Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA- cheltuieli deductibile... sau nu? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?


156 replies to this topic

#101 uiliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 97 Postari:
  • Location:Pascani

Postat 02 February 2010 - 07:16 PM

Vezi postareateofilia, la Jan 11 2010, 06:03 PM, a spus:

am si eu niste neclaritati legate de pfa: contributia platita la pensii si la sanatate sunt cheltuieli deductibile?
Conturile bancare deschise pe pfa pot fi utilizate si pentru tranzactii in scop personal care nu au legatura cu activitatea pfa?
.
DA sunt deductibile,da si pt conturi



#102 ICH

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 03 February 2010 - 10:31 AM

Nu stiu ce se intampla, ori sunt oameni care nu vor decat sa se bage in seama ... ori nu stiu eu sa ma exprim ...
In 4 ianuarie scriam:
"Buna ziua, am citit undeva ca PFA nu mai pot deduce cheltuielile cu benzina de la 1 mai 2009 pana la 31-12-2010 conform OUG 34/2009 Art 32 pct 3 ... dar citind aici scrie "cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii: 1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: ...., transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, ....;"
Intrebarea mea este: se deduce cheltuiala cu benzina avand in vedere ca ma deplasez la sediul clientilor cu auto pe care il folosesc cu contract de comodat, unde desfasor activitati de consultanta in management, conform domeniului de activitate al PFA, justificat prin ordine de deplasare confirmate?"

Intrebarea mea este (si acum) daca ma inscriu sau nu in exceptia citata mai jos prin care pot deconta benzina? (astept un raspuns de la o persoana avizata).

Vezi postareateofilia, la Jan 15 2010, 09:29 PM, a spus:

"cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii: 1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: ...., transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, ....;"
Cititi tot paragraful, nu doar partea pe care ati postat-o si veti vedea singur raspunsul.

Vezi postareauiliv, la Feb 2 2010, 07:08 PM, a spus:

Vezi postareaICH, la Feb 2 2010, 05:50 PM, a spus:

Multumesc ... am citit si rascitit paragraful ... si nu m-am lamurit, de asta am intrebat.
Daca nu se deduce, care este motivatia, atata timp cat folosesc auto pentru deplasare la si de la locul de desfasurare al activitatii (adica la sediul clientului) ...
Va rog motivul ....
Motivul?intreaba pe cei care au facut legea este usor de dedus.Dar iti dau un sfat de acceasi valoare sau chiar mai mult ai voie sa decontezi bonuri de taxi.

Bonuri de taxi nu pot sa bag, ca nu m-am deplasat cu taxi ci cu auto pe care il am in comodat ca PFA, si nici nu ar fi posibil, atata timp cat distanta de deplasare este de 130Km sau 500Km ...
Cand am zis de motiv ma gandeam de fapt la o justificare din prezenta ordonanta citata, nu la motivul guvernului de a strange mai multi bani la buget ...
Deci, va rog, va implor dati-mi un raspuns avizat si justificat, ma incadrez la exceptii sau nu, si daca nu DE CE? (la acest "de ce?" pana acum nu am gasit nicaieri nici un raspuns.

Aceasta postare a fost editata de ICH: 03 February 2010 - 10:38 AM




#103 uiliv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 97 Postari:
  • Location:Pascani

Postat 03 February 2010 - 12:31 PM

Imi pare rau nu am vrut sa ma bag in seama am vrut sa te ajut.Am si eu un pfa ma depasez la clienti dar nu putem deduce carburantul.Am intrebat la finante si mi-au spus ca pot deconta bonuri de taxi.Eu ma deplasez pe distante mai mici.Cred ca la exceptii se incadreaza firmele care au in obiectul de activitate transporul de persoane.Legile din Romania sunt interpretabile.Intreaba inspectorul fiscal de care apartii.



#104 ICH

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 03 February 2010 - 12:36 PM

:smile:
Multumesc totusi de intentia buna ...
Daca intreb inspectorul fiscal ... dupa el nu trebuie sa deduc nimic ... :thumbup:
Inca astept un raspuns de la cineva avizat.
Multumesc pentru intelegere.



#105 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 03 February 2010 - 01:19 PM

Consider ca un raspuns avizat si justificat il puteti obtine printr-o solicitare oficiala adresata Admin financiare. Pe forum acest raspuns ar putea veni doar din partea celor care au fost in situatia dvs. si au avut si controlul financiar, pentru ca cheia acestei probleme consta in modul de interpretare al celor care va controleaza.
De aceea cred ca este putin probabil ca cineva sa se fi confruntat deja cu aceasta situatie avand in vedere termenul scurt de la aparitia OG 34.
Personal nu as deduce aceste cheltuieli deoarece prezinta 2 "vulnerabiliatti" in fata practicii inspectorilor financiari:
a) nu aveti declarat punct de lucru ...la distantele de care vorbiti, astfele incat ordinul de deplasare nu poate tine loc de baza legala (motiv) a deplasari, acesta doar confirma ca deplasarea a fost facuta
b) locul de desfasurare al activitatii, presupun ca l-ati declarat la sediu social si nu la sediul clientilor, iar auto nu este estinat exclusiv pentru "transport la si de la locul...."
Este doar o opinie !



#106 UNTUQU

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 03 February 2010 - 04:55 PM

Vezi postareamarlen_dud, la May 8 2007, 06:16 AM, a spus:

Intrebare: Cheltuielile de infiintare pt. PFA (de la registru, primarie, s.a.) sunt deductibile sau nu? Va multumesc anticipat.
da sunt deductibile toate cheltuielile de constituire care sunt justificate prin documentele respective(facturi,chitante)

Aceasta postare a fost editata de UNTUQU: 03 February 2010 - 04:56 PM




#107 UNTUQU

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 03 February 2010 - 05:03 PM

[quote name='ICH' date='Feb 3 2010, 12:36 PM' post='218285']
:smile:
Multumesc totusi de intentia buna ...
Daca intreb inspectorul fiscal ... dupa el nu trebuie sa deduc nimic ... :thumbup:
Inca astept un raspuns de la cineva avizat.
Multumesc pentru intelegere.
[/quote
in perioada mai decembrie 2009 si mai ales ca esti PFA nu baga nimic combustibil la ch deductibile pentru ca la un eventual control fiscal o sa ai probleme
la SC este deductibil combustibilul in acesta perioada pentru o masina autoturism sau pentru atatea masini autoturism cate sunt folosite pentru deplasari activitate de service sau atatea masini cati agenti de vanzari ai dovediti cu fisa postului sau toate masinile de transport marfa tip papuc sau totul peste 3.5t toate desigur cu receptii bon consum si FAZ



#108 ICH

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 February 2010 - 12:27 PM

Vezi postareacorpus, la Feb 3 2010, 01:19 PM, a spus:

Consider ca un raspuns avizat si justificat il puteti obtine printr-o solicitare oficiala adresata Admin financiare. Pe forum acest raspuns ar putea veni doar din partea celor care au fost in situatia dvs. si au avut si controlul financiar, pentru ca cheia acestei probleme consta in modul de interpretare al celor care va controleaza.
De aceea cred ca este putin probabil ca cineva sa se fi confruntat deja cu aceasta situatie avand in vedere termenul scurt de la aparitia OG 34.
Personal nu as deduce aceste cheltuieli deoarece prezinta 2 "vulnerabiliatti" in fata practicii inspectorilor financiari:
a) nu aveti declarat punct de lucru ...la distantele de care vorbiti, astfele incat ordinul de deplasare nu poate tine loc de baza legala (motiv) a deplasari, acesta doar confirma ca deplasarea a fost facuta
b) locul de desfasurare al activitatii, presupun ca l-ati declarat la sediu social si nu la sediul clientilor, iar auto nu este estinat exclusiv pentru "transport la si de la locul...."
Este doar o opinie !
MUltumesc CORPUS .. :smile:
esti singurul care mi-ai atras atentia ca eram pe un drum gresit ... in loc sa abordez problema drept "deplasare" si "cheltuieli de deplasare" o abordam gresit prin aceasta ordonanta ... asa ca am gasit un articol si am cercetat codul fiscal ... si am dedus ca pot deconta orice cheltuiala cauzata de deplasare - transport, cazare, diurna (in limita a 2,5 ori cea oficiala). Articolul http://www.expertiza...ro/comments/399 spune:
"Diurna
Potrivit art. 21 alin. 3 lit. b) din Codul fiscal suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, este deductibila la calculul impozitului pe profit in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice. "
... si
"Cazarea si transportul
Potrivit art. 21 alin. (2) lit. e). din Codul Fiscal sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, fara a fi limitate in vreun fel, cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate, efectuate pentru salariati si administratori, precum si pentru alte persoane fizice asimilate acestora"
...
Deci pot sa decontez benzina, justificat prin ordin de deplasare semnat si stampilat de reprezentantii firmei la care am efectuat deplasarea. In plus pot sa decontez cazare la hotel precum si o diurna zilnica in valoare de 32,5 RON, in conditiile legii.
@ UNTUQU daca nu esti de acord cu mine te rog sa justifici ...
De asemeni daca altcineva nu este de acord cu mine il rog sa justifice ...
Astept feed-back ...



#109 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 05 February 2010 - 05:14 PM

Topicul e despre PFA, deci impozit pe venit.
Articolul 21 citat se refera la impozit pe profit.
Argumentatia trebuie facuta be baza art. 48,
respectiv pct. 36 din Norme.

Trebuie avuta in vedere si HG 1860/2006, de unde se vede
diferenta intre ch. delegare, detasare si ch. de transport.

Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 05 February 2010 - 05:19 PM




#110 insorit

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 18 February 2010 - 06:45 PM

imi puteti spune in ce categorie sa le incadram ?



Cheltuielile de infiintare pt. PFA (de la registru, primarie, s.a.) care sunt deductibile in ce categorie le putem incadra ?



#111 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 18 February 2010 - 07:24 PM

....la cheltuieli deductibile...sau ce ai vrut sa intrebi de fapt ?

Dana




#112 insorit

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 19 February 2010 - 09:21 AM

Vezi postareaDana42, la Feb 18 2010, 08:24 PM, a spus:

....la cheltuieli deductibile...sau ce ai vrut sa intrebi de fapt ?
cele legate de infiintarea pfa

la ce rubrica in cadrulo cheltuielilor deductibile



#113 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 February 2010 - 03:02 PM

Factura de energie electrica este deductibila partial (in baza contractului de comodat) intrucat o parte din energia electrica este indreptata catre consumul casnic.

Am doua intrebari:

1. Cum dovedesc ce cota parte din energie este utilizata de catre firma?

2. Ce suma trec in RJIP: doar valoarea corespunzatoare consumului pe firma sau intreaga factura?



#114 tudormon

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 07 March 2010 - 08:51 PM

Am eu o intrebare si mai interesanta pentru voi: pot sa deduc cheltuielile de carburant in conditiile in care REFACTUREZ mai departe o suma cel putin egala cu acestea?



#115 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 07 March 2010 - 09:21 PM

trebuie sa ai autorizatii pentru comert cu carburant, dovada spatiului de depozitare etc-mai bine lasa



#116 tudormon

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 March 2010 - 07:33 PM

Nu m-am exprimat suficient de bine: eu facturez oricum o suma pentru transportul pe care il efectuez.

Problema e, in aceste conditii, de ce nu as avea drept sa deduc cheltuielile cu carburantul - in conditiile in care e clar ca, daca nu le-as face, impozitul platit ar fi mai mic.

Eu nu stochez carburant decat in rezervorul masinii... si nu il comercializez fiindca facturez transportul, nu carburantul in sine (adica o suma mai mare).



#117 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 11 March 2010 - 12:29 AM

cine ti-a spus ca nu deduci combustibil? daca facturezi transport deduci combustibil.

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 11 March 2010 - 12:29 AM




#118 robertalexandru

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 31 March 2010 - 11:49 AM

Stimati juristi, contabili, experti, consultanti fiscali, etc.
Sunt nevoit sa imi infiintez PFA. Ca asa vrea patronul firmei. Bine, nu numai eu, ci toti salariatii.
Din calculele mele cred ca voi opta pt PFA real, cu contabilitate in partida simpla.
Niste chestii am mai citit eu pe net, dar tot mai am niste nelamuriri.
1. Masina e in leasing, eu fiind utilizator (trecut si in talon ca atare). Pot face un contract de comodat intre mine PF si mine PFA? Este obligatoriu ca apoi facturile emise sa fie catre PFA? Sau e de ajuns acel contract de comodat? Ce pot deduce ca si cheltuieli? Carburant stiu ca inca nu. Dar dobanda si comisioanele din rate, revizie, asigurare RCA, asigurare Casco, eventuale reparatii? Dar amortizari?
2. Apartamentul in care locuiesc si pt care voi face de asemenea contract de comodat este ipotecat.
Daca declar suprafata folosita pt desfasurarea activitatii ca fiind 30% din suprafata aprtamentului, pot deduce 30% din curent, gaze, internet? Dar din dobanda aferenta fiecarei rate de credit? Telefonul mobil il pot deduce in acelasi procent sau 100%? Ca doar de aia e mobil, nu e "legat" de spatiu? Si aceeasi intrebare ca mai sus: este obligatoriu ca apoi facturile emise sa fie catre PFA? Sau e de ajuns acel contract de comodat?
3. Pot deduce asigurarea locuintei? Si daca da, in ce procent?
4. Pot deduce asigurarea de viata? Si daca da, in ce procent?

Orice alte lamuriri/sfaturi in plus sunt binevenite si va multumesc anticipat pt ele.

Aceasta postare a fost editata de robertalexandru: 31 March 2010 - 11:51 AM




#119 emiliani

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 13 May 2010 - 03:33 PM

Buna ziua,
va rog sa imi comunicati cum completez Registrul jurnal de incasari si plati?
Il completez in fiecare zi in ordine cronologica cu fiecare intrare si iesire sau calculez totalul incasarilor si platilor in fiecare zi?
Prestez servicii in baza unui contract .Emit factura cu suma care imi este comunicata,apoi imi sunt virati banii in cont in baza facturii.Suma virata este mai putin cu 10%.Am urmatoarele cheltuieli:in baza ordinului de deplasare ,am calculat valoarea biletelor de calatorie,cartelelor metrorex si diurna in fiecare zi deoarece depaseste 12ore.
Astept un raspuns urgent.
Multumesc.



#120 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 13 May 2010 - 08:29 PM

lipsesc date importante din problema descrisa de dvs, cum ar fi: ce cod CAEN aveti? desfasurati doar activitate pe baza de contract sau si alteceva ? ce fel de contract: de agent /comision, sau incheiat potrivit codului civil ? Presupun ca sunteti constituit in PFA si impozitat in sistem real:
- pentru aceasta in RJIP treceti asa cum ati spus in ordine cronologica toate operatiunile (incasari /plati) fara a face vreun calcul, acesta se face la sfarsitul anului
- treceti im RJIP excat valoarea virata conform extr de cont la data respectiva. ( presupun ca aveti cont pentru PFA si in acest caz comisioanele de administrare a contului sunt deductibile)
- celelalte cheltuieli la care faceti referire le puteti trece in RJIP si sunt deductibile daca intrunesc condittile ! ( nefacand precizarile de care vorbeam, este mai greu de spus...)
Este foarte important ca platitorul dvs. de venit sa va puna la dispozitie "dovada" ca cei 10% au fost virati, adica o copie dupa borderoul care insoteste formatul electronic depus la finante de catre acesta ( decl 205)
Considerati acest raspuns plecand de la presupunerea la care m-am referit..., puteti reveni cu detalii

Aceasta postare a fost editata de corpus: 13 May 2010 - 08:30 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL