Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ce credeti ca am patit? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ce credeti ca am patit?

4 replies to this topic

#1 crisalexpavel

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2006 - 12:54 PM

Am luat actele pe luna iunie ale unui salon de coafura pentru a le lucra-stiind ca vechea contabila a cam gresit actele si ca nu mai aparea nici macar la telefon.
Atentie-nici macar nu predase actele (fact, chitante, etc) lunilor ianuarie si febbruarie 2006 catre patron.

Greseala mea-trebuia sa verific in detaliu actele si sa realizez ca:
balantele nu aveau continuitate din luna in luna-cont de banca nici nu exista pe 2006-cont de venituri nu exista in ianuarie 2006-ct 401 era pe debit; TVA-declarat la trimestru numai pe 0 de la infiintarea firmei (adica nici o suma pe decont de sus pana jos:4426-0;4427-0;4423-0), iar in balanta la martie 2006 - neinchis nici tva nici cheltuieli si venituri cu 121.
Ce sa va mai apun am descoperit lucrind actele ca din mai 2005-toate actele erau gresite total-alte exemple:
statele de salarii nu erau scazute prin casa-la unele luni nu exista registru de casa-la decembrie erau doua balante diferite: una era cea dupa care lucrase bilantul-cealalta era cea de la care se facea pornirea pentru 2006-pierderea lasata in 121-nerepartizata la sf an in 117-
Am tot discutat cu ei si am incercat sa le explic despre ce e vorba-aveau declaratii nedepuse cu lunile cam peste tot-i-am tot rugat sa gaseasc o posibilitate de arecupera actele Ian-feb 2006 de la contabila-nu au reusit-iar acum inainte de bilant cand am insistat mai mult ca trebuie sa o gaseasca neaparat, sa corecteze greselile-si sa returneze acele actecare lipseau----au gasit-o in mod miraculos si le-a promis ca le reface toate actele si face si bilantul-ca sa nu mai taraganez treaba cu bilantul -am acceptat-le-am returnat actele-si acum se pare ca eu sunt vinovata pentru ca-asa cum reiesea din situatiile (balante-ian-mai, jurnale vz-cump martie-mai-pt ca ina-feb nici nu aveau nici macar jurnale) facute de ea in ian-mai era TVA de plata scazut tva de recuperat pe iunie iesea ca aveau de plata vreo 1600 ron-am depus decontul asa-iar acum sa aflu ca, de fapt in situatiile din computerul ei aparea ca aveau de recuperat tva, si nu de plata.-Iar eu par a fi vinovata pentru ca "i-am scos datori catre stat".

Vreau sa-mi spuneti ce parere aveti despre o astfel de situatie. Si va mai rog ceva:[color="#FF6666"] ea introdusese vopsele si alte materiale pentru coafor in ct 301-dar scria in dreptul lui in balanta-materiale consumabile; si la ct 302 scria materiale de inventar. Eu am trecut soldul din 301 in 302-considerind ca sunt materiale consumabile, nu materii prime; si soldul ct 302-303 pt cele de inventar.
Am gresit la acest lucru?-Asta mi se reproseaza acum (ei spunind ca a verificat actele un expert contabil)-eu insa cred ca ea le-a spus asa ceva-pentru ca am predat actele pe 02.08 si azi suntem in 04.08. El de la mine a plecat la ea ca sa refaca actele-si azi imi spune ca au fost verificate de expert si am gresit si eula aceste conturi.

Singurul lucru care ma deranjeaza este ca nu au spus niciodata sa le refac toate actele din urma-si acum imi spun ca o contabila adevarata asa ar fi facut- si de asemenea ma deranjeaza faptul ca imi spun ca am gresit, ei care nu au habar de contabilitate-pentru ca asa le-a spus cineva.
Ce parere aveti?



#2 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2006 - 01:10 PM

In momentul in care preiei actele, verifici sumar declaratiile depuse si continuitatea balantelor. Intocmesti o nota de constatare cu ei de fata si o semneaza ambele parti. Ce ai facut la inceput, e ca si cum ai fi preluat o gestiune fara nici un inventar. Modificarile in contari gresite, poti face oricand dar situatia la momentul preluarii, nu!
Tva-ul deductibil sau colectat este stabilit in jurnalele aferente, cu inregistrari la zi in momentul preluarii. In conta nu discuti decat pe documente semnate de ambele parti :angry2: .

Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#3 cameliatin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:

Postat 04 August 2006 - 01:19 PM

ai gresit. tb inca de la inceput sa te uiti prin acte si sa le spui cum sta treaba.
banuiesc ca persoana -expert sau ce o fi e o persoana in varsta cu multa credibilitate pt patroni si cu " f multa experienta", ei nu cred ca i-a convenit sa i se ia contabilitatea si joaca numai sa te discrediteze pe tine in fata lor
declaratiile , statele etc sunt depuse cu stampila unitatilor respective?
daca vrei sa castigi tb sa lupti cu ea. persoana care a vazut actele s-ar putea sa fie o cunostinta de a ei mergeti la o firma de contabilitate cu credibilitate ,neutra. daca nu lasa-o in pace vei mai intalni mult mai multe pers de genul acesta numai ca tb sa fii ferm(a) de la inceput.



#4 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2006 - 01:29 PM

Vezi postareafboji, la Aug 4 2006, 11:10 AM, a spus:

In momentul in care preiei actele, verifici sumar declaratiile depuse si continuitatea balantelor. Intocmesti o nota de constatare cu ei de fata si o semneaza ambele parti. Ce ai facut la inceput, e ca si cum ai fi preluat o gestiune fara nici un inventar. Modificarile in contari gresite, poti face oricand dar situatia la momentul preluarii, nu!
Tva-ul deductibil sau colectat este stabilit in jurnalele aferente, cu inregistrari la zi in momentul preluarii. In conta nu discuti decat pe documente semnate de ambele parti :angry2: .
Nu mai zic de faptul ca trebuia sa verifici soldul casei cu PV pentru eventuale diferente +/- si chiar semnarea de catre patron a ultimei balante ( pt toate soldurile ). Pentru corectarea situatiei ar trebui sa faci acum ( retroactiv :blush: ) un document din care sa se vada clar ce ai preluat. Altfel, au dreptate, e vina ta!
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#5 crisalexpavel

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2006 - 04:47 PM

Va multumesc foarte mult, mai ales pentru ca v-ati oprit la subiectul meu. Nu cred ca voi lua alte masuri pentru ca intr-adevar nu am incheiat nici un proces verbal la inceput- si ceea ce mi-ati spus voi face de acum inainte.
A fost o experienta neplacuta din care am invatat multe.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL