Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 05:36 PM
#21
Postat 04 June 2008 - 09:34 AM
#22
Postat 04 June 2008 - 02:41 PM
De acele sume nu ne vom atinge, decat in cazul in care chiriasii nu isi achita datoriile la timp sau in urma unei somatii. Acum revin cu cele doua intrebari pe care le-am pus si in post-ul anterior:
* eu incasez niste sume de bani de la chiriasi. Pentru aceste sume trebuie sa emit facturi catre acestia de garantie?
* ce formule contabile sunt folosite pentru a inregistra aceste operatiuni?
Va multumesc pentru ajutor!
#23
Postat 24 June 2008 - 08:49 AM
Inregistrari contabile:461=167 (pe baza de contract )
5121(5311)=461 (la incasare)
#24
Postat 26 June 2008 - 01:09 PM
"In baza prevederilor art 126 alin (1) si art 137 din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si prevederile ulterioare, in opinia noastra, garantia mentionata in adresa dumnavoastra nu este o operatiune impozabila din punct de vedere a taxei pe valoarea adaugata si nu este obligatorie evidentierea respectivelor sume in facturi. Incasarea garantiei se evidentiaza in contabilitate prin articolul contabilL 512=167"
#25
Postat 11 September 2008 - 10:13 AM
20.08.2008 Factura de achizitii de la metro
1- apa plata 3 bidoane sa zicem 10 (val. fara TVA) 1.9 TVA
2- garantie dispenser 3 bidoane 12 (val. fara TVA) 2.28 TVA
03.09.2008 Factura de achizitii de la metro
1-garantie dispenser 2 bidoane -8 (val. fara TVA) -1.52 TVA (Adica am primit banii inapoi )
Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu inregistrarile contabile pt. aceste facturi
#26
Postat 11 September 2008 - 11:17 AM
4426-401 tva
2678-401 garantie +
4426-401 tva +
2678-401 garantie -
4426-401 tva -
#27
Postat 11 September 2008 - 12:50 PM
#28
Postat 01 October 2008 - 01:49 PM
Multumesc anticipat
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 November 2008 - 05:37 PM
#29
Postat 22 October 2008 - 11:01 AM
Multumesc anticipat.
#30
Postat 22 October 2008 - 11:06 AM
#31
Postat 26 October 2008 - 04:38 PM
primesc o factura de societatea care inchiriaza, in care imi scrie "garantie chirie", o factureaza cu tva, iar in contract imi specifica ca pentru ultima luna pentru care se va datora chirie se va storna factura de garantie si se va factura chirie pentru acea luna ; mentionez ca chiria se factureaza in avans ( factura din luna curenta contine chiria pa luna viitoare ) iar pentru reziliarea contractului de inchiriere chiriasul notifica cu 30 in avans; contractul s-a incheiat pe cel putin un an, dar se poate rezilia dupa 3 luni de ex.
cum inregistrez factura?
daca fac
% = 401
267
4426
nu mi se pare corect, dat fiind faptul ca pot rezilia contractul luna urmatoare
multumesc
#32
Postat 30 October 2008 - 05:16 PM
#33
Postat 31 January 2009 - 04:07 PM
Cumva : 401=267
4426 ?
#34
Postat 03 March 2009 - 02:14 PM
Am nevoie de putin ajutor.
Am incheiat un contrct de chirie cu o sc si mi s-a emis factura de garantie fara tva.Nu stiu daca am facut bine inregistrarea si daca trebuia sau nu tva:
461=401 100
401=5311 100
Merci
#35
Postat 16 April 2009 - 06:29 AM
#36
Postat 17 April 2009 - 01:04 PM
#37
Postat 19 April 2009 - 05:50 PM
#38
Postat 26 May 2009 - 09:03 AM
Am tot cautat prin forum diverse probleme legate de garantiile incasate de la clienti, insa nu am gasit urmatoarea problema:
Ce se intampla in cazul incasarii unei garantii (sau avans) care nu se mai restituie clientului pe motivul nerespectarii contractului?
De exemplu, stiu ca acest tip de avans este utilizat in cazul vanzarii unui imobil: proprietarul cere un avans de x % din valoarea totala. Daca cumparatorul se razgandeste si nu mai doreste sa cumpere imobilul, pierde acest avans (pe care l-a incasat vanzatorul sub forma de garantie).
Functioneaza la fel si in cazul altor operatiuni? De exemplu o vanzare de produse.
Cum se inregistreaza in contabilitate aceste operatiuni din prisma vanzatorului (care incaseaza acest avans)?
Ce documente trebuie intocmite? Se emite factura sau doar o chitanta? Exista un plafon maxim pentru acestea?
Daca s-a mai confruntat cineva cu aceste situatii, i-as fi recunoscatoare pentru raspunsuri.
Va multumesc mult. O zi buna tuturor.
#39
Postat 27 May 2009 - 07:01 PM
Daca este garantie atunci nu mai este necesara stornarea facturii, restul procedurii este acelasi ca si mai sus. Documentul este notificarea clientului in care trebuie sa se faca referire la contract, documentul cu care s-a incasat suma ca avans sau garantie si cuantumul acesteia.
Prevederile din contract sunt limitele plafonului.
#40
Postat 17 June 2009 - 01:32 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 22 June 2009 - 01:44 PM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
MONOGRAFIE CONTABILA -RESTITUIT SUME INCASATE DE LA ELEVI PENTRU MASA LA UN LICEU |
CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE | aurelia1975 |
|
||
Consideratii privind masurile asiguratorii si garantiile |
Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...) | Otilia Alupei |
|
||
lichidare/dizolvare/radiere SRLtopice unite |
Aspecte juridice privind societatile comerciale | tyna |
|
||
Ghid pt restructurarea extrajudiciara a imprumuturilor cu garantii ipotecare - PF |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
reglare stocuridiferente, inventar, stoc diverse aspecte, topice unite |
CONTABILITATE STOCURI | simonabcr |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi