Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Refacere Contabilitate puternic Deformata - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Refacere Contabilitate puternic Deformata

18 replies to this topic

#1 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2007 - 01:09 AM

Se da firma AAA cu activitate de comert (materiale de constructii) si lucrari executate de tamplarie PVC (termopane).

Pana la 31 iulie 2006 contabilitatea s-a tinut normal. Apoi contabila s-a mutat in alta localitate si a fost angajat un domn contabil de 70 ani care nu stie sa opereze pe calculator, dar care are un colaborator student ce ii introducea (conta) documentele in calculator(cu CIEL). Pana la urma , patronul s-a prins ca ceva este in neregula in contabilitate si a terminat-o cu contabilul respectiv.

Acum, eu am preluat actele , si Balanta de verificare la 31.12.2006 arata asa :

-sold Furnizori (ct.401) = 450.000 ron pe DEBIT (adica plata in PLUS sau facturi neinregistrate). Exista totusi un caiet al casierei in care este tinuta o evidenta operativa a furnizorilor si cu o parte dintre acestia s-a facut bifare si este OK;

-solduri la gestiunile de Marfa si Materiale sunt Foarte diferite de realitate. Gestionarii, cand au fost angajati, nu au semnat de primire gestiune intrucat nu s-a facut inventar. Descarcarea de gestiune pentru materialele date in consum pt. executare a termopanului s-a facut "dupa ureche" , intr-un procent de 60% din valoare lucrarilor.

-sold casierie =36000 ron (scriptic) desi in realitate se apreciaza ca acest sold la final de 2006 a fost de 5000-6000 ron. Se pare ca au fost intervale mari de timp ,in ultimele luni, cand registrul de casa cuprindea doar Z-ul din casa de marcat si nici un fel de plata catre furnizori

-sold ct.455 (sume datorate asociatilor)= 25000 ron , desi patronul stie ca s-a emis numai in 2006 chitante pt.creditare firma de aproape 100.000 ron (si nu s-au facut operatiuni de rambursare catre asociat)

-sold ct .581(viramente interne) = 29000 ron ( nereflectarea in banca SI casa a sumelor depuse/ridicate in/din banca)

-inventar la final de 2006 nu s-a facut


Cum se poate reface la acest moment aceasta situatie care este foarte diferita de realitate ?

Nu as vrea sa lucrez ultimele 5 luni dinnou.

Este inventarierea generala a patrimoniului o solutie, astfel incat sa pornesc pe real de la 01.01.2007 ?

Eventualele diferente dintre faptic si scriptic le-as inregistra pe venituri sau pe cheltuieli nedeductibile (plus TVA colectat)
Este corect asa ?


Cum se reface o contabiltate puternic deformata fata de realitate ?



#2 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 04 February 2007 - 01:21 AM

in primul rand trebuie delimitate clar niste lucruri:
- obligatia patronului de a-ti preda prin proces verbal de predare primire a contabilitatii la data respectiva cu toate lipsurile
- nu esti obligata sa refaci nici o contabilitate de acum cateva luni
- recomandarea mea este sa-i sugerezi sa angajeze o expertiza extrajudiciara daca nu judiciara si sa refaca acea contabilitate lipsa (in 30 de zile de la constatare, altfel raspunde penal)
- in cazul in care nu e de acord (si nu cred ca o sa fie), poti sa-i faci o oferta de pret pentru refacere contabilitate de vreo 2000 - 3000 de euro (e un pret orientativ) - desi nu-ti recomand intrucat implica 100% responsabilitatea ta si raspunzi solidar (prin acceptul tau) pentru perioada scursa - evident, nu?
- sau te resemnezi si accepti sa faci ce-ti spune el, continuand astfel la subaprecierea valorii tale profesionale si a intregii bresele
succes!

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#3 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 04 February 2007 - 01:26 AM

si eu am patit ca tine. Am inchis bilantul asa cum s-a putut, cu valorile din balanta si urmatorul an am facut corectiile necesare pentru a ajunge la soldurile reale. A fost o munca titanica, dar... n-am avut de ales.



#4 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 04 February 2007 - 01:28 AM

Vezi postareamariana_flo, la Feb 4 2007, 01:26 AM, a spus:

si eu am patit ca tine. Am inchis bilantul asa cum s-a putut, cu valorile din balanta si urmatorul an am facut corectiile necesare pentru a ajunge la soldurile reale. A fost o munca titanica, dar... n-am avut de ales.
pacat ca "n-ai avut de ales" :lostit (13): nici un contabil, niciodata n-are de ales ! oare de ce??
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#5 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2007 - 01:30 AM

Vezi postarearobertantal, la Feb 4 2007, 01:21 AM, a spus:

in primul rand trebuie delimitate clar niste lucruri:
- obligatia patronului de a-ti preda prin proces verbal de predare primire a contabilitatii la data respectiva cu toate lipsurile
- nu esti obligata sa refaci nici o contabilitate de acum cateva luni
- recomandarea mea este sa-i sugerezi sa angajeze o expertiza extrajudiciara daca nu judiciara si sa refaca acea contabilitate lipsa (in 30 de zile de la constatare, altfel raspunde penal)
- in cazul in care nu e de acord (si nu cred ca o sa fie), poti sa-i faci o oferta de pret pentru refacere contabilitate de vreo 2000 - 3000 de euro (e un pret orientativ) - desi nu-ti recomand intrucat implica 100% responsabilitatea ta si raspunzi solidar (prin acceptul tau) pentru perioada scursa - evident, nu?
- sau te resemnezi si accepti sa faci ce-ti spune el, continuand astfel la subaprecierea valorii tale profesionale si a intregii bresele
succes!




Nu ma tenteaza sa lucrez dinnou August-Decembrie ca si cum nu s-a tinut contabilitatea

Inteleg ca exista o solutie de rezolvare. Care este aceea ?



#6 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 04 February 2007 - 01:36 AM

Vezi postareadannad001, la Feb 4 2007, 01:30 AM, a spus:

Nu ma tenteaza sa lucrez dinnou August-Decembrie ca si cum nu s-a tinut contabilitatea
Inteleg ca exista o solutie de rezolvare. Care este aceea ?
ti-am dat o solutie clara mai sus. altfel, sub semnatura si cu rezerve, as inchide anul asa cum e. pe raspunderea administratorului. voi nu vedeti ca ni se cam infunda daca nu suntem desavarsiti? altfel, mi-as da demisia (voi nu faceti asta "acasa" :lostit (13): !!!)
si sunt cat se poate de serios!!
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#7 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2007 - 11:55 AM

Are dreptate, robertantal ! sa raspunda administratorul , de ce sa raspunzi tu pt prostiile altora, mai ales ca, ai spus ca, nu te tenteaza sa lucrezi din nou lunile respective !!! Parerea mea !! Alegerea e tot a ta !!!!
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#8 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2007 - 01:52 PM

Varianta cu expertiza nu este acceptata de catre administrator (...prea scumpa,etc).

El ca administrator nu stie contabilitate, cineva va trebui sa-i corecteze contabilitatea.

Administratorul va semna totul : inventariere, balanta, bilant, registru jurnal, etc. Deocamdata eu nu am contract de munca cu firma.
Toata tevatura asta trebuie facuta pentru a corecta greselile vechiului contabil, pentru a avea o situatie scriptica cat mai apropiata de realitate.


Sa luam cazul contului 401-Furnizori :

-la 31.12.2006 are sold de 450.000 ron pe DEBIT ( sa zicem S401 = -450000)

-in realitate, pe baza bifarilor cu furnizorii si confirmarilor de sold primite de la acestia (deci un fel de inventariere datorii/creante), rezulta , pe real, ca sold 401 = 30000 ron (pe Credit, normal)

Este bine sa consider asa : sold eronat 401 = sold corect 401 + Diferenta ?

- 450000 = 30000 + Diferenta

Diferenta = - 480000

Cum inregistrez aceasta diferenta ?

6xx = 401 480000 (chelt.nedeductibila) ?


Chestia este ca are credit la banca plus leasing-uri financiare si banca ii cere periodic balanta. Este posibil sa aibe probleme cu banca, cum ar putea sa justifice aceasta cheltuiala suplimentara ?

Nu ii plang de mila administratorului , are partea lui vina/greseala . Ideea e ca totusi trebuie corectata situatia.



#9 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 05 February 2007 - 01:31 AM

Eu nu cred ca s-au facut plati in plus catre furnizori,ci mai degraba ca nu s-au inregistrat facturile aferente in conta,lucru care s-ar putea remedia.Daca s-au facut punctaje cu furnizorii,se pot verifica documentele trecute in situatiile acestora,cu cele din contabilitatea "deficitara".Iar unde nu s-au facut punctaje,se pot cere acum de la furnuzori situatiile lor,pt.verificare.
Dar cu contul de clienti cum stai? Sa nu se fi facut vreo "compensare" fortata 401=4111,pentru a regla sit.contului de clienti.
Oricum,nu poti inregistra in anul acesta pe cheltuieli sume provenind din erorile contabile ale anilor precedenti. Aceste sume se inreg.in contul 1174.



#10 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2007 - 10:43 AM

Administratorul zice ca toate facturile furnizorilor au fost predate contabilului. Asta insemna ca nea...contabilul a facut "varza"
("ca administratorul oricum nu stie"). Si daca or fi zeci sau sute de greseli ? Chiar sa stornez atatea documente ? Chiar si intocmind centralizatoare nu ies usor din incurcatura.
Ca sa nu mai zic ca 401 vine in corespondenta cu alte conturi si in felul acesta, deci, si alte conturi vor suporta influente-care conturi (de marfa,materiale) sunt oricum eronate (foarte diferite de realitate). Super situatie, nu ?

Cu clientii stam bine : sold zero, vanzare cu amanunutul sau cu factura+chitanta(pt.termopan).

Inteleg ca ceea ce inregistrez in ct. 1174 (Rezultat reportat provenit din corectiile erorilor contabile), nu se ia in considerare la calculul impozitului pe profit ??



#11 Cris Raicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 420 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:Multe si marunte.

Postat 05 February 2007 - 07:42 PM

[quote name='dannad001' date='Feb 5 2007, 10:43 AM' post='119922'
Inteleg ca ceea ce inregistrez in ct. 1174 (Rezultat reportat provenit din corectiile erorilor contabile), nu se ia in considerare la calculul impozitului pe profit ??
[/quote]

Ce inregistrezi in anul acesta (sa zicem 2006) in contul 1174 reprezinta cheltuieli sau venituri ale anului (anilor) precedenti, care iti schimba calculul impozitul pe profit din anul rectificat (presupun ca 2005). Inseamna ca vei reface calcul de impozit, rectificativele aferente, plati, etc, stii tu povestea.
Contul 1174 nu influenteaza impozitul din anul curent, decat daca reprezinta o pierdere fiscala, de care vei tine cont in calcule.
"Spitalul judetean a fost dotat cu un aparat de reanimare dupa ultimul strigat (Monitorul de Cluj)"



#12 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 February 2007 - 08:51 PM

Cred ca trebuie clarificat urmatorul aspect :

Eu nu as corecta operatiuni/tranzactii (considerate eronat inregistrate) din anii precedenti , eu as face inventar, in primul rand ,

pt .conturile 301, 371, 401, 5311, 5121 pentru a se stabili o baza reala pe aceste conturi principale.

Diferentele in Plus se vor inregistra ca venituri ale anului curent (2007).

Diferentele in Minus se vor inregistra pe cheltuielile anului Curent si vor fi Nedeductibile pentru ca nu se pot imputa , dupa parerea mea, nimanui ( valoarea scriptica este eronata, nu poate constitui o baza de comparatie, contabilul vechi nu a avut contract, contabilitatea s-a facut pe raspunderea administratorului, gestionarii nu au semnat pt. primire gestiune cand au fost angajati ).

Eventual de calculat si tva colectat aferent Cheltuielilor nedeductibile. Oare este corect ?


Ar merge asa cum am scris mai sus ?
Ce probleme ar putea sa apara ?



#13 Cris Raicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 420 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:Multe si marunte.

Postat 05 February 2007 - 09:55 PM

Depinde cand faci aceasta inventariere, daca este in 2006, nu poti inregistra diferentele constate in 2007 afectand veniturile si cheltuielile (principiul independetei exercitiului).
Oricum, cel putin 1 data pe an trebuie facut inventarul patrimoniului, la sfarsitul anului fiind cel mai bun moment.
"Spitalul judetean a fost dotat cu un aparat de reanimare dupa ultimul strigat (Monitorul de Cluj)"



#14 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2007 - 10:55 AM

Vezi postareaCris Raicu, la Feb 5 2007, 09:55 PM, a spus:

Depinde cand faci aceasta inventariere, daca este in 2006, nu poti inregistra diferentele constate in 2007 afectand veniturile si cheltuielile (principiul independetei exercitiului).
Oricum, cel putin 1 data pe an trebuie facut inventarul patrimoniului, la sfarsitul anului fiind cel mai bun moment.


...acum, in februarie se planuieste inventarul....



#15 Nanette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 February 2007 - 09:16 PM

Scuzati-ma ca ma bag si eu in discutie.
Parerea mea, daca vrei sa o iei in considerare este aceasta; daca tu crezi ca suma de bani pe care o vei primi de acum incolo pentru efectuarea evidentei iti satisface dorintele eu zic ca trebuie sa negociezi cu patronul o suma pentru refacerea evidentei.
Daca nu este de acord... sa-i fie de bine, lasa-l cu actele lui cu tot, sa se spele pe cap cu ele, dar daca ajungi la o intelegere, eu zic ca trebuie sa-i refaci toate lunile, din august incoace. Mai este timp pana la depunerea bilantului.
Cred ca e mai corect sa procedezi asa, altfel, cine stie cu ce situatii te vei confrunta in viitor ca urmare a neglijentei contabilului dinaintea ta. Eu zic ca te vei simti mai bine daca vei dormi intr-un asternut curat.
Iti urez UREZ MULT SUCCES, indiferent de ce decizie vei lua.
Ca sa te incurajez, vreau sa-ti spun ca am fost intr-o situatie similara, am vrut sa ajut pe cineva, (eu abia terminasem primul curs de contabilitate, de atunci am facut si facultatea), si fara bani, i-am refacut evidenta contabila pe un an de zile, in luna depunerii bilantului. A fost o munca grea, dar am avut satisfactia de a aduce "imaginea fidela" firmei. Merita!
Spune-ne ce hotarare ai luat.



#16 LORENA-2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 06 February 2007 - 09:36 PM

Vezi postareamariana_flo, la Feb 4 2007, 03:26 AM, a spus:

si eu am patit ca tine. Am inchis bilantul asa cum s-a putut, cu valorile din balanta si urmatorul an am facut corectiile necesare pentru a ajunge la soldurile reale. A fost o munca titanica, dar... n-am avut de ales.
sint intro asemenea situatie,,,am stornat tot ce se putea in luna iulie(firma avind activitate din aprilie si bilant depus la 30.06.2006)am facut registru jurnal pt 04/05/06;rrgistru de casa;jurnale(atasate peste balanta veche) conform actelor prezentate de patron(cheltuelile sint cu mult mai mici cum sa declarat in bilant,lipsesc acte,,,in fine,am lasat balanta si bilantul cum a fost la 30.06 si in iulie stornari!altfel nu se putea de lucrat in greseli si lipsa de acte,acum am ajuns in luna octombrie!va cer si voua parerea daca e bine?va multumesc mult!



#17 LORENA-2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 07 February 2007 - 08:24 AM

Vezi postareaLORENA-2007, la Feb 6 2007, 11:36 PM, a spus:

Vezi postareamariana_flo, la Feb 4 2007, 03:26 AM, a spus:

si eu am patit ca tine. Am inchis bilantul asa cum s-a putut, cu valorile din balanta si urmatorul an am facut corectiile necesare pentru a ajunge la soldurile reale. A fost o munca titanica, dar... n-am avut de ales.
sint intro asemenea situatie,,,am stornat tot ce se putea in luna iulie(firma avind activitate din aprilie si bilant depus la 30.06.2006)am facut registru jurnal pt 04/05/06;rrgistru de casa;jurnale(atasate peste balanta veche) conform actelor prezentate de patron(cheltuelile sint cu mult mai mici cum sa declarat in bilant,lipsesc acte,,,in fine,am lasat balanta si bilantul cum a fost la 30.06 si in iulie stornari!altfel nu se putea de lucrat in greseli si lipsa de acte,acum am ajuns in luna octombrie!va cer si voua parerea daca e bine?va multumesc mult!
va rog sa-mi spuneti parerea dtre!



#18 ana lugojana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:

Postat 07 February 2007 - 09:42 AM

Vezi postareadannad001, la Feb 5 2007, 09:51 PM, a spus:

Cred ca trebuie clarificat urmatorul aspect :

Eu nu as corecta operatiuni/tranzactii (considerate eronat inregistrate) din anii precedenti , eu as face inventar, in primul rand ,

pt .conturile 301, 371, 401, 5311, 5121 pentru a se stabili o baza reala pe aceste conturi principale.

Diferentele in Plus se vor inregistra ca venituri ale anului curent (2007).

Diferentele in Minus se vor inregistra pe cheltuielile anului Curent si vor fi Nedeductibile pentru ca nu se pot imputa , dupa parerea mea, nimanui ( valoarea scriptica este eronata, nu poate constitui o baza de comparatie, contabilul vechi nu a avut contract, contabilitatea s-a facut pe raspunderea administratorului, gestionarii nu au semnat pt. primire gestiune cand au fost angajati ).

Eventual de calculat si tva colectat aferent Cheltuielilor nedeductibile. Oare este corect ?


Ar merge asa cum am scris mai sus ?
Ce probleme ar putea sa apara ?

Sunt de acord cu tine dar intr-adevar aceste venituri si cheltuieli sunt aferente anului 2006 si deci vor privi doar contul 117.6 (eventual - de la 2006).





#19 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 22 October 2007 - 11:09 AM

Parerea mea e ca daca inventarul e in februarie 2007, abaterile trebuie inregistrate in contabilitate in februarie 2007 si nu in 2006 doar pentru ca se presupune ca erorile au fost in 2006. Erorile se puteau produce oricand intre ultimele 2 inventare. La firmele mari cred ca conteaza exact rezultatul fiecarui an anterior, in rest mi se pare importanta situatia actuala. Desigur ca fiscul va putea cere refacerea contabilitatii din urma, ceea ce va genera o munca cu atat mai mare cu cat data cand se ia aceasta decizie e mai indepartata. De accea este, totusi, recomandabila refacerea cat mai rapida a contabilitatii gresite.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL