legislatie privind semnatura in contabilitate
#1
Postat 23 March 2006 - 04:47 PM
#2
Postat 23 March 2006 - 05:47 PM
(4) La persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizată în compartimente distincte, care nu au personal calificat încadrat, potrivit legii, sau contracte de prestări de servicii în domeniul contabilității, încheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate în condițiile Ordonanței Guvernului nr. 65/1994 și care au înregistrat o cifră de afaceri anuală de până la echivalentul în lei a 50.000 euro, răspunderea pentru ținerea contabilității, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligația gestionării unității respective.
Opinia mea este ca, daca vrei sa fie 100% corect, trebuie sa fi angajata la firma. Contabil-sef sau director-economic.
#3
Postat 23 March 2006 - 06:09 PM
Nu este raspunsul cel care lumineaza, ci intrebarea. - Eugen Ionescu
#4
Postat 24 March 2006 - 12:40 AM
Si eu sint licentiata in economie, 2005. Sint angajata cu 2h contabil. CA < 50.000 euro. Administratorul semneaza tot.
Dar intreb..eu ce am voie sa semnez ?
Multumesc pentru raspuns
#5
Postat 24 March 2006 - 12:44 AM
Timea a spus:
Multumesc pentru raspuns
#6
Postat 24 March 2006 - 01:25 AM
#7
Postat 24 March 2006 - 10:37 AM
#8
Postat 24 March 2006 - 11:01 AM
albina a spus:
Legal 100% :lol:
#9
Postat 24 March 2006 - 12:37 PM
#10
Postat 24 March 2006 - 12:40 PM
albina a spus:
ARE! Ca nu te poti angaja tu pe tine!
#11
Postat 24 March 2006 - 12:43 PM
#12
Postat 24 March 2006 - 01:10 PM
albina a spus:
Sau amandoi asociati si administratori.
#13
Postat 24 March 2006 - 03:52 PM
albina a spus:
Asta e tot!
Pt Timea: s-a tot discutat pe aici de dreptul de semnatura, dar iti repet: daca esti licentiata in studii economice si ai contract de munca, poti semna fara probleme bilant, balanta si ce te mai intereseaza ...
Nu este raspunsul cel care lumineaza, ci intrebarea. - Eugen Ionescu
#14
Postat 24 March 2006 - 04:24 PM
#15
Postat 24 March 2006 - 05:09 PM
Intelesesem din alte parti ca doar un contabil autorizat poate sa semneze situatii financiare, declaratii si alte acte de acest gen.
Daca un economist poate face atitea lucruri de ce trebuie sa mai fii si contabil autorizat ? Sau altfel ... ce poate face un contabil autorizat si nu poate face un economist ?
Va rog din tot sufletul sa ma luminati.
#16
Postat 24 March 2006 - 06:39 PM
#17
Postat 24 March 2006 - 07:31 PM
Timea a spus:
Daca un economist poate face atitea lucruri de ce trebuie sa mai fii si contabil autorizat ? Sau altfel ... ce poate face un contabil autorizat si nu poate face un economist ?
Va rog din tot sufletul sa ma luminati.
Uite cum vad eu lucrurile:
Diferenta consta in modul de exercitare al meseriei, un contabil autorizat isi poate desfasura activitatea in mod independent, fara a fi angajat cu contract de munca. Sunt si alte meserii care pentru a putea fi practicate in mod independent au nevoie de autorizatii (electricienii...) :roll:
#18
Postat 24 March 2006 - 09:09 PM
adadu a spus:
Nu pot sa ma pronunt cu privire la "ce poate face intr-o firma fara sa iasa in afara legii" pot doar sa-ti citez din L82 si sa-ti spun ca eu predand un bilant la finante si semnand la intocmit ca angajat cu contract de munca am fost intrebata daca am studii ec. superioare :?: N-am inteles intrebarea dar am raspuns da.
Parere mea e ca poti sa fii angajat ca si contabil (cu asumarea raspunderii in ceea ce priveste organizarea si conducerea contabilitatii) nu stiu insa ce sa zic in legatura cu intocmirea bilantului (as inclina sa zic ca poti, plus ca daca firma are CA<50.000 euro administratorul pote sa raspunda singur )
Citeaza
(2) Persoanele prevazute la art. 1 organizeaza si conduc contabilitatea, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare si raspund impreuna cu personalul din subordine de organizarea si conducerea contabilitatii, in conditiile legii.
(3) Contabilitatea poate fi organizata si condusa pe baza de contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, cu modificarile si completarile ulterioare, care raspund, potrivit legii.
(4) La persoanele juridice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte, care nu au personal calificat incadrat, potrivit legii, sau contracte de prestari de servicii in domeniul contabilitatii, incheiate cu persoane fizice sau juridice autorizate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 65/1994 si care au inregistrat o cifra de afaceri anuala de pana la echivalentul in lei a 50.000 euro, raspunderea pentru tinerea contabilitatii, potrivit legii, revine administratorului sau altei persoane care are obligatia gestionarii unitatii respective.
(5) Institutiile publice la care contabilitatea nu este organizata in compartimente distincte sau care nu au personal incadrat cu contract individual de munca, potrivit legii, pot incheia contracte de prestari de servicii, pentru conducerea contabilitatii si intocmirea situatiilor financiare trimestriale si anuale, cu societati comerciale de expertiza contabila sau cu persoane fizice autorizate, conform legii. Incheierea contractelor se face cu respectarea reglementarilor privind achizitiile publice de bunuri si servicii. Plata serviciilor respective se face din fonduri publice cu aceasta destinatie.
#19
Postat 24 March 2006 - 09:12 PM
#20
Postat 24 March 2006 - 09:20 PM
Similar Topics
6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi