accizele se includ in valoarea masinii pentru ca sunt legate in mod direct de acel bun si nu sunt recuperabile.
#181
Postat 21 January 2009 - 04:04 PM
accizele se includ in valoarea masinii pentru ca sunt legate in mod direct de acel bun si nu sunt recuperabile.
#182
Postat 21 January 2009 - 04:36 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:14 PM
#183
Postat 21 January 2009 - 07:20 PM
-amortizarea fiscala - se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, cf. HG 2139/2004 si are la baza catalogul de mijloace fixe si Codul Fiscal, deductibila fiscal
- amortizarea contabila- se calculeaza incepand cu data punerii in functiune cf OMFP 1752 si are la baza durata utila de tuilizare a MF in firma, nedeductibila fiscal
Intrebare: pentru un mijloc fix pus in functiune in data de 03122008 pot sa-i incep amortizarea incepand cu data de 03122008
ma refer la amortizarea contabila
#184
Postat 28 January 2009 - 09:35 AM
De curand am ajuns in cadrul unei firme care inregistra amortizare pentru un autoturism acordat unei alte firme, care gasea clienti pentru un client (din Austria) de-al firmei noastre. Firma noastra incaseaza comisioane pentru toti clientii de leasing pe care-i aduce firmei din Austria, iar noi la randul nostru avem colaborari cu alte firme care gasesc astfel de clienti. Am avut o discutie destul de controversata cu conducerea firmei, eu sustinand ca nu prea avem dreptul sa deducem amortizare pentru un autoturism pe care-l acordam unei alte firme, chiar daca firma respectiva ne aduce clienti de pe urma carora incasam bani. Noi platim comisionul cuvenit firmei care ne aduce clienti, iar parerea mea este ca aceasta firma comisionara ar fi trebuit sa-si cumpere masina din comisionul pe care-l incaseaza de la noi.
Inca o problema ar fi ca firma ramane cu cateva mijloace fixe (pentru ca-si restrange activitatea) fara utilizare pentru o perioada. Inteleg ca acestea trebuie trecute pe conservare (pana se vand sau se reutilizeaza), dar marea mea nelamurire este momentul cand fac regularizarea TVA-ului aferent bunurilor de capital. In momentul in care se caseaza??? (daca va fi cazul) sau acum, cand trebuie sa le trec la conservare.
Acum, sunt intr-o mare dilema si as vrea sa mai aud si alte pareri.
Va multumesc mult
#185
Postat 29 January 2009 - 10:26 AM
medeea*, la Jan 15 2009, 11:10 AM, a spus:
Am si eu o mica problema si sper sa ma ajute cineva fara sa-mi reproseze ca poate acest subiect a mai fost discutat. Va multumesc! Trebuie sa amortizez un mijloc fix si anume un xerox, a carui valoare este de 1200 euro cumparat in noiembrie 2008. Care este procedura si modul de calcul? Va rog mult de tot.
Dana
#186
Postat 30 January 2009 - 11:13 AM
In cat timp se amortizeaza un xerox si un laptop?
#187
Postat 30 January 2009 - 05:12 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:11 PM
#188
Postat 30 January 2009 - 10:52 PM
- Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijl.fixe, aprobat prin HG 2139/2004
- art.24 din L.571/2003
- L.15/1994 republicata privind amortizarea capitalului investit in active corporale si necorporale
Si ar trebui sa citesti si Regulamentul forumului, nu mi-o lua in nume de rau, dar este spre binele tau !
O zi buna !
Cauta mai intai in HG 2139/2004, vei gasi o durata stabilita intre anumite limite (nu la toate mijl.fixe, la unele este discutabila incadrarea, dar in final tot trebuie sa o asimilezi unei grupe si unui cod de clasificare din Catalog) iar Decizia cu privire la durata de amortizare o ia administratorul societatii cu conditia sa se incadreze in limitele legale, asta foarte simplist spus pt.ca sunt multe aspecte legate de amortizare si duratele de amortizare, de amortizare fiscala si contabila etc..
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2009 - 10:11 PM
Dana
#189
Postat 02 February 2009 - 01:22 AM
#190
Postat 05 February 2009 - 09:49 AM
Fisiere atasate
#191
Postat 06 February 2009 - 09:06 PM
Este vorba de Norma Metodologica din 30/10/2003, nu de OG81 care se refera doar la institutii publice.
Ministerul Finanțelor Publice
Normă metodologică din 30/10/2003 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 788 din 07/11/2003
privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe aflate în patrimoniul instituțiilor publice și al persoanelor juridice fără scop patrimonial
--------------------------------------------------------------------------------
In orice caz, intre timp s-a abrogat aceasta reglementare prin Ordin nr. 3471 din 25/11/2008
Ordin nr. 3471 din 25/11/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 835 din 11/12/2008
Intrare in vigoare: 11/12/2008
pentru aprobarea Normelor metodologice privind reevaluarea și amortizarea activelor fixe corporale aflate în patrimoniul instituțiilor publice
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 February 2009 - 09:10 PM
#192
Postat 20 February 2009 - 10:44 AM
printr-un contract de inchiriere (cladiri, teren si echipamente tehnologice) am convenit plata unei anume chirii
1. eu inregistrez extracontabil aceste bunuri de care ma folosesc?
2. proprietarul spune ca trebuie sa-mi factureze si toata amortizarea mijloacelor fixe- este corect ?- unde gasesc in lege ca trebuie sa- si recupereze cheltuiala cu amortizarea de la mine ??
multumesc
#193
Postat 06 March 2009 - 05:18 PM
Se poate schimba incepand cu Ianuarie 2009, valoarea ramasa de amortizat minus diferenta de 24 de luni (72-48)? Amortizarea lunara va fi mult mai mare in anul 2009 si 2010.
Vor fi probleme la un posibil control. Eu zic ca nu (cheltuiala cu amortizarea chiar daca e mai mare in lunile ramase pana se fac 4 ani e deductibila)...dar va rog sa va dati cu parerea.
#194
Postat 06 March 2009 - 06:05 PM
Să o vândă! Și totul se simplifică. Și contabil și fiscal.
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 06 March 2009 - 06:07 PM
#195
Postat 07 March 2009 - 07:21 PM
97. - (1) Amortizarea se stabileste prin aplicarea cotelor de amortizare asupra valorii de intrare a imobilizărilor corporale.
(2) Amortizarea imobilizarilor corporale se calculeaza pe baza unui plan de amortizare, de la data punerii in functiune a acestora si pana la recuperarea integrala a valorii lor de intrare, conform duratelor de utilizare economica si conditiilor de utilizare a acestora.
In cazul in care considerati ca durata de functionare a fost stabilita gresit, poti face incadrarea corecta, dar atunci toata amortizarea calculata pana acum o corectezi prin contul 1174, tinand cont de amortizarea recunoscuta fiscal la calculul impozitului pe profit.
In cazul in care constati, in urma inventarierii anuale, o depreciere ireversibila a mijlocului fix, aceasta se inregistreaza in contabilitate pe seama amortizarii.
#196
Postat 10 March 2009 - 06:54 PM
filaretb, la Mar 6 2009, 05:18 PM, a spus:
Se poate schimba incepand cu Ianuarie 2009, valoarea ramasa de amortizat minus diferenta de 24 de luni (72-48)? Amortizarea lunara va fi mult mai mare in anul 2009 si 2010.
Vor fi probleme la un posibil control. Eu zic ca nu (cheltuiala cu amortizarea chiar daca e mai mare in lunile ramase pana se fac 4 ani e deductibila)...dar va rog sa va dati cu parerea.
Modificarea DURATEI DE FUNCTIONARE este parte a politicilor contabile. Din punct de vedere fiscal sunt recinoscute drept cheltuieli deductibile numai acelea care CODUL FISCAL le admite.
In situatia data diferenta ratei de amortizare majorate si cea initiala este NEDEDUCTIBILA FISCAL.
Daca pentru utilajul respectiv AMORTIZAREA FISCALA este cuprinsa intre 4-6 ani atunci modificarea politicii contabile se consemneaza in NOTELE EXPLICATIVE la SFA, iar pentru modificarea politicii contabile ADMINISTRATORUL FIRMEI trebuie sa emita un document scris si semnat.
#197
Postat 10 March 2009 - 07:01 PM
pav, la Feb 20 2009, 10:44 AM, a spus:
printr-un contract de inchiriere (cladiri, teren si echipamente tehnologice) am convenit plata unei anume chirii
1. eu inregistrez extracontabil aceste bunuri de care ma folosesc?
2. proprietarul spune ca trebuie sa-mi factureze si toata amortizarea mijloacelor fixe- este corect ?- unde gasesc in lege ca trebuie sa- si recupereze cheltuiala cu amortizarea de la mine ??
multumesc
2 Chiria reprezinta plata convenita cu proprietarul pentru instrainarea dreptului de folosinta. In acest sens CHIRIA stabilita trebuie in principiu sa cuprinda
-uzura (amortizarea)
-impozitele si taxele aferente bunului imobil ori mobil inchiriat
Astfel in orice imprejurare proprietarul nu poate solicita decit renegocierea CHIRIEI si eventuela redistribuire a cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa-canal, energie termica)
#198
Postat 12 March 2009 - 06:51 PM
la fundatii care nu desfasoara activitate economica se amortizeaza mijloacele fixe?
Multumes
#199
Postat 13 March 2009 - 04:24 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 March 2009 - 05:00 PM
citare mesaj anterior
#200
Postat 18 March 2009 - 12:51 PM
2. pe baza acelei autorizatii am amortizat complet cladirea cam dupa 2 ani de la achizitie(desi nu cred ca trebuia), iar acum, doresc sa repun valoarea de amortizat, trebuie sa calculez ceva la impozitul pe profit?
3. si daca in urma evaluarii, cladirea este evaluata la valoarea de 1000 ron, ii scad valoarea in contabilitate, ca si mijloc fix? din ce am citit, nu se poate descreste valoarea in urma evaluarii, ramanad la valoarea de achizitie.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 09:16 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi