Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cursuri de contabilitate manageriala (management financiar) - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cursuri de contabilitate manageriala (management financiar)

2 replies to this topic

#1 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 19 June 2006 - 10:57 PM

Contabilitatea manageriala inseamna:
- "traducerea" si prezentarea informatiei financiar-contabile intr-un limbaj accesibil managerilor finantisti si nefinantisti;
- retratarea informatiei contabile pentru nevoile interne de management al afacerii.

Premisele de lucru pentru dezvoltarea contabilitatii manageriale sunt:
-pregatirea si experienta contabilului / economistului / analistului financiar
-interesul manifestat din partea managerului afacerii pentru finantele firmei
-posibilitatea de colaborare dintre personalul economic si managerul firmei
-performantele soft-ului de contabilitate

Contabilitatea manageriala sau managementul financiar are doua componente:
-analiza economico-financiara
-bugetarea firmei si controlul bugetar

Exemplu:

Cu ajutorul analizei economico-financiare, managerul poate fi ajutat sa inteleaga conexiunile dintre actiunile si deciziile sale si rezultatele reflectate in evidentele financiar-contabile.
De ex: produsele A au cea mai mare pondere in vanzarile totale (30 %) dar au o marja comerciala mica (3%) deoarece vanzarea se face catre un singur client strategic, cu forta mare de negociere in stabilirea pretului de vanzare si a termenelor de incasare (la 55 zile).
Avantaj: realizarea unei cifre de afaceri stabile
Dezavantaj: marja comerciala mica, termen de incasare mare

Cu ajutorul bugetelor firmei, managerul va trebui sa-si stabileasca obiectivele si strategiile pentru perioada urmatoare si sa-si asume situatiile financiare previzionate.
De ex: produsele A vor fi promovate pe piata (buget de publicitate = 20 mii euro) pentru a fi atrasi si alti clienti (cel putin 3 clienti noi) si pentru a se ajunge la vanzari anuale estimate la valoarea de 2 milioane de euro. Pentru clientii noi se vor practica preturi care sa ofere o marja comerciala de min. 10%, iar termenele de incasare vor fi la 30 zile. Prin aceste masuri se urmareste diminuarea dependentei de clientul strategic, prin diversificarea portofoliului de clienti si prin revizuirea politicilor comerciale.

Acest exemplu face parte din tematica abordata la cursurile de management financiar.
Pentru mai multe detalii, puteti sa ma contactati prin e-mail.

Alte informatii generale - forum, Sectiunea Management Financiar.
ABC Training Consulting
Analize, Bugete, Controlling



#2 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 20 June 2006 - 12:47 AM

si daca produsele A sunt servicii cum ma ajuta pe mine "contabilitatea manageriala" ?
nu de alta, dar din ce in ce mai mult "afacerile" se bazeaza pe "servicii", nu pe "productie".




#3 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 20 June 2006 - 08:40 AM

Este adevarat ca, in cazul serviciilor, problemele sunt mai complexe iar sistemul de evidenta si analiza a informatiei financiar-contabile trebuie personalizat la specificul activitatii fiecarei firme.

Pentru analiza "marjei" pe tipuri de servicii se compara componenta elementelor de cost in faza de antecalculatie si in faza costurilor efectiv realizate, se identifica abaterile si se iau masurile corective care se impun.

De ex: vanzarea unei game de servicii presupune urmatoarele activitati care impun estimarea si urmarirea costurilor specifice pentru:
-campanie pentru promovarea produsului (infl de durata si perioada, canale media, materiale publicitare)
-contactarea clientilor actuali si a clientilor potentiali (numar, modalitati de contactare)
-livrarea / furnizarea serviciilor propriu-zise (componenta materiala si manopera)
-servicii post-vanzare
ABC Training Consulting
Analize, Bugete, Controlling






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL