Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
receptii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Page 4

Jump to content


- - - - -

receptii


64 replies to this topic

#61 tulcea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 posts

Posted 05 May 2011 - 10:11 AM

Vezi postareaFlorin_76, la 04 May 2011 - 06:56 PM, a spus:

nir la iesiri nu am auzit , chiar denumirea e nota de intrare receptie , deci nu are cum sa se faca nir la vanzare, poate doar sa ceara sa faceti factura pe cantitatea primita si nu pe cea trimisa.
Nu se face nir , intra direct pe cheltuiala ca banuiesc ca nu aveti autorizatie sa depozitati combustibilul.
Multumesc frumos pentru lamuriri!



#62 ramo_cri

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 posts
  • Gender:Female
  • Location:BRASOV

Posted 18 April 2012 - 12:26 PM

Buna ziua,

Avem un program de contabilitate special pentru gestiune. In mod normal inregistram in gestiune Nir-ul, si pe baza acestuia factura. In contabilitate se transfera doar nota contabila aferente facturii.
Doresc sa stiu parerile dvs. in urmatoarele privinte:
1. Primesc materie prima pe baza de aviz in 09.04.2012. Primesc factura in 13.04.2012.
Este corect sa fac receptie pe baza avizului la 09.04 fara nota contabila si doar la data facturii sa apara inregistrarea in contabilitate?
2. Primesc materii prime in data de 13.04.2012 avand factura cu data de 11.04.2012. Materiile vin din tara, iesirea din gestiunea lor se face probabil in 11.04, urmand sa plece catre noi abea a 2-a zi. Este corect sa inregistrez in gestiune NIR in 13.04.2012, iar in contabilitate nota contabila sa fie in 11.04 - data facturii?

Va multumesc




#63 maria_ct68

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 posts

Posted 07 September 2012 - 02:32 PM

Buna ziua, am o situatie pe care nu stiu cum sa o rezolv. Daca primesc marfa cu factura, pe factura marfa este trecuta cu nume produs in paranteza litri sau kg, dupa caz, iar la unitate de masura sunt trecute buc. 1 sau 2 . Cum fac ca pe nir sa imi apara kg sau litri. In consum marfa se da in g, sau l, sau kg. Stiu ca este permis, dar intreb care este legea care permite sa fac asta, eu trebuie sa dau raspunsul in scris si sa scriu articolul din lege. Multumesc



#64 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16,663 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 10 September 2012 - 03:17 PM

ANEXA nr. 2 din ORDINUL nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile
NORMELE SPECIFICE DE INTOCMIRE SI UTILIZARE A DOCUMENTELOR FINANCIAR-CONTABILE

......................................................
GRUPA a III-a
BUNURI DE NATURA STOCURILOR
NOTĂ DE RECEPŢIE ŞI CONSTATARE DE DIFERENŢE (Cod 14-3-1A)


1.
a) Serveste ca:
– document pentru receptia bunurilor aprovizionate;
– document justificativ pentru incarcare in gestiune;
– document justificativ de inregistrare in contabilitate.
b) Se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai in cazul:
– bunurilor materiale cuprinse intr-o factura sau aviz de insotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
– bunurilor materiale primite spre prelucrare, in custodie sau in pastrare;
– bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
– bunurilor materiale care sosesc neinsotite de documente de livrare;
– bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
– marfurilor intrate in gestiunile la care evidenta se tine la pret de vanzare.
c) În alte cazuri decat cele mentionate la lit. b), receptia si incarcarea in gestiune, dupa caz, si inregistrarea in contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care insoteste transportul (factura, avizul de insotire a marfii etc.).
2. Se intocmeste in doua exemplare, la locul de depozitare sau in unitatea cu amanuntul, dupa caz, pe masura efectuarii receptiei. În situatia in care la receptie se constata diferente, Nota de receptie si constatare de diferente se intocmeste in trei exemplare de catre comisia de receptie legal constituita.
În cazul in care bunurile materiale sosesc in transe, se intocmeste cate un formular pentru fiecare transa, care se anexeaza apoi la facturi fiscale sau la avizul de insotire a marfii.
Datele de pe verso formularului se completeaza numai atunci cand se constata diferente la receptie.
3. Circula:
– la gestiune, pentru incarcarea in gestiune a bunurilor materiale receptionate (toate exemplarele);
– la compartimentul financiar-contabil, pentru intocmirea formelor privind reglementarea diferentelor constatate (toate exemplarele), precum si pentru inregistrarea in contabilitatea sintetica si analitica, atasata la documentele de livrare (facturi fiscale sau avizul de insotire a marfii);
– la unitatea furnizoare (exemplarul 2) si la unitatea de transport (exemplarul 3), pentru comunicarea lipsurilor stabilite.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
– denumirea unitatii;
– denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
– numarul facturii/avizului de insotire al marfii etc., dupa caz;
– numarul curent; denumirea bunurilor receptionate;U/M; cantitatea conform documentelor insotitoare; cantitatea receptionata, pretul unitar de achizitie si valoarea, dupa caz;
– numele, prenumele si semnatura membrilor comisiei de receptie, in conditiile in care se face receptia marfii primite direct de la furnizor sau data primirii in gestiune si semnatura gestionarului in situatia in care apar diferente;
– pretul de vanzare si valoarea la pret de vanzare, dupa caz, pentru unitatile cu amanuntul.
În conditiile in care nu se inscriu datele valorice in Nota de receptie si constatare de diferente, este obligatoriu ca aceste date sa se regaseasca intr-un alt document justificativ care sta la baza inregistrarii in contabilitate a valorii bunurilor.
........................................................

deci, indiferent ca pe factura cantitatea e scrisa ba in kg., ba in litri sau in buc, tu faci receptia in U/M corecta si asa te inreg. in gestiune !! :smile:



#65 maria_ct68

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 posts

Posted 13 September 2012 - 08:46 PM

Multumesc pt raspuns.






Similar Topics Collapse

4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL