Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
imobilizari in curs - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


imobilizari in curs


74 replies to this topic

#41 irina petcu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bistrita
  • Interests:contabilitate

Postat 07 July 2008 - 08:39 AM

View PostCORINA39, on Jul 7 2008, 05:59 AM, said:

am si conturi neinchise 419;pe cind ap.sint deja vandute;ce pot face acum dupa atitea luni de zile?419=4111,apoi 4111=704;si 212cum descarc dupa o asa perioada cu 6721?

Ioi si vai!
Ai de "reparat" nu gluma!
---Cind s-a finalizat constructia, daca in timpul anului 2007 a pus pe 231 toate cheltuielile aferente imobilizarilor in curs articolul contabil se facea asa:
231=404 (nu ne mai luam in calcul TVA ca vb de imobilizari)
---La receptia definitiva , valoarea totala a imobilizarii este specificata in PV de Receptie - de ex. 12000 lei
sa zicem ca in 231 = 10000 lei:
231=722 = 2000
212=231 = 12000 - deci nu avea de ce sa fie sold in 231
--La vanzare, nu trebuia sa puna in 704! pentru ca e vanzare de active:
419, 461% (sau 4111 ca se practica)
7583
4427
---Daca a facut 419 (care se face la factura de avans) trebuia stornat avansul
si daca a pus la mijloace fixe apartamentele, trebuiau amortizate 6811=2812
---Scadere mijl. fixe din gestiune la vanzare
%212=12000
2812-2000 - val amortizata
6583-10000
-----Numai ca presupun ca aceste apartamente au fost construite in scopul vanzarii.
---- Atunci se pune altfel problema: devine o prestare, sau o vanzare nu o imobilizare
- in Cazul acesta se facea Deviz de Lucrari care se inregistra astfel:
6028=3028
-la vanzare
4111%
704
4427-
....incurcata treaba
----------------------------------
Trebuie sa scazi din 212
Te uiti cat ai amortizat , dar nu poti sa scazi cheltuieli. Eu zic sa faci asa
% 212
2812
473=sume in curs de clarificare, apoi sa mai intrebi sa vezi cum le poti clarifica.
Sper ca te-am ajutat

Aceasta postare a fost editata de irina petcu: 07 July 2008 - 08:44 AM

irina



#42 Saluti2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2008 - 12:16 PM

View PostCORINA39, on Jul 5 2008, 08:44 AM, said:

o alta situatie:constructia unui bloc de locuinte s-a finalizat in oct.2007,firma vinde la diverse persoane fizice;subliniez faptul investitia a fost efectuata cu credit bancar;fosta contabila a inregistrat la imobilizari in curs 231;finalizarea blocului in 212;vanzarea:4111=704,4427;??pina aici cred mai merge,dar am constatat ca 212 nu a descarcat gestiunea respectiv a vinzarii apartamentelor;care ar fi monografia corecta si ce pot face,regulariza acum avind in vedere ca firma vinde ap.din octombrie?bilant anual depus!rog sa ma indrumati cine a mai intimpinat o astfel de situatie cit mai legal la aceasta data.va muuuuultumesc mult.


Corina, cateva intrebari:
- investitia s-a facut cu credit bancar! Banii au intrat direct in contul societatii?
- investitia s-a facut in regie proprie sau in baza unui contract de antrepriza cu un antreprenor generel?
- cand a inceput?, de finalizat am inteles ca in oct 2007.
- si nu in ultimul rand trebuie sa existe documente de genul: autorizatii, proiecte, situatii de lucrari(de la antreprenor)....si PV de receptie finala.
in legutura cu ct.419 banuiesc ca a facturat avansuri de la clienti, in timpul investitiei in curs, pe baza de contract de v-c si factura, ceva de genul asta, dar in momentul (care este dupa pv de receptie finala) in care s-a facturat apartamentul si s-a predat pe baza de pv de predare primire atunci se inregistreaza pe venituri,se scade din patrimoniu si se inchide ct.419, daca nu s-a inchis cand trebuia se poate face regularizarea acum, nu am inteles ce s-a inreg in ct.704?
Daca in anul 2007 nu s-au inregistrat veniturile si cheltuielile, se reface calculul imp pe profit si rectificari.
Referitor la tva catre pf se factureaza cu tva, dar vanzarea de imobile este sfdd, exceptand imobilele noi, ceva cu 2 ani(aici trebuie sa verifici in norme), si in cazul asta nu este atat de complicat. In anul 2007 pentru lucrarii de constructii s-au aplicat masurile simplificate(taxare inversa), astfel, daca s-a facut in regie proprie materialele de contructii s-au cumparat cu tva, dar daca s-a facut cu un antreprenor s-au inreg facturi cu taxare inversa....
In concluzie, sunt elemente pe care trebuie sa le pui cap la cap, de la inceputul investiei si pana la sf., ce inreg s-au facut si ce nu, si dupa stabilesti ce regularizari faci. Mi se pare destul de mult, dar altfel nu poti sa stabilesti regularizarile.sper sa-ti fi venit in ajutor....




#43 Saluti2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 July 2008 - 01:00 PM

View PostCORINA39, on Jul 5 2008, 08:44 AM, said:

o alta situatie:constructia unui bloc de locuinte s-a finalizat in oct.2007,firma vinde la diverse persoane fizice;subliniez faptul investitia a fost efectuata cu credit bancar;fosta contabila a inregistrat la imobilizari in curs 231;finalizarea blocului in 212;vanzarea:4111=704,4427;??pina aici cred mai merge,dar am constatat ca 212 nu a descarcat gestiunea respectiv a vinzarii apartamentelor;care ar fi monografia corecta si ce pot face,regulariza acum avind in vedere ca firma vinde ap.din octombrie?bilant anual depus!rog sa ma indrumati cine a mai intimpinat o astfel de situatie cit mai legal la aceasta data.va muuuuultumesc mult.

Am gasit explicatii mai bune, in alta parte, sper ca nu este interzis sa le postez:

Intrebare:
O societate comerciala cumpara teren construibil. Face contract cu un constructor pentru construirea unui bloc de locuinte. Obtine o linie de creditare pentru construirea unui bloc de locuinte.

Raspuns:
Pentru a stabili obligatiile fiscale pe care le aveti atat dvs. in calitate de beneficiar, cat si firma de constructii in calitate de constructor, trebuie avute in vedere clauzele stabilite prin contractul de prestari servicii incheiat.

Fara existenta acestui contract intre firma dvs. si constructor, constructorul nu ar fi obtinut autorizatia de constructie necesara realizarii obiectului contractului: constructia blocului de locuinte. in mod sigur prin acest contract au fost prevazute clauze referitoare la termenele de executie si la modalitatea de receptie a acestora pe fiecare faza si stadiu astfel incat constructia blocului sa se incadreze in perioada de valabilitate a autorizatiei de constructie.

Ca regula generala, o autorizatie de constructie este valabila pe o perioada de doi ani, cu posibilitatea prelungirii pe o perioada de un an a termenului initial acordat.

In baza termenelor de executie stabilite prin contract, firma de constructii are obligatia sa emita facturi pentru fiecare faza de constructie incheiata provizoriu si receptionata de firma dvs. in calitate de beneficiar.

Aceasta afirmatie are la baza prevederile art. 1341 ”Faptul generator pentru livrari de bunuri si prestari de servicii” , alineatul 4 “Pentru prestarile de servicii decontate pe baza de situatii de lucrari, cum sunt serviciile de constructii-montaj…., faptul generator ia nastere la data emiterii situatiilor de lucrari sau, dupa caz, la data la care aceste situatii sunt acceptate de beneficiar.”

Valoarea fiecarei facturi emise trebuie justificata de constructor pe baza de situatie de lucrari acceptata de firma dvs. Pe baza facturii emise, constructorul inregistreaza
veniturile din prestari servicii in contul 704, concomitent cu decontarea cheltuielilor materiale din grupa 601..etc.

In baza facturi, firma dvs. inregistreaza investitia in debitul contului 231 “Imobilizari corporale in curs de executie” in corespondenta cu creditul contului 404 “Furnizori de
imobilizari”.

Obligatia de emitere a facturii revine si firmei dvs. care a incasat avansurile de la cumparatorii apartamentelor.

Definitia fiscala a avansurilor este data prin art. 1342, lit. b “Avansurile reprezinta plata partiala sau integrala a contravalorii bunurilor si serviciilor, efectuata inainte de data livrarii sau prestarii acestora;”

Inregistrarea avansurilor incasate se efectueaza prin creditul contului 419 “Clienti – creditori” in corespondenta cu debitul contului 5121.

5121 = 419

Dupa incasarea efectiva a avansului, se emite si factura. in acest moment se efectueaza inregistrarea contabila

419 = 4427

avand ca document justificativ factura emisa de firma dvs.

De cele mai multe ori, se obisnuieste ca astfel de avansuri incasate sa fie inregistrate in creditul contului 472 “Venituri inregistrate in avans”. inregistrarea nu este corecta deoarece sumele incasate nu sunt venituri in avans, asa cum ar fi, de exemplu, avansurile din chirii.

Veniturile din chirii sunt venituri certe in baza contractelor de inchiriere, dar se inregistreaza in contul 472 deoarece sunt realizate in perioada de incasare, dar nu sunt aferente perioadei de incasare.

In acest sens, exista reglementari prin O.M.F.P. nr. 1752 din 17 noiembrie 2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, la pct. 174:

- alin. (1): Cheltuielile efectuate si veniturile realizate in exercitiul financiar curent, dar care privesc exercitiile financiare urmatoare, se inregistreaza distinct in contabilitate,
la cheltuieli in avans sau venituri in avans, dupa caz.

- alin. (2): In aceste conturi se inregistreaza, in principal, urmatoarele cheltuieli si venituri: chiriile, abonamentele si alte cheltuieli efectuate anticipat, respectiv veniturile din chirii, abonamente si alte venituri aferente perioadelor sau exercitiilor urmatoare.

Avansurile pentru bunuri nu se inregistreaza pe venituri anticipate cont 472 deoarece este posibil ca bunurile sa nu corespunda cerintelor, caz in care avansul incasat se restituie clientului si se storneaza factura emisa initial.

Pentru avansurile incasate, firma dvs. trebuie sa emita facturi cu T.V.A. colectata deoarece vanzarea apartamentelor noi este operatiune taxabila. Vanzarea apartamentelor noi nu poate fi incadrata la operatiuni scutite fara drept de deducere a T.V.A. reglementate prin prevederile art. 141, alin. 2, lit. f: “ livrarea de catre orice persoana a unei constructii, a unei parti a acesteia si a terenului pe care este construita, precum si a oricarui alt teren. “ .

Prin acest articol se face precizarea ca nu se incadreaza la operatiuni scutite fara drept de deducere vanzarile de constructii noi. Vanzarea unei constructii noi este definita la litera f, punctul 3 si reprezinta livrarea efectuata cel tarziu pana la data de 31 decembrie a anului urmator anului primei ocupari ori utilizari a constructiei sau a unei parti a
acesteia.

Doar pentru operatiunile scutite fara drept de deducere a T.V.A. nu este obligatorie emiterea de facturi, fapt ce rezulta din prevederile art. 1342, litera b conform caruia exigibilitatea taxei intervine la data incasarii avansului cu exceptia avansurilor incasate pentru operatiuni scutite sau care nu sunt impozabile.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, in baza prevederilor art. 155, alin. (1), pentru avansurile incasate aferent unei livrari de bunuri sau prestari de servicii, factura trebuie emisa cel mai tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a fost incasat avansul.

De exemplu, daca firma dvs. incaseaza un avans de la un client in data de 26 mai 2008 conform extrasului de cont, trebuie sa emita factura catre client incepand cu data incasarii dar nu mai tarziu de data de 15 iunie 2008. Facturile emise pentru avansurile incasate, trebuie declarate semestrial in baza declaratiei cod 394 reglementata prin O.M.F.P. nr. 702/2007.

Faptul ca firma dvs. incaseaza avansuri pentru apartamentele care urmeaza a fi vandute la finalizare, nu inseamna ca realizeaza venituri din activitatea de exploatare. Privit in oglinda, lipsa acestor venituri va obliga sa nu inregistrati nici cheltuieli de exploatare. Pana la receptia finala a blocului de locuinte, firma dvs. are doar inregistrari contabile prin formula

231 = 404.

Desi nu aveti venituri din activitatea de exploatare, pentru intreaga perioada de derulare a investitiei aveti posibilitatea sa va exercitati dreptul de deducere a T.V.A. din facturile emise de constructor.

Acest drept vi se cuvine deoarece puteti face oricand dovada faptului ca aceste imobilizari corporale in curs sunt destinate realizarii de operatiuni impozabile. Cea mai buna dovada o reprezinta precontractele incheiate cu clientii si avansurile efectiv incasate de la acestia.

Pentru avansurile incasate, firma dvs. nu trebuie sa achite bugetului general consolidat impozit pe profit deoarece incasarea unui avans nu este echivalenta cu realizarea
unui venit.

D upa receptia finala a blocului, trebuie inregistrate apartamentele construite, individualizate pe fiecare tip : apartament de 1, 2 sau 3 camere. Dupa parerea mea, odata cu efectuarea receptiei finale, inainte de terminarea formalitatilor de inregistrare la primaria teritoriala, investitia efectuata trebuie reconsiderata, in sensul ca blocul trebuie sa iasa din regimul de imobilizare corporala, dobandind caracter de marfa ce urmeaza a fi vanduta.

Sustin acest punct de vedere in baza urmatoarelor argumente:

1) in momentul intabularii, operatiune urmata de declararea la primarie in vederea impozitarii, fiecare apartament din blocul respectiv va trebui individualizat si inregistrat de sine-statator in evidenta contabila a firmei dvs.;

2) apartamentele nu se vand toate in acelasi moment, aceste fiind vandute pe rand, mai multor clienti. Din acest motiv va revine obligatia sa determinati costul de obtinere
al fiecarui apartament, astfel incat la vanzarea unui apartament sa descarcati corect si cheltuiala aferenta;

3) deoarece se cunoaste faptul ca apartamentele sunt destinate vanzarii, firma dvs. nu trebuie sa incheie formalitati de dare in folosinta sau punere in functiune, operatiune care sa conduca implicit si la calcularea amortizarii, drept cheltuiala de exploatare;

4) singura cheltuiala de exploatare aferenta veniturilor din exploatare rezultate din vanzarea fiecarui apartament este cea inregistrata in contul 607 “ Cheltuieli privind marfurile” in corespondenta cu contul 707 “Venituri din vanzarea marfurilor”.

Desi nu veti regasi aceasta inregistrare contabila in O.M.F.P. nr. 1752/2005, modificat si completat prin O.M.E.F. nr. 2374/2007, va recomand inregistrarea contabila:

371 = 231
“Marfuri” “Imobilizari corporale
in curs de executie”

La fel de corecta ar fi si inregistrarea contabila:

212 = 231
“Constructii” “Imobilizari corporale
in curs de executie”

si concomitent:

371 = 212
“Marfuri” “Constructii”

(analitic distinct pe fiecare tip de apartament)

La momentul vanzarii efective a fiecarui apartament, va recomandam sa stornati factura de avans la valoarea integrala de emitere si sa emiteti o noua factura pentru intreaga valoare a bunurilor efectiv livrate, fara a face stornarea avansului in cadrul facturii de livrare, asa cum se procedeaza uneori pentru livrarile efectuate pe teritoriul Romaniei.

In concluzie, pentru avansurile incasate in cadrul operatiunii economice prezentate de dvs. aveti obligatia sa colectati T.V.A. , dar nu aveti obligatia sa achitati impozit pe profit.

Impozitul pe profit se achita doar dupa vanzarea efectiva a apartamentelor construite.



#44 CORINA39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:

Postat 08 July 2008 - 08:26 AM

O sa propun administratorului societatii un audit,,,apoi incheiem contract.va multumesc mult pt sfaturi.



#45 bubuvict

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 13 November 2008 - 01:27 PM

situatie:

o societate are noi linii de productie pe care le pune in functiune (fizic) la data de 01.01.2008. practic incepe sa produca din 05.01.2008 dar nu exista nici un proces verbal de punere in functiune deci in contabilitate aceste linii sunt in imobilizari corporale in curs 231

intrebare

care varianta este corecta

1 se pune in functiune si in contabilitate (din 231 in 213) incepand a amortiza instalatiile cu 01.01.2008 sperand ca pe viitor se va face si procesul verbal de punere in functiune de catre departamentul respectiv?

2 lasam totul asa cum e pana se va face procesul verbal de punere in functiune?

3 se pune in functiune fara a amortiza?

sau poate nici una din variante nu este corecta. care ar fi solutia tinand cont de faptul ca va mai dura pana vom avea proces verbal de punere in functiune?

multumesc!

nici o parere? :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 11:06 AM




#46 mony23

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1239 Postari:
  • Location:

Postat 14 November 2008 - 01:13 AM

atata timp cat sunt imobilizari corporale in curs si fara PV de punere in functiune nu se amortizeaza

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 11:06 AM
citare mesaj anterior

Am invatat ca succesul se masoara nu atat prin pozitia pe care cineva a castigat-o in viata cat prin obstacolele pe care el le-a depasit incercand sa invinga.



#47 bubuvict

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 14 November 2008 - 08:50 AM

dar se poate sa ai productie fara linii de productie? cum ramane cu calculatiile de cost? nu se denatureaza costul productiei? poate ar trebui sa mut acest subiect pe topicul productie.



#48 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 14 November 2008 - 02:19 PM

Bubuvict, ce-i cu tine? Ce nu intelegi? Ti-a raspuns Nicoleta mai sus.
Acum cu linia ta de productie, pai daca produce o amortizezi frate. Procesul tau de punere in functiune nu stiu de ce intarzie, dar poate fi facut unul provizoriu (asta daca nu ai si muncitori la linie).
%%%




***



#49 anca mustea

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 January 2009 - 01:13 PM

Buna ziua,

Va rog frumos sa-mi spuneti ce fel de cheltuieli pot introduce in contul 231, inclusiv cheltuielile cu salariile? :frusty: In anul 2008 toate cheltuielile au fost efectuate cu autorizatiile, taxe, avize, dar si cu salariile personalului. Toate acestea le-am centralizat in contul 231, deschizand un dosar pentru finante, in caz de control. Ce ma sfatuiti? Care este procedura?

Va multumesc din suflet :sad:



#50 anca vasile

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 15 March 2009 - 11:38 AM

BUNA ZIUA
Am facut in 2008 urmatoarele cheltuiel cu investitii pe care l-eam inregistrat in contul 231 (imobilizari in curs)
1=retea stradala de distributie gaze naturale 150m
2=instalatie interioara de gaze naturale
3=bransament gaze naturale
4=doua centrale termice
5=retea de apa
6 retea de canalizare
7=inprejmuire proprietate (gard si porti)
Am rugamintea sa ma sfatuiti cum sa repartizez sumele inregistrate in contul 231
v-a multumesc



#51 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 15 March 2009 - 06:34 PM

Poti sa le inregistrezi dupa cum sunt facute procesele verbale de receptie, ca facand parte dintrun tot ( de la 1-6 ) majorand valoarea constructiei existente, iar imprejmuirea separat ca si inventitie noua.
Pentru un raspuns mai complet vino cu mai multe lamuriri.



#52 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 10 April 2009 - 08:56 AM

Patronul societatii construieste o cladire care in viitor va fi "poate" sediu de firma.Autorizatia de constructie este obtinuta pe persoana fizica .Toate materialele le cumpara pe firma(perioada 10-12 .2008 ).Eu nu am prins in contabilitate nici o factura furnizor cu aceste materiale.In urma unui control incrucisat al Garzii Financiare mi s-a " SUGERAT" ca din punctul lor de vedere trebuie sa inregistrez toate facturile . Mai departe nu-i intereseaza - fiind problema Finantelor Publice .Am omis faptul ca am fost sfatuiti sa schimbam autorizatia de constructie pe firma .Eu m-am gandit sa inregistrez toate facturile de la furnizori cu materialele aceste de constructie in contul 473 pina se va schimba autorizatia , apoi sa le trec in 231 .Ce ma sfatuiti sa fac cu TVA -ul .Ar fi varianta de al inregistra in 4426 in 10-11-12.2008 iar in declaratia 300 din 06.2009 sa il trec la regularizare.Bine inteles ca trebuie sa merg la Garda dupa ce fac toate operatiunile respective.Inclusiv cu inventarul.



#53 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 10 April 2009 - 10:07 AM

inca astept o parere



#54 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 23 April 2009 - 10:20 AM

chiar nu are nimeni nici o parere?



#55 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 23 April 2009 - 08:49 PM

Pentru ca facturile de materiale sunt pe firma parerea mea este ca trebuie sa le inregistrezi pe firma si intrucat firma nu are nici o legatura cu constructia, eventual refacturezi pe persoana fizica - patronul acestea si o sa le incasezi,...... sau le inregistrezi in 473 cu tot cu tva si apoi sa vezi ce se mai intampla.
Normal nu au ce sa caute in contabilitatea societatii, si ca sa te asiguri pentru viitor ca nu ai probleme, cerei patronului o dispozitie prin care dispune ca sumele respective sa le inregistrezi in contabilitate.



#56 anitavera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 13 February 2010 - 02:51 AM

Buna seara,

Am sa va cer parerea pentru urmatoarea situatie :
- firma la care m-am angajat are in contul 231 o suma imensa care a ramas acolo din 2007 dupa terminarea constructiei
- de asemenea furnizorii de imobilizari care trebuiau sa se regaseasca in 232 sunt in 409 cu un sold de asemene bunicel , sunt facturi de avansuri la care nu s-a mai gasit factura

Cum as putea sa rezolv pentru ca, chiar daca identific suma din 231 ca fiind un modul nereceptionat ori mai stiu eu ce gasesc prin documente tot vor avea de platit din 2007 nu?

Multumesc>



#57 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 February 2010 - 08:14 PM

aveti proces verbal de receptie a lucrarilor?



#58 anitavera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 14 February 2010 - 01:56 AM

Inca nu stiu, sunt noua nici nu stiu bine pe unde sunt actele.

M-am gandit si eu sa-l caut sa vad ce contine suma din declaratia de impunere si de unde vine diferenta .
M-am pripit un pic in a posta despre acest lucru, insa ma trec fiorii stiind ce-i asteapta de la serviciul impozite si taxe.

Revin in momentul in care voi detine date mai amanuntite.



#59 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 17 February 2010 - 02:00 AM

Dupa ce gasiti actele si aveti date concrete si in caz de mai avetii dubii, reveniti cu intrebari ( dar dand si ceva detalii , ca sa ne facem o idee ).

Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 17 February 2010 - 02:01 AM




#60 frisca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 03 March 2010 - 09:10 PM

Am si eu o problema: firma si-a cumparat un spatiu care a inceput sa-l renoveze in decembrie 2009. Facturile din decembrie sunt inregistrate in 611 dar valoarea contractului incheiat este 300.000 ron plus TVA. Eu le-as incadra in 231 dar oare e corect?Imi trebuie autorizatie de modernizare de la Primarie?Sau e suficient procesul verbal de receptie sa fie semnat doar intern? :smile:






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL