Achizitie calculator ptr. PFA
#1
Postat 22 September 2006 - 10:22 PM
#3
Postat 22 September 2006 - 11:54 PM
#4
Postat 23 September 2006 - 09:23 AM
Laptop< 15 mil = 1500 lei noi -> se poate trece cheltuiala integral
Laptop > 15 mil, cheltuiala se fractioneaza in mai multi ani ( cred ca 4 in cazul tau) si se trece la cheltuiala deductibila amortizarea aferenta lunara, se face fisa mijlocului fix.
Fiind PFA eu vad problema asa: scazi toata valoarea in reg de incasari si plati, dar cand completezi declaratia de venit , tii cont de amortizarea aferenta anului respectiv. In loc sa scazi valoarea totala, scazi doar amortizarea aferenta anului respectiv.
De ex. laptop cumparat in sept 2006, val = 2500 ron.
Durata amortizare = 4 ani = 48 luni => amortizare lunara = 2500/48= 50.08 lei/luna
Amortizare 2006 (oct-dec) = 3*50.08 = 150.24 lei deduc in anul 2006
Amortizare 2007 (ian -dec) = 12*50.08=600.96
Amortizare 2008 - idem
Amortizare 2009 - idem
Amortizare 2010 - 9*50.08 = diverenta de amortizat.
Deci cheltuiala o deduci in totalitate, doar nu in acelasi an fiscal ( respectiv luna). Asta-i problema cu plafonul de 15 mil.
Sper ca te-a ajutat informatia.
#5
Postat 23 September 2006 - 11:37 AM
sintax, la Sep 22 2006, 11:22 PM, a spus:
#6
Postat 23 September 2006 - 01:58 PM
#7
Postat 23 September 2006 - 05:36 PM
Multumesc pt completari.
O zi buna tuturor!
#8
Postat 23 September 2006 - 07:55 PM
Obiectele a caror valoare nu depaseste 15 milioane nu sunt considerate mijloace fixe si deci le treci pe cheltuieli.
#9
Postat 24 September 2006 - 01:38 PM
mirelaz, la Sep 23 2006, 08:55 PM, a spus:
Obiectele a caror valoare nu depaseste 15 milioane nu sunt considerate mijloace fixe si deci le treci pe cheltuieli.
Ce se intampla daca cumpar calculatorul pe componente? Separat, o componenta nu va depasi 15 mil dar impreuna calculatorul poate ajunge la 70 de mil. Se mai poate vorbi de mijloace fixe? Cum trec componentele pe cheltuieli?
Aceasta postare a fost editata de cristi070: 24 September 2006 - 01:39 PM
#10
Postat 24 September 2006 - 03:13 PM
Un laptop nu-l poti desface pe componente.
#11
Postat 24 September 2006 - 03:55 PM
julia607, la Sep 24 2006, 04:13 PM, a spus:
Un laptop nu-l poti desface pe componente.
Ce se intampla in cazul in care achizitionez un calculator sub 15 milioane de lei. Peste o luna (sau mai putin de o luna) imi fac un upgrade si imi cumpar o placa video de 6 mil si RAM de inca 6 mil... Deci in final calculatorul va valora mult peste 20 de mil. Cum procedez cu amortizarea? Ce pot trece pe cheltuilei de firma? Inca o precizare, in cazul meu nu vorbesc de laptop ci de un desktop normal.
#12
Postat 24 September 2006 - 06:06 PM
Cumperi calculatorul cu 1499 lei, il inregistrezi ca ob inventar, il treci pe cheltuieli ca atare.
Upgrade-ul inseamna imbunatatire, deci pot sa consider "intretinere si reparatii" a unui obiect de inventar.
Daca fac imbunatatirea asta peste 1-2 luni, e ok. Nu cred ca o sa stea cineva sa verifice factura daca ai inlocuit sau adaugat piese.
Demonstreaza ca s-a stricat piesa sau nu, si ai inlocuit-o cu ceva scump, nu c-ai vrut tu, ci ca asa ceva se potrivea sistemului, sau ca era cea mai simpla configuratie a firmei in momentul respectiv. Greu de dovedit asa ceva din urma, ca nu o sa te controleze nimeni chiar maine!
Cristi070, presupun ca ai tot PFA, precum sintax, altfel n-ai fi postat aici. Si im momentul in care poti argumenta in fata organului de control mai bine ca ei, pe baza de informatii in domeniu, logica, etc, o sa te lase in pace, ca sunt si ei oameni, nu enciclopedii, nu stiu chiar totul. Totul e sa fii TU sigur pe argumentatia ta.
#13
Postat 26 September 2006 - 07:56 AM
julia607, la Sep 23 2006, 10:23 AM, a spus:
Fiind PFA eu vad problema asa: scazi toata valoarea in reg de incasari si plati, dar cand completezi declaratia de venit , tii cont de amortizarea aferenta anului respectiv. In loc sa scazi valoarea totala, scazi doar amortizarea aferenta anului respectiv.
julia -> te rog sa te uiti si pe mesajul de AICI si sa imi spui daca ce am scris acolo este echivalent cu ceea ce ai spus tu mai sus.
Daca nu, avind in vedere ca ambele versiuni au fost acceptate de participantii la discutii - care este modul corect de completare a hirtiilor pentru amortizare in contabilitatea in partida simpla?
#14
Postat 26 September 2006 - 09:00 PM
Iti spun cum lucrez eu, amortizarea o completez pe fisa mijlocului fix, nu pe fisa de operatiuni diverse, astfel incat sa se vada valoarea contabila ( = val de intrare - amortizarea pana la momentul respectiv) in fiecare luna. Nu mi s-a reprosat niciodata, la nici un control acest stil de lucru. Sunt aceleasi informatii.
#15
Postat 30 October 2006 - 02:39 PM
#16
Postat 30 October 2006 - 07:06 PM
#17
Postat 30 October 2006 - 07:21 PM
#18
Postat 30 October 2006 - 07:48 PM
#20
Postat 15 November 2006 - 03:20 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Radiere PFA 2023 - Cum se completeaza DU rectificativa?pfa, radiere, norma de venit |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | Eduard Stefan |
|
||
Modificare CNP pentru PFA (dupa obtinere de cetatenie) |
Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA | victorpfa |
|
||
Noul plafon PFA de trecere de la norma de venit la sistemul real, 2023-2024 ! |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
Modificari aduse de ordinul MF nr. 4433/2022 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, in vigoare incepand cu 01.01.2023. |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
ORDIN privind încadrarea în activitatea de creare de programe pentru calculator |
LEGISLATIE RESURSE UMANE | Otilia Alupei |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi