Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 18

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#341 TIZ

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 02 March 2007 - 02:30 PM

BTW, contează net mai mult "legea" decât ce spune o tanti sau un nene de la Imprimerie, care zice ce-o ști că a auzit că știa el că i-a zis lui Ion Ioana de la et. 2 când fumau o țigară că întrebase o soră de lui Ghița... NU m-am putut abține și să stii că nu am scris asta ca să mă iau de tine în vreun fel :D

Știi, în ideea în care e vorba de facturi "noi" emise de fiecare persoană impozabilă în conformitate cu legile, după emiterea unei decizii interne privind seriile, nu mai există așa ceva ca și "facturiere". Facturierul unei firme devine brusc de... oricâte facturi începând cu numărul x, numerotate secvențial... (cum bine a zis cineva de pe forum că secvențial nu înseamna consecutiv). Deci nu mai există facturier de 50... Există facturi câte vor persoana numită cf. Anexei 4 a OMFP 2226/2006 iar acestea pot fi scrise pe foi A3, A4, A5, șervețele de bar, ba chiar... dacă n-au ce face ăia... pot face factură prin imprimare cu fir de aur pe maramă :D

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:24 PM




#342 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 02 March 2007 - 02:47 PM

tanti sau nene cum zici tu nu a auzit despre facturi la colt de strada. Sa reformulez am sunat la Dacris ( nu stiu daca am voie sa dau nume , poate se considera publicitate , dar asta e imi asum riscul asta ) , si am intrebat o problema in legatura cu facturile. Acolo mi sau dat raspunsuri. Si exact cum cineva a spus mai devreme , noi in loc sa simplificam legea o complicam mai mult.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:25 PM

kathy



#343 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 02 March 2007 - 02:52 PM

Hai ca a ajuns topicul de caterinca ... O sa sun de-al dracu` la finante sa-i intreb daca pot face facturi pe hartia igienica :pullhair: ... binenteles in conditiile legii :lostit (13):
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#344 Lili Dardac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tulcea
  • Interests:resurse umane, management, contabilitate

Postat 02 March 2007 - 05:06 PM

Vezi postareaFelichir, la Jan 4 2007, 01:08 PM, a spus:

Citeaza

2. Factura va avea un număr de ordine, în baza uneia sau mai multor serii


dar seriile ????? ce serii dam? niciodata n-am inteles la ce folosesc :lostit (13): punem acolo niste litere? eventual primele doua initialele judetului ???????

EU AM PUS F DE LA FACTURA SI PRIMELE LITERE DIN NUMELE SOCIETATII SI PE URMA LA NR. 07 - ANUL SI PE URMA DAI NUMERE INCEPAND CU 1 SAU 01 SAU 001 CUM VREI SAU 000001 CUM VREI.
TREBUIE SA AI PUTINA IMAGINATIE
O ZI BUNA



#345 iimro2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 108 Postari:

Postat 10 March 2007 - 01:13 AM

Vezi postareaLUCK33RO, la Mar 2 2007, 03:52 PM, a spus:

Hai ca a ajuns topicul de caterinca ... O sa sun de-al dracu` la finante sa-i intreb daca pot face facturi pe hartia igienica :pullhair: ... binenteles in conditiile legii :pullhair:
chiar ca m-am plictisit, deja e prea lung pe aceeasi tema. din surse neoficiale de la anaf da, se pot face si pe hirtie igienica, doar sa contina ce ne cere art 155 CF!

un mic rezumat, pentru incepatori:
1. facturile vechi se folosesc pina la epuizarea stocului, fara a se modifica seria si numarul de pe ele. se modifica doar R in RO la codul fiscal. nu este nevoie sa fie dublate de facturi de tip nou.
2. elementele prevazute de art. 155 se foloseau si pina acum. da, este obligatoriu sa se treaca discount-ul pe factura, acolo unde se aplica notiunea, respectiv unde se aplica metoda inventarului la pret de vinzare prestabilit (NIR cu adaos comercial).
3. dupa epuizarea stocului vechi se folosesc cele noi, si nu in paralel. e logic, pent ca de fapt folosirea in continuare a celor vechi este o facilitate acordata societatilor, ca sa nu piarda banii dati pe ele. dupa ce ai emis prima factura de tip nou, se considera ca ai renuntat de buna voie la cele vechi si nu le mai poti folosi.
4. se pot scrie si de mina facturi, daca ai comandat la imprimerie facturi autoimprimante. altfel, din calculator.
5. avind in vedere explicatiile privind modul de utilizare a facturilor, veti vedea ca e nevoie sa se listeze minim 2 exemplare, sau chiar 3, astfel: ex 1 la client, ex 2 in gestiune (acolo unde este cazul, de ex la puncte de lucru, la magazii unde gestionarul are in primire marfa, etc), ex 3 in contabilitate (cel verde, nu cel rosu cum fac majoritatea).
6. se mentioneaza ca emitentul nu e obligat sa stampileze facturile, dar e interesul meu juridic (nu contabil) sa le am stampilate de beneficiar, semnatura si stampila de primire a beneficiarului reprezentind acceptarea la plata (respectiv daca nu plateste, pentru recuperarea banilor merg pe somatie de plata in justitie, si nu pe fond )
7.daca ati comandat facturi si/sau chitante la imprimerie, sigur le-ati primit impreuna cu modelul de decizie de alocare a seriilor.
8. E clar ca se aloca doar primul numar pe anul in curs, dar atentie: pentru fiecare punct de lucru se aloca secvente (respectiv serie si primul numar) diferite, cel putin asa se subintelege.
9. pentru facturi externe, e bine sa le scrieti bilingv, pentru a nu fi nevoiti sa le traduceti la un traducator autorizat.
10. nelamurita a ramas problema facturilor externe, ridicata de cineva: daca le emit doar in euro, sau si in lei, etc. si daca le emit in doar euro, ce fac apoi, ca trebuie sa le inregistrez in lei.
11. ceea ce este valabil pentru facturi, e valabil si pentru aviziere si chitante.
12. de asemenea nelamurita a ramas problema fiselor de magazie pentru regim special. eu vad asa : documentele de mai sus nu mai sint cu regim special; daca am stabilit prin procedura interna sa le inregistrez in fise de magazie bine daca nu, nu. (de fapt, ce inregistrez, frate in fise, ca nu mai trebuie sa am stoc, ci le emit pe banda, cind am nevoie!) atentie, aveti insa alte documente cu regim special: RUC, REG EVID FISCALA! nu uitati de ele. daca fisa de magazie pentru regim special nu mai exista, folosim fise obisnuite?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 20 August 2009 - 10:25 PM




#346 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 10 March 2007 - 09:19 PM

Vezi postareaiimro2003, la Mar 10 2007, 03:07 AM, a spus:

un mic rezumat, pentru incepatori:
........3. dupa epuizarea stocului vechi se folosesc cele noi, si nu in paralel. e logic, pent ca de fapt folosirea in continuare a celor vechi este o facilitate acordata societatilor, ca sa nu piarda banii dati pe ele. dupa ce ai emis prima factura de tip nou, se considera ca ai renuntat de buna voie la cele vechi si nu le mai poti folosi.
.......
Sunt de acord cu tine cu exceptia pct. 3.
Nicaieri nu scrie ca este INTERZIS utilizarea in paralel a facturilor din stocul vechi si cele noi. Eu le utilizez in paralel. Am specificat acest lucru in normativul intern de alocare de numere si emiterea de facturi. In normativ am specificat faptul ca se utilizeaza cele 2 tipuri de facturi in paralel, adica preponderent se emit facturi noi (tiparite de unitate, am facut un model grafic si am facut o decizie de aprobare model semnat de administrator) dar in situatia in care este imposibil din punct de vedere tehnic a se emite facturi noi (ex. se emite nu la firma ci la sediul clientului, sau nu este curent sau .....explodeaza calculatoarele :biggrin: ) se vor emite facturi pe facturierele din stocul vechi utilizand numerotarea noua, respectand ordinea cronologica.
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#347 CORINA_CUCOS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 12 March 2007 - 11:33 AM

Si eu sunt de acord cu Ocsi. Am lasat cateva facturi din stocul vechi pentru o situatie in care nu pot emite din cele noi, dar totusi nu inteleg de ce sa folosesc numerotarea noua pentru cele vechi, nu le pot mentine numerotarea lor?. Si mai am o nelamurire, daca trebuie sa trimit agenti in tara cum fac cu facturile? daca dau comanda la imprimerie ce numere ar trebui sa folosesc, dau cumva alte numere decat cele folosite la sediu?



#348 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 19 March 2007 - 11:33 AM

Oare scrie undeva ca exemplarele facturilor sa fie cumva numerorate de genu: exemplaru 1,2,3 cum ar fi corespondent la culorile vechii facturi: albastru, rosu, verde?



#349 TIZ

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 19 March 2007 - 11:55 AM

Vezi postareacitrom05, la Mar 19 2007, 11:33 AM, a spus:

Oare scrie undeva ca exemplarele facturilor sa fie cumva numerorate de genu: exemplaru 1,2,3 cum ar fi corespondent la culorile vechii facturi: albastru, rosu, verde?

OK... E clar. Românii (în exemplul de față mă refer explicit la tine) trebuie să se complice :)
1. Caută și citește OMFP 2226/2006. Ăla explică clar unde se arhivează copiile facturilor (nici măcar nu mai e vorba de 2 copii la vânzător)
2. Dacă tu dorești și te ajută să te complici astfel (după cum întrebai), numerele facturilor trebuind să fie "secvențiale", prin urmare poți stabili prin decizia internă să ai asemenea... secvențalitate.
3. Nu mai căuta să te complici. Dacă toți românii ați face așa, ați trăi într-o țară mai bună. :)



#350 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 19 March 2007 - 12:02 PM

Vezi postareaTIZ, la Mar 19 2007, 11:55 AM, a spus:

.... Dacă toți românii ați face așa, ați trăi într-o țară mai bună. :)
stimabile, mătăluță de unde ai picat? nu ești tot românaș de-al nostru?
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#351 TIZ

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 19 March 2007 - 12:09 PM

Vezi postarearobertantal, la Mar 19 2007, 12:02 PM, a spus:

Vezi postareaTIZ, la Mar 19 2007, 11:55 AM, a spus:

.... Dacă toți românii ați face așa, ați trăi într-o țară mai bună. :)
stimabile, mătăluță de unde ai picat? nu ești tot românaș de-al nostru?

Ba da, sunt. Însă din fericire am avut norocul să cresc în State așa că nu prea înțeleg mentalitatea română. ;)



#352 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 19 March 2007 - 01:46 PM

De aia si toate lucrurile romanesti sunt cunoscute pentru calitatea excesiva :))
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#353 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 20 March 2007 - 09:23 AM

Pentru TIZ,

Scuza-ma, eu nu am citit inca OMFP 2226! Eram disperata ca trebuiesc tiparite exemplarele de facturi in trei culori si eu nu am imprimanta color.

Nu e deloc vorba ca eu vreau sa ma complic. Si te rog nu mai apostrofa persoanele care posteaza pe acest forum. Daca ar fi dupa mine chiar as face facturi pe hartie igienica, vorba nu stiu cui de mai sus. Nu uita ca legiuitorul roman mai are mult pana a accepta chitantele de genul celor scrise pe servetele cum se practica la voi in state.
Problema care mi-o puneam eu era ca pe multe facturi externe este mentionat numarul exemplarului. Ma gandeam ca poate au si altii pareri referitor la aceasta problema, de aceea am postat intrebarea pe forum.
Tie ti se pare normala prevederea din hotararea 213/2007 ca daca o factura are mai multe pagini sa trebuiasca sa fie mentionate pe langa numarul de pagini pe care le contine factura si numarul complet de pozitii cuprinse in factura respectiva? Nu m-as mira sa mai apara o rectificare la rectificare care sa prevada si faza cu numarul exemplarelor...



#354 TIZ

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 20 March 2007 - 01:47 PM

Vezi postareacitrom05, la Mar 20 2007, 09:23 AM, a spus:

Pentru TIZ,

Scuza-ma, eu nu am citit inca OMFP 2226! Eram disperata ca trebuiesc tiparite exemplarele de facturi in trei culori si eu nu am imprimanta color.

Nu e deloc vorba ca eu vreau sa ma complic. Si te rog nu mai apostrofa persoanele care posteaza pe acest forum. Daca ar fi dupa mine chiar as face facturi pe hartie igienica, vorba nu stiu cui de mai sus. Nu uita ca legiuitorul roman mai are mult pana a accepta chitantele de genul celor scrise pe servetele cum se practica la voi in state.
Problema care mi-o puneam eu era ca pe multe facturi externe este mentionat numarul exemplarului. Ma gandeam ca poate au si altii pareri referitor la aceasta problema, de aceea am postat intrebarea pe forum.
Tie ti se pare normala prevederea din hotararea 213/2007 ca daca o factura are mai multe pagini sa trebuiasca sa fie mentionate pe langa numarul de pagini pe care le contine factura si numarul complet de pozitii cuprinse in factura respectiva? Nu m-as mira sa mai apara o rectificare la rectificare care sa prevada si faza cu numarul exemplarelor...

1. Citește ordinul, te rog (îl găsești pe forum, chiar pe prima sau a doua pagină a acestui topic - e chiar titlul - un pic greșit - al topicului). Poate nu-ți dai seama cât de greu a fost pentru cei de la Finanțe să scoată un ordin pe 28.12.2006 a.i. să fie publicat în MOf cu 3 zile înainte de 01.01.2007 și să se poată aplica la timp. A însemnat că ei au trebuit să scrie 4 pagini timp de peste 6 luni, în calitate de persoane foarte inteligente ce sunt.

2. Să înțeleg că tu încă nu ai emis nici o factură în 2007 pentru că nu ai imprimantă color!??! Nasol... azi e ziua 79 din 2007.

3. Pe facturile emise de mine în România scrie-n oglindă, cu un ton de culoare de... cum să-i zic... grafit greu sesizabil: "Acest document ucide copaci deoarece Guvernul României se împotrivește liberalizării facturării electronice". Dar eu nu sunt chiar așa de sănătos (n-o sa se uite nici un control la facturile mele în oglindă).

4. Nu, nu mi se pare normală prevederea respectivă dar, then again, se potrivește cu ceea ce am spus referitor la faptul că românii se complică. Gândește-te că poate venind tu cu o asemenea idee, cineva de la Finanțe care știe să citească :pullhair: și să folosească un browser :pullhair: se va informa de aici referitor la "Noi metode de dat în cap inițiativei private" și vei fi creat, fără să dorești, o nouă prevedere de complicare.

Te-am apostrofat pentru că am considerat că trebuia să o fac. Vă rog pe toți să vă simțiți liberi să mă apostrofați atunci când o voi merita - după cum ați și făcut-o unii în trecut - iar eu voi continua să vă apostrofez când voi considera că este necesar. (De-aia am și hAvertisment - că nu fac discriminări pe cine hApostrofez)



#355 carmen2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Location:sibiu

Postat 22 March 2007 - 08:02 PM

in concluzie se pot folosi in paralel si facturile vechi si cele noi??? :pullhair:
daca da atunci la cele vechi se scriu numerele noi stabilite????
asa ne place sa complicam lucrurile...... traim in romania si asat ne ocupa tot timpul..... :pullhair:



#356 TIZ

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:

Postat 24 March 2007 - 01:02 PM

Vezi postareacarmen2006, la Mar 22 2007, 08:02 PM, a spus:

in concluzie se pot folosi in paralel si facturile vechi si cele noi??? :pullhair:
daca da atunci la cele vechi se scriu numerele noi stabilite????
asa ne place sa complicam lucrurile...... traim in romania si asat ne ocupa tot timpul..... :pullhair:

În concluzie, e foarte interpretabil. Iar cum eu sunt sătul de persoane relativ rău-voitoare care doresc șpagă sau doar vor să dea amenzi "de dragul" liberei inițiative, am decis că nu se merită complicația.
Scuze, mai bine anulezi naibii toate facturile vechi pe care le mai și emiți doar facturi noi. Ai nevoie de ele la purtător? Fă-ți unele la cel mai apropiată imprimerie.

Fă-ți ție o favoare și scutește-te de dureri de cap inutile. Decât să-ncerci să-i explici unui inspector cu față de reclamă pentru ce se-ntâmplă în cazul în care veri de gradul I fac copii de ce ai voie sau nu ai voie (fii sigură că acesta nu va știi decât ce i s-a zis lui o dată, de prima persoană) să emiți sau nu așa...

Carevasăzică aș putea să-ți explic de ce eu cred că se pot folosi însă alții îți pot explica exact contrariul. :D Nu ne asculta pe nici unul.



#357 firjinia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 51 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 March 2007 - 01:30 PM

ce atata bataie de cap, a aparut deja www.facturier-online.ro



#358 MihaelaN

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:
  • Location:Targoviste

Postat 23 April 2007 - 02:03 PM

Buna ziua,
Va rog, am nevoie de un sfat: primesc de la unii prestatori de servicii din afara localitatii facturi on-line, nesemnate si nestampilate. Din Normele de aplicare a Codului Fiscal inteleg ca trebuie indeplinite anumite conditii (acord fz-client, anunt Admin. Fin., semnatura electronica) pentru utilizarea unor astfel de facturi. Va rog sa ma contraziceti daca am inteles gresit, fiindca deocamdata folosesc pentru inregistrarea lor conturi de cheltuieli nedeductibile si fara deducerea TVA.
Va multumesc!



#359 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 23 April 2007 - 03:07 PM

dar pe de alta parte
daca vine furnizorul cu laptopu, o scoate la imprimanta si ti-o inmaneaza este acelasi lucru
oricum nu mai e nevoie de semnatura si stampila



#360 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 23 April 2007 - 03:09 PM

Facturarea
ART. 155

(6) Semnarea și stampilarea facturilor nu sunt obligatorii.


Punct.






Similar Topics Collapse

10 useri citesc topicul

0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL