"12. Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania organizeaza si conduc contabilitatea proprie la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare."
Am urmatoarea situatie: un punct de lucru in acelasi sector cu sediul social, are cod fiscal distinct( mai mult de 5 salariati), dar nu are cont bancar distinct..(firma n-are destui bani ca sa-i imprastii la n banci, si mi-e si mai comod asa) Toate actele vin la sediu si acolo se inregistreaza pana acum cel putin se intocmea o singura balanta pt sediu+ pctul de lucru.Nici macar registru de casa nu avea tinand cont de faptul ca n-avea cont bancar, platile cu cash se faceau cu bani trimisi de la sediu.
Tinand cont de pct 12 din Reglementari m-am decis sa intocmesc 2 balante cate una pt fiecare inregistrand transferurile prin 481.
Pt numerar
sediu 481=5311
pct lucru 5311=481
Factura chirie afer pct lucru:
pct lucru 612=401 100
4426=401 19
401=481 119
iar la sediu:
481=401 119
401=5121 119
Acum am doua probleme:
1. facturile aferente punctului de lucru( de curent, chirie, telefon etc) vin toate pe numele firmei nu pe firma-punct de lucru, fiindca la momentul incheierii contractelor in cauza nu se punea problema asta; asta se poate rezolva incepand din februarie 2006 cu cereri + bataia de cap aferenta, dar nu si pe ianuarie. Deci nu stiu daca-i corect sa le inregistrez la pct -ul de lucru... Cum ar trebui procedat?
2.Dintr-un raspuns al lui Lorenzo am priceput ca balantele societatii si punctului sau de lucru se insumeaza in timp ce a unei societati si filiala sa se consolideaza. Nu stiu care-i diferenta ma poate lamuri cineva?
Practic nu stiu cum o sa insumez balantele, programul meu nu-mi permite asta dar ... ma rog ... o sa vad
Multumiri anticipate celor care ma lumineaza!