punct de lucru (sediu secundar)
#21
Postat 17 October 2007 - 03:06 PM
#22
Postat 17 October 2007 - 04:05 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 31 August 2008 - 01:30 PM
#23
Postat 29 October 2007 - 03:13 PM
#24
Postat 09 March 2008 - 03:45 PM
Am un SRL (platitor TVA , unic asociat ), infiitat in 2005 cu care am avut activitate in 2005 si 2006. Toate declaratiile au fost depuse la timp , taxele au fost platite . In 2007 nu am avut activitate , in 2008 am inceput din nou , dar am schimbat si contabila . Din pacate , de la fosta contabila , nu am reusit sa recuperez actele din perioada 2005-2006 (facturi , chitante .etc). La ce riscuri ma expun si care ar fi solutia ? Sa vand/dizolv societatea si sa creez alta ?
Actele firmei in original sunt la mine (stampila , act constitutiv , certificat de inregistrare ..etc )
Multumesc
Mihai
#25
Postat 09 March 2008 - 04:18 PM
-recuperezi actele : varianta cea mai simpla
- reconstitui obligatoriu actele
- la un control te amendeaza , te obliga sa reconstitui actele sau iti calculeaza din oficiu rezultatul si in cazul asta nu ai cum sa te aperi .
Deci cel mai bine e sa recuperezi actele sau sa te rogi la d-zeu sa nu-ti vina control sau sa nu ai nevoie de acte din perioada respectiva cel putin cinci ani adica pina in 2012 . o zi buna
#26
Postat 09 March 2008 - 04:25 PM
nemrac, la Mar 9 2008, 06:18 PM, a spus:
-recuperezi actele : varianta cea mai simpla
- reconstitui obligatoriu actele
- la un control te amendeaza , te obliga sa reconstitui actele sau iti calculeaza din oficiu rezultatul si in cazul asta nu ai cum sa te aperi .
Deci cel mai bine e sa recuperezi actele sau sa te rogi la d-zeu sa nu-ti vina control sau sa nu ai nevoie de acte din perioada respectiva cel putin cinci ani adica pina in 2012 . o zi buna
Merci frumos de raspuns .
Poti te rog sa detaliezi cum pot reconstitui actele ?
E posibil sa dizolv societatea , fara actele din acea perioada ( ma gandesc ca poate fi mai simplu )
#27
Postat 09 March 2008 - 06:32 PM
#28
Postat 10 March 2008 - 09:23 AM
nemrac, la Mar 9 2008, 06:32 PM, a spus:
amice,
daca ai crezut ca cineva iti munceste pe deamoaca si ca o sa platesti tu la paste asteapta sa zici mersi ca pana acuma nu ti-a trimis controlul contabila ta.
recomandare vb cu fata si vei constata ca ti le va da inapoi si poi gandestete ce e mai bine pentru tine: vine controlul nu ai acte, nu ai anuntat ca le-ai pierdut (anunt MO - bla bla bla) si fata nu vine, vei incerca sa le reconstitui si pe urma controlul va stabilii cat vei avea de platit.
apropo cred ca te va costa mai mult decat ai plati pentru munca prestata de contabila.
#29
Postat 18 March 2008 - 02:28 PM
ma puteti ajuta?
am un SRL cu sediul social in bucuresti si punctul de lucru in breaza jud prahova
punctul de lucru trebuie declarat la administratie sector 2 ...cu declaratia 010
dar trebuie declarat si la AJOFM PRAHOVA?
#30
Postat 18 March 2008 - 02:36 PM
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#32
Postat 19 March 2008 - 11:13 AM
In cazul in care o societate, care nu are nici un angajat, inchiriaza un spatiu si il foloseste pt a depozita diverse lucruri insa nu desfasoara nici o activitate acolo trebuie sa il declare punct de lucru? Daca da, care sunt pasii ce trebuiesc urmati in acest scop. Am inteles ca inregistrarea punctului de lucru la AF trebuie facuta in 30 de zile de incheierea contractului de inchiriere. Daca s-a depasit acest termen se lasa cu amenzi? Va multumesc anticipat pentru ajutor.
#33
Postat 19 March 2008 - 12:13 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 October 2008 - 06:13 PM
citare mesaj anterior
#34
Postat 20 March 2008 - 12:00 AM
#35
Postat 22 March 2008 - 10:46 AM
#36
Postat 22 March 2008 - 12:13 PM
2. Declararea punctului de lucru la Registrul Comertului.
3. Achizitionarea registrului Unic de Control.
4. Declararea punctului de lucru la Administratia Financiara.
5. Casa de marcat aferenta punctului de lucru.
6. Eventual, autorizatii daca este necesar.
Aceasta postare a fost editata de Kaspik: 22 March 2008 - 12:14 PM
#37
Postat 22 March 2008 - 03:23 PM
corina.m., la Mar 22 2008, 12:46 PM, a spus:
#38
Postat 22 March 2008 - 04:43 PM
(7) Plătitorii de impozite și taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajați pentru respectivul punct de lucru sunt obligați să solicite înregistrarea fiscală a acestora, ca plătitor de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru. Solicitarea se face în termen de 15 zile de la data înființării, pentru punctele de lucru nou-înființate. Organul fiscal are obligația ca în termen de 5 zile de la înregistrarea fiscală să comunice în scris primarului acest lucru. Plătitorii de impozite și taxe prevăzuți în acest alineat au obligația să organizeze evidența contabilă corespunzătoare pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii calculat, reținut și vărsat.
Si norme metodologice - Legea 216/2001 este abrogata de Legea 273(cea mentionata mai sus)
Ministerul Finanțelor Publice
Normă metodologică din 08/05/2001
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 290 din 01/06/2001
Intrare in vigoare: 01/06/2001
privind aplicarea prevederilor art. 30 alin. (4), (5), (6) și (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001
Publicat în 01/06/2001
1. În înțelesul prezentelor norme metodologice, prin punct de lucru stabil se înțelege un centru de activitate din structura unui agent economic cu personalitate juridică, cu minimum 5 angajați cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, care are un caracter fix sau permanent, cum ar fi un birou, un sediu secundar, o fabrică, un magazin, un atelier, o mină, un puț petrolier sau de gaze, o carieră sau orice alt loc de extracție a resurselor naturale și altele asemenea.
2. Plătitorii prevăzuți la art. 30 alin. (5) din Legea nr. 216/2001 sunt obligați să solicite, în termenul prevăzut la art. 30 alin. (6) din aceeași lege, înregistrarea fiscală a punctelor de lucru stabile, ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, scop în care depun la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru stabil formularul "Declarație de înregistrare fiscală pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații civile fără personalitate juridică - IMP 1.1, cod 14.13.01.10/1", în vederea atribuirii codului de înregistrare fiscală și a eliberării certificatului de înregistrare fiscală.
3. Codul de înregistrare fiscală atribuit va fi distinct de cel al entității care a înființat punctul de lucru stabil.
4. Pentru punctele de lucru stabile, înființate prin actul constitutiv al agentului economic cu personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală va fi însoțită de copia autentificată de pe actul constitutiv al acestuia, precum și de dovada deținerii spațiului în care punctul de lucru stabil își desfășoară activitatea sau, după caz, de aprobarea pentru utilizarea spațiului în care se organizează activitatea, dată de autoritatea competentă.
5. Dacă punctele de lucru stabile sunt înființate ulterior autorizării agenților economici cu personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală va fi însoțită de copia legalizată de pe hotărârea judecătorească privind înființarea punctului de lucru stabil sau de pe hotărârea adunării generale a acționarilor prin care s-a hotărât înființarea punctelor de lucru stabile, de o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a agentului economic care le-a înființat, precum și de dovada deținerii spațiului în care punctul de lucru stabil își desfășoară activitatea sau, după caz, de aprobarea pentru utilizarea spațiului în care se organizează activitatea, dată de autoritatea competentă.
6. Plătitorii de impozite și taxe, care au organizate puncte de lucru stabile, au obligația să completeze și să depună la organele fiscale la care punctele de lucru stabile sunt luate în evidență ca plătitori de impozite și taxe declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat, întocmită distinct pentru punctele de lucru stabile înființate, precum și să respecte toate obligațiile ce revin angajatorilor din aplicarea reglementărilor referitoare la impozitul pe venit, începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării și până la data încetării activității.
7. Plătitorii prevăzuți la art. 30 alin. (5) din Legea nr. 216/2001 sunt obligați să comunice organelor fiscale modificările intervenite în datele declarate, inclusiv încetarea temporară sau definitivă a activității punctelor de lucru stabile, în termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin depunerea la organul fiscal în a cărui rază teritorială a fost înregistrat punctul de lucru stabil a formularului "Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații civile fără personalitate juridică - IMP 1.2, cod 14.13.01.11/1".
8. Plătitorii de impozite și taxe, care au organizate puncte de lucru stabile, au obligația să vireze impozitul pe veniturile din salarii aferente acestora la unitățile de trezorerie și contabilitate publică la care au deschise conturile unitățile administrativ-teritoriale în a căror rază își desfășoară activitatea punctele de lucru stabile.
În acest scop plătitorii de impozite și taxe vor întocmi state de plată distincte pentru fiecare punct de lucru stabil, organizând evidența contabilă analitică pentru determinarea impozitului pe venituri din salarii, calculat, reținut și vărsat pe fiecare punct de lucru stabil.
9. Impozitul pe venituri din salarii aferent punctelor de lucru stabile se virează de către angajatori pe bază de ordine de plată pentru trezorerie (OPHT), întocmite distinct pentru fiecare punct de lucru stabil, în contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.06.01.02 xxxxxx "Impozit pe venituri din salarii", deschis la unitatea de trezorerie și contabilitate publică în a cărei rază acesta își desfășoară activitatea (xxxxxx - reprezintă codul fiscal atribuit fiecărui punct de lucru stabil).
si aici:
Declaratia privind sediile secundare, formular aprobat prin Ordinul MF nr.1329/2004 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza, insotita de copii dupa dovada inregistrarii la ORC, dupa hotararea adunarii generale de infiintare a punctului de lucru, dovada de spatiu si codul unic de inregistrare. In cazul in care punctul de lucru infiintat este in alt judet fata de sediul social al societatii si la punctul de lucru respectiv numarul angajatiilor este mai mare sau egal cu cinci, declararea punctului de lucru se face prin completarea formularului 060 „Declaratie de inregistrare fiscala/declaratie de mentiuni pentru sediile secundare“. Pentru punctul de lucru respectiv se obtine un cod unic de inregistrare fiscala pe care se va declara si vira impozitul pe veniturile din salarii pentru salariatii inregistrati pe acel punct de lucru.
#40
Postat 23 March 2008 - 01:43 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi