Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AMORTIZARE mijloace fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


AMORTIZARE mijloace fixe


292 replies to this topic

#181 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 21 January 2009 - 04:04 PM

asa: din noua valoare totala(cu accizele) scazi ce ai acumulat pana acum ca amortizare si faci un nou plan de amortizare pe perioada ramasa.
accizele se includ in valoarea masinii pentru ca sunt legate in mod direct de acel bun si nu sunt recuperabile.
Bea



#182 medeea*

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 21 January 2009 - 04:36 PM

MULTUMESC!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:14 PM




#183 express

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 January 2009 - 07:20 PM

Va rog sa-mi spuneti daca am inteles bine:
-amortizarea fiscala - se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, cf. HG 2139/2004 si are la baza catalogul de mijloace fixe si Codul Fiscal, deductibila fiscal
- amortizarea contabila- se calculeaza incepand cu data punerii in functiune cf OMFP 1752 si are la baza durata utila de tuilizare a MF in firma, nedeductibila fiscal
Intrebare: pentru un mijloc fix pus in functiune in data de 03122008 pot sa-i incep amortizarea incepand cu data de 03122008

ma refer la amortizarea contabila



#184 gfggfgf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 28 January 2009 - 09:35 AM

Buna ziua
De curand am ajuns in cadrul unei firme care inregistra amortizare pentru un autoturism acordat unei alte firme, care gasea clienti pentru un client (din Austria) de-al firmei noastre. Firma noastra incaseaza comisioane pentru toti clientii de leasing pe care-i aduce firmei din Austria, iar noi la randul nostru avem colaborari cu alte firme care gasesc astfel de clienti. Am avut o discutie destul de controversata cu conducerea firmei, eu sustinand ca nu prea avem dreptul sa deducem amortizare pentru un autoturism pe care-l acordam unei alte firme, chiar daca firma respectiva ne aduce clienti de pe urma carora incasam bani. Noi platim comisionul cuvenit firmei care ne aduce clienti, iar parerea mea este ca aceasta firma comisionara ar fi trebuit sa-si cumpere masina din comisionul pe care-l incaseaza de la noi.
Inca o problema ar fi ca firma ramane cu cateva mijloace fixe (pentru ca-si restrange activitatea) fara utilizare pentru o perioada. Inteleg ca acestea trebuie trecute pe conservare (pana se vand sau se reutilizeaza), dar marea mea nelamurire este momentul cand fac regularizarea TVA-ului aferent bunurilor de capital. In momentul in care se caseaza??? (daca va fi cazul) sau acum, cand trebuie sa le trec la conservare.
Acum, sunt intr-o mare dilema si as vrea sa mai aud si alte pareri.
Va multumesc mult



#185 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 29 January 2009 - 10:26 AM

Vezi postareamedeea*, la Jan 15 2009, 11:10 AM, a spus:

Buna,
Am si eu o mica problema si sper sa ma ajute cineva fara sa-mi reproseze ca poate acest subiect a mai fost discutat. Va multumesc! Trebuie sa amortizez un mijloc fix si anume un xerox, a carui valoare este de 1200 euro cumparat in noiembrie 2008. Care este procedura si modul de calcul? Va rog mult de tot.
Cnf. HG 2139/2004, xeroxul achizitionat s-ar incadra la grupa 3.2.1.-"Masini de scris, de francat, aparate de dictat si reprodus, aparate de desenat, heliografe, aparate de copiat si multiplicat etc. " cu o durata normala de functionare intre 4-6 ani. Se stabileste durata de amortizare, presupunem 4 ani si daca folosesti metoda de amortizare liniara imparti valoarea xeroxului (transformata din euro in lei si fara TVA) la 4 ani si la 12 si obtii amortizarea lunara pe care o treci pe chelt.incepand cu luna urm. achizitiei, deci din dec.2008.

Dana




#186 medeea*

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 30 January 2009 - 11:13 AM

Buna,
In cat timp se amortizeaza un xerox si un laptop?



#187 olga

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 January 2009 - 05:12 PM

Dupa mine,vezi valoarea,poate fi obiect de inventar,sau mijloc fix.Daca este mijloc fix,eu as cauta durata cea mai mica de exploatare(amortizare),care poate fi intre 3-5 ani.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:11 PM




#188 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 30 January 2009 - 10:52 PM

Draga Medeea* ieri ai postat intrebarea despre xerox in topicul "Amortizarea mijl.fixe" si ti-am raspuns chiar eu, iar astazi deschizi un alt topic tot cu xeroxul si mai adaugi laptopul :frusty: Daca citeai pe forum vedeai ca laptopul il poti incadra la grupa 2, respectiv 2.2.9- Calc.electronice si echip.periferice etc. cu o durata normala de utilizare intre 2 si 4 ani. Iti recomand sa studiezi urmatoarele (avand in vedere ca ai intrebat ieri si procedura si modul de calcul a amortizarii) :
- Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijl.fixe, aprobat prin HG 2139/2004
- art.24 din L.571/2003
- L.15/1994 republicata privind amortizarea capitalului investit in active corporale si necorporale
Si ar trebui sa citesti si Regulamentul forumului, nu mi-o lua in nume de rau, dar este spre binele tau !
O zi buna !

Cauta mai intai in HG 2139/2004, vei gasi o durata stabilita intre anumite limite (nu la toate mijl.fixe, la unele este discutabila incadrarea, dar in final tot trebuie sa o asimilezi unei grupe si unui cod de clasificare din Catalog) iar Decizia cu privire la durata de amortizare o ia administratorul societatii cu conditia sa se incadreze in limitele legale, asta foarte simplist spus pt.ca sunt multe aspecte legate de amortizare si duratele de amortizare, de amortizare fiscala si contabila etc..

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:11 PM

Dana




#189 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 02 February 2009 - 01:22 AM

Laptopul poate fi sau nu mijloc fix. Depinde ce face cu el societatea. Trebuie sa faci mai intii analiza cf IAS sa vezi daca e mijloc fix.



#190 elagn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 February 2009 - 09:49 AM

am sa atasez un articol publicat pe net, poate te va lamuri in anume fel

Fisiere atasate





#191 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2009 - 09:06 PM

Corectie sau completare la mesajul Andreei din 19/04/2006 - pentru cei care au nevoie de aceste informatii:
Este vorba de Norma Metodologica din 30/10/2003, nu de OG81 care se refera doar la institutii publice.
Ministerul Finanțelor Publice
Normă metodologică din 30/10/2003 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 788 din 07/11/2003
privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice și al persoanelor juridice fără scop patrimonial
--------------------------------------------------------------------------------
In orice caz, intre timp s-a abrogat aceasta reglementare prin Ordin nr. 3471 din 25/11/2008

Ordin nr. 3471 din 25/11/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 835 din 11/12/2008
Intrare in vigoare: 11/12/2008
pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituțiilor publice

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 February 2009 - 09:10 PM

Madalina



#192 pav

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 20 February 2009 - 10:44 AM

am rugamintea daca ma poate ajuta cineva:
printr-un contract de inchiriere (cladiri, teren si echipamente tehnologice) am convenit plata unei anume chirii

1. eu inregistrez extracontabil aceste bunuri de care ma folosesc?

2. proprietarul spune ca trebuie sa-mi factureze si toata amortizarea mijloacelor fixe- este corect ?- unde gasesc in lege ca trebuie sa- si recupereze cheltuiala cu amortizarea de la mine ??

multumesc



#193 filaretb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:
  • Location:romania
  • Interests:conta

Postat 06 March 2009 - 05:18 PM

O masina achizitionata in 2006 are stabilata durata de utilizare 72 luni(6 ani). Acum, in 2009, patronul (are nevoie de cheltuieli mai mare) cere contabilului s-o amortizeze per total in 48 de luni (4 ani).
Se poate schimba incepand cu Ianuarie 2009, valoarea ramasa de amortizat minus diferenta de 24 de luni (72-48)? Amortizarea lunara va fi mult mai mare in anul 2009 si 2010.
Vor fi probleme la un posibil control. Eu zic ca nu (cheltuiala cu amortizarea chiar daca e mai mare in lunile ramase pana se fac 4 ani e deductibila)...dar va rog sa va dati cu parerea.



#194 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 March 2009 - 06:05 PM

Fără vreun eveniment care să justifice schimbarea raționamentului inițial privind durata normată de funcționare și implicit amortizarea lunară, orice amortizare forțată accelerată în acești doi ani 2009, 2010 va fi doar contabilă nu și fiscală, deci deductibilă fiscal.Dacă administratorul ia la cunoștință acest aspect legal fiscal și totuși insistă poți executa dispoziția sa. Dar atenție la calculul impozitului pe profit și la deductibilitatea amortizării.
Să o vândă! Și totul se simplifică. Și contabil și fiscal.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 06 March 2009 - 06:07 PM




#195 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 March 2009 - 07:21 PM

Nu poti schimba durata de functionare stabilita in planul de amortizare de la data punerii in functiune a mijlocului fix, conform Dispozitiilor generale din Catalogul aprobat de H.G. 2139/2004 privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, durata normala de functionare a mijlocului fix ramane neschimbata pana la recuperarea integrala a valorii de intrare a acestuia sau scoaterea sa din functiune, si al Ordinului 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene
97. - (1) Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a imobilizărilor corporale.
(2) Amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza pe baza unui plan de amortizare, de la data punerii in functiune a acestora si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare, conform duratelor de utilizare economica si conditiilor de utilizare a acestora.
In cazul in care considerati ca durata de functionare a fost stabilita gresit, poti face incadrarea corecta, dar atunci toata amortizarea calculata pana acum o corectezi prin contul 1174, tinand cont de amortizarea recunoscuta fiscal la calculul impozitului pe profit.
In cazul in care constati, in urma inventarierii anuale, o depreciere ireversibila a mijlocului fix, aceasta se inregistreaza in contabilitate pe seama amortizarii.



#196 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 10 March 2009 - 06:54 PM

Vezi postareafilaretb, la Mar 6 2009, 05:18 PM, a spus:

O masina achizitionata in 2006 are stabilata durata de utilizare 72 luni(6 ani). Acum, in 2009, patronul (are nevoie de cheltuieli mai mare) cere contabilului s-o amortizeze per total in 48 de luni (4 ani).
Se poate schimba incepand cu Ianuarie 2009, valoarea ramasa de amortizat minus diferenta de 24 de luni (72-48)? Amortizarea lunara va fi mult mai mare in anul 2009 si 2010.
Vor fi probleme la un posibil control. Eu zic ca nu (cheltuiala cu amortizarea chiar daca e mai mare in lunile ramase pana se fac 4 ani e deductibila)...dar va rog sa va dati cu parerea.

Modificarea DURATEI DE FUNCTIONARE este parte a politicilor contabile. Din punct de vedere fiscal sunt recinoscute drept cheltuieli deductibile numai acelea care CODUL FISCAL le admite.
In situatia data diferenta ratei de amortizare majorate si cea initiala este NEDEDUCTIBILA FISCAL.

Daca pentru utilajul respectiv AMORTIZAREA FISCALA este cuprinsa intre 4-6 ani atunci modificarea politicii contabile se consemneaza in NOTELE EXPLICATIVE la SFA, iar pentru modificarea politicii contabile ADMINISTRATORUL FIRMEI trebuie sa emita un document scris si semnat.



#197 MirceaSCALAT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:RO

Postat 10 March 2009 - 07:01 PM

Vezi postareapav, la Feb 20 2009, 10:44 AM, a spus:

am rugamintea daca ma poate ajuta cineva:
printr-un contract de inchiriere (cladiri, teren si echipamente tehnologice) am convenit plata unei anume chirii

1. eu inregistrez extracontabil aceste bunuri de care ma folosesc?

2. proprietarul spune ca trebuie sa-mi factureze si toata amortizarea mijloacelor fixe- este corect ?- unde gasesc in lege ca trebuie sa- si recupereze cheltuiala cu amortizarea de la mine ??

multumesc
1 Bunurile luate in chirie trebuiesc evidentiate in CONTUILE DE ORDINE SI EVIDENTA (Extrabilantiere -GR.8)
2 Chiria reprezinta plata convenita cu proprietarul pentru instrainarea dreptului de folosinta. In acest sens CHIRIA stabilita trebuie in principiu sa cuprinda
-uzura (amortizarea)
-impozitele si taxele aferente bunului imobil ori mobil inchiriat

Astfel in orice imprejurare proprietarul nu poate solicita decit renegocierea CHIRIEI si eventuela redistribuire a cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa-canal, energie termica)



#198 mihael@

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2009 - 06:51 PM

Buna,

la fundatii care nu desfasoara activitate economica se amortizeaza mijloacele fixe?

Multumes



#199 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 13 March 2009 - 04:24 PM

da se amortizeaza.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 March 2009 - 05:00 PM
citare mesaj anterior




#200 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 18 March 2009 - 12:51 PM

1. La o cladire foarte veche, amortizarea intiala s-a stabilit la 50 ani, apoi s-a modificat la 7 ani, cladirea s-a prabusit partial, e din paianta, are este 40-50 ani vechime, s-a intocmit autorizatie de demolare, avizata de primarie, dar demolarea efectiva nu s-a efectuat.
2. pe baza acelei autorizatii am amortizat complet cladirea cam dupa 2 ani de la achizitie(desi nu cred ca trebuia), iar acum, doresc sa repun valoarea de amortizat, trebuie sa calculez ceva la impozitul pe profit?
3. si daca in urma evaluarii, cladirea este evaluata la valoarea de 1000 ron, ii scad valoarea in contabilitate, ca si mijloc fix? din ce am citit, nu se poate descreste valoarea in urma evaluarii, ramanad la valoarea de achizitie.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 09:16 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL