Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Achizitie calculator ptr. PFA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Achizitie calculator ptr. PFA

28 replies to this topic

#1 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 22 September 2006 - 10:22 PM

salut. am si eu o intrebare.nu imi este f clar cu achizitia calculatorului. am nevoie sa-mi cumpar un laptop care costa in jur de 25 mil. pot face acest lucru si sa trec aceasta cheltuiala pe firma? intreb asta ptr.ca am vazut pe forum ca nu poti face achizitii mai mari de 15 mil (sau am inteles eu gresit), sau care e diferenta dintre a trece acel bun pe cheltuiala sau deductibil. dupa cum vedeti subiectu asta ma "baga" in mare ceata. multam fain ptr. toate raspunsurile voastre. multa bafta. astept ajutoru vostru



#2 DR

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 639 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 September 2006 - 11:11 PM





#3 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 22 September 2006 - 11:54 PM

deci sa inteleg ca practic trebuie sa-mi cumpar un laptop de maxim 15 mil. ptr.ca mai mult nu pot trece la cheltuieli? sincer tot nu inteleg. :( poate cineva sa-mi explice? nu sunt platitor de tva deci restul ce scria in firul respectiv nu cred ca ma ajuta. eu vreau sa cumpar un laptop care costa 25 mil. pot sa-l trec la cheltuiel ca si cum as trece ca mi-am platit factura de telefon? multam ptr. raspuns



#4 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 September 2006 - 09:23 AM

Iti spun pe scurt cum sta problema:
Laptop< 15 mil = 1500 lei noi -> se poate trece cheltuiala integral

Laptop > 15 mil, cheltuiala se fractioneaza in mai multi ani ( cred ca 4 in cazul tau) si se trece la cheltuiala deductibila amortizarea aferenta lunara, se face fisa mijlocului fix.

Fiind PFA eu vad problema asa: scazi toata valoarea in reg de incasari si plati, dar cand completezi declaratia de venit , tii cont de amortizarea aferenta anului respectiv. In loc sa scazi valoarea totala, scazi doar amortizarea aferenta anului respectiv.

De ex. laptop cumparat in sept 2006, val = 2500 ron.
Durata amortizare = 4 ani = 48 luni => amortizare lunara = 2500/48= 50.08 lei/luna
Amortizare 2006 (oct-dec) = 3*50.08 = 150.24 lei deduc in anul 2006
Amortizare 2007 (ian -dec) = 12*50.08=600.96
Amortizare 2008 - idem
Amortizare 2009 - idem
Amortizare 2010 - 9*50.08 = diverenta de amortizat.

Deci cheltuiala o deduci in totalitate, doar nu in acelasi an fiscal ( respectiv luna). Asta-i problema cu plafonul de 15 mil.

Sper ca te-a ajutat informatia.
Julia S



#5 madata

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 23 September 2006 - 11:37 AM

Vezi postareasintax, la Sep 22 2006, 11:22 PM, a spus:

salut. am si eu o intrebare.nu imi este f clar cu achizitia calculatorului. am nevoie sa-mi cumpar un laptop care costa in jur de 25 mil. pot face acest lucru si sa trec aceasta cheltuiala pe firma? intreb asta ptr.ca am vazut pe forum ca nu poti face achizitii mai mari de 15 mil (sau am inteles eu gresit), sau care e diferenta dintre a trece acel bun pe cheltuiala sau deductibil. dupa cum vedeti subiectu asta ma "baga" in mare ceata. multam fain ptr. toate raspunsurile voastre. multa bafta. astept ajutoru vostru
subscriu la inf de la iulia cu mentiunea ca ea ti-a prezentat prima si cea mai des folosita metoda de amortizare:amortizarea liniara;mai poti amana plata impozitului prin amortizarea accelerata (presupune am in 1 an a 50% din valoarea imobilizarii iar pe restul duratei se fol aceeasi metoda a am .lineare )sau amortizarea degresiva care poate fi cu sau fara luarea in calcul a uzurii morale.Detaliez daca -ti trebuie:)



#6 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 23 September 2006 - 01:58 PM

va multumesc fain ptr. lamuriri. pot sa spun ca acum am inteles. :D



#7 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 September 2006 - 05:36 PM

De acord, Madata, dar mi s-a parut ca Sintax nu este contabil ci PFA care isi tine singur evidenta, si n-am vrut sa-l incurc cu prea multe calcule si exemple. Am prezentat doar UN exemplu, si , bineinteles l-am luat pe cel mai simplu.

Multumesc pt completari.

O zi buna tuturor!
Julia S



#8 mirelaz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 23 September 2006 - 07:55 PM

Poti ca cumperi calculator si de 70 milioane.Problema este ca nu vei trece suma respectiva pe cheltuieli ci vei calcula amortizarea anual di vei trece pe cheltuieli suma rezultata pana la data amortizarii integrale...
Obiectele a caror valoare nu depaseste 15 milioane nu sunt considerate mijloace fixe si deci le treci pe cheltuieli.



#9 cristi070

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 September 2006 - 01:38 PM

Vezi postareamirelaz, la Sep 23 2006, 08:55 PM, a spus:

Poti ca cumperi calculator si de 70 milioane.Problema este ca nu vei trece suma respectiva pe cheltuieli ci vei calcula amortizarea anual di vei trece pe cheltuieli suma rezultata pana la data amortizarii integrale...
Obiectele a caror valoare nu depaseste 15 milioane nu sunt considerate mijloace fixe si deci le treci pe cheltuieli.

Ce se intampla daca cumpar calculatorul pe componente? Separat, o componenta nu va depasi 15 mil dar impreuna calculatorul poate ajunge la 70 de mil. Se mai poate vorbi de mijloace fixe? Cum trec componentele pe cheltuieli?

Aceasta postare a fost editata de cristi070: 24 September 2006 - 01:39 PM




#10 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 24 September 2006 - 03:13 PM

Componentele nu pot functiona decat impreuna, ca un tot unitar, ca sa le poti folosi pt aducerea de venituri. Deci, riguros corect ar fi sa formezi mijloc fix din ele, ca un singur calculator.
Un laptop nu-l poti desface pe componente.
Julia S



#11 cristi070

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 24 September 2006 - 03:55 PM

Vezi postareajulia607, la Sep 24 2006, 04:13 PM, a spus:

Componentele nu pot functiona decat impreuna, ca un tot unitar, ca sa le poti folosi pt aducerea de venituri. Deci, riguros corect ar fi sa formezi mijloc fix din ele, ca un singur calculator.
Un laptop nu-l poti desface pe componente.

Ce se intampla in cazul in care achizitionez un calculator sub 15 milioane de lei. Peste o luna (sau mai putin de o luna) imi fac un upgrade si imi cumpar o placa video de 6 mil si RAM de inca 6 mil... Deci in final calculatorul va valora mult peste 20 de mil. Cum procedez cu amortizarea? Ce pot trece pe cheltuilei de firma? Inca o precizare, in cazul meu nu vorbesc de laptop ci de un desktop normal.



#12 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 24 September 2006 - 06:06 PM

Am inteles, dar topicul s-a deschis la capitolul laptop, nu computer tip desktop. Si raspunsul meu era pt ambele variante.
Cumperi calculatorul cu 1499 lei, il inregistrezi ca ob inventar, il treci pe cheltuieli ca atare.
Upgrade-ul inseamna imbunatatire, deci pot sa consider "intretinere si reparatii" a unui obiect de inventar.
Daca fac imbunatatirea asta peste 1-2 luni, e ok. Nu cred ca o sa stea cineva sa verifice factura daca ai inlocuit sau adaugat piese.

Demonstreaza ca s-a stricat piesa sau nu, si ai inlocuit-o cu ceva scump, nu c-ai vrut tu, ci ca asa ceva se potrivea sistemului, sau ca era cea mai simpla configuratie a firmei in momentul respectiv. Greu de dovedit asa ceva din urma, ca nu o sa te controleze nimeni chiar maine!

Cristi070, presupun ca ai tot PFA, precum sintax, altfel n-ai fi postat aici. Si im momentul in care poti argumenta in fata organului de control mai bine ca ei, pe baza de informatii in domeniu, logica, etc, o sa te lase in pace, ca sunt si ei oameni, nu enciclopedii, nu stiu chiar totul. Totul e sa fii TU sigur pe argumentatia ta.
Julia S



#13 ailioiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 September 2006 - 07:56 AM

Vezi postareajulia607, la Sep 23 2006, 10:23 AM, a spus:

Laptop > 15 mil, cheltuiala se fractioneaza in mai multi ani ( cred ca 4 in cazul tau) si se trece la cheltuiala deductibila amortizarea aferenta lunara, se face fisa mijlocului fix.
Fiind PFA eu vad problema asa: scazi toata valoarea in reg de incasari si plati, dar cand completezi declaratia de venit , tii cont de amortizarea aferenta anului respectiv. In loc sa scazi valoarea totala, scazi doar amortizarea aferenta anului respectiv.

julia -> te rog sa te uiti si pe mesajul de AICI si sa imi spui daca ce am scris acolo este echivalent cu ceea ce ai spus tu mai sus.

Daca nu, avind in vedere ca ambele versiuni au fost acceptate de participantii la discutii - care este modul corect de completare a hirtiilor pentru amortizare in contabilitatea in partida simpla?
NU sunt contabil.



#14 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 26 September 2006 - 09:00 PM

Ailioiu, da, este corect ce ai spus in link-ul tau, este acelasi lucru.

Iti spun cum lucrez eu, amortizarea o completez pe fisa mijlocului fix, nu pe fisa de operatiuni diverse, astfel incat sa se vada valoarea contabila ( = val de intrare - amortizarea pana la momentul respectiv) in fiecare luna. Nu mi s-a reprosat niciodata, la nici un control acest stil de lucru. Sunt aceleasi informatii.
Julia S



#15 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 30 October 2006 - 02:39 PM

sal. se poate cumpara acel calculator de la o persoana fizica? adika ce vreau sa spun...am gasit sa cumpar de la cineva un laptop care nu depaseste 15 milioane, dar ideea este ca acea persoana nu are cum sa-mi taie factura si chitanta (ptr.ca este o simpla persoana fizica).....deci vanzarea se va face doar printr-un simplu act de vanzare cumparare. intrebarea mea este: pot sa trec aceata achizitie la cheltuieli din moment ce eu nu am o factura fiscala si nici chitanta, ci doar un contract de vanzare cumparare intre un P.F.A si o persoana fizica? va multumesc anticipat ptr. raspunsuri.



#16 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 30 October 2006 - 07:06 PM

Da, contract de mana e ok. Nu deduci TVA daca esti platitor ( desi banuiesc ca nu).
Julia S



#17 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 30 October 2006 - 07:21 PM

nu sunt platitor de tva. deci fac un simplu contract de vanzare cumparare si il inregistrez la cheltuieli. multam frumos ptr. raspuns.



#18 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 30 October 2006 - 07:48 PM

P.S: contractul acesta trebuie inregistrat la nator?



#19 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 30 October 2006 - 09:02 PM

Vezi postareasintax, la Oct 30 2006, 09:48 PM, a spus:

P.S: contractul acesta trebuie inregistrat la nator?
Nu



#20 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 15 November 2006 - 03:20 AM

am rezolvat cu calculatorul ...multam fain de raspuns. mai am o intrebare. pana la urma am ajuns la concluzia ca am nevoie si de un laptop. se poate sa cumpar acum un laptop din moment ce am facut contract de vanzare-cumparare pe calculatorul respectiv? adik o sa apar ca am achizitionat 2 calculatoare in decurs de 1 luna!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL