Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
BILANT 31.12.2006 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


BILANT 31.12.2006

69 replies to this topic

#1 unam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 February 2007 - 10:02 PM

Buna seara,
Ma poate ajuta cineva?
Daca un SRL are o cifra de afaceri la 31.12.2006 de 570.000 lei ,un economist incadrat pe firma cu CIM poate semna bilantul?

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 04 April 2007 - 06:03 PM




#2 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 February 2007 - 10:25 PM

Vezi postareaunam, la Feb 28 2007, 08:02 PM, a spus:

Buna seara,
Ma poate ajuta cineva?
Daca un SRL are o cifra de afaceri la 31.12.2006 de 570.000 lei ,un economist incadrat pe firma cu CIM poate semna bilantul?
lei vechi?

"o vorba BUNA ,nu costa!
un zambet ,nici atat!"



#3 ramonagroza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Location:zalau

Postat 01 March 2007 - 10:17 PM

Si eu sunt interesata daca pot semna bilantul la o firma cu CA peste 1.000.000 euro si 10 angajati daca am studii superioare.
am citit prea multe variante... :lostit (13):
multumiri.



#4 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2007 - 11:33 PM

Pt unam

Daca cifra de 570 000 e in lei noi inseamna ca depaseste pragul de 100 000 euro si iti trebuie viza unui expert contabil :lostit (13): :pullhair:



#5 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 01 March 2007 - 11:42 PM

@Florin_76, de unde ai luat acest prag de 100.00 euro?
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#6 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2007 - 12:10 AM

Vezi postareaFlorin_76, la Mar 1 2007, 11:33 PM, a spus:

Pt unam

Daca cifra de 570 000 e in lei noi inseamna ca depaseste pragul de 100 000 euro si iti trebuie viza unui expert contabil :lostit (13): :pullhair:
Raspunsul e gresit deoarece am incurcat o lege
asa ca imi cer scuze fata de cine a vazut raspunsul si la considerat corect



#7 ISA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 369 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 02 March 2007 - 08:02 AM

Am mai pus si eu intrebarea asta si nu am avut un raspuns edificator !!! Vreau si eu sa stiu in care lege scrie ca un contabil autorizat nu are voie sa semneze bilantul unei societati cu cifra de afaceri mai mare de 100.000 Euro !!! Poate cei care sint mai informati ne pot lamuri. Poate eu nu am citit bine legile !!!
Ne poate lamuri cineva ??? :lostit (13):
" Sansa favorizeaza o minte pregatita "



#8 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 March 2007 - 06:54 PM

eu tot ce stiu este ca pana la 50.000 euro administratorul poate semna bilantul pe proprie raspundere alte praguri nu cunosc :lostit (13):



#9 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 06 March 2007 - 09:53 AM

Conform Legii contabilitatii 82/1991 art. 11 al (2) contabilitatea societatilor comerciale se organizeaza in compartimente distincte conduse de un director economic, contabil sef sau alta persoana imputernicita care trebuie sa aiba studii superioare. Deci daca ai contract de munca chiar si cu timp partial si ai studii superioare poti semna bilantul.



#10 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 06 March 2007 - 10:28 AM

Vezi postareaISA, la Mar 2 2007, 10:02 AM, a spus:

Am mai pus si eu intrebarea asta si nu am avut un raspuns edificator !!! Vreau si eu sa stiu in care lege scrie ca un contabil autorizat nu are voie sa semneze bilantul unei societati cu cifra de afaceri mai mare de 100.000 Euro !!! Poate cei care sint mai informati ne pot lamuri. Poate eu nu am citit bine legile !!!
Ne poate lamuri cineva ??? :lostit (13):


Conform O.G. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati (art. 9) contabilul autorizat poate executa pentru persoane fizice si juridice urmatoarele lucrari:
a) tine contabilitatea operatiunilor economico-financiare prevazute in contract;
b) pregateste lucrarile in vederea elaborarii situatiilor financiare.
Acesta este textul ordonantei modificat prin O.G. 17/31.01.2007 (in textul initial era prevazut ca un contabil autorizat poate intocmi si semna bilantul). Avand in vedere data modificarii cred ca bilantul la 31.12.2007 nu poate fi intocmit si semnat de un contabil autorizat.
In ce priveste cifra de afaceri an L. 82/1991 a contabilitatii la art. 11 al.(4) se prevede ca la societatile care nu au contabilitatea organizata cu personal calificat si cifra de afaceri este mai mica de 50000 euro raspunderea revine administratorului. Cifra de afaceri de 100000 este criteriu pentru alte situatii (plata T.V.A. la trimestru, plafon de incadrare pentru microintreprindere platitoare de impozit pe venit, etc )



#11 unam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 65 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2007 - 01:08 PM

Vezi postareaaNgelica pop, la Feb 28 2007, 10:25 PM, a spus:

Vezi postareaunam, la Feb 28 2007, 08:02 PM, a spus:

Buna seara,
Ma poate ajuta cineva?
Daca un SRL are o cifra de afaceri la 31.12.2006 de 570.000 lei ,un economist incadrat pe firma cu CIM poate semna bilantul?
lei vechi?
Salut,
Este vorba de lei noi RON. Nu mai lucram in lei vechi.



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2007 - 01:34 PM

Vezi postareaFlorin_76, la Mar 2 2007, 12:10 AM, a spus:

Vezi postareaFlorin_76, la Mar 1 2007, 11:33 PM, a spus:

Pt unam

Daca cifra de 570 000 e in lei noi inseamna ca depaseste pragul de 100 000 euro si iti trebuie viza unui expert contabil :pullhair: :pullhair:
Raspunsul e gresit deoarece am incurcat o lege
asa ca imi cer scuze fata de cine a vazut raspunsul si la considerat corect
STATI, CA S-A CORECTAT BAIATU' :biggrin:

multumim, florin, pt. sinceritate si corectitudine. :lostit (13):

Vezi postareaVioleta Tihon, la Mar 6 2007, 09:53 AM, a spus:

Conform Legii contabilitatii 82/1991 art. 11 al (2) contabilitatea societatilor comerciale se organizeaza in compartimente distincte conduse de un director economic, contabil sef sau alta persoana imputernicita care trebuie sa aiba studii superioare. Deci daca ai contract de munca chiar si cu timp partial si ai studii superioare poti semna bilantul.
subscriu.

pragul de 50.000 era in tot in L82/1991..., care s-a vrut modificata - eu am vazut proiectul si una din modificari e chiar disparitia acestui prag, insa ce nu stiu sigur e daca chiar a fost aprobat acel proiect si avem deja o alta var. a acestei legi. stie cineva, va rog ?



#13 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 08 March 2007 - 01:34 PM

Vezi postareaVioleta Tihon, la Mar 6 2007, 12:28 PM, a spus:

Avand in vedere data modificarii cred ca bilantul la 31.12.2007 nu poate fi intocmit si semnat de un contabil autorizat.
Am scris gresit. E vorba de incheierea bilantului la 31.12.2006.

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 04 April 2007 - 06:06 PM




#14 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 08 March 2007 - 01:51 PM

si pe mine ma intereseaza direct acest subiect.....la administratia financiara a sectorului 4 am vazut-o pe tanti care stampileaza declaratii, bilanturi, etc...cum i-a atras atentia unui domn care venise sa depuna bilantul, ca are CA > 50.000 euro si are nevoie de viza unui expert contabil.
eu sunt angajata de la 1 martie 2007 la o firma care are CA mai mare de 50.000 euro si intrebarea este daca eu, care sunt angajata cu CIM 8 ore si care sunt economist (am studii sup) si sunt expert contabil - stagiar, an 3 la CECCAR Bucuresti (deci nu am carnet de membru CECCAR, inca) pot sa semnez bilantul la intocmit si Dir Gen sa semneze la Administrator.....



#15 Violeta Tihon

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 08 March 2007 - 02:03 PM

Vezi postareaandreea, la Mar 8 2007, 03:51 PM, a spus:

si pe mine ma intereseaza direct acest subiect.....
Daca ai contract de munca si mai ai si studii superioare chiar nu trebuie sa-ti faci probleme. Inseamna ca respecti prevederile L. 82/1991 si e O.K.

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 04 April 2007 - 06:07 PM




#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2007 - 02:54 PM

ultimul proiect al legii contabilitatii a trecut ?? avem o forma noua a legii ??



#17 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 08 March 2007 - 03:15 PM

tocmai de aceea am intrebat, pentru ca stiu ca se discuta de multa vreme despre semnarea bilanturilor numai de catre experti contabili pentru societatile cu CA mai mare de 50.000 euro .....si mai este si faza de la adm sector 4, pe care v-am relatat-o mai sus...nu vreau sa ma duc cu bilantul semnat de mine si dir general si sa ma intoarca pentru ca nu este vizat de un expert contabil....



#18 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2007 - 04:25 PM

andreea, :pullhair:

eu am citit proiectul noii legi a contabilitatii si NU scria nimic de OBLIGATIVITaTEA ca bilantul sa fie semnat de un expert contabil atat timp cat exista personal calificat angajat in firma, asa cum este definit in lege.
in legat. cu cei 50.000 euro care te-au pus pe jar, pot sa-ti spun ca s-a eliminat posibilitatea ca (in traducere libera) administratorul firmei sa semneze singur bilantul daca firma are CA <= 50.000 euro, art. respectiv s-a abrogat.
in consecinta, si in forma noua a legii (aflata in stadiu de proiect inca, dupa stiinta mea ) este asa cum f. bine a spus si Violeta Tihon: "Daca ai contract de munca si mai ai si studii superioare chiar nu trebuie sa-ti faci probleme. Inseamna ca respecti prevederile L. 82/1991 si e O.K."

studii superioare economice, desigur, ceea ce tu ai !

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 10 March 2007 - 04:28 PM




#19 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 10 March 2007 - 05:53 PM

proictul

Proiect



PARLAMENTUL ROMÂNIEI



CAMERA DEPUTAȚILOR SENATUL



LEGE



pentru modificarea și completarea Legii contabilității nr. 82/1991, republicată



Art. I. – Legea contabilității nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 14 ianuarie 2005, se modifică și se completează după cum urmează:



1. La articolul 1, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

“(3) Subunitățile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate, care aparțin persoanelor prevăzute la alin. (1) și (2), cu sediul sau domiciliul în România, precum și subunitățile fără personalitate juridică din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate au obligația să organizeze și să conducă contabilitatea proprie, potrivit prezentei legi.”



2. La articolul 4, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

“(3) Normele și reglementările contabile pentru instituțiile de credit, instituțiile financiare nebancare, definite potrivit legii, înscrise în Registrul general, unitățile de asigurare-reasigurare, fondurile de pensii private, precum si pentru entitățile autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare se elaborează și se emit de Banca Națională a României, Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private și Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, cu avizul Ministerului Finanțelor Publice.”



3. Articolul 8 va avea următorul cuprins:

“Art.8. - (1) Evaluarea elementelor deținute cu ocazia inventarierii și prezentarea acestora în situațiile financiare anuale se fac potrivit reglementărilor contabile aplicabile.

(2) Reevaluarea imobilizărilor corporale se face la valoarea justă de la data bilanțului. Valoarea justă se determină pe baza unor evaluări efectuate, de regulă, de evaluatori autorizați conform reglementărilor legale în vigoare.

(3) Evaluarea elementelor monetare în valută si a celor exprimate în lei, a căror decontare se face în funcție de cursul unei valute se efectuează potrivit reglementărilor contabile aplicabile.

(4) Valoarea activelor și datoriilor, cu ocazia reorganizărilor efectuate potrivit legii, se determină, de regulă, de evaluatori autorizați conform reglementărilor legale în vigoare.”



4. La articolul 10, alineatele (2), (3) și (4) vor avea următorul cuprins:

“(2) Contabilitatea se organizează și se conduce, de regulă, în compartimente distincte, conduse de către directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superioare.

(3) Contabilitatea poate fi organizată și condusă pe bază de contracte de prestări de servicii în domeniul contabilitătii, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.

(4) Răspunderea pentru aplicarea corespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului economic, contabilului-șef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcție, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, răspunderea pentru conducerea contabilității revine acestora, potrivit legii și prevederilor contractuale.



5. Articolul 18 va avea următorul cuprins:

“Art.18. - Contabilitatea instituțiilor publice asigură înregistrarea drepturilor constatate, veniturilor încasate, angajamentelor bugetare, angajamentelor legale, plăților de casă și a cheltuielilor efective, pe subdiviziunile clasificației bugetare, potrivit bugetului aprobat și a normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor Publice.”



6. La articolul 19, alineatele (4) și (5) vor avea următorul cuprins:

“(4) Pierderea contabilă reportată se acoperă din profitul exercițiului financiar și cel reportat, din rezerve, prime de capital și capital social, potrivit hotărârii adunării generale a acționarilor sau asociaților.”

“(5) La instituțiile publice rezultatul execuției bugetare se stabilește anual prin închiderea conturilor care reflectă încasarea veniturilor și plata cheltuielilor aferente exercițiului bugetar.”



7. La articolul 19, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:

“(6) Excedentul sau deficitul patrimonial se determină de către instituțiile publice în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor Publice.”



8. Articolul 22 va avea următorul cuprins:

“Pentru verificarea înregistrării corecte în contabilitate a operațiunilor efectuate se întocmește balanța de verificare, cel puțin anual, la încheierea exercițiului financiar, sau la termenele de întocmire a raportărilor contabile stabilite potrivit legii.”



9. Articolul 25 va avea următorul cuprins:

“Art.25. - (1) Registrele de contabilitate obligatorii și documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva persoanelor prevăzute la art. 1, timp de 10 ani, cu începere de la data încheierii exercițiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, cu excepția statelor de salarii, care se păstrează timp de 50 de ani.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) Ministerul Finanțelor Publice poate stabili prin ordin registrele de contabilitate și documentele justificative care se păstrează timp de 5 ani.”





10. Titlul capitolului IV se modifică și va avea următorul cuprins:

“Situații financiare”



11. La articolulul 27, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

“(3) Exercitiul financiar poate fi diferit de anul calendaristic:

a) pentru sucursalele cu sediul în România, care aparțin unei persoane juridice străine, cu exceptia instituțiilor de credit, instituțiilor financiare nebancare, definite potrivit legii, înscrise în Registrul general, entitaților autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, societaților de asigurare și societăților de pensii, dacă exercițiul financiar diferă pentru societate;

b) pentru filialele consolidate ale societății - mamă, precum și pentru filialele filialelor, cu exceptia instituțiilor de credit, instituțiilor financiare nebancare, definite potrivit legii, înscrise în Registrul general, entitătilor autorizate, reglementate și supravegheate de Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, societăților de asigurare si societaților de pensii, dacă exercițiul financiar diferă pentru societatea – mamă.”



12. La articolul 28, alineatele (2), (3), (4) și (5) vor avea următorul cuprins:

“(2) Ministerul Finanțelor Publice poate stabili întocmirea și depunerea la unitațile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice a situațiilor financiare sau a unor raportări contabile și la alte perioade decât anual, în cadrul exercițiului financiar.

(3) Pentru persoanele juridice care aplică Standardele Internaționale de Raportare Financiară (IFRS), situațiile financiare anuale au componentele prevăzute de aceste standarde.

(4) Persoanele juridice care aplică reglementările contabile conforme cu directivele europene întocmesc situații financiare anuale, care au componentele prevăzute de reglementările contabile aplicabile.

(5) Categoriile de persoane juridice care aplică reglementările contabile conforme cu directivele europene și/sau reglementările contabile în baza Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (IFRS) se stabilesc prin ordin al ministrului finanțelor publice.”



13. Articolul 29 va avea următorul cuprins:

“Art. 29 - (1) Situatiile financiare anuale vor fi însoțite de raportul administratorilor, raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz, si propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.

(2) O societate – mamă trebuie să întocmească atât situații financiare anuale pentru propria activitate, cât și situații financiare anuale consolidate.”



14. După articolul 30 se introduc două noi articole, art. 301 și 302, cu următorul cuprins:



“Art. 301. – Situațiile financiare anuale consolidate trebuie să fie însoțite de o declarație scrisă a administratorului societății-mamă prin care își asumă răspunderea pentru întocmirea situațiilor financiare anuale consolidate și confirmă că:

a) politicile contabile utilizate la întocmirea situațiilor financiare anuale consolidate sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile;

b) situațiile financiare anuale consolidate oferă o imagine fidelă a poziției financiare, performanței financiare și a celorlalte informații referitoare la activitatea grupului.



Art.302. – (1) Membrii organelor de administrație, de conducere și supraveghere ale persoanelor juridice au obligația colectivă de a se asigura că situațiile financiare anuale și raportul administratorilor sunt întocmite și publicate în conformitate cu legislația națională.

(2) Membrii organelor de administrație, de conducere și supraveghere ale societății-mamă au obligația colectivă de a se asigura că situațiile financiare anuale consolidate și raportul consolidat al administratorilor sunt întocmite și publicate în conformitate cu legislația națională.”



15. Articolul 31 se abrogă.



16. La articolul 32, alineatul (2) va avea următorul cuprins:

“(2) Situatiile financiare anuale consolidate constituie un tot unitar și se întocmesc în termen de 6 luni de la încheierea exercițiului financiar al societății mamă. Acestea cuprind bilantul consolidat, contul de profit si pierdere consolidat, precum si celelalte componente, respectiv informații referitoare la activitatea grupului, potrivit reglementarilor contabile aplicabile, si note explicative la situațiile financiare anuale consolidate. ”



17. Articolul 33 va avea următorul cuprins:

“Art.33. - (1) Situațiile financiare anuale ale persoanelor juridice de interes public și ale instituțiilor financiare nebancare, definite potrivit reglementărilor legale, înscrise în Registrul general, sunt supuse auditului financiar, care se efectuează de către auditori financiari, persoane fizice sau juridice autorizate, în condițiile legii.

(2) Sunt supuse, de asemenea, auditului financiar situațiile financiare întocmite cu ocazia fuziunii, divizării sau încetării activității persoanelor care au obligația auditării situațiilor financiare anuale.

(3) Prin ordin al ministrului finantelor publice pot fi stabilite și alte cazuri în care situațiile financiare anuale sunt supuse auditului financiar.”



18. La articolul 34, alineatele (1) și (3) vor avea următorul cuprins:

“(1) Persoanele juridice care organizează contabilitatea în partidă dublă trebuie să publice, potrivit prevederilor legale, situațiile financiare anuale. Fac obiectul publicării situațiile financiare anuale, raportul administratorilor și raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz. Aceste prevederi se aplică și sucursalelor înregistrate în România, care aparțin unor persoane juridice cu sediul în străinătate, precum și societăților-mamă care întocmesc situații financiare consolidate.

(3) Situațiile financiare anuale se păstrează timp de 10 ani.”



19. La articolul 35, alineatul (1) va avea următorul cuprins:



“(1) Termenele pentru întocmirea situațiilor financiare anuale sunt următoarele:

a) societățile comerciale, societățile/companiile naționale, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar;

b) celelalte persoane prevăzute la art.1 din prezenta lege, 120 de zile de la încheierea exercițiului financiar;



20. La articolul 35, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (11), cu următorul cuprins:

“(11) a) Termenele pentru depunerea situațiilor financiare anuale la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice sunt:

- 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, pentru persoanele prevăzute la alin. (1) litera a, cu excepția societăților comerciale;

- 120 de zile de la încheierea exercițiului financiar, pentru persoanele prevăzute la litera b;

b) persoanele care, de la constituire, nu au desfășurat activitate, precum și cele aflate în lichidare, potrivit legii, vor depune o declarație în acest sens, în termen de 60 de zile de la încheierea exercițiului financiar, la Oficiul registrului comerțului respectiv la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, după caz. “



După articolul 35 se introduce un nou articol, art. 351 care va avea următorul cuprins:



“351. Pentru asigurarea informațiilor destinate sistemului instituțional al statului, societățile comerciale depun la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice o raportare anuală, al cărei conținut se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice.

Raportarea anuală se depune la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, în termen de 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, însoțite de dovada predării situațiilor financiare anuale la Oficiul registrului comerțului pentru publicare.



21. La articolul 36, alineatul (7) se abrogă.



22. Articolul 37 se abrogă.



23. Articolul 38 se abrogă.



24. Articolul 39 va avea următorul cuprins:

“Art. 39. - (1) La încheierea exercițiului financiar, în contabilitatea trezoreriei statului se procedează la încheierea execuției bugetare potrivit normelor metodologice emise de Ministerul Finanțelor Publice, după cum urmează:

a) încheierea execuției bugetului de stat se efectuează de către unitățile teritoriale ale trezoreriei statului;

b) încheierea execuției bugetului asigurărilor sociale de stat se efectuează de către unitățile Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei;

c) încheierea execuției bugetelor locale se efectuează de ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale.

(2) Ministerul Finanțelor Publice întocmește trimestrial și anual bilanțul general al trezoreriei statului, în structura stabilită de acesta, care se aprobă în condițiile legii.”



25. Articolul 40 va avea următorul cuprins:

“(1) Ministerul Finanțelor Publice întocmește anual bilanțul instituțiilor publice.

(2) Bilanțul anual al instituțiilor publice, în structura stabilită de Ministerul Finanțelor Publice, se prezintă Guvernului pentru adoptare, odată cu contul general anual de execuție a bugetului de stat.”



26. La articolul 41, după litera d) a punctului 2. se introduce o nouă literă, lit. d1), cu următorul cuprins:

“d1) depunerea la unitatile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice a situațiilor financiare anuale;”



27. La articolul 41, litera e) a punctului 2. va avea următorul cuprins:

“e) întocmirea și depunerea la unitățile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice a situațiilor financiare periodice sau raportărilor contabile stabilite potrivit legii.”



28. La articolul 41, după punctul 3 se introduc trei noi puncte, pct. 31, 32 și 33 , cu următorul cuprins:

“31. nerespectarea prevederilor art.101 și art. 30;

32. nerespectarea prevederilor referitoare la obligația colectivă a membrilor organelor de administrație, conducere și supraveghere în ceea ce privește întocmirea și publicarea situațiilor financiare anuale;

33. nerespectarea prevederilor referitoare la obligația colectivă a membrilor organelor de administrație, conducere și supraveghere în ceea ce privește întocmirea și publicarea situațiilor financiare anuale consolidate. “



29. La articolul 42, alineatele (1), (2) și (4) se modifică și vor avea următorul cuprins:

“(1) Contravenția prevăzută la art. 41 pct. 2 lit. g) se sancționează cu amendă de la 2.000 lei la 30.000 lei, cea prevăzută la pct. 1, cu amendă de la 1.000 lei la 10.000 lei, cele prevăzute la pct. 2 lit. c), d), d1), pct. 31 si pct.32 cu amendă de la 400 lei la 5.000 lei, cea prevazută la pct. 33 cu amenda de 30.000 lei, cele prevăzute la pct. 2 lit. a) și b), cu amendă de la 300 lei la 4.000 lei, cea prevăzută la pct. 2 lit. e), cu amendă de la 500 lei la 1.500 lei, cea prevăzută la pct. 3, cu amendă de la 200 lei la 1.000 lei, iar cea prevăzută la pct. 2 lit. f), cu amendă de la 100 lei la 200 lei. Criteriile în funcție de care se stabilește nivelul amenzii se corelează cu nivelul cifrei de afaceri, după caz.

(2) Amenda pentru neîndeplinirea obligației prevăzute la art. 41 pct.2 lit. e) este de la 1.000 lei la 3.000 lei, dacă perioada de întârziere pentru întocmirea și depunerea situațiilor financiare periodice este cuprinsă între 15 și 30 de zile lucrătoare, și de la 1.500 lei la 4.500 lei, dacă perioada de întârziere depășește 30 de zile lucrătoare.

................................................................................
............................................

(4) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de persoanele cu atribuții de inspecție fiscală. Prin excepție, și organele de control financiar pot constata contravenții și aplica sancțiuni pentru abaterile prevăzute la art. 41 pct. 1.

32. La articolul 42, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin (41) cu următorul cuprins:

(41) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor, în cazul asociațiilor de proprietari, se fac de persoanele cu atribuții de control din cadrul consiliilor locale ale municipiilor, orașelor, comunelor și ale sectoarelor municipiului București și de alte persoane anume împuternicite de consiliile județene, respectiv de Consiliul General al Municipiului București.”



30. Alineatul (1) al articolului 44 se abrogă.

31. Articolul 48 va avea următorul cuprins:

1. Dezvoltarea cadrului instituțional în domeniul contabilității și al profesiei contabile, se realizează prin Consiliul Contabilității și Raportărilor Financiare. Modul de organizare și funcționare, atribuțiile și sursele de finanțare ale acestuia se stabilesc prin Regulamentul de organizare și funcționare a acestuia, care se aprobă prin hotărâre a Guvernului.

2. Directorul Direcției de reglementări contabile precum și directorul general al Direcției generale a contabilității publice și a sistemului de decontări în sectorul public sunt membri de drept ai Consiliul Contabilității și Raportărilor Financiare.

Art. II. – 1) Prevederile prezentei legi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007 cu excepția art.2 alin. (2) lit. d) și ale art. 27 alin (3) din Legea nr. 82/1991,care intră în vigoare la data de 1ianuarie 2009, precum și a prevederilor art. 301 și 302 care se aplică începând cu situațiile financiare ale anului 2006.



Art. III. - Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă:



- alineatul 1 al articolului 27 și Anexa nr. 3 din Normele de aplicare a Legii nr.142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 26 din 25 ianuarie 1999;

- literele D si E din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1031/1999 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înregistrarea în contabilitate a bunurilor care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.620 din 17 decembrie 1999;

- orice alte dispoziții contrare.



Art. IV. – Legea contabilității nr. 82/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 48 din 14 ianuarie 2005, cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

ocoleanui



#20 LORENA-2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:

Postat 10 March 2007 - 07:30 PM

pt depunerea bilant prescurtat mai e nevoie sa facem si note explicative din program?la sector1-2 am depus fara,la giurgiu cica se cere!cine cunoaste?va rog sa-mi raspundeti!

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 11 March 2007 - 05:58 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL