Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
rdpfa - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


rdpfa

Inregistrat la: 29 Mar 2007
Offline Ultimul click: Feb 10 2015 09:59 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Declaratia 392 - topic 2015

09 February 2015 - 08:17 AM

Scuze, am vrut sa scriu Jurnalul de cumparari (adica jurnalul de TVA).
Eu stiu ca bonurile nu sunt incluse in baza impozabila, iar in 392 se trece baza de impozitare din Jurnalul de cumparari (resp. vanzari).

Codul fiscal la art. prevede 146 Condițiile de exercitare a dreptului de deducere
(1) Pentru exercitarea dreptului de deducere a taxei, persoana impozabilă trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) pentru taxa datorată sau achitată, aferentă bunurilor care i-au fost ori urmează să îi fie livrate sau serviciilor care i-au fost ori urmează să îi fie prestate în beneficiul său de către o persoană impozabilă, să dețină o factură emisă în conformitate cu prevederile art. 155;

In topicul:Declaratia 392 - topic 2015

08 February 2015 - 12:21 PM

Vezi postareamgabi, la 20 January 2015 - 10:59 AM, a spus:

Din punctul meu de vedere ONRC-ul este un furnizor de servicii iar taxele platitte acolo sunt achizitii de servicii.

Deci da, se includ in 392.

Totusi in 392 se trece doar baza de impozitare din registrul de cumparari (respectiv vanzari). Iar in aceste registre se trec doar facturile (nu si bonuri, chitante). Deci ce trecem in 392 la achizitii? Parerile sunt foarte diferite...

In topicul:declaratiile privind obligatiile ce le revin fata de bugetul FNUASS

19 July 2013 - 10:32 AM

Buna ziua,
PFA trebuie sa mai depuna vreo declaratie la Casa de Sanatate incepand cu 2013? Avand in vedere ca platile se fac la ANAF, Casa de sanatate nu mai stie cine este la zi cu platile si cine nu. Eu am descoperit, mergand la medicul de familie, ca nu mai sunt asigurata, desi sunt cu platile la zi. Ce e de facut? Chiar va trebuie sa mergem la Casa de sanatate trimestrial, sa-i anuntam ca am platit?
Si-a facut cineva contract de asigurare cu Casa de sanatate, asa cum prevede art. 211 din Legea 95?

In topicul:PFA-ruile sunt abuzate fiscal de Statul român

28 August 2012 - 09:04 PM

Oare a observat cineva ca, din iulie 2012, contributia la sanatate nu mai este 5,5% din venitul net ci, conform ultimelor modificari din codul fiscal,
Baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate datorate bugetului Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele prevăzute la art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) este diferența dintre totalul veniturilor încasate și cheltuielile efectuate în scopul realizării acestor venituri, exclusiv cheltuielile reprezentând contribuții sociale, sau valoarea anuală a normei de venit, după caz, raportată la cele 12 luni ale anului, și nu poate fi mai mică decât un salariu de bază minim brut pe țară, dacă acest venit este singurul asupra căruia se calculează contribuția.

Deci cum voi calcula pentru trim. III 5,5% din (venitul net estimat+contributii pensii+contributii sanatate) ??
Pentru ca trebuie sa platesc pana la 15 sept. cand 'expira' adeverinta si s-ar putea sa nu primesc pana atunci decizia de impunere...

In topicul:Cum ramane cu venitul estimat?

12 August 2010 - 03:19 PM

Cred ca aici este vorba despre 3 categorii diferite de „oamenii ai muncii“:

1. Care desfasoara activitati independente (PFA) care merg in continuare pe legislatia existenta pentru activitati independente;

2. Care desfasoara activitati dependente ( si activitati independente reconsiderate dependente - dupa definitia data) - pentru ei se aplica ce scrie in OUG58 - Art.I (in alta parte n-am mai gasit precizari pt. activitati dependente). Pentru acestea, veniturile vor fi tratate ca salarii, cred, dar nu inteleg cum se pot varsa contributiile inainte de a face un contract intre platitorul de venit si beneficiarul de venit (fiindca contractul cu PFA e altceva); Probabil ca se va merge pe angajare;

3. Care desfasoara activitati de natura profesionala - Normele metodologice din anexa 2 la HG 791 sunt doar pentru astfel de venituri de natura profesionala, ORICE ALTE ACTIVITATI DECAT ACTIVITATILE DEFINITE CA DEPENDENTE (primul articol din anexa, cu definitia).

Declaratia pt. somaj vad ca este pentru activitati din venituri profesionale (daca am inteles ieri bine de la ANAF, aici intra profesiile libere - actori, contabili, cei care se conduc dupa alta legislatie).

Cometa SQL