Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AMORTIZARE mijloace fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


AMORTIZARE mijloace fixe


292 replies to this topic

#201 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 18 March 2009 - 04:44 PM

In contabilitate nu exista valoarea FOARTE VECHE. Poate sa existe un an/luna de punere in functiune, ori dare in folosinta.
La achizitia unui imobil noul cumparator stabileste durata ramasa de functionare, astfel ca sa se poata determina RATA DE AMORTIZARE.
De asemenea pentru a intra in calculul aortismentelor trebuie sa existe evaluata FUNCTIONALITATEA si CAPACITATEA BENEFICIARA (capacitatea imobilului de a produce numerar) in conformitate cu utilitatea acestuia in derularea activitatilor statutare ale societatii.

Din cele descrise rezulta:
1-S-a cumparat o casa din paianta (oricum zidarie usoara, tehnologie veche), aflata pe un teren, care s-ar fi putut "intimplator"sa fie mai valoros decit casa.
2-S-a stabilit initial ca utilitatea imobilului va fi de 7 ani.
3-Imobilul din varii motive s-a autodarimat, surpat.

Opinie:
-Cred ca initial achizitia a fost grestit tratata din punct de vedere contabil. Constructia daca nu avea valoare de utilizare ori aceasta era nesemnificativa nici n-ar fi trebuit sa fie inregistrata ca atare. Impresia mea este ca in fapt ceea ce s-a cumparat a fost TRERENUL nu cladirea, astfel ca din lipsa de comunicare a unor informatii esentiale pentru aplicarea unui tratament contabil corect s-au inregistrat DOUA obiecte in loc de UNUL.


INTREBARE:
CE DORESTE SA FACA PROPRIETARUL IN LOCUL IMOBILULUI PENTRU CARE A OBTINUT APROBARE DE DEMOLARE?

In principiu c/v neamortizata se reporteaza, majorand valoarea de realizare a noului imobil, iar la determinarea valorii de amotizat a noului imobil se va tine cont de standardele de contabilitate IAS-16

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 09:14 PM




#202 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 19 March 2009 - 03:27 PM

asa este, s-a avut in vedere terenul de cumparat, insa pe contract s-au trecut separat terenul si casa.
intrebarea era, daca se face evaluarea, voi lasa aceeasi valoare a casei sau o voi reduce conform valorii reevaluate?
multumesc mult




#203 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 19 March 2009 - 11:39 PM

Trecerea in contract separat a constructiei si separat a terenului este o cerinta a tranzactiilor imobiliare. In fons s-a cumparat un IMOBIL din punct de vedere cadastral.

Constructia a fost evaluata in contrcatul de vinzare cumparare? (De foarte multe ori nu sunt valori distincte in contractele tranzactiilor imobilliare)
Daca DA - Inseamna ca aceasta imobilizare CONSTRUCTIE fiind supusa reevaluarii din punct de vedere contabil va fi inregistrata reevaluarea.

Daca CONSTRUCTIA s-a degradat si are aprobarea de demolare, practic trebuiesc facute formele de scoatere din folosinta si inregistrate eventualele materiale recuperate si valorificate.

Intrebarea mea ramine: CARE ESTE SCOPUL PENTRU CARE A FOST ACHIZITIONAT IMOBILUL -Teren + Constructie?

Ce potential beneficiar, producere de numerar, avea SOCIETATEA din aceasta achizitie?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 09:14 PM




#204 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 20 March 2009 - 08:52 AM

terenul a fost cumparat pentru un nou sediu al firmei, insa cu criza, s-a amanat construirea ...pe termen nedeterminat...
:sad:



#205 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 21 March 2009 - 10:07 AM

In situatia in care constructia veche si antica "s-a deteriorat" a fost reevaluata, si exista o aprobare de demolare, care e problema?

Inseamna ca la inregistrarea constructiei nu s-a tinut cont de utilitatea ei in vederea realizarii obiectului de activitate si de capacitatea acesteia de a produce numerar, si deci i s-a dat o durata de functionare neadecvata.

Avind in vedere faptul ca exista aprobarea de demolare, atunci se procedeaza la scoaterea acesteia din INVENTAR si din folosinta.

Si problema cu reealuarea nu mai este.

Ce cheltuieli nedeductibile fiscal sunt inregistrate in urma acestei operatiuni?
Asa pe vorbe fara date concrete e mai greu de spus.

In principiu reevaluarea se inregistraza innaintea scoaterii din functiune.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 09:15 PM




#206 Madalira

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 339 Postari:
  • Location:Galati

Postat 23 March 2009 - 02:09 PM

Buna,
am o factura cu schela exterior care se foloseste la reparatii cladiri.Ma puteti ajuta sa-o incadrez cf.catalogului de clasificare mijloace fixe?Eu tot caut de vreo 3 ore dar nu gasesc o incadrare potrivita............ :sad:

Aceasta postare a fost editata de Madalira: 23 March 2009 - 02:10 PM

"Azi nu mai vreau sa lucrez."



#207 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 March 2009 - 06:43 PM

Vezi postareaMirceaSCALAT, la Mar 21 2009, 10:07 AM, a spus:

Vezi postareaHANDA76, la Mar 20 2009, 08:52 AM, a spus:

terenul a fost cumparat pentru un nou sediu al firmei, insa cu criza, s-a amanat construirea ...pe termen nedeterminat...
Avind in vedere faptul ca exista aprobarea de demolare, atunci se procedeaza la scoaterea acesteia din INVENTAR si din folosinta.Si problema cu reealuarea nu mai este.Ce cheltuieli nedeductibile fiscal sunt inregistrate in urma acestei operatiuni?
Cladirea se scoate din evidenta dupa data obtinerii autorizatiei de demolare
658=212
Eventualele materiale recuperate din dezmembrari se inregistreaza ca intrari in contabilitate (materiale sau produse reziduale) in vederea refolosirii sau pentru vanzarea acestora
301,302=758 sau 346=711
Daca nu exista materiale recuperate din dezmembrari, cheltuielile cu partea neamortizata sunt nedeductibile si se colecteaza eventual TVA-ul.
Conform Normelor Codului fiscal neindeplinirea conditiei prevazuta la pct.716 (valorificarea partilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta) conduce la concluzia ca cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii, a scoaterii din functiune a unui mijloc fix cu valoarea de intrare incomplet amortizata, nu sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile si operatiunea este considerata livrare de bunuri pt. care se colecteaza TVA conform neindeplinirii conditiilor art.128 alin.(8) lit. b).

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 23 March 2009 - 06:44 PM




#208 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 23 March 2009 - 09:03 PM

Vezi postareaMadalira, la Mar 23 2009, 02:09 PM, a spus:

Buna,
am o factura cu schela exterior care se foloseste la reparatii cladiri.Ma puteti ajuta sa-o incadrez cf.catalogului de clasificare mijloace fixe?Eu tot caut de vreo 3 ore dar nu gasesc o incadrare potrivita............ :sad:

N-ai avut cu cine sa te consulti. In treaba cu incadrarea M.Fixe - echipamante. in special - este nevoie de un TEHNICIAN, pentru a recunoaste si individualiza scopul echipamantului.

2.3.6.1. Mecanisme de ridicat (vinciuri, trolii etc.). 6-10
Macarale diverse şi speciale,

în afară de:
...................................... nu intereseaza ..............

2.3.6.8. Alte utilaje, instalaţii şi echipamente de transportat şi de 8-12
ridicat, neregăsite în cadrul clasei 2.3.6.,
în afară de:
...................................... nu intereseaza ..............



#209 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 23 March 2009 - 09:39 PM

In normele de aplicare a CF la pct 71 indice 5 se precizeaza ca chelt. cu valoarea neamortizata a mijloacelor fixe casate sau cedate sunt cheltuieli deductibile fiscal.Aceiasi precizare este data si de Decizia nr. 2/2004 a Comisiei Fiscale Centrale (OMFP 576/2004)



#210 Madalira

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 339 Postari:
  • Location:Galati

Postat 24 March 2009 - 03:57 PM

Vezi postareaMirceaSCALAT, la Mar 23 2009, 09:03 PM, a spus:

N-ai avut cu cine sa te consulti. In treaba cu incadrarea M.Fixe - echipamante. in special - este nevoie de un TEHNICIAN, pentru a recunoaste si individualiza scopul echipamantului.
Chiar ca nu am cu cine sa ma consult.
Ce nu trebuie la o firma: tehnician, merceolog, inginer, secretara, casier..........si tot asa. :biggrin:
Mersi mult pentru raspunsul prompt. :sad:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 09:15 PM

"Azi nu mai vreau sa lucrez."



#211 Bajinaru Ramona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:

Postat 27 March 2009 - 07:00 AM

Firma functioneaza intr-un spatiu in baza unui contract de comodat cu o persoana fizica pe o perioada de 3 ani . De curand a montat o centrala pe lemne. Toata investitia inclusiv materialele folosite le-am inregistrat in valoarea mijlocului fix. Le pot amortiza pe perioada ctr de comodat? Se declara ceva la primarie? Ce obligati are persoana fizica? Va multumesc!



#212 Puscasu Gabi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 27 March 2009 - 08:47 AM

Buna ziua,

Va rog sa ma sfatuiti si pe mine cum ar trebui sa procedez: am achizitionat un autoturism in sistem leasing financiar, pe o peroada de 3 ani. Am calculat amorizare contabila pe o peroada de 3 ani. Amortizarea fiscala ar trebui calculata pe 4 ani?

Cum este corect?



#213 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 27 March 2009 - 12:25 PM

In registrul fiscal la calculul impozitului pe profit treci la amortizare contabila amortizarea aferenta celor trei ani ca nedeductibila si la amortizare fiscala deductibila cea aferenta amortizarii in patru ani, avand un impozit pe profit deductibil in al patrulea an in care nu vei mai avea amortizare contabila dar vei avea amortizare fiscala. Cf. CF. poti sa calculezi amortizarea si in functie de kilometri sau ore de functionare prevazute in cartile tehnice[(vezi art.24(11) lit.f din codul fiscal.]



#214 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 27 March 2009 - 12:30 PM

Amortizarea se face pe durata contractului [(art.24(11)lit c din codul fiscal]. Nu cred ca trebuie persoana fizica sa declare ceva la primarie , pentru ca impzitul nu il plateste in functie de valoarea cladirii, ci in f-ctie de valoarea fiscala stabilita cf. legii.



#215 steluta_pet@yahoo.com

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:pitesti

Postat 19 May 2009 - 10:10 AM

Salutare,

Am urmatoarea intrebare:firma a achizitionat in mai anul acesta un autoturism second hand de la o firma din Bucuresti.Eu am incadrat acest autoturism in 2.3.1.1.1 cu perioada intre 4-6 ani.Este corect sa ii trec 5 ani perioada de amortizare?Chiar daca nu este nou?Mentionez ca masina respectiva este folosita de un agent de vanzari.

Multumesc si o zi buna,
Steluta



#216 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 19 May 2009 - 12:04 PM

poti sa ii treci 5 ani dar gandeste-te ca este mai bine sa o pui in 4 ani deorece are cativa ani de functionare deja si o amortizezi mai repede astfel
RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#217 andreas7777

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 09 June 2009 - 07:50 AM

Am si eu o problema cu calculul amortizarii la o masina ..........
Masina are 1 an de cand e luata in leasing si acum vreau sa o achit integral si sa fie proprietatea firmnei .........
Pana acum i s-a calculat 20% amortizare ..........

PASUL 2 Firma va intra 3 ani in suspendare ..........la reluarea activitatii valoarea ei va fi amortizata in proportie de 80% sau o luam tot de unde a ramas de la 20% ................ atunci masina va avea 4 ani vechime deci logic ar fi sa se calculeze amortizarea si pe perioada suspendarii dar vreau un sfat concret .. sau articol de lege ......

Cu stima ,



#218 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 June 2009 - 09:12 AM

se poate in ambele variante:
-calculezi amortizarea pe toata perioada, iar cheltuiala este nedeductibila incepand cu 01.05
-faci p. vb de scoatere din functiune acum, cand intra firma in inactivitate, si p.vb de punere in functiune cand reiei activ.
La noi uzura morala nu este prevazuta.
De asemenea, am mici dubii pe perioada suspendarii, nu este foarte clar ce inseamna dpv al leasing, amortizare, contracte in derulare etc.
Eu as opta pentru varianta 2-a.
Daca la sfarsitul perioadei vrei sa o vinzi, faci u raport de evaluare si o aduci la valoarea pietei.



#219 mostwantu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 29 June 2009 - 11:41 AM

avand in vedere noile reglementari privind impozitul pe profit (imp.forfetar), imi puteti spune daca la calculul impozitului pe profit semestrial exista vreo reglementare legala prin care sa "anulez" amortizarea fiscala a imobilizarilor corporale existente in cadrul societatii. mai pe scurt, pt primul semestru exista o pierdere echivalenta cu amortizarea pe cele 6 luni de calcul si fiindca oricum platesc impozitul forfetar, as putea "reevalua" imobilizarile, iar amortizarea sa incep sa o calculez, iarasi, doar din al 3 lea trimestru 2009. suna foarte aiurea, dar eu nu am gasit nicaieri o astfel de reglementare si nu as vrea sa fac o prostie fara o baza legala. multumesc.
Mersi pentru ajutor!!!



#220 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 29 June 2009 - 11:09 PM

daca am inteles bine, ai vrea sa faci o stornare a amortizarii pe cele 6 luni din an; nu inteleg motivul, dar parerea mea ar fi ca nu ai proceda corect. in bilantul anual ai obligatia sa prezinti elementele de pasiv si activ la valoarea lor corecta si reala, asa ca, daca nu ai inregistra amortizarea ai prezenta un mijloc fix la o valoarea mai mare decat cea pe care o are efectiv.






Similar Topics Collapse

22 useri citesc topicul

0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL