camiss

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 posts

Posted 30 April 2008 - 10:54 AM

Am si eu o rugaminte daca ma ajutati.....Am deschis un punct de lucru in jud.Arad,sediul firmei fiind in Timisoara am doar 3 angajati si nu stiu ce declaratie trebuie sa depun la finante pentru punctul de lucru.Mersi



#13 laguna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 145 posts

Posted 30 April 2008 - 11:29 AM

si eu as vrea sa stiu



#14 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 posts
  • Gender:Female

Posted 30 April 2008 - 12:15 PM

Vezi postareacamiss, la Apr 30 2008, 11:54 AM, a spus:

Am si eu o rugaminte daca ma ajutati.....Am deschis un punct de lucru in jud.Arad,sediul firmei fiind in Timisoara am doar 3 angajati si nu stiu ce declaratie trebuie sa depun la finante pentru punctul de lucru.Mersi

Vezi aici

http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry167173

Postarea nr.11



#15 laguna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 145 posts

Posted 02 May 2008 - 09:33 AM

multumesc



#16 missdoc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 posts

Posted 21 May 2008 - 11:19 AM

Am si eu o intrebare, nu stiu sigur daca o postez la forumul care trebuie si imi cer scuze pentru asta. Am colaborat din octombrie pana in decembrie 2007 cu o firma din Bucuresti, pe baza unui contract de comision la scrierea unor articole. Nu am stiut ca trebuie sa ma inregistrez la fisc, am aflat abia zilele astea cand am depus declaratia de venit. Credeti ca mai are rost sa incerc sa ma inscriu acum, dupa atatea luni? Amenda tot o voi primi chiar daca am lucrat doar 3 luni?
Multumesc anticipat celui/celor care ma pot ajuta cu un raspuns.



#17 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 posts
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Posted 21 May 2008 - 02:14 PM

Contract de comision?! Era cumva cu retinerea impozitului la sursa?
Cred ca activitatea ta se incadreaza la drepturi de autor... si (sper ca) nu e nevoie de inregistrare la fisc.

Eventual mergi la inspectorul tau dela Admin. Financiara si spune-i despre ce e vorba.
O alta solutie este sa expui (pe larg) cazul la asistenta@mfinante.ro , pe mine m-au ajutat de fiecare data.

Have fun!

PS. Google ce zice despre impozitarea / inregistrarea contractelor de comision si a drepturilor de autor?

Edited by madalinab, 15 July 2008 - 10:50 AM.

Dan



#18 missdoc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 posts

Posted 22 May 2008 - 09:32 AM

Da, impozitul a fost platit de firma din Bucuresti, eu numai am mers la fisc sa dau declaratia de venit. Cu google nu m-am lamurit de loc daca trebuie sa inregistrez contractul sau nu. Voi incerca sa cer consultanta la adresa ce mi-ai sugerat-o, merci mult.



#19 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 22 May 2008 - 12:12 PM

contractele de drepturi de autor se inreg. la adm. fin cu decl. 020, in termen de 30 zile (parca) de la semnarea ctr. tu un astefel de ctr, cred ca ai de vreme ce vb despre "scrierea unor articole".

vezi ca e f posibil ca firma sa-ti fi platit doar 10% impozit ( asa zice legea si asa se procedeaza de obicei) nu tot impoz. de 16% aferent cotei unice, prin urmare, daca nu esti sigur (din adev. de venit) ca ti s-a platit 16% va trebui sa platesti tu, din banii tai, dif. de la 16% la 10% =6% si asta se va intampla cand fiscul iti va trimite acasa decizia de impunere ( de prin toama incolo, chiar si la anul).

sfatul meu e sa te duci la fisc, la pers. fizice, si sa incerci sa-ti inreg. decl. 020, in cazuri din astea inspectorii de fisc sunt destul de intelegatori, daca nu gasesti intelegere la nivel de ghiseu atunci mergi la sefa/seful de serviciu/birou si incearca sa te descurci acolo fie fara amenda (dar vei primi avertisment) fie cu minimum de amenda.

mult succes si sa ne spui cum te-ai descurcat :thumbup:



#20 missdoc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 posts

Posted 24 May 2008 - 10:23 AM

M-am uitat pe adeverinta primita de la firma si au platit ei 16%, deci macar din punctul asta de vedere am scapat cu bine :) In privinta drepturilor de autor, nu cred ca ma incadrez la asa ceva, eu am scris articole pentru ei, dar ei le-au vandut mai departe si nu cred ca au pastrat numele meu... Oricum, am sa va anunt imediat ce rezolv toata povestea. Multumesc pentru sprijin.






Similar Topics Collapse

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL