Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 08 January 2007 - 03:15 PM
vama 01.01.2007?
#21
Postat 08 January 2007 - 03:13 PM
#22
Postat 08 January 2007 - 03:34 PM
nu mai exista comisionari vamali. Cel putin in oradea, toti si-au bagat lichidarea.
[/quote]
La Vl , inca mai exista si incearca sa supravietuiasac prin orice metode :)
Vineri am avut export si nu prea stiau ce documente sa-mi ceara pentru intocmirea formalitatilor de iesire din Ro. Mi-au cerut certificatul de origine , emis de Camera de Comert . Cand m-am dus cu el la comisionar , n-a stiut cum sa-l completeze , asa ca dupa ce l-a intors de cateva ori pe toate partile mi l-a dat inapoi :)) In final , marfa a plecat pur si simplu cu factura si CMR .
Azi , m-au intrebat de raportarea catre INSS , pretinzand ca doar ei ( comisionarul adica ) ar fi abilitat sa o intocmeasca si sa o depuna in numele firmei . Cum , deja transmisesem chestionarul catre INSS cu persoana numita din cadrul unitatii , s-au burzuluit si m-au amenintat cu rezilierea contractului ( am importuri si din afara UE , pt care imi fac ei formalitatile ) . Asta m-a amuzat , dar m-am si intrebat - cati oare vor cadea in plasa minciunii cu " doar noi suntem abilitati sa transmitem raportarea intrastat " ?
Halal tara !
Halal lege !
#23
Postat 08 January 2007 - 04:21 PM
Cine ma poate ajuta?
#24
Postat 08 January 2007 - 04:33 PM
La cursul BNR dar din ce zi? Data de pe Invoice sau data la care receptionez marfa?
Intrebarea de mai sus e pentru Manuela - referitor la achizitii intracomunitare.
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de EulX: 08 January 2007 - 04:36 PM
#25
Postat 08 January 2007 - 04:48 PM
#26
Postat 08 January 2007 - 08:46 PM
ursache ramona paula, la Jan 5 2007, 06:50 PM, a spus:
Fiecare firma care are intr-un fel sau altul contact cu vama, trebuie sa aiba si un reprezentant in/din vama. Un VAMES care se ocupa de dumneavostra, ca si firma. Ar trebui sa luati legatura cu birourile sau punctele vamale din a carui raza teritoriala va aflati, si sa va lamureasca in totalitate.
Eu sunt din Oradea, si tot timpul iau egatura cu un vames din punctul vamal Oradea, sau daca nu stiu ceva cer audienta la Seful de vama.
De exemplu in decembrie inainte sa intram in concediu, am fost la seful de vama pentru prelungiri DVOT uri care nu se inchideau la sfarsitul anului si 4expirau la 31 dec 2006 (Admitere temporara si Perfectionare Activa - LOHN), si care trebuiai prelungite. Normal ca am primit prelungiri pana in martie ca nici ei nu stiau inca nimic. Pana in martie, sunt promisiuni ca toate problemele vor fi elucidate.
Oricum tot ce tine de DVOT uri de pana anul trecut trebuie sa curga pana la finalizare conform vechilor legi de pana in nov-dec 2006
Deci, contactati cel mai apropiat punct vamal pentru mai multe lamuriri, ca numai ei va pot ajuta.
La noi vamesi dau din colt in colt nici ei nu stiu cum sa rezolve problemele
manu21, la Dec 20 2006, 04:11 PM, a spus:
Multumesc frumos.
Acelasi lucru vreau sa aflu si eu Va rog
Aceasta postare a fost editata de Nitu Cami: 08 January 2007 - 08:42 PM
#27
Postat 08 January 2007 - 09:00 PM
#28
Postat 08 January 2007 - 09:00 PM
Nitu Cami, la Jan 8 2007, 08:46 PM, a spus:
ursache ramona paula, la Jan 5 2007, 06:50 PM, a spus:
Fiecare firma care are intr-un fel sau altul contact cu vama, trebuie sa aiba si un reprezentant in/din vama. Un VAMES care se ocupa de dumneavostra, ca si firma. Ar trebui sa luati legatura cu birourile sau punctele vamale din a carui raza teritoriala va aflati, si sa va lamureasca in totalitate.
Eu sunt din Oradea, si tot timpul iau egatura cu un vames din punctul vamal Oradea, sau daca nu stiu ceva cer audienta la Seful de vama.
De exemplu in decembrie inainte sa intram in concediu, am fost la seful de vama pentru prelungiri DVOT uri care nu se inchideau la sfarsitul anului si 4expirau la 31 dec 2006 (Admitere temporara si Perfectionare Activa - LOHN), si care trebuiai prelungite. Normal ca am primit prelungiri pana in martie ca nici ei nu stiau inca nimic. Pana in martie, sunt promisiuni ca toate problemele vor fi elucidate.
Oricum tot ce tine de DVOT uri de pana anul trecut trebuie sa curga pana la finalizare conform vechilor legi de pana in nov-dec 2006
Deci, contactati cel mai apropiat punct vamal pentru mai multe lamuriri, ca numai ei va pot ajuta.
La noi vamesi dau din colt in colt nici ei nu stiu cum sa rezolve problemele
manu21, la Dec 20 2006, 04:11 PM, a spus:
Multumesc frumos.
Acelasi lucru vreau sa aflu si eu Va rog
in ceea ce priveste comertul intracomunitar...daca tu client esti platitor de tva...furnizorul iti factureaza fara tva si in romania se aplica taxarea inversa...4426 = 4427...cf art 157 cf, nu se mai plateste tva la frontiera, calculzi tva-ul la cursul bnr din ziua receptiei....
iar la comertul extracomunitar....inca astept sa vad decontul....pp ca va fi incadrat undeva la importuri scutite de tva...
#29
Postat 08 January 2007 - 10:04 PM
Daca achizitia depaseste 300000ron pe an decalar INTRASTAT da?
si cam asta e tot sper
#30
Postat 08 January 2007 - 10:42 PM
Am fost la Regionala vamala, dupa prelungiri 3 DVOT uri import temporara - lohn, si am intrebat ce se intampla cu o prelungiore care trebuie sa o fac pana in 31.01.2007. Mi au spus ca nu mai am treaba cu ei, acum trebuie sa duc prelungirile direct la Vama oradea, la secretariat pentru inregistrare cerere de prelungire, si apoi voi primii prelungirea de la seful de vama.
D-ul din vama care se ocupa de firma noastra, nu mi a putut spune nimic exact pentru ca nimeni nu stie nimic. O sa ma anunte daca stie ceva. Am asteptat sa intru la seful de vama, dar astia chefuiau de zori, si nu am mai putut sta sa intru la el, mai ales ca trebuia sa primesc prelungirile la DVOT uri admitere temporara, si prelungire autorizatie admitere temporara.
Apoi am fost la firma noastra de comisionari vamali ATR, ei mi au spus ca in continuare trebuie sa intocmim documente pentru importuri si exporturi ca si pana acuma, pana se lichideaza toate declaratiile care au intrat pana anul trecut. Adica pana se lichideaza materiile prime aduse in import temporar prin exporturile noastre temporare cu cele materii prime importate. Sper sa intelegeti ce vreau sa va spun. Deci ei in continuare vor face declaratii vamale. Vor exista si ei atata timp cat nu se lichideaza aceste declaratii. Pe ei nu i intereseaza aceste documente care le am intocmit pana acuma, practic pe ei ii intereseaza doar INVOICE ul, dar ca sa avem noi acoperire prin acte, e bine sa continuam in acelasi regim. Deci ramane birocratia. Eu zic ca e bine intr un fel pentru ca eu am nevoie de acea nota de consum, ca sa pot sa vad cand mi se inchide o declaratie de impoprt temporar. Acele Declaratii furnizor de Declaratii fabricant nu mai trebuiesc facute pentru ca nu mai exista certificat EUR 1. NU stiu daca stiati dar aceste Declaratii furnizor si Declaratii fabricant se intocmeau in principal pentru certificat EUR 1. Cum certificat EUR 1 nu mai trebuie, aceste declaratii nu mai au de ce sa existe
Toate aceste lucruri sunt valabile la tranzactiile intracomunitare.
CU acel certificat de ... in scopuri de TVA (acel COD TVA) care l am procurat de la Finante, trebuie mers in vama (copie xerox) de cate ori avem import sau export. Astfel nu mai exista TVA de plata in vama. DEci, sigur nu se mai plateste TVA in vama. Documentul de baza este acel certificat....
Acuma am o dilema foarte mare, pe care sper ca o voi solutiona saptamana asta. Am intrebat ce va fi cu TVA ul, iar vamesul ??? mi a zis ca in principiu trebuie stabilit cine va plati TVA ul noi sau firma din belgia. Sa fim atenti sa nu platim amandoua firmele pentru ca atunci primim amenda extraordinar de mare. Dar nu inteleg plata TVA se poate negocia cine sa o plateasca???
Ce este foarte sigur ca, TVa de plata in vama nu mai exista. Tva de plata se face la finante pana in 25 a lunii urmatoare efectuarii transzactie ??? iar nu stiu daca este corect ce am aflat ......
Stiti ca acae SCUTIRE DE LA GARANTAREA DATORIILOR VAMALE NU MAI EXISTA, asta era in mod normal pentru tot ce era temporar - lohn si admitere temporara.
Astazi am mai descoperit o nelamurire, daca trebuie sa intocmim doar INVOICE, caci in vama acesta este singurul document de baza pentru declaratiile intracomunitare, FACURA EXTERNA ARE TVA, SI DACA DA CAT 19 CA LA NOI, SAU 20 CA ALTE TARI, SAU 16 CA LA ALTE TARI??? Potae aveti d-voastra un raspuns.
Asper sa nu fi uitat ceva sa scriu. Astazi cate persoane am intrebat atatea raspunsuri am primit. Se bat cap in cap vama cu regionala vamala si omisionariat ATR. Voi mai fcae saptamana asta sapaturi cu siguranta, ca ma cam nelinistesc aceste lucruri, mai ales ca sambata am export, deci vineri trebuie sa intocmesc toate actele si sa le duc in vama.
#31
Postat 09 January 2007 - 09:12 AM
Nu se achita TVA in vama, ci se inregisteaza prin taxare inversa, atat colectat, cat si deductibil.
"Plata taxei la buget
ART. 157
(1) Orice persoana trebuie sa achite taxa de plata organelor fiscale pana la data la care are obligaţia depunerii unuia dintre deconturile sau declaraţiile prevăzute la art. 156^2 şi 156^3.
(2) Prin derogare de la prevederile alin. (1), persoana impozabilă înregistrată conform art. 153 va evidenţia în decontul prevăzut la art. 156^2, atât ca taxa colectata, cat şi ca taxa deductibilă, în limitele şi în condiţiile stabilite la art. 145-147^1, taxa aferentă achiziţiilor intracomunitare, bunurilor şi serviciilor achiziţionate în beneficiul sau, pentru care respectiva persoana este obligată la plata taxei, în condiţiile art. 150 alin. (1) lit. b)-g).
(3) Taxa pentru importuri de bunuri, cu excepţia importurilor scutite de taxa, se plăteşte la organul vamal, în conformitate cu reglementările în vigoare privind plata drepturilor de import.
(4) Prin derogare de la prevederile alin. (3), nu se face plata efectivă la organele vamale de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153.
(5) Importatorii persoane impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform art. 153, evidenţiază taxa aferentă bunurilor importate în decontul prevăzut la art. 156^2, atât ca taxa colectata, cat şi ca taxa deductibilă, în limitele şi în condiţiile stabilite la art. 145-147^1."
#32
Postat 09 January 2007 - 09:45 AM
a) au intrat in Romania inaintea datei aderarii ; si
b) au fost plasate intr-un astfel de regim la intrarea in Romania ; si
c) nu au fost scoase din respectivul regim inainte de data aderarii
Norme metodologice :
86 . In cazul in care bunurile aflate la data aderarii in situatiile descrise la art 161 alin 1 ) din CF sunt importate in Romania dupa aceasta data , TVA datorata pt respectivele importuri , nu se plateste efectiv la organele vamale de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA cf art. 153 CF ci se evidentiaza in decontul de taxa , cf . prevederilor art .157 alin. 5) din CF
87. Pentru bunurile plasate in regimurile vamale suspensive prevazute la art .144 alin (1) lit. a) , pct. 1-7 din CF , nu se garanteaza taxa pe valoarea adaugata .
#33
Postat 09 January 2007 - 12:56 PM
multumesc
#34
Postat 09 January 2007 - 04:04 PM
Si mai suna si a reclama :))
#35
Postat 09 January 2007 - 04:50 PM
#36
Postat 09 January 2007 - 05:42 PM
Septimiu, la Jan 9 2007, 05:50 PM, a spus:
Cu intocmirea declaratiilor intrastat ma ocup in prezent la firma la cere lucrez si vreau sa o fac si pentru terte persoane.
Cel care spune ca e simplu nu a lucrat efectiv in domeniu, imi pare rau ca trebuie sa i-o spun.
Pentru alte informatii tinem legatura.
#37
Postat 09 January 2007 - 06:47 PM
Septimiu, la Jan 9 2007, 04:50 PM, a spus:
#38
Postat 10 January 2007 - 01:43 AM
LUCK33RO, la Jan 9 2007, 06:47 PM, a spus:
Septimiu, la Jan 9 2007, 04:50 PM, a spus:
adica pt intrastat ar trebui angajat un om numai sa faca declaratia
#39
Postat 10 January 2007 - 09:46 PM
1. INVOICE
2. PACKING LIST
3. NOTA DE CONSUM
Atat, si nimic mai mult. Numai exista EUR 1, Declaratiile alea enervante ale furnizorului si fabricantului, etc Macar aici s-a simplificat.
Am o intrebare.... Ieri am avut import temporar (lohn), si inca nu am vazut actele, pentru ca nu am gasit nici un comisionar in vama, sper sa le primesc maine.... In fine, vroiam sa stiu ce inseamna ziua receptiei, din punct de vedere contabil, ca eu nu inteleg. MAine trebuie sa introduc invoice ul si nu stiu ce curs valutar sa iau. Eu banuiesc ca ziua de ieri , conform DV care sper ca este intocmita si o primesc maine.
Si am o problema foarte mare. Am citit despre intrastat destul de mult. Pana la urma cum e?Perfectionarea activa este considerata ca si flux de intrari si iesiri?
Aceasta postare a fost editata de ursache ramona paula: 10 January 2007 - 09:49 PM
#40
Postat 10 January 2007 - 10:33 PM
Ei spun ca aceasta situatie statistica tine loc de DV pentru ca tarile membre nu mai sunt obligate sa le intocmeasca, tine evindenta miscarii bunurilor intre statele membre, fara a face precizarea ce fel de import sau export este.
Deci da
Alinutza
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi