Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie activitate RESTAURANT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Monografie activitate RESTAURANT

32 replies to this topic

#1 Alina Armasu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:Fiscalitate si contabilitate

Postat 07 December 2004 - 04:42 PM

Buna seara. Am o mare dilema in legatura cu modalitatea corecta de a tine evidenta contabila la un restaurant. Cand am preluat contabilitatea la respectivul restaurant, ex-ul contabil tinea contabilitatea gen "vanzare marfa en-detail". Cei de la Finante spun ca versiunea corecta este "productie". Numai ca in practica nu prea se pupa (cel putin asa spun mai multi contabili :roll: ). Ce spuneti, cum ar fi corect? E sf. de an si poate incepand cu 2005 schimb metoda. Multumesc frumos



#2 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2004 - 04:57 PM

Hai sa-ti zic o parere.
Ingredientelept mancare (legume, carne, condimente, etc) eu le bag pe 301. Iar bautura pe 371. Pt ca nu se mai modifica. LA sf de luna faci desc de gestiune 601=301 si 607=371 si 378=371(asta pt adaos comercial).
vanzarile le inreg cu 707.




#3 Alina Armasu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:Fiscalitate si contabilitate

Postat 07 December 2004 - 05:10 PM

Draga Catalina multumesc ptr promptitudinea raspunsului. nu prea inteleg faza cu veniturile: toate veniturile le inegistrezi in 707 sau doar cele aferente gestiunii BAR? si la bucatarie veniturile le inregistrezi in 701? sau obtii produse finite si apoi le transformi in marfa? Multumesc anticipat



#4 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2004 - 05:28 PM

Toate veniturile le inreg in 707.



#5 cristid

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:
  • Location:pitesti

Postat 07 December 2004 - 05:52 PM

Catalina, n-ar trebui totusi ca acele consumuri sa le inregistrezi in productia finalizata pe 711 si sa le treci la marfa cu adaosul aferent?
Vreau si eu o pizza cu ciuperci.
Daca are cineva s-o puna pe forum sa fac si eu un download la o felie.
Rog seriozitate!!!



#6 cristid

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:
  • Location:pitesti

Postat 07 December 2004 - 06:01 PM

Catalina, sa nu crezi ca ma intrec cu gluma, cei de la Finante au spus bine. Am gasit si eu intr-o carte super de conta, contabilitatea la restaurante si laboratoarele de cofetarie. Se foloseste inclusiv ctb de gestiune. E productie in toata regula si mi se pare logic.
Halca de carne se inregistreaza la consumuri si nu se reflecta in 711 decat daca o papa bucataru'.
Oricum totul se face pe baza de retetar.



#7 iuliav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 December 2004 - 09:52 PM

PENTRU CRISTID: MA INTERESEAZA SI PE MINE NUMELE CARTII DE CONTA ....DACA E POSIBIL.MULTUMESC :)



#8 Catalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2004 - 09:09 AM

Cristi draga multumesc pt lamuriri.



#9 Alina Armasu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:Fiscalitate si contabilitate

Postat 08 December 2004 - 09:48 AM

Si eu multumesc la toata lumea pentru raspunsuri......logic este cum gandeste Cristi (apropo am si eu cartea respectiva - e o carte mare galbena "Contabilitatea intreprinderilor - indrumar practic actualizat si completat cu unele reglementari prevazute in OMFP 94/2001 si in Standardele Internationale de Contabilitate" autori: Gh. Lambru; L. Possler; N. Cucui).
Numai ca eu am mai discutat cu cativa colegi de breasla din orasul meu care tin contabilitatea la unitati de alimentatie publica si toti tin evidenta tip marfa en-detail. Ei zic ca e o grozavie sa tii productie, ca te impotmolesti la consumuri (ca nu e farmacie), la marja de adaos, ca niciodata nu se va bifa scripticu cu fapticu, ce mai m-au speriat de moarte :shock: .



#10 cristid

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 202 Postari:
  • Location:pitesti

Postat 08 December 2004 - 10:12 AM

Alina, desi n-am destula practica, recunosc ca am o mare pasiune pentru contabilitate. Eu zic sa nu te iei dupa "contabilii de duminica" care gandesc ca e prea multa munca pe cat sunt platiti sau, la urma urmei poate lor le e frica sa nu-si prinda urechile pentru ca probabil au inceput sa confunde contabilitatea cu o activitate de entertainment.
Chiar daca gresesti e mai bine sa o faci de capul tau (bineinteles dupa ce ai studiat normele emise de MF) decat sa te iei dupa gura lumii. Nu uita, intotdeauna cere-le baza legala pt ce au spus si ai sa fii uimita cati o sterg....
Si nu in ultimul rand, situatiile financiare trebuie sa asigure INTELIGIBILITATEA si nu alte metode de la coltul strazii.



#11 Alina Armasu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Iasi
  • Interests:Fiscalitate si contabilitate

Postat 08 December 2004 - 10:26 AM

Draga Cristid...foarte ELOCVENT raspunsul tau :lol:
Si eu sunt novice in aceasta stiinta...si in setea mea de a cunoaste si a aprofunda mai mult cele invatate sau citite apelez la doua surse: Finante sau contabilii "cu greutate". In timp, am invatat doua chestii pe pielea mea: cei de la Finante sunt f. indatoritori :twisted: in a da raspunsuri (chiar si oficiale) iar cei din breasla f. ..cum sa spun ca sa exprim cat mai bine...secretosi in a impartasi din experienta lor.
Cred ca adevarata stiinta va veni in momentul in care voi discerne "contabilii de duminica" de cei adevarati si implicit cunostintele lor.
Eu oricum iti multumesc tie si tuturor celor care s-au implicat in realizarea acestui site...sunteti o adevarata comoara... si fiti siguri ca nu sunt laude desarte :lol:



#12 aluna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2005 - 08:29 AM

Cristi are dreptate. E productie in tota regula. In retetare trebuie specificate clar cantitatile folosite pentru fiecare portie.



#13 aluna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2005 - 08:33 AM

Vor tebui facute doua gestiuni, pentru BAR si pentru BUCATARIE.



#14 ADRIANA felicia

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 04 February 2005 - 02:48 PM

Salutare!!! Imi place subiectul, tocmai am si eu un caz .
Eu ma gindeam la alt circuit adica:
-Receptie alimente : 301=401
-Consum: 601=301
-Productie : 345=711 cost antecalculat
-Transformam productia in marfa la pret de vanzare: 371=345 si 371=378,371=4428
-Vanzare casa: 5311 = 707 si 5311=4427
-Descarcare gest marfa vanduta: 607=371, 378=371, 4428=371
Ei ce ziceti? Oare o sa fie bine?
La sfarsitul fiecarei zile calculam placintele vandute, gogosile etc si stabilim bonurile de consum ca valoare si raportul de productie
:lol: Astept comentarii!!!!!



#15 ADRIANBELEI

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:TIMISOARA
  • Interests:FINANCIAR CONTABILITATE

Postat 12 February 2005 - 03:56 PM

Si eu folosesc acelasi circuit dar ma intreb ce se intampla cu contul 711?
se duce in 121 pentru ca in cazul de mai jos (transfer de productie la marfa) nu mai pot face 711= 345

-Receptie alimente : 301=401
-Consum: 601=301
-Productie : 345=711 cost antecalculat
-Transformam productia in marfa la pret de vanzare: 371=345 si 371=378,371=4428
-Vanzare casa: 5311 = 707 si 5311=4427
-Descarcare gest marfa vanduta: 607=371, 378=371, 4428=371
Ei ce ziceti? Oare o sa fie bine?
La sfarsitul fiecarei zile calculam placintele vandute, gogosile etc si stabilim bonurile de consum ca valoare si raportul de productie



#16 alinaig

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 22 February 2005 - 05:15 PM

deci sa inteleg ca la un bar ar fi ok daca la sf zilei as calcula cite cafele s-au vindut si se da in consum, intrebarea e cum faci cu zaharul, pliculete, ca daca un client vrea cafeaua mai dulce? De obicei asta nu se mai factureaza, deci, cum si cind se face consumul in acest caz?



#17 laura2005

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 720 Postari:
  • Location:oradea

Postat 22 February 2005 - 06:05 PM

Sunt de acord cu tine-Adrianbelei
LAURA JUNC



#18 miravi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 June 2005 - 10:29 PM

Si eu am aceeasi problema cu un bar care comerializeaza cocktail-uri si diverse ipuri de cafele (ex:irish coffe, vanilla coffe). Circuitul din productie in gestiunea cu amanuntul este logic si eu m-am gandit la fel. Intrebarea mea este ce documente primare insotesc aceste operatiuni? La "produsele finite" se intocmesc de ex. fise de magazie?



#19 Legolas

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:Brasov
  • Interests:IT

Postat 18 August 2005 - 01:32 PM

Cred ca alimentatia publica are anumite particularitati contabile care nu prea pot fi rezolvate doar de legea 82. :lol:

Daca te bagi la materii prime , ai automat productie => conta de gestiune => antecalcul , postcalcul si multe altele.

Ce te faci cu ciorba pentru care ai facut 50 de portii si ai aruncat 20 pentru ca nu s-a vandut , sau 30 de kg de rosii din care faci mancare in restaurant si mancare pentru salariati? Sau daca ai vreo 3 gestiune de bucatarie si vreo 4 baruri care mai vand si din bucatarie cate o prajiturica. :shock:

Mai nou exista sisteme de gestiune pentru restaurant care tin evidenta de gestiune la pret de achizitie si cu ele te descurci ceva mai bine si nu mai apar acele discrepante majore intre scriptic si faptic la inventariere.
Acesta este si un domeniu in care un bucatar "bun" da peste cap toata evidenta ta contabila de gestiune :? . Ceva de genul "nu aveam parizer in stoc si am pus muschi tiganesc in reteta" ? :lol: Mai da apoi 301 al tau ? :P
Oricum este un subiect interesant si se poate discuta mult pe tema lui.



#20 Legolas

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:Brasov
  • Interests:IT

Postat 18 August 2005 - 01:35 PM

Coniacul pentru clatite flambate (alimente) este 301 sau 371 ? :lol:






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL