Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA- cheltuieli deductibile... sau nu? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?


156 replies to this topic

#121 emiliani

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 13 May 2010 - 10:14 PM

Vezi postareacorpus, la May 13 2010, 09:29 PM, a spus:

lipsesc date importante din problema descrisa de dvs, cum ar fi: ce cod CAEN aveti? desfasurati doar activitate pe baza de contract sau si alteceva ? ce fel de contract: de agent /comision, sau incheiat potrivit codului civil ? Presupun ca sunteti constituit in PFA si impozitat in sistem real:
- pentru aceasta in RJIP treceti asa cum ati spus in ordine cronologica toate operatiunile (incasari /plati) fara a face vreun calcul, acesta se face la sfarsitul anului
- treceti im RJIP excat valoarea virata conform extr de cont la data respectiva. ( presupun ca aveti cont pentru PFA si in acest caz comisioanele de administrare a contului sunt deductibile)
- celelalte cheltuieli la care faceti referire le puteti trece in RJIP si sunt deductibile daca intrunesc condittile ! ( nefacand precizarile de care vorbeam, este mai greu de spus...)
Este foarte important ca platitorul dvs. de venit sa va puna la dispozitie "dovada" ca cei 10% au fost virati, adica o copie dupa borderoul care insoteste formatul electronic depus la finante de catre acesta ( decl 205)
Considerati acest raspuns plecand de la presupunerea la care m-am referit..., puteti reveni cu detalii

Sunt constituit PFA cu cod caen 6619 .Am un contract de agent.
In RJIP inregistrez toate operatiunile in ordine cronologica (incasari/plati) dar cum procedez la sfarsitul anului si cum incep un an nou?
In baza contractului si a ordinelor de deplasare inregistrez biletele de calatorie,abonamentele,cartele eliberate de metrorex precum si diurna de 13 lei/zi(deoarece sunt peste 12 ore si indeplinesc executarea contractului intr-o alta localitate).
Platitorul meu de venit mi-a eliberat o adeverinta din care reies sumele facturate,sumele retinute precum si cele platite.
In RJIP inregistrez sumele incasate conform extras de cont(suma diminuata cu 10%),dar facturile unde le inregistrez?
Cheltuielile de inregistrare care contin TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Tipizatele achizionate cu TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Multumesc.



#122 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 May 2010 - 07:11 AM

Platitorul elibereaza o adeverinta privind venitul brut anual si impozitul retinut.
Borderoul nu este public si oricum din el nu contine informatii nominale.




#123 Kiddo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 15 May 2010 - 03:53 PM

Vreau sa cumpar o masina noua pe persoana fizica (sa pot folosi voucher-ele pentru predare masina veche), dupa care sa o vand catre PFA (ca sa pot deduce valoarea masinii din veniturile PFA - de altfel, masina va fi utilizata de PFA in scopul realizarii veniturilor, dar PFA nu poate folosi voucher-e le la cumparare).
Pot sa vand masina inainte de inmatricularea pe persoana fizica? Si daca nu, cam cat m-ar costa cele doua inmatriculari + vanzarea-cumparare?



#124 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 16 May 2010 - 11:39 PM

Salut,
Sunt PFA platitor de TVA, cu impozitare in sistem real, CAEN 9002 (domeniul evenimentelor/spectacolelor)
Am o nelamurire si va cer sfatul. Am cumparat un espressor de cafea si l-am trecut pe cheltuieli deducand si TVA-ul. Nu poate fi o problema pt ca orice PFA poate cumpara un aparat de cafea, pentru a-si servi clientii, chiar daca nu are obiect de activitate in Horeca. Mai departe, dintr-o pasiune personala pentru espresso, as dori sa cumpar si o rasnita performanta (vreo 500 Ron). Ar fi vreo problema daca o trec pe cheltuieli si ii deduc TVA-ul? Pot considera inspectorii ca nu ar fi o cheltuiala deductibila si am pus-o cam fortat?



#125 G David

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 95 Postari:

Postat 17 May 2010 - 10:22 AM

Se trateaza ca materiale de natura obiectelor de inventar.
Dupa ce a fost inregistrata ca material de natura obiectelor de inventar, valoarea la preț de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar se inregistreaza pe cheltuieli.

Aceasta postare a fost editata de G David: 17 May 2010 - 10:25 AM




#126 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 21 May 2010 - 06:25 PM

Vezi postareaG David, la May 17 2010, 11:22 AM, a spus:

Se trateaza ca materiale de natura obiectelor de inventar.
Dupa ce a fost inregistrata ca material de natura obiectelor de inventar, valoarea la preț de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar se inregistreaza pe cheltuieli.
Merci,
Tehnica stiu. Era vorba de oportunitate. Sa nu taie inspectoru'...



#127 Zzuper

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Craiova

Postat 22 May 2010 - 05:43 PM

Situatie: auto inregistrata pe persoana fizica. Intre ea si PFA-ul acelei persoane fizice exista un contract de comodat pt acea masina. Unul din codurile CAEN este pe servicii de curierat (asta pt ca mi-am putut permite drept urmare a experientei si l-am introdus pt a putea deduce combustibilul). Intrebare de olimpiada: pot baga pe cheltuielile PFA-ului (I.I. mai exact) chitanta de la RCA?



#128 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 24 May 2010 - 08:58 AM

Din cate stiu eu DA, cu conditia sa fie emisa pe numele PFA-ului ci nu a persoanei fizice care detine autoturismul.
Poate mai raspunde cineva intrucat nu sunt sigur



#129 emiliani

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 24 May 2010 - 03:08 PM

lipsesc date importante din problema descrisa de dvs, cum ar fi: ce cod CAEN aveti? desfasurati doar activitate pe baza de contract sau si alteceva ? ce fel de contract: de agent /comision, sau incheiat potrivit codului civil ? Presupun ca sunteti constituit in PFA si impozitat in sistem real:
- pentru aceasta in RJIP treceti asa cum ati spus in ordine cronologica toate operatiunile (incasari /plati) fara a face vreun calcul, acesta se face la sfarsitul anului
- treceti im RJIP excat valoarea virata conform extr de cont la data respectiva. ( presupun ca aveti cont pentru PFA si in acest caz comisioanele de administrare a contului sunt deductibile)
- celelalte cheltuieli la care faceti referire le puteti trece in RJIP si sunt deductibile daca intrunesc condittile ! ( nefacand precizarile de care vorbeam, este mai greu de spus...)
Este foarte important ca platitorul dvs. de venit sa va puna la dispozitie "dovada" ca cei 10% au fost virati, adica o copie dupa borderoul care insoteste formatul electronic depus la finante de catre acesta ( decl 205)
Considerati acest raspuns plecand de la presupunerea la care m-am referit..., puteti reveni cu detalii[/quote]

Sunt constituit PFA cu cod caen 6619 .Am un contract de agent.
In RJIP inregistrez toate operatiunile in ordine cronologica (incasari/plati) dar cum procedez la sfarsitul anului si cum incep un an nou?
In baza contractului si a ordinelor de deplasare inregistrez biletele de calatorie,abonamentele,cartele eliberate de metrorex precum si diurna de 13 lei/zi(deoarece sunt peste 12 ore si indeplinesc executarea contractului intr-o alta localitate).
Platitorul meu de venit mi-a eliberat o adeverinta din care reies sumele facturate,sumele retinute precum si cele platite.
In RJIP inregistrez sumele incasate conform extras de cont(suma diminuata cu 10%),dar facturile unde le inregistrez?
Cheltuielile de inregistrare care contin TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Tipizatele achizionate cu TVA se inregistreaza inclusiv cu TVA-ul aferent sau se scade TVA-ul?
Multumesc.

IMI RASPUNDE CINEVA?
VA ROG FRUMOS!



#130 mihai_2010

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 24 May 2010 - 04:43 PM

pai...daca sunteti PFA ar fi trebuit sa aveti contract de prestari servicii, contractul de agent este in cazul pf; poate fac confuzii !!! Pe baza contractului intre platitorul de venit si PFA puteti inregistra in rjip toate documentele justificative ce rezulta din relatia cu acesta ...eu asa vad problema ! in baza contractului de agent ce sa mai inregistrati, fiindca acolo vi se retin 10% din venitul total

Aceasta postare a fost editata de mihai_2010: 24 May 2010 - 04:45 PM




#131 pufici

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 24 June 2010 - 10:38 AM

Vezi postareaUNTUQU, la Feb 3 2010, 05:55 PM, a spus:

Vezi postareamarlen_dud, la May 8 2007, 06:16 AM, a spus:

Intrebare: Cheltuielile de infiintare pt. PFA (de la registru, primarie, s.a.) sunt deductibile sau nu? Va multumesc anticipat.
da sunt deductibile toate cheltuielile de constituire care sunt justificate prin documentele respective(facturi,chitante)
Tot pentru infiintarea PFA-ului a trebuit sa achit si niste taxe la OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA de unde am primit 2 chitante: una pe numele meu (persoana fizica) si alta pe numele proprietarului apartamentului unde am sediul social al PFA. As putea deduce si suma aferenta acestor 2 chitante?
Multumesc frumos.



#132 cris77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 27 June 2010 - 10:25 PM

buna ziua
am si eu o intrebare in legatura cu cheltuielile deductibile.
am platit cass-ul retroactiv pe 5 ani, pot sa deduc toata suma in acest an?(bineinteles fara majorari si penalitati)



#133 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2010 - 10:42 PM

Vezi postareapufici, la Jun 24 2010, 10:38 AM, a spus:

Tot pentru infiintarea PFA-ului a trebuit sa achit si niste taxe la OFICIUL DE CADASTRU SI PUBLICITATE IMOBILIARA de unde am primit 2 chitante: una pe numele meu (persoana fizica) si alta pe numele proprietarului apartamentului unde am sediul social al PFA. As putea deduce si suma aferenta acestor 2 chitante?
Multumesc frumos.
Daca ai un contract de inchiriere sau comodat prtr. apartamantul unde ai sediul, poti sa deduci a doua chitanta.
Prima s-ar putea considera un fel de cheltuiala de constituire, deci ai putea s-o deduci si pe aceasta. Depinde si cat e de mare suma, poate nu merita eventualele discutii ulterioare cu fiscul...
Dan



#134 darckmod

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 30 June 2010 - 09:36 PM

Vezi postareaCornny, la Feb 24 2010, 04:02 PM, a spus:

Factura de energie electrica este deductibila partial (in baza contractului de comodat) intrucat o parte din energia electrica este indreptata catre consumul casnic.

Am doua intrebari:

1. Cum dovedesc ce cota parte din energie este utilizata de catre firma?

2. Ce suma trec in RJIP: doar valoarea corespunzatoare consumului pe firma sau intreaga factura?


Buna ziua,

am citit cu atentie forumul si ma intereseaza, va rog, un raspuns la intrebarile de mai sus.

La prima interbare stiu ca se dovedeste prin ctr comodat suprafata folosita pe PFA insa mi-e total in neclar ce trebuie inregistrat in RJIP, ca si cota parte din factura:
ex: factura curent 300 lei -> chitanta 300 lei. Eu ca si PFA am cota parte din imobil 30%. Cnf legii inregistrez 30%, respectiv 100 lei, insa eu am o factura cu chitanta pe 300 lei.

Ce suma trec pana la urma in RJIP 300 lei (valoarea facturii) sau 100 lei cota parte? :lnr (1):

Rog un raspuns cat se poate de urgent



#135 mihaela_lica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:acumulare

Postat 01 July 2010 - 08:32 AM

Poti sa inregistrezi valoarea inscrisa pe chitanta dar operatiunea va fi partial deductibila si la calculul impozitului pe venit, vei avea o fisa de operatiuni diverse - "intretinere sediu" la totalul careia vei aplica o cota de 30% care va fi deductibila la finele exercitiului financiar.
lasa zilei de maine, grija zilei de maine...



#136 darckmod

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 July 2010 - 09:44 AM

Vezi postareamihaela_lica, la Jul 1 2010, 09:32 AM, a spus:

Poti sa inregistrezi valoarea inscrisa pe chitanta dar operatiunea va fi partial deductibila si la calculul impozitului pe venit, vei avea o fisa de operatiuni diverse - "intretinere sediu" la totalul careia vei aplica o cota de 30% care va fi deductibila la finele exercitiului financiar.



Spune-mi te rog, mihaela,unde gasesc fisa de operatiuni diverse?

Mersi,



#137 gika_d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 11 July 2010 - 05:17 PM

salut.sunt pfa de anul trecut si activitate am secretariat.
vreau sa imi adaug un nou cod caen,de curier.am fost la regiostru comertului si am rezolvat chestia asta dar cei de la admin financiara mi-au spus ca o sa fie valabila activitatea de curier de la 1 ian 2011 ca mie mi-a venit in febr decizia pe anul acesta
pot sa imi deduc cheltuieli cu carburantul pe curierat,sau tre sa astept pana la 1 ian????
o sa am ctr de prestari serv pe curierat



#138 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 11 July 2010 - 07:58 PM

poti, bineineles, daca asta prestezi. Sa duci totusi la fisc o copie a actelor de la Camera de Comert, cu adresa de inaintare, si sa ai un numar de inreg de la ei



#139 gika_d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 12 July 2010 - 05:36 PM

am si eu o problema cu pfa-ul.contabilul nu a vrut sa imi treaca cheltuielile cu lumina,net , tel si intretinere
eu am comodat pe o garsoniera.e vreo problema daca 2 pers locuiesc acolo(eu si proprietara)
daca mentionez printr-un act aditional ca eu sa suport integral aceste cheltuieli,pot sa le deduc???

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 25 September 2010 - 04:03 PM




#140 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 12 July 2010 - 06:29 PM

Daca se mentioneaza in contract sau in acte aditionale ca pfa plateste cheltuielile de intretinere si utilitati ale garsonierei le puteti deduce,Ar fi bine de stiut si care e domeniu de activitate al PFA ului.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL