Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 09:40 PM
contract civil prestari servicii
#121
Postat 02 April 2008 - 06:44 PM
#122
Postat 03 April 2008 - 03:27 PM
#123
Postat 08 April 2008 - 03:41 PM
#124
Postat 09 April 2008 - 01:48 PM
in primul rand , daca aveti la dispozitie un model de contract cred ca cel mai bine ar fi traducerea lui in limba romana ca sa cititi cu atentie ce drepturi si obligatii va revin ca si colaborator; de exemplu , la firma la care lucrez eu se fac contracte de colaborare/ contracte de mandat cu pensionari.....mai bine spus cu administratori de bloc( care mai toti sunt pensionari..) pe 12 luni , suma care ii revine din contract se negociaza la inceput si impozitele se platesc de catre firma....la sfarsit de an se completeaza declaratia 205 si se platesc taxele la stat pt ei...dar asta se face in functie de ce se negociaza la fiecare firma in parte; normal acest tip de contract se inregistreaza de catre firma...dar v-am zis nu e ceva obligatoriu pt toate firmele asa ca fiecare face cum crede ca e bine..in limitele legii...
#125
Postat 11 April 2008 - 05:47 PM
#126
Postat 14 April 2008 - 10:40 AM
1.In anul 2007 am avut angajati cu conventie civila carora le-am retinut sanatate 6.5% si impozit 10%.Retinerea impozitului de 10% am facut-o in baza art 52 din codul fiscal care spune:
(1) Plătitorii următoarelor venituri au obligaţia de a calcula, de a reţine şi de a vira impozit prin reţinere la sursă, reprezentând plăţi anticipate, din veniturile plătite:
d) venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil, altele decât cele menţionate la art. 78 alin. (1) lit. e);
(2) Impozitul ce trebuie reţinut se stabileşte după cum urmează:
a) în cazul veniturilor prevăzute la alin. (1) lit. a) - e), aplicând o cotă de impunere de 10% la venitul brut;
Norme metodologice:
66^1. Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati desfasurate pe baza contractelor/conventiilor civile, incheiate potrivit Codului civil au dreptul sa opteze, pentru impunerea venitului brut cu cota de 16%, impozitul fiind final, potrivit art. 78 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
La sfarsitul anului am depus declaratia 205 pentru aceste venituri,in baza careia urma ca fiscul sa recupereze dif de 6% de la persoanele respective.
Mentionez ca in contractele incheiate se mentioneaza ca beneficiarul (adica societatea) se obliga sa retina si sa vireze impozitul prevazut de lege si nu se face precizarea expresa ca contribuabilul opteaza pt impunerea finala de 16%.
Considerati gresita optiunea mea de impunere cu 10%?
Mi s-a spus ca aceasta varianta a fost valabila doar pana in 2006.
2.La 31 decembrie 2004 s-a efectuat reevaluarea mijloacelor fixe din patrimoniul societatii,reevaluare efectuata din cate mi s-a spus de catre o persoana din cadrul unitatii.In urma reevaluarii a rezultat o valoare mai mare a mijl fixe si automat s-a marit si amortizarea calculata(nici unul dintre mijl fixe nu era amortizat integral). In anul 2005,2006 diferenta dintre amortizarea calculata dupa revaluare si amortizarea dinaintea reevaluarii am considerat-o cheltuiala nedeductibila in baza unei precizari legale care spunea ca toate reevaluarile efectuate dupa 31.decembrie.2003 nu sunt recunoscute fiscal….
In anul 2007 aceasta diferenta am considerat-o cheltuiala deductibila in baza :
Norme metodologice:
71^5. Pentru determinarea valorii fiscale in cazul transferurilor terenurilor cu valoare contabila, precum si pentru determinarea valorii fiscale ramase neamortizate in cazul mijloacelor fixe amortizabile evidentiate in sold la 31 decembrie 2003, in valoarea de intrare fiscala se includ si reevaluarile efectuate, potrivit legii, pana la acea data.
Pentru determinarea valorii fiscale a terenurilor, respectiv a valorii fiscale ramase neamortizate in cazul mijloacelor fixe amortizabile, vor fi luate in calcul si reevaluarile contabile efectuate dupa data de 1 ianuarie 2007, precum si partea ramasa neamortizata din reevaluarile contabile efectuate in perioada 1 ianuarie 2004 - 31 decembrie 2006, evidentiate la data de 31 decembrie 2006. Nu se recupereaza prin intermediul amortizarii fiscale reevaluarile contabile efectuate dupa data de 1 ianuarie 2004 la mijloacele fixe amortizabile care nu mai au valoare fiscala ramasa neamortizata la data reevaluarii.
Organele fiscale imi spun ca si in anul 2007 aceasta chelt este nedeductibila .Cine are dreptate?
In speranta ca ve-ti avea un pic de timp liber sa analiza-ti aceste probleme va multumesc.
#127
Postat 25 May 2008 - 09:27 PM
Am nevoie urgenta de niste sfaturi in ce priveste CONVENTIILE CIVILE.
Am urmatorul caz: firma X incheie un contract cu firma Y (benef) de prestare servicii(ridicare hala industriala).
Firma X este recent infiintata si nu are angajati. Pt a ridica hala, normal, are nevoie de oameni.
Problema mea este:
-se face contract la firma X pe durata determ la respectivii oameni, inregistrat la ITM, in care se retin toate contrib angajator si angajat
SAU
-se poate incheia conventie civila cu oamenii aia(meseriasi) pt o cam o luna, cat dureaza ridicarea halei?
(Pt conventie platind sanatate angajat si impozit 16% si nemaifiind necesara inreg la itm)
Firma X nu are nevoie permanenta de oameni si tocmai de aia ma gandeam la conventiile civile.
Daca mai aveti ceva informatii actuale despre aceste conventii m-ar ajuta foarte mult.
Multumesc anticipat!
Adresa de mail la care imi puteti raspunde este : madalina.mladin@yahoo.com
#128
Postat 11 July 2008 - 10:11 AM
#129
Postat 11 July 2008 - 10:52 AM
Daca esti persoana fizica autorizata, poti face un contract de prestari servicii obisnuit, cum se face intre doua firme (presupunand ca e un cabinet privat). Perioada poate fi oricat (de ex.un an) si se poate mentiona ca se prelungeste automat daca nici una din parti nu solicita incheierea lui. Se gasesc pe forum si pe Internet modele de contracte de prestari servicii.
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 11 July 2008 - 03:33 PM
#130
Postat 11 July 2008 - 11:34 AM
#131
Postat 15 July 2008 - 03:57 PM
eliza17, la Jul 11 2008, 11:34 AM, a spus:
In mod normal nu poti incheia contract de prestri servicii daca nu esti pers.fiz.aut.
Nu vad ca o problema ca sunteti angajata altundeva. In mometul de fata se pot incheia contracte de munca cu timp partial incepind cu 1 pina 7 ore pe zi pe o perioada determinata sau ne..
#132
Postat 24 July 2008 - 11:03 AM
dmirelae, la May 4 2006, 11:12 AM, a spus:
contul pentru impozit il gasesti la pct.
21. RO89TREZ70220030116XXXXX - Imp.pe ven.din activ.desf.in baza contr./conventiilor civile (ATENTIE! asta este pentru sector 2)
ati mentionat un cont pentru S2; unde pot gasi pentru S4?
Cu stima,
Stefan
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 July 2008 - 11:21 AM
#133
Postat 05 August 2008 - 08:43 PM
#134
Postat 16 December 2008 - 04:49 PM
Multumesc pentru raspunsuri.
#135
Postat 06 January 2009 - 06:18 PM
Il platesc pe om conform contractului. Am nevoie si de o chitanta care sa dovedeasca plata in contabilitate?
O dispozitie de plata, o chitanta?
#136
Postat 07 January 2009 - 03:56 AM
#137
Postat 04 February 2009 - 02:22 PM
Daca s-a mai scris undeva despre asta si nu am vazut imi cer scuze.
#138
Postat 04 February 2009 - 03:23 PM
Dupa parerea mea se pot face contracte civile (in baza Codului Civil) cu persoane fizice doar pentru activitati ocazionale, necomerciale, nerepetitive. In rest aveti doua posibilitati legale:
1) contract de angajare a persoanei fizice, fie chiar pe perioada determinata sau cu un numar mic de ore pe zi;
2) persoana fizica sa se autorizeze pentru activitati comerciale, ca PFA, si atunci aceasta persoana fizica autorizata poate face contracte comerciale cu orice firma, ca de la firma la firma, cu facturarea serviciilor si plata lor.
#139
Postat 06 February 2009 - 04:36 PM
Cum e mai bine?Sa fac contract civil,conventie civila...sau contract de munca cu 2 ore pe zi pt a angaja o contabila?
Este ok cu contract civil pt contabilitate?se plateste doar 16% impozitul,dansa fiind anagajat cu carte de munca in alta parte.
Daca nu se poate cu contract civil...ci doar cu CIM pt 2 ore...care este suma minima obligatorie pe care trebuie sa o platesc pt salar?
#140
Postat 07 February 2009 - 01:03 PM
la repezeala, uite chiar aici, 2 topicuri mai jos fata de al tau, cum e ctr civile / conventiile civile : http://www.conta.ro/...showtopic=34265
cat despre angajare contabil, aici e si mai si ... activitatea contabila nu se incadreaza in conditiile reglementate de codul civil (ocazionala, nerepetitiva...), asa ca ramane numai angajarea cu ctr de munca (si cateva ore/luna numai) sau, daca e PFA, cu ctr. de prestari servicii !
daca e economist si angajat cu ctr de munca, are si drept de semnatura bilant.
Similar Topics
3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi