DOCUMENTE NECESARE ÎN VEDEREA ÎNREGISTRĂRII FISCALE
Formularul 010 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații fără personalitate juridică;
- copie de pe autorizația de funcționare eliberată de autoritatea competentă sau de pe actul legal de înființare;
- dovada deținerii sediului ( act de proprietate, contract de închiriere );
- alte acte doveditoare.
Formularul 020 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România;
- copie B.I.;
- copie contract.
Formularul 030 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane fizice străine și persoane fizice române fără domiciliul în România;
- copie pașaport;
- copie de pe orice alt document de identitate eliberat de organele abilitate conform legii;
** documentele depuse într-o limbă străină, contribuabilii vor prezenta aceste documente însoțite de traduceri în limba română certificate de traducători autorizați.
Formularul 040 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru instituții publice;
- copie de pe autorizația de funcționare eliberată de autoritatea competentă sau de pe actul legal de înființare, după caz;
- dovada deținerii sediului ( act de proprietate, contract de închiriere );
- alte acte doveditoare.
Formularul 060 – Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru sediile secundare;
- încheiere / rezoluție O.R.C. privind înființarea punctului de lucru stabilit;
- certificat de înregistrare al societății înființatoare;
- dovada deținerii sediului secundar.
................................................................................
.........................................................
DOCUMENTE CARE SE ÎNTOCMESC PENTRU EFECTUAREA MODIFICĂRILOR INTERVENITE ULTERIOR ÎNREGISTRĂRII FISCALE
Declarația de înregistrare fiscală / Declarația de mențiuni pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații fără personalitate juridică ( Formular 010)
Se depune:
- pentru comercianți – la efectuarea corecției la vectorul fiscal;
- pentru necomercianți – la: modificări de denumire;
- modificări de sediu;
- modificări nr. autorizație;
- corecții vector;
- radiere.
Documentele care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite.
Declarația de înregistrare fiscală / Declarația de mențiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România ( Formular 020 )
Se depune:
- pentru modificare denumire;
- pentru modificare sediu;
- pentru corecție vector;
- pentru radiere.
Documentele care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite ( denumire, domiciliu );
- documentele depuse într-o limbă străină, caz în care acestea trebuie să fie însoțite de traduceri în limba română, certificate de traducători autorizați;
Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru instituții publice ( Formular 040 )
Se depune pentru:
- modificări de denumire;
- modificări ale numărului de autorizație;
- înregistrare ca plătitor de T.V.A.;
- corecție vector fiscal;
- radiere.
Documente care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite ( denumire, domiciliu ) sau încetarea activității.
Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru sediile secundare ( Formular 060 )
Se depune pentru:
- modificare de denumire;
- modificare de sediu;
- radiere.
Documente care trebuie să însoțească Declarația de mențiuni:
- încheiere / rezoluție de la Oficiul Registrului Comerțului privind modificările referitoare la punctul de lucru stabil;
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- documente care atestă modificările intervenite ( denumire, domiciliu ).
................................................................................
.............................................................
DOCUMENTE CARE SE ÎNTOCMESC PENTRU EFECTUAREA ÎNREGISTRĂRII / SCOATERII ÎN / DIN EVIDENȚA PLĂTITORILOR DE T.V.A.
În cazul comercianților
- Cererea de eliberare a avizului pentru înregistrarea mențiunilor referitoare la luarea în / scoaterea din evidența ca plătitor de taxă pe valoare adăugată a comercianților;
- Balanța de verificare din luna în care s-a depășit plafonul de scutire prevăzut de lege – în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin depășirea plafonului de scutire sau balanțele de verificare la 31 decembrie din fiecare an și ultima balanță de verificare din an și motivația economică – în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin opțiune.
În cazul necomercianților
- Declarație de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române cu domiciliul în România ( Formularul 020 ), se depune însoțită de următoarele documente:
- copie de pe actul de identitate;
- copie de pe documentul eliberat de autoritatea competentă, care atestă dreptul de exercitare a activității;
- registrul de încasări și plăți;
- motivația economică ( în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin opțiune );
Declarația de înregistrare fiscală / Declarație de mențiuni pentru instituții publice ( Formular 040 ), se depune însoțită de următoarele documente:
- certificat de înregistrare fiscală în original ( pentru anulare );
- Balanța de verificare din luna în care s-a depășit plafonul de scutire prevăzut de lege – în cazul înregistrării ca plătitor de T.V.A. prin depășirea plafonului de scutire sau balanțele de verificare la 31 decembrie din fiecare an și ultima balanță de verificare din an și motivația economică – în cazul înregistrării ca plătitor de TVA prin opțiune.
Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 06 November 2007 - 03:53 PM