Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Registrul de casa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


- - - - -

Registrul de casa

registru de casa
154 replies to this topic

#141 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2015 - 10:34 AM

eu o fac direct : 542 = 5311
fiind conturi de trezorerie (amandoua), ar trebui sa folosesti ct. "intermediar" 581, dar eu nu ma complic atat fiindca chiar nu-i vad rostul in acest caz.

pt. ct. 455 nu e vb de plafon, ci de o operatiune "peste mana" ca sa zic asa ... dar daca patronul nu mai are dispon. in 542 si face plati in continuare din banii lui, atunci n-ai cum sa inreg. decat asa oricat ar parea de anapoda decontarea directa prin 455.

acum multi ani in urma, la un control al AF, d-nele inspectoare mi-au sesizat acest tip de plata la niste furnizori si mi-au reprosat ca ocolesc platile prin caserie :blink:, insa le-am explicat ca felul in care s-a platit este exact ce s-a intamplat in realitate, eu nefacand altceva decat sa transpun in conturi operatiunile economice realizate.
mi-au acceptat argumentul, cu ceva retineri - e drept, si nu m-au sanctionat.



#142 nicoles

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 24 March 2015 - 01:29 PM

Va mulțumesc pentru răspunsuri.




#143 nicoles

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 24 March 2015 - 05:36 PM

Buna ziua din nou,

daca sunt doua gestiuni,sediu si punct de lucru in alt oras ,trebuiesc 2 registre de casa si trebuie creat analitic la 542?

daca nu s-ar face DPC avans spre decontare ci doar s-ar trece soldul precedent adunat cu incasarea de azi de ex si cam la o saptamana sa se faca DPC catre sef cu suma totala,ar fi bine?in sensul sa nu se mai lucreze cu acel avans de decontare.
la un control, daca soldul final din registrul de casa este de 200 lei atunci in sertar ar trebui sa fie 200 lei nu? pana se face DP catre sef cu aceasta suma. va intreb pentru ca as vrea sa fie corect ceea ce fac si sa nu fie probleme.

multumesc



#144 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1282 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 March 2015 - 12:18 PM

Dispozitia o faci atunci cand ii dai banii.

La 5311 iti trebuie analitice daca ai 2 puncte de lucru.
Analiticul 542 este al persoanei care primeste avansul, nu are legatura cu punctul de lucru. Vrei sa faci 2 analitice pentru acelasi buzunar :laugh: ?



#145 nicoles

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 01 April 2015 - 06:30 PM

Vezi postareamgabi, la 25 March 2015 - 12:18 PM, a spus:

Dispozitia o faci atunci cand ii dai banii. La 5311 iti trebuie analitice daca ai 2 puncte de lucru. Analiticul 542 este al persoanei care primeste avansul, nu are legatura cu punctul de lucru. Vrei sa faci 2 analitice pentru acelasi buzunar :laugh: ?
multumesc,va deranjez din nou cu o intrebare ca sa nu gresesc,incasarile zilnice(in cazul cand se face decont),se trec in ecranul "iesiri" sau nu?daca da,la "incasare" se alege contul 5311 sau 542?



#146 Rick07

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 April 2015 - 07:52 PM

Salut!Am si eu o mare dilema din care nu reusesc sa ies.
-Dispozitiile de plata si dispozitiile de incasare se trec in Registrul de casa?
-Daca acestea se trec atunci cand voi primi Foaia de varsamant ce mai fac?Pentru ca practic de dubleaza o plata.
-Daca dispozitiile de plata nu se trec,insa in caserie se scade cu ele,atunci eu voi avea probleme in a corela soldul din registrul de casa cu cel din casa de marcat asa ca ce pot face?
Nu gasesc o solutie pentru ca doamnele vanzatoare scad banii de pe dispozitiile de plata insa eu cand fac registrul nu-i pot scadea,iar cand foaia de varsamant imi vine eu ma scad cu ea,dar nu si doamnele vanzatoare.
Ceva idei cum ar fi bine sa fac?Multumesc anticipat!



#147 Adrian V

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 April 2015 - 10:22 AM

Buna ziua! Am si eu o intrebare/nelamurire: firma mea detine 3 puncte de lucru(vanzari-comert cu amanuntul). Contabila mi-a sugerat sa fac 1 singur registru de casa pentru toate cele 3 puncte, in conditiile in care din aceste puncte nu se fac plati, decat incasari, iar banii ii colectez in fiecare seara. In registrul pe care il fac eu seara trec toate facturile, cheltuielile, vanzarile,etc. Asadar, intrebarea mea se refera la corectitudinea acestei situatii. Trebuie sa am reg de casa in fiecare punct de lucru daca acolo singura operatiune este de incasare si predare a baniilor seara sau este corect sa tin la sediul socia 1 singur registru pentru toate?
Ps: in contextul in care trebuie reg de casa in fiecare punct, iar eu achit o facutura din banii colectati cu o zi inainte, aceasta factura mai apare in registrul de casa de la punctul de lucru?

Sper ca exprimarea mea a fost cat de cat clara. Multumesc!



#148 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 April 2015 - 01:14 PM

e obligatoriu sa existe registru de casa in fiecare loc in care se fac incasari / plati cu numerar, adica la fiecare pct. de lucru + sediu, chiar daca "singura operatiune este de incasare si predare a baniilor seara" - iata ca sunt 2 operatiuni, de fapt ...
predarea sumelor se face catre tine ca patron (presupun), ceea ce inseamna ca vei avea de justificat acesti bani (avans spre decontare) care, din pacate, in acest stadiu al activ. sunt ai firmei - nu ai tai personal ca sa poti face ce vrei cu ei fara sa dai nici o socoteala; asa functioneaza societatile comerciale ! :sad:
din acest avans efectuezi platile catre fz. si alte plati (de ex. depunerile in banca), iar asta nu mai are nici o legatura cu caseria si nici cu registrul de casa, ci numai cu decontul tau de chelt. in care vei trece tot ce ai platit (de regula intr-o luna, dar poti alege si alte intervale mai mici de decont - adica zilnic, saptamanal, bilunar, ...) indiferent din ce pct. de lucru (sau de la sediu) ai numerarul.

:smile:

PS : pe acest forum ne putem tutui fara ca asta sa insemne lipsa de respect ! :biggrin:



#149 Adrian V

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 April 2015 - 01:42 PM

Bine tu!:) multumesc frumos pentru lamuririle oferite!




#150 tzu83

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 May 2015 - 04:15 PM

Buna ziua!
Stiu ca s-a mai discutat pe acest aspect, dar revin cu el, deoarece intalnesc raspunsuri diferite, ambele sustinunte de o lege citata.
Se spune, fie ca trebuie sa existe registre de casa pentru fiecare punct de lucru, fie ca existenta registrelor la fiecare pc de lucru este optionala:
Potrivit prevederilor art. 5 alin. 8 din OG 15/1996 privind intarirea disciplinei financiar-valutare si pct. 9 din Normele metodologice aprobate prin HG 2185/2004, subunitatile economice ale persoanelor juridice, respectiv sucursale, filiale, agentii si puncte de lucru prevazute in actul constitutiv, care au deschis cont intr-o societate comerciala bancara si casierie proprie, aplica individual prevederile referitoare la respectarea plafoanelor de incasari si plati in numerar. Din aceste prevederi se prezuma ca in situatia in care aveti cont deschis si casierie proprie (cu o persoana angajata cu atributii de casier) pentru punctele de lucru respective, se va intocmi registrul de casa de catre persona care are calitatea de casier, chiar daca la punctul de lucru inregistrati numai incasari.


Un SRL cu doua puncte de lucru (magazine comert cu amanuntul), diferite de sediu social (la sediu social nu se desfasoara activitate), in conditiile in care punctele de lucru au casa de marcat fiecare, dar nu au conturi la banca diferit de cel al sediului social ( firma are un singur cont bancar), trebuie tinut un singur registru de casa sau trebuie tinut pentru fiecare punct de lucru cate un registru de casa separat? Legea permite sau obliga, in coditiile acestea, existenta mai multor registre de casa?
Apoi, nirurile cat timp trebuie sa fie tinute in magazin, de exemplu: daca azi am primit un produs si tot azi l-am vandut, pot sa retrag nirul din magazin?
Multumesc frumos!



#151 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 May 2015 - 01:30 PM

Nu ai obligatia de a deschide Registrul de casa daca nu ai declarat cont bancar la punctul de lucru si daca nu ai personal specializat, dar dezavantajul este ca sumele inregistrate in registru de casa cu titlu de incasari si plati se iau in calculul plafoanelor de la nivelul intregii societati prin cumulare, fara a fi posibila stabilirea lor distincta la nivelul punctului de lucru.



#152 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 May 2015 - 10:05 AM

dupa parerea mea, obligatia de a avea registrul de casa deriva mai ales din faptul ca inregistrarile contabile trebuie sa reflecte realitatea economica.
astfel, chiar daca patronul are atributiile de casier, eu consider ca este obligatoriu sa existe reg. de casa acolo pt a reflecta aceste operatiuni cu numerar desfasurate la punctul de lucru, independent de celelalte activitati de casa din firma.



#153 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 93 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 13 May 2015 - 04:07 PM

Si eu sunt de parere ca atata timp cat avem incasari la un punct de lucru (mai ales cu casa de marcat) si apoi si dispozitie de plata (pentru transferul banilor catre sediu) atunci eu zic ca trebuie intocmit un registru, chiar daca soldul final este 0.

Altfel cum inregistrez in Registrul de casa Zul de la punctul de lucru? Ca incasare si nu ca transfer de la punctul de lucru? Ca nu s-a facut acolo incasarea.

Mai ales ca am vazut cazuri in care nu intocmeau registrul de casa chiar daca mai si cheltuiau cate ceva din incasarile zilnice, pentru diverse consumabile (ba un top de hartie, ba o apa, etc) sau plati de diverse utilitati, etc.

Vorba Otiliei: nu prea mai reflecta realitatea economica. Si daca tot se intocmeste registrul cu acele inregistrari, de ce sa nu se faca acolo unde sunt infaptuite?

Imi raspund singur, pentru ca acum incerc sa impun acest lucru firmei pe care am preluat-o, cu mai multe puncte de lucru, si incerc sa vad pe cine pot invata sa-mi faca registrul zilnic, deci probabil d-aia toata lumea incearca sa nu-l faca si la puncte, neavand personal capabil sa-l completeze mereu.



#154 ena.and

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:

Postat 14 May 2015 - 01:35 PM

Buna ziua,
Va rog sa ma lamurit.... Conform noii legi aparute (Lg.70 privind intarirea disciplinii fiscale) pot sa mai retrag din banca, deci din contul curent al firmei, suma de 10000 lei; ca descriere operatiune: plati diverse?



#155 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1144 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 May 2015 - 07:17 AM

Da, puteti...sunt anumite situatii pentru care puteti scoate si mai mult de 10.000 lei !

Aceasta postare a fost editata de cristina5859: 15 May 2015 - 07:18 AM

Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL