Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract civil prestari servicii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


- - - - -

contract civil prestari servicii

179 replies to this topic

#121 maria37

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2008 - 06:44 PM

Multumim frumos!!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 July 2008 - 09:40 PM




#122 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 03 April 2008 - 03:27 PM

Multumesc si eu!

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#123 adnas1974

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 08 April 2008 - 03:41 PM

Mama mea este in pensie de invaliditate gradul 3, definitiv. Ar dori sa lucreze la domiciliu. Am gasit o firma care spune ca se incheie un contract de colaborare iar veniturile trebuie declarate la finante. Acest contract trebuie inregistrat la finante? Daca este redactat in limba engleza cum procedam?Ce mai trebuie facut cu un stfel de contract?



#124 alina1981

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 09 April 2008 - 01:48 PM

buna ziua!
in primul rand , daca aveti la dispozitie un model de contract cred ca cel mai bine ar fi traducerea lui in limba romana ca sa cititi cu atentie ce drepturi si obligatii va revin ca si colaborator; de exemplu , la firma la care lucrez eu se fac contracte de colaborare/ contracte de mandat cu pensionari.....mai bine spus cu administratori de bloc( care mai toti sunt pensionari..) pe 12 luni , suma care ii revine din contract se negociaza la inceput si impozitele se platesc de catre firma....la sfarsit de an se completeaza declaratia 205 si se platesc taxele la stat pt ei...dar asta se face in functie de ce se negociaza la fiecare firma in parte; normal acest tip de contract se inregistreaza de catre firma...dar v-am zis nu e ceva obligatoriu pt toate firmele asa ca fiecare face cum crede ca e bine..in limitele legii...
sam



#125 John77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 11 April 2008 - 05:47 PM

Care e alternativa legala a conventiei civile ?



#126 petro71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 14 April 2008 - 10:40 AM

Stimati colegi,in urma unor discutii contradictorii cu organele fiscale ,am nevoie de parerea voastra in ceea ce privesc urmatoarele probleme (sper sa aveti timp si rabdare sa cititi ):


1.In anul 2007 am avut angajati cu conventie civila carora le-am retinut sanatate 6.5% si impozit 10%.Retinerea impozitului de 10% am facut-o in baza art 52 din codul fiscal care spune:
(1) Plătitorii următoarelor venituri au obligaţia de a calcula, de a reţine şi de a vira impozit prin reţinere la sursă, reprezentând plăţi anticipate, din veniturile plătite:
d) venituri din activităţi desfăşurate în baza contractelor/convenţiilor civile încheiate potrivit Codului civil, altele decât cele menţionate la art. 78 alin. (1) lit. e);
(2) Impozitul ce trebuie reţinut se stabileşte după cum urmează:
a) în cazul veniturilor prevăzute la alin. (1) lit. a) - e), aplicând o cotă de impunere de 10% la venitul brut;

Norme metodologice:
66^1. Persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati desfasurate pe baza contractelor/conventiilor civile, incheiate potrivit Codului civil au dreptul sa opteze, pentru impunerea venitului brut cu cota de 16%, impozitul fiind final, potrivit art. 78 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

La sfarsitul anului am depus declaratia 205 pentru aceste venituri,in baza careia urma ca fiscul sa recupereze dif de 6% de la persoanele respective.
Mentionez ca in contractele incheiate se mentioneaza ca beneficiarul (adica societatea) se obliga sa retina si sa vireze impozitul prevazut de lege si nu se face precizarea expresa ca contribuabilul opteaza pt impunerea finala de 16%.

Considerati gresita optiunea mea de impunere cu 10%?
Mi s-a spus ca aceasta varianta a fost valabila doar pana in 2006.


2.La 31 decembrie 2004 s-a efectuat reevaluarea mijloacelor fixe din patrimoniul societatii,reevaluare efectuata din cate mi s-a spus de catre o persoana din cadrul unitatii.In urma reevaluarii a rezultat o valoare mai mare a mijl fixe si automat s-a marit si amortizarea calculata(nici unul dintre mijl fixe nu era amortizat integral). In anul 2005,2006 diferenta dintre amortizarea calculata dupa revaluare si amortizarea dinaintea reevaluarii am considerat-o cheltuiala nedeductibila in baza unei precizari legale care spunea ca toate reevaluarile efectuate dupa 31.decembrie.2003 nu sunt recunoscute fiscal….
In anul 2007 aceasta diferenta am considerat-o cheltuiala deductibila in baza :

Norme metodologice:
71^5. Pentru determinarea valorii fiscale in cazul transferurilor terenurilor cu valoare contabila, precum si pentru determinarea valorii fiscale ramase neamortizate in cazul mijloacelor fixe amortizabile evidentiate in sold la 31 decembrie 2003, in valoarea de intrare fiscala se includ si reevaluarile efectuate, potrivit legii, pana la acea data.
Pentru determinarea valorii fiscale a terenurilor, respectiv a valorii fiscale ramase neamortizate in cazul mijloacelor fixe amortizabile, vor fi luate in calcul si reevaluarile contabile efectuate dupa data de 1 ianuarie 2007, precum si partea ramasa neamortizata din reevaluarile contabile efectuate in perioada 1 ianuarie 2004 - 31 decembrie 2006, evidentiate la data de 31 decembrie 2006. Nu se recupereaza prin intermediul amortizarii fiscale reevaluarile contabile efectuate dupa data de 1 ianuarie 2004 la mijloacele fixe amortizabile care nu mai au valoare fiscala ramasa neamortizata la data reevaluarii.

Organele fiscale imi spun ca si in anul 2007 aceasta chelt este nedeductibila .Cine are dreptate?

In speranta ca ve-ti avea un pic de timp liber sa analiza-ti aceste probleme va multumesc.



#127 madalinna.m

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 25 May 2008 - 09:27 PM

Buna seara!

Am nevoie urgenta de niste sfaturi in ce priveste CONVENTIILE CIVILE.

Am urmatorul caz: firma X incheie un contract cu firma Y (benef) de prestare servicii(ridicare hala industriala).

Firma X este recent infiintata si nu are angajati. Pt a ridica hala, normal, are nevoie de oameni.

Problema mea este:
-se face contract la firma X pe durata determ la respectivii oameni, inregistrat la ITM, in care se retin toate contrib angajator si angajat
SAU
-se poate incheia conventie civila cu oamenii aia(meseriasi) pt o cam o luna, cat dureaza ridicarea halei?
(Pt conventie platind sanatate angajat si impozit 16% si nemaifiind necesara inreg la itm)

Firma X nu are nevoie permanenta de oameni si tocmai de aia ma gandeam la conventiile civile.

Daca mai aveti ceva informatii actuale despre aceste conventii m-ar ajuta foarte mult.
Multumesc anticipat! :thumbup:


Adresa de mail la care imi puteti raspunde este : madalina.mladin@yahoo.com




#128 eliza17

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 11 July 2008 - 10:11 AM

pot sa inchei un contract de prestari servicii cu un cabinet medical, eu fiind kinetoterapeut? pe ce perioada se poate face, ce ar trebui sa contina acest contract? va multumesc



#129 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 11 July 2008 - 10:52 AM

Daca vrei sa te angajezi ca salariat la cabinet, cabinetul va face Contract individual de munca conform Codului muncii (pe perioada determinata sau nedeterminata).
Daca esti persoana fizica autorizata, poti face un contract de prestari servicii obisnuit, cum se face intre doua firme (presupunand ca e un cabinet privat). Perioada poate fi oricat (de ex.un an) si se poate mentiona ca se prelungeste automat daca nici una din parti nu solicita incheierea lui. Se gasesc pe forum si pe Internet modele de contracte de prestari servicii.

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 11 July 2008 - 03:33 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#130 eliza17

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 11 July 2008 - 11:34 AM

multum pt raspuns, nu vreau contract de munca pt ca sunt deja angajata in alta parte, as fi vrut sa stiu daca pot opta pt varianta cu prestari servicii eu nefiind persoana fizica autorizata.



#131 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 367 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 15 July 2008 - 03:57 PM

Vezi postareaeliza17, la Jul 11 2008, 11:34 AM, a spus:

multum pt raspuns, nu vreau contract de munca pt ca sunt deja angajata in alta parte, as fi vrut sa stiu daca pot opta pt varianta cu prestari servicii eu nefiind persoana fizica autorizata.

In mod normal nu poti incheia contract de prestri servicii daca nu esti pers.fiz.aut.
Nu vad ca o problema ca sunteti angajata altundeva. In mometul de fata se pot incheia contracte de munca cu timp partial incepind cu 1 pina 7 ore pe zi pe o perioada determinata sau ne..
:frusty:



#132 Pelerinul

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 July 2008 - 11:03 AM

Vezi postareadmirelae, la May 4 2006, 11:12 AM, a spus:

pt. davis
contul pentru impozit il gasesti la pct.
21. RO89TREZ70220030116XXXXX - Imp.pe ven.din activ.desf.in baza contr./conventiilor civile (ATENTIE! asta este pentru sector 2)
Buna dimineata,
ati mentionat un cont pentru S2; unde pot gasi pentru S4?
Cu stima,
Stefan

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 July 2008 - 11:21 AM




#133 libertat

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 August 2008 - 08:43 PM

Avem o firma care furnizeaza servicii de hosting. AM dori sa stim care sunt reglementarile legate de acceptul online a unui contract insotit de niste conditii? Deci noi am dori sa stim daca acel contract de acceptare a termenilor si conditiilor are aceeasi valoare ca unul semnat pe hartie. Cum trebuie sa are un astfel de contract si ce proceduri trebuiesc urmate pentru a-l pune in practica.Mentionez ca nu vom da numere ca pentru contracte ci pur si simplu va fi o acceptare a conditiilor. Se va factura in baza acelor " contratcte" virtuale



#134 bianca27c

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 16 December 2008 - 04:49 PM

Intre 2 societati comerciale A si B, cu acelasi sediu, se incheie un contract de prestari servicii prin care societatea A ii presteaza lui B servicii de lacatuserie, electricitate, (reparatii, interventii) cand este nevoie. Presupun ca trebuie un contract simplu de prestari servicii cu mentionarea elementelor de decontare a prestatiilor, respectiv pontajul respectivelor persoane care au intervenit, cu plata unui tarif orar. E suficient pontajul confirmat de beneficiar pentru ca prestatorul sa emita factura, iar beneficiarul sa faca plata? Daca dpdv fiscal este indeajuns, sau e obligatoriu vreun deviz?
Multumesc pentru raspunsuri.



#135 cutare

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 06 January 2009 - 06:18 PM

Este voba de un contract de prestari servicii. In care persoana ofera niste servicii... sa zicem ca face o pagina web sau conduce o masina pt o luna de zile sau introduce date intr-o baza.
Il platesc pe om conform contractului. Am nevoie si de o chitanta care sa dovedeasca plata in contabilitate?

O dispozitie de plata, o chitanta?



#136 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 07 January 2009 - 03:56 AM

ptr sumele incasate de tine emiti chitanta. Pentru sumele platite de tine catre pers juridice primesti chitanta si ptr sumele platite de tine catre pers. fizice emitu tu dispozitie de plata.



#137 ada2113

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 04 February 2009 - 02:22 PM

va rog sa-mi spuneti daca se pot incheia intre firma si o persoana fizica un contract de colaorare (au ce fel de contract)? Aceasta persoana imi va aduce clienti poate odata pe luna sau la 2 luni sau poate 10 intr-o luna, sau imi aduce acum si apoi nu o sa mai poata. Exista posibilitatea sa facem un contract in urma caruia eu sa-i cedez un anumit comision? - Nu as vrea contract de munca pentru ca nu va avea o avtivitatea permanenta.

Daca s-a mai scris undeva despre asta si nu am vazut imi cer scuze.



#138 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 February 2009 - 03:23 PM

S-a mai scris chiar mult despre asta si parerile sunt impartite, inclusiv la nivel de autoritati. Daca dupa desfiintarea conventiilor civile din 2003 Primul Ministru mai recomanda acest tip de contract, e clar ca legea a ramas neclara chiar si pentru cei care o fac. Dar, e totusi clara pentru cei care au pierdut procesele cu ITM.
Dupa parerea mea se pot face contracte civile (in baza Codului Civil) cu persoane fizice doar pentru activitati ocazionale, necomerciale, nerepetitive. In rest aveti doua posibilitati legale:
1) contract de angajare a persoanei fizice, fie chiar pe perioada determinata sau cu un numar mic de ore pe zi;
2) persoana fizica sa se autorizeze pentru activitati comerciale, ca PFA, si atunci aceasta persoana fizica autorizata poate face contracte comerciale cu orice firma, ca de la firma la firma, cu facturarea serviciilor si plata lor.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#139 Stefan Alina Maria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 06 February 2009 - 04:36 PM

Buna..am si eu o intrebare...si al cate legi sunt...
Cum e mai bine?Sa fac contract civil,conventie civila...sau contract de munca cu 2 ore pe zi pt a angaja o contabila?
Este ok cu contract civil pt contabilitate?se plateste doar 16% impozitul,dansa fiind anagajat cu carte de munca in alta parte.
Daca nu se poate cu contract civil...ci doar cu CIM pt 2 ore...care este suma minima obligatorie pe care trebuie sa o platesc pt salar?



#140 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2009 - 01:03 PM

s-a mai discutat, fol. fct. de cautare, Alina !

la repezeala, uite chiar aici, 2 topicuri mai jos fata de al tau, cum e ctr civile / conventiile civile : http://www.conta.ro/...showtopic=34265

cat despre angajare contabil, aici e si mai si ... activitatea contabila nu se incadreaza in conditiile reglementate de codul civil (ocazionala, nerepetitiva...), asa ca ramane numai angajarea cu ctr de munca (si cateva ore/luna numai) sau, daca e PFA, cu ctr. de prestari servicii !
daca e economist si angajat cu ctr de munca, are si drept de semnatura bilant.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL