Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AMORTIZARE mijloace fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


AMORTIZARE mijloace fixe


292 replies to this topic

#241 iulius cesar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 26 August 2009 - 08:36 AM

Salut!
Sunt foarte nou pe aici si am nevoie de ajutooooooooooooooooooooooooooor! cha (40).gif
Am 4 utilaje separate, care incep productia la date diferite. Doua deja produc comercial desi sunt in teste. Cand POT sa le fac punerea in functiune si cand TREBUIE sa le fac punerea in functiune.
Stiu asa:
Proces vb de terminare a lucrarilor cand se indeplinesc toate clauzele contractuale. (Asta implica si testarile??????)
Proces verbal de punere in functiune (cand??????????)
Fiscul vrea cat mai tarziu, auditorul cat mai curand lostit (13).gif
Proces vb de receptie finala, la terminarea perioadei de garantie (pot sa fac punerea in functiune acum?)
Proces vb de receptie definitiva, la atingerea parametrilor prevazuti.
Mai stiu ca pot face punere in functiune partiala si, odata cu PV de receptie finala sa fac capitalizarea tuturor sumelor.
Va rog sa ma ajutati!!!!



#242 Maria_Carmen22

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 August 2009 - 08:21 AM

A. Am avut inregistrat in contabilitate o reevaluare a mijloacelor fixe in anul 2007. Am facut inregistrarea in contul 105, am marit valoare de intrare a mijloacelor fixe si am calculat amortizarea inclusiv la valoarea reevaluata pe perioada ramasa de la momentul reevaluarii si am trecut-o pe costuri ( cheltuiala deductibila fiscal) . In cazul in care am avut vanzare de mijloc fix , am facut descarcarea de gestiune a mijlocului fix, am scazut contul 105 cu valoarea cu care am reevaluat mijlocul fix , iar amortizarea aferenta reevaluari inregistrata pana in momentul vanzarii am trecut-o pe venituri. Inrebarea me este
1. Am gresit ca am inregistrat amortizare la diferenta din reevaluare si am trecut-o pe costuri deductibile fiscal pana la data de 31.03.2009 ? Incepand cu data de 01.04.2009 amortizarea aferenta reevaluari am trecut-o pe costuri ( analitic la contul 6811 ) si am tinut cont de ea la calculul impozitului pe profit ca o cheltuiala nedeductibila fiscal. ( si am iesit cu un impozit de plata la bugetul de stat cu 2.200 lei mai mare fata de calculul normal fara a tine cont de chelt.nedeductibila fiscal cu amortizarea) .Am gresit ceva?
La finele anului trebua trecut pe rezerve cont 106 ceva ???????? Eu nu am facut nici o inregistrare de acest fel. Am avut verificare de la fisc pana la data de 31.12.2007 inclusif si nu ma sesizat nimeni ca am gresit?
2. In data de 31.07.2009 am contactat un expert evaluator si am diminuat valoare mijloacelor fixe. Desi am decapitalizat firma am cerut acest lucru deoarece nu mi se pare normal sa platesc la stat un impozit pe diferenta de reevaluare ( la acesata diferenta oricum am platit impozit la Primarie ). Inrebarea mea este daca pot inregistra in contabilitate reevaluarea mijloacelor fixe in cursul anului fiscal ( respectif data de 31.07.09 ) sau trebuie sa astept pana la finele anului la data bilantului ?
3.Daca am inregistrat amortizare aferenta mijloacelor fixe reevaluate ( calculata la va.de intrare + val reevaluata) pana la data de 30.06.2009, si dupa acesta data consiliul de administratie hotaraste sa nu mai calculeze amortizare la valoarea ramasa neamortizata din reevaluare , ci doar la valoarea ramasa de intrare a mijlocului fix pot? In cazul in care pot ce fac cu acesta diferenta ? ( eu stiu ca in momentul in care am amortizat complect un mijloc fix val din 212 trebuie sa fie egala cu val din 2812) , in cazul meu ramane dif.din reevaluare neamortizata?
Va multumesc , si astept un raspuns din partea d-voastra, iar daca am gresit va rog sa ma scuzati.




#243 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 27 August 2009 - 08:36 PM

Vezi postareaiulius cesar, la Aug 26 2009, 09:36 AM, a spus:

Salut!
Sunt foarte nou pe aici si am nevoie de ajutooooooooooooooooooooooooooor! cha (40).gif
Am 4 utilaje separate, care incep productia la date diferite. Doua deja produc comercial desi sunt in teste. Cand POT sa le fac punerea in functiune si cand TREBUIE sa le fac punerea in functiune.
Stiu asa:
Proces vb de terminare a lucrarilor cand se indeplinesc toate clauzele contractuale. (Asta implica si testarile??????)
Proces verbal de punere in functiune (cand??????????)
Fiscul vrea cat mai tarziu, auditorul cat mai curand lostit (13).gif
Proces vb de receptie finala, la terminarea perioadei de garantie (pot sa fac punerea in functiune acum?)
Proces vb de receptie definitiva, la atingerea parametrilor prevazuti.
Mai stiu ca pot face punere in functiune partiala si, odata cu PV de receptie finala sa fac capitalizarea tuturor sumelor.
Va rog sa ma ajutati!!!!
Nu m-am pregatit sa fac un raspuns DOCT si cu trimiteri la textele reglementarilor.
Daca sunt utilaja cu montaj (C+M+I),tradus constructii, montaj, instalatii> Atunci la punerea in functiune a acestora, chiar si in probe, se intocmeste PV de receptie si punede in PROBE. Tratamentul contabil al cheltuielilor in aceasta perioada are un specific. Merita sa dai atentie acestiu aspect numai daca volumul cheltuielilor de procesare este insemnat, astfel ca o rebutare de materiale sa poata fi trecuta pe IMOBILIZAREA in cauza.
Daca utilajele sunt independente si nu necesita C+M>Atunci amortismentul incepe sa curga, in principiu, din proxima luna fata de data achizitionarii si/sau luna in care incepe sa fie utilizata si produce venituri.
Daca utilajele achizitionate formeaza o linie de productie indiferent de cum se amplaseaza tratamentul contabil trebuie sa se subroge scopului liniei de productie-fabricatie, chiar daca se inregistreaza in contabilitate sub nr.de inventar distinc si unic fiecarui echipament.



#244 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 27 August 2009 - 09:00 PM

Vezi postareaMaria_Carmen22, la Aug 27 2009, 09:21 AM, a spus:

A. Am avut inregistrat in contabilitate o reevaluare a mijloacelor fixe in anul 2007. Am facut inregistrarea in contul 105, am marit valoare de intrare a mijloacelor fixe si am calculat amortizarea inclusiv la valoarea reevaluata pe perioada ramasa de la momentul reevaluarii si am trecut-o pe costuri ( cheltuiala deductibila fiscal) . In cazul in care am avut vanzare de mijloc fix , am facut descarcarea de gestiune a mijlocului fix, am scazut contul 105 cu valoarea cu care am reevaluat mijlocul fix , iar amortizarea aferenta reevaluari inregistrata pana in momentul vanzarii am trecut-o pe venituri. Inrebarea me este
1. Am gresit ca am inregistrat amortizare la diferenta din reevaluare si am trecut-o pe costuri deductibile fiscal pana la data de 31.03.2009 ? Incepand cu data de 01.04.2009 amortizarea aferenta reevaluari am trecut-o pe costuri ( analitic la contul 6811 ) si am tinut cont de ea la calculul impozitului pe profit ca o cheltuiala nedeductibila fiscal. ( si am iesit cu un impozit de plata la bugetul de stat cu 2.200 lei mai mare fata de calculul normal fara a tine cont de chelt.nedeductibila fiscal cu amortizarea) .Am gresit ceva?
La finele anului trebua trecut pe rezerve cont 106 ceva ???????? Eu nu am facut nici o inregistrare de acest fel. Am avut verificare de la fisc pana la data de 31.12.2007 inclusif si nu ma sesizat nimeni ca am gresit?
2. In data de 31.07.2009 am contactat un expert evaluator si am diminuat valoare mijloacelor fixe. Desi am decapitalizat firma am cerut acest lucru deoarece nu mi se pare normal sa platesc la stat un impozit pe diferenta de reevaluare ( la acesata diferenta oricum am platit impozit la Primarie ). Inrebarea mea este daca pot inregistra in contabilitate reevaluarea mijloacelor fixe in cursul anului fiscal ( respectif data de 31.07.09 ) sau trebuie sa astept pana la finele anului la data bilantului ?
3.Daca am inregistrat amortizare aferenta mijloacelor fixe reevaluate ( calculata la va.de intrare + val reevaluata) pana la data de 30.06.2009, si dupa acesta data consiliul de administratie hotaraste sa nu mai calculeze amortizare la valoarea ramasa neamortizata din reevaluare , ci doar la valoarea ramasa de intrare a mijlocului fix pot? In cazul in care pot ce fac cu acesta diferenta ? ( eu stiu ca in momentul in care am amortizat complect un mijloc fix val din 212 trebuie sa fie egala cu val din 2812) , in cazul meu ramane dif.din reevaluare neamortizata?
Va multumesc , si astept un raspuns din partea d-voastra, iar daca am gresit va rog sa ma scuzati.
Cam confuza prezentarea CHESTIUNII. Prea multi de AM FACUT, AM CONTACTAT, AM INREGISTRAT.
EVALUAREA IMOBILIZARILOR are intotdeauna indiferent cine o face un principiu care precizeaza DATA DE REFERINTA, CINE SI IN CE SCOP A SOLICITAT-O, SI CINE O APROBA.
Regula generala a EVALUARII este aceea ca se refera la DATE DE BILANT. Bilantul se intocmeste pentru un exercitiu financiar si care este stipulat in conditii de continuitate ca fiind ANUL CALENDARISTIC.
Deci Evaluarea APROBATA de cel in drept a ADOPTA POLITICILE CONTABILE, afecteaza NUMAI DATELE DE BILANT. Daca EVALUAREA se face pina la AGA-ORDINARA de aprobare a SFA (cel tirziu 30.04.a.c.) atunci in a.c. se va lucra cu acele valori ale IMOBILIZARILOR, dupa aceasta data orice EVALUARE a IMOBILIZARILOR are caracter NONFISCAL devenind FISCAL in anul succesor.
Diferenta dintre AMORTIZAREA CONTABILA si AMORTIZAREA FISCALA are menirea, odata ce EVALUAREA afost APROBATA de a corecta refacerea fondurilor de reconstituire a Imobilizarilor consumate in activitatea statutara a entitatii patrimoniale. Distorsonarea calculului amortizarii prin neiregistrarea AMORTIZARII CONTABILE ci numai a celei FISCALE conduce la diminuarea cheltuieilor si indirect la majorarea profitului de distribuit provocind o decapitalizare



#245 zdf2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:TIMISOARA

Postat 30 August 2009 - 12:00 AM

buna, am nevoie urgent de ajutorul vostru,am urmatoarea situatie si nu stiu cum sa procedez: in anul 2005 o societate achizitioneaza un apartament la care se face amortizare accelerat 50% , iar restul se amortizeaza in 12 luni( asa am dedus din listarile care erau la dosar).problema este ca s-a inregistrat amortizare 13 luni,nu 12 dupa care s-a abandonat. nu apare inregistrata amortizarea accelerata si nici corectia la luna inregistrata in plus. ce pot face acum in 2009, luna august ca sa reglez cumva situatia??? :lostit (13): mentionez ca din tabelulu in excel pe care l-am primit la preluarea firmei, apartamentul figureaza amortizat integral( nu aveau fisa de mijloace fixe) va rog dati-mi un sfat :smile:



#246 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 30 August 2009 - 10:15 PM

Verifici amortizarea inregistrata in contabilitate cu celelalte documente pe care le ai, dupa care refaci graficul de amortizare (cladirile parca nu se pot amortiza accelerat) si stabilesti care este amortizarea care trebuia inregistrata, dupa care corectezi anii 2005, 2006, 2007, 2008 prin 117 = 2812, si in 2009 la zi prin 6811 = 2812, refaci calculul rezultatelor pe fiecare an si rectifici impozitul pe profit datorat, declaratiile rectificative.



#247 iulius cesar

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 September 2009 - 01:27 PM

Vezi postareaMirceaSCALAT, la Aug 27 2009, 09:36 PM, a spus:



Multumesc pentru raspuns. Utilajele necesita C+M, cheltuielile de procesare sunt insemnate shi am hotarat sa le relationez cu veniturile obtinute din valorificarea produselor finite. Punerea in functiune o vom face dupa testul final adica peste vreo luna-doua. De atunci incepe sa decurga perioada de garantie. Tot de atunci voi incepe sa calculez si amortizarea. Singura problema va fi stabilirea costului de fabricatie. Pentru ca apare o anomalie. In primele 2 luni nu voi avea amortizarea inclusa in costul de productie. Oricum, multumesc inca o data.

Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 01 September 2009 - 03:00 PM




#248 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 01 September 2009 - 07:06 PM

In costul de fabricatie se includ si cheltuielile supletive (acele cheltuieli care nu sunt inregistrate in contabilitatea financiara) si atunci nu vad de ce in costul efectiv sa nu cuprinzi si aceste cheltuieli cu amortizarea. (345 = 711, cheltuielile care sunt inregistrate in conta fin + chelt. cu amortizarea). :lostit (13):



#249 zdf2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:TIMISOARA

Postat 20 September 2009 - 08:19 PM

Vezi postarealeu50, la Aug 30 2009, 11:15 PM, a spus:

Verifici amortizarea inregistrata in contabilitate cu celelalte documente pe care le ai, dupa care refaci graficul de amortizare (cladirile parca nu se pot amortiza accelerat) si stabilesti care este amortizarea care trebuia inregistrata, dupa care corectezi anii 2005, 2006, 2007, 2008 prin 117 = 2812, si in 2009 la zi prin 6811 = 2812, refaci calculul rezultatelor pe fiecare an si rectifici impozitul pe profit datorat, declaratiile rectificative.

multumesc mult ptr.raspuns. se pare ca va fi cam greu sa le explic acum situatia :lostit (13):



#250 susu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 09 December 2009 - 04:20 PM

buna,

am achizitionat pe socitatea o masina, nu este noua, care este perioada de amortizare ?

multumesc



#251 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 10 December 2009 - 10:30 AM

Trebuie sa tii cont de doua aspecte : ce vechime are masina si cat estimezi ca o vei folosi. In functie de aceste date stabilesti perioada de amortizare, cred ca in catalog este min.4 ani max 6 ani, ajustezi in functie de perioada ta.



#252 Sandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 68 Postari:
  • Gender:Female

Postat 15 December 2009 - 09:37 PM

vand un autorurism in cursul lunii decembrie 2009. care este ultima luna in care inregistrez amortizarea? Baza legala. multumesc.

Aceasta postare a fost editata de Sandra: 15 December 2009 - 09:38 PM




#253 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 18 December 2009 - 11:32 AM

Vezi postareaSandra, la Dec 15 2009, 09:37 PM, a spus:

vand un autorurism in cursul lunii decembrie 2009. care este ultima luna in care inregistrez amortizarea? Baza legala. multumesc.

Ultima luna de amortizare este, in acest cay, luna Decembrie. Baza legala? A se vedea reglementariel legale referitoare la imobilizari si amortismente, incepand cu Legea nr.15/1994 cu modificarile si completarile la zi s.a.m.d.



#254 susu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 16 January 2010 - 11:08 PM

buna,

am o intrebare,
pote cineva s-a intalnit cu o astfel de problema
am cumparat rafturi metalice, pe care le ansanblam si facem rafturi ptr depozitul in care se tine marfa, acestea le cumparam la bucati, dar valoare lor ajunge la 4.000 lei, pot sa le consider mijloace fixe? si in cat timp se face amortizarea lor?
dar in ce cont de amortizare sa le incadram?


multumesc



#255 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 17 January 2010 - 10:51 AM

Deoarece magazia si rafturile formeaza un tot inseparabil in viitor eu propun sa le considerati modernizare a magaziei, daca magazia este proprietatea dv. Deci mariti valoarea de inventar a magaziei si restul de amortizat cu valoarea rafturilor. Daca magazia nu este proprietatea dv, se face amortizarea rafturilor pe perioada contractului de inchiriere.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#256 susu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 18 January 2010 - 09:41 AM

Vezi postareanopris, la Jan 17 2010, 12:51 PM, a spus:

Deoarece magazia si rafturile formeaza un tot inseparabil in viitor eu propun sa le considerati modernizare a magaziei, daca magazia este proprietatea dv. Deci mariti valoarea de inventar a magaziei si restul de amortizat cu valoarea rafturilor. Daca magazia nu este proprietatea dv, se face amortizarea rafturilor pe perioada contractului de inchiriere.

multumesc ptr raspuns,

depozitul nu este al nostru, spatiul este inchiriat si contractul s-a facut la 4 luni dupa achizitionarea rafturilor
am schinbat locatia imediat dupa achizitia lor si contractul s-a facut la 2 luni dupa


mai sunt si alte pareri?

multumesc



#257 cmfarkas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov, Sf.Gheorghe

Postat 19 January 2010 - 08:26 AM

Buna dimineata,

Eu cred ca rafturile nu fac parte integrata a magaziei, ma gandesc ca se pot demonta oricand si transporta intr-o alta locatie, deci nu pot fi considerate modernizare a magaziei.
Dupa parerea mea trebuie trecute pe mijloace fixe si se amortizeaza- eu le-as incadra la 3.1.1.1. din catalog.
Sper ca am fost de ajutor.

O zi buna in continuare.



#258 susu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 19 January 2010 - 09:38 AM

Vezi postareacmfarkas, la Jan 19 2010, 10:26 AM, a spus:

Buna dimineata,

Eu cred ca rafturile nu fac parte integrata a magaziei, ma gandesc ca se pot demonta oricand si transporta intr-o alta locatie, deci nu pot fi considerate modernizare a magaziei.
Dupa parerea mea trebuie trecute pe mijloace fixe si se amortizeaza- eu le-as incadra la 3.1.1.1. din catalog.
Sper ca am fost de ajutor.

O zi buna in continuare.

buna,

cu siguranta,


multumesc pentru raspunsuri tuturor



#259 Contabil100%

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 08 April 2010 - 10:02 PM

Buna dragi colegi,

Dupa cum stiti de la 1 ianuarie 2010 conform OMFP 3055/2009 suntem obligati sa inregistram amortizarea pentru mijloacele fixe aflate in conservare.
Iata ce se spune in OMFP 3055:
"110 - (1) Amortizarea se stabilește prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a imobilizărilor.
(2) Amortizarea imobilizărilor corporale se calculează începând cu luna următoare punerii în funcțiune și până la recuperarea integrală a valorii lor de intrare. La stabilirea amortizării imobilizărilor corporale sunt avute în vedere duratele de utilizare economică și condițiile de utilizare a acestora.
(3) În cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, în funcție de politica contabilă adoptată, entitatea înregistrează în contabilitate o cheltuială cu amortizarea sau o cheltuială corespunzătoare ajustării pentru deprecierea constatată.
(4) O modificare semnificativă a condițiilor de utilizare sau învechirea unei imobilizări corporale poate justifica revizuirea duratei de amortizare. De asemenea, în cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, folosirea lor fiind întreruptă pe o perioadă îndelungată, poate fi justificată revizuirea duratei de amortizare.
(5) În cazuri excepționale, inclusiv în situația prevăzută la pct. 121 alin. (3) din prezentele reglementări, durata de amortizare stabilită inițial se poate modifica, această reestimare conducând la o nouă cheltuială cu amortizarea pe perioada rămasă de utilizare. "


Aceasta cheltuiala in mod normal este nedeductibila, deoarece nu este facuta in scopul realizarii de venituri.
Intrebarea mea este ce se intampla in cazul in care societatea are activitatea suspendata si nu obtine nici un fel de venit? Va inregistra cheltuieli nedeductibile aferente amortizarii si va plati impozit? Stiu ca e absurda intrebarea (legislatia) dar nu stiu ce sa fac.

Va multumesc!



#260 danasonia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 May 2010 - 10:40 AM

Vezi postareaContabil100%, la Apr 9 2010, 12:02 AM, a spus:

Buna dragi colegi,

Dupa cum stiti de la 1 ianuarie 2010 conform OMFP 3055/2009 suntem obligati sa inregistram amortizarea pentru mijloacele fixe aflate in conservare.
Iata ce se spune in OMFP 3055:
"110 - (1) Amortizarea se stabilește prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a imobilizărilor.
(2) Amortizarea imobilizărilor corporale se calculează începând cu luna următoare punerii în funcțiune și până la recuperarea integrală a valorii lor de intrare. La stabilirea amortizării imobilizărilor corporale sunt avute în vedere duratele de utilizare economică și condițiile de utilizare a acestora.
(3) În cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, în funcție de politica contabilă adoptată, entitatea înregistrează în contabilitate o cheltuială cu amortizarea sau o cheltuială corespunzătoare ajustării pentru deprecierea constatată.
(4) O modificare semnificativă a condițiilor de utilizare sau învechirea unei imobilizări corporale poate justifica revizuirea duratei de amortizare. De asemenea, în cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, folosirea lor fiind întreruptă pe o perioadă îndelungată, poate fi justificată revizuirea duratei de amortizare.
(5) În cazuri excepționale, inclusiv în situația prevăzută la pct. 121 alin. (3) din prezentele reglementări, durata de amortizare stabilită inițial se poate modifica, această reestimare conducând la o nouă cheltuială cu amortizarea pe perioada rămasă de utilizare. "


Aceasta cheltuiala in mod normal este nedeductibila, deoarece nu este facuta in scopul realizarii de venituri.
Intrebarea mea este ce se intampla in cazul in care societatea are activitatea suspendata si nu obtine nici un fel de venit? Va inregistra cheltuieli nedeductibile aferente amortizarii si va plati impozit? Stiu ca e absurda intrebarea (legislatia) dar nu stiu ce sa fac.

Va multumesc!


Vezi postareadanasonia, la May 12 2010, 12:38 PM, a spus:

Vezi postareaContabil100%, la Apr 9 2010, 12:02 AM, a spus:

Buna dragi colegi,

Dupa cum stiti de la 1 ianuarie 2010 conform OMFP 3055/2009 suntem obligati sa inregistram amortizarea pentru mijloacele fixe aflate in conservare.
Iata ce se spune in OMFP 3055:
"110 - (1) Amortizarea se stabilește prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a imobilizărilor.
(2) Amortizarea imobilizărilor corporale se calculează începând cu luna următoare punerii în funcțiune și până la recuperarea integrală a valorii lor de intrare. La stabilirea amortizării imobilizărilor corporale sunt avute în vedere duratele de utilizare economică și condițiile de utilizare a acestora.
(3) În cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, în funcție de politica contabilă adoptată, entitatea înregistrează în contabilitate o cheltuială cu amortizarea sau o cheltuială corespunzătoare ajustării pentru deprecierea constatată.
(4) O modificare semnificativă a condițiilor de utilizare sau învechirea unei imobilizări corporale poate justifica revizuirea duratei de amortizare. De asemenea, în cazul în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, folosirea lor fiind întreruptă pe o perioadă îndelungată, poate fi justificată revizuirea duratei de amortizare.
(5) În cazuri excepționale, inclusiv în situația prevăzută la pct. 121 alin. (3) din prezentele reglementări, durata de amortizare stabilită inițial se poate modifica, această reestimare conducând la o nouă cheltuială cu amortizarea pe perioada rămasă de utilizare. "


Aceasta cheltuiala in mod normal este nedeductibila, deoarece nu este facuta in scopul realizarii de venituri.
Intrebarea mea este ce se intampla in cazul in care societatea are activitatea suspendata si nu obtine nici un fel de venit? Va inregistra cheltuieli nedeductibile aferente amortizarii si va plati impozit? Stiu ca e absurda intrebarea (legislatia) dar nu stiu ce sa fac.

Va multumesc!







Similar Topics Collapse

14 useri citesc topicul

0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL