corectie : nu jurnalul de intrari ci jurnalul de cumparari
#101
Postat 02 September 2008 - 11:39 AM
corectie : nu jurnalul de intrari ci jurnalul de cumparari
#102
Postat 02 September 2008 - 01:25 PM
- contine doar pretul de achizitie, restul valorii stocului fiind in 378 (adaosul comercial) si 4428 (TVA de la vanzare);
- contine pretul de achizitie plus adaosul comercial, restul valorii fiind in 4428 (TVA de la vanzare);
- contine stocul la pretul de vanzare.
In functie de metoda aleasa anterior de firma vei stii ce contine 371. Deci valoarea completa a stocului este deci 371+378+4428. Uneori nu se evidentiaza distinct acest 4428, dar se presupune ca va exista un TVA la momentul vanzarii.
Vezi daca gestiunea stocurilor se tinea pe fiecare produs, cantitativ si valoric, cu fise de magazie, sau doar global-valoric.
Daca se tinea evidenta cantitativ-valoric, cu fise de magazie cantitative pe fiecare produs, trebuie sa se regaseasca in magazie ceea ce este in acele fise (la fiecare produs in parte) si nu poti vinde altceva decat ce e in fise, adica in stoc, din fiecare produs. Daca gestiunea se tinea global-valoric se tine o evidenta doar valorica nu sortimentala.
Metoda cea mai corecta a rezolvarii problemei stocului este cea mentionata mai sus: rezolvarea problemelor de vechiul proprietar si Proces-=verbal de predare-primire corect, Nu stiu ce prevede legea in cazul vanzarii unei firme. Facand abstractie de cerintele legale, se poate cumpara marfa din bani proprii, fara nici o receptie, presupunand ca s-a facut receptia atunci cand sa cumparat prima data. Metoda nu e corecta, nici legala si acopera neregulile proprietarului anterior. Dar rezolva problema completarii stocului faptic la nivelul celui scriptic.
O metoda ceva mai corecta este aceea ca inainte de inceperea activitatii firmei cumparate sa apelezi la o comisie de inventariere, preferabil neutra (de ex. o firma de contabilitate care sa evalueze toate activele si pasivele, nu doar stocul). Pentru minusuri la inventar vei face o factura cu minusurile la inventar. Pe factura treci "Minusuri la inventar:" si enumeri toate produsele si cantitatile respective, cu adaos comercial si TVA de la vanzare. Asta cred ca ar putea fi o metoda daca doresti neaparat achizitia barului. Mai pot exista si alte pareri.
#103
Postat 02 September 2008 - 02:10 PM
O singura intrebare legata de "O metoda ceva mai corecta" :) Ce castig facad aceasta factura cu minusuri la inventar? Adica ce fac cu ea? Cine o achita?
Mersi,
Mihai
#104
Postat 02 September 2008 - 02:45 PM
Incerci sa faci totul singurica ( inveti din mers) sau platesti un avocat sau jurist sa ti le faca......ai de ales!
bafta!!
#105
Postat 05 September 2008 - 09:27 PM
#106
Postat 11 October 2008 - 08:31 PM
-o soc micro,are 2 asociati.Acestia au fost sot si sotie,detin 50 si 50,la ora actuala au divortat iar actele nu s-au modificat cu schimbarea numelui pt sotie.Asociatii nu au nici o legatura ,faptic vorbind,cu activitatea soc,aceasta fiind condusa de fiul lor,care nici macar nu e angajatul firmei.El doreste sa preia firma legal,adica sa devina asociat unic,deoarece exista posibilitatea sa piarda tot,asociatii cerandu-si la un moment dat drepturile legale,si nu stie ce trebuie sa faca si cat l-ar costa.Se poate un sfat?Multumesc.
#107
Postat 12 October 2008 - 01:15 PM
Dar ceea ce spui tu referitor la situatia acestei firme este oarecum normal in sensul ca asociatii nu prea au de-a face cu firma decat atunci cand se face AGA, cand se impart dividende - cam astea ar fi drepturile lor legate de beneficiile firmei si alte situatii cerute de moment. Insa orice firma, srl, tb sa aiba cel putin un administrator (numit cel putin prin actul constitutiv) si din cele scrise de tine nu fiul este administratorul (probabil ca unul din soti sau ambii)...
Solutia pe care o vad eu este cesiunea, asa cum am spus deja, desigur - cu acordul partilor.
#108
Postat 12 October 2008 - 05:42 PM
#109
Postat 12 October 2008 - 10:00 PM
2 soti sunt asociati 50% si 50% intr-o societate com care este microintreprindere. Administratorul este sotul. Au decis sa divorteze, actele sunt la mine.
Nu stiu, din punct de vedere legal, eu ca firma de contab, ce trebuie sa fac... mai lucrez actele, pana au hot de divort??? sau treb sa mearga intai la reg com? care sunt pasii, si ce trebuie facut? se inchide firma?? au si bunuri, dar au si datorii, ma gandesc ca la o adica ar trebui sa se vanda activele, sa se achite datoriile si ce va ramane sa se imparta intre ei, nu??
Voi, ce parere aveti, cei care v-ati mai confruntat cu aceasta problema?? Va rog, sa imi spuneti si mie pareri...
Multumesc!
#110
Postat 12 October 2008 - 11:52 PM
#111
Postat 13 October 2008 - 07:29 AM
Si, in cazul in care unul dintre el vrea sa vanda un activ, ce trebuie sa fac eu??? Sa il anunt si pe celalalt, si sa nu se faca vanzarea decat cu acordul la amandoi??
Ei solicita acte, bilanturi... si nu prea stiu ce trebuie sa fac... Deci, daca vor dizolvarea firmei, acest lucru se poate face doar dupa ce ei divorteaza, si solicita lucrul asta la Reg. comertului?
Multumesc inca o data pentru sfat.
#112
Postat 13 October 2008 - 10:40 AM
Situatia prezentata este intr-adevar mai delicata si de multe ori poate ca teoria nu se mai pune in practica, dar pentru tine - ca si reprezentant al serviciului de contabilitate - nu ar trebui sa existe probleme de genul celor expuse...daca asociatii doresc sa vada situatiile financiare - desi pe cele anuale, cel putin, ar fi trebuit sa le vada la momentul aprobarii lor, alte date financiar-contabile nu vad care ar fi problema in a le prezenta, iar vanzarea de active in ce baza s-ar face...pana la urma asigurati doar contabilitatea nu si administrarea firmei...nu raspundeti pentru decizia de a vinde activul ci eventual pentru modul de contabilizare al operatiunii. Mai departe, daca exista legaturi mai apropiate, personale cu cei doi asociati, desigur ca esti intr-o postura delicata dar nu tine de meserie...
#113
Postat 13 October 2008 - 10:02 PM
Eu... sunt neutra... imi fac treaba mea si atat... am spus ca sunt actele la mine, si nu stiu ce ar trebui sa fac pentru faptul ca , de ex, unul dintre ei imi cere copii dupa bilanturi, ca asa i-a cerut avocatul, caruia i s-a adresat pt divort... Asta, nu este nici o problema, ei vor sa imparta firma... si din cauza asta eu ma interesam.. cum este legal... si ce obligatii am eu...
Sper, ca m-am facut inteleasa.
Multumesc mult!
#114
Postat 15 October 2008 - 09:41 PM
intrebare:
Hotararea AGA care constata cedarea partilor sociale si modifica actul constitutiv trebuie semnat de noul asociat(caz in care intra un nou asociat prin cumparare parti sociale)? n-am gasit termen de depunere a actelor la RC, exista?
#115
Postat 15 October 2008 - 11:16 PM
Ca si termen de depunere, stiam de 15 zile de la data semnarii actelor...dar banuiesc ca le primesc si dupa cele 15 zile. Ideea este ca in cele 15 zile se pot formula contestatii asupra hotararii.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 October 2008 - 11:18 PM
#116
Postat 16 October 2008 - 11:08 AM
O sa incerc sa va ofer datele mai importante ale problemei:
- Sunt asociata si administrator al unei SC.
- Suntem 2 asociati, cu parti sociale egale.
- Doresc sa nu mai fac parte din aceasta SC, deoarece asociata mea de prea mult timp neglijeaza activitatea firmei, facand doar ceea ce este strict necesar, sau deloc. Acest fapt dauneaza dezvoltarii firmei in primul rand; multi clienti mi se plang ca nu sunt tratati corect, sau chiar ignorati.
- Inca nu am discutat cu ea ceea ce doresc sa fac, pentru ca as VREA SA STIU CE OPTIUNI AM (rapid si ieftin
- In prezent firma nu se afla pe profit, tot datorita acestor probleme (clienti pierduti, etc.). Mai exista si contracte de imprumut ale asociatilor catre SC. In actul constitutiv nu se afla vreo clauza privind retragerea asociatilor. (Doar clauze privind cesionarea partilor sociale, excludere, lichidare). Sper ca nu v-am oferit detalii plictisitoare, care nu au legatura cu rezolvarea problemei.
Va multumesc atincipat.
#117
Postat 16 October 2008 - 12:01 PM
Din cele expuse de tine cred ca nu-ti sunt clare cateva notiuni: intr-o abordare generala, asociatii participa cu aport la capitalul social, iau decizii cu ocazia AGA, ridica dividende daca firma a incheiat un exercitiu financiar cu profit si nu exista alte prioritati de repartizare a rezultatului. Administratorul insa, are atributii de conducere, de executie, de verificare...(in actul constitutiv ar trebui sa se regaseasca minimul de informatii, iar daca nu sunt suficiente se completeaza cu prevederile legii societatilor comerciale); de asemenea administratorul - numit prin actul constitutiv, contract de administrare - poate fi remunerat sau nu pentru activitatea depusa.
Deci, teoretic, faptul ca asociata neglijeaza activitatea firmei nu este un fapt ce i se poate imputa ca si neindeplinire a obligatiilor asumate pentru ca nu are asemenea obligatii avand doar calitate de asociat. In schimb tu, serenne08, pe langa calitatea de asociat o detii si pe cea de administrator si, conform prevederilor legale, tu ai fi trasa la raspundere pentru eventuale neindepliniri ale atributiilor, fapt constatat intr-o hotarare AGA la care ar participa asociatii.
Dar, depasind pragul teoretic, probabil ca statutul pe care-l aveti fiecare in firma este doar de forma, existand intre voi - asociatii - intelegeri verbale...si cam asa se practica in SRL-uri.
Revenind la problema expusa initial, iesirea ta din societate nu este o procedura complicata: se completeaza niste documente, se depun la registrul comertului, se platesc taxe si asta a fost tot. Desigur ca este bine sa fie o decizie de comun acord pentru ambele parti, altfel lucrurile se complica. Pentru ca exista eventualitatea sa iesi din firma - tu ai pus problema asta - se ridica intrebarea: va fi doar cesiunea partilor sociale (iesirea ca asociat) sau vei renunta si la calitatea de administrator, caz in care asociatul ramas va trebui sa-si asume si aceasta calitate sau va gasi pe altcineva care sa o indeplineasca.
In momentul cesiunii, se incheie un contract, in forma scrisa, unde se mentioneaza faptul ca asociatul care preia partile sociale cesionate preia si drepturile si obligatiile ce decurg din acestea. De asemenea, referitor la contractul de imprumut incheiat cu societatea se poate incheia un act aditional in care se specifica faptul ca partea creditoare nu mai are calitatea de asociat, devenind doar creditor - dpdv contabil se fac ceva corectii, la nivel de contare -, eventual se modifica alti termeni contractuali sau, in cel mai fericit caz, se achita sumele cu care s-a creditat firma.
#118
Postat 16 October 2008 - 12:39 PM
De asemeni, asociata ta trebuie sa fie de acord cu iesirea ta din firma si ca asociat si ca administrator (asta implica sa fie de acord sa preia pe umerii ei pierderile despre care vorbesti si nu in ultimul rand, sa iti restituie sumele cu care ai imprumutat societatea).
#119
Postat 16 October 2008 - 01:22 PM
Cum se poate dpdv legal sa renunt la functia de administrator, avand in vedere ca acest fapt nu este specificat in actul constitutiv?
#120
Postat 16 October 2008 - 02:03 PM
Daca este si numele tau acolo si vrei sa renunti la statutul de administrator al societatii, acest lucru se poate realiza printr-o hotarare AGA de modificare a actului constitutiv prin care ambii asociati sunt de acord cu retragerea din functie a administratorului, concomitent cu numirea altui administrator (care poate fi asociata sau o terta persoana stabilita de comun acord).
Daca doresti sa ramai pe postul pe care esti angajata in societate si sa renunti doar la statutul de actionar, la fel, trebuie sa intocmiti o hotarare a asociatilor prin care hotarati modificarea actului constitutiv prin cesionarea de catre tine a partilor tale sociale in favoarea asociatei (in cazul in care cadeti de acord ca ea sa preia partile tale sociale) sau efectiv retragerea ta din societate(care are drept consecinta diminuarea capitalului social).
Se intocmeste un act aditional la actul constitutiv al societatii prin care se specifica ce modificari se aduc actului constitutiv, iar acest act aditional impreuna cu o cerere care trebuie completata si semnata (formular tip de cerere de inreg in Reg. Com.) o decl pe proprie raspundere (formular tip) si o imputernicire pentru depunerea si ridicarea actelor se depun la Registrul Comertului si se platesc niste taxe.
In max 10 zile ai actele.
Daca nu mai doresti sa fii nici angajata a societatii, e simplu, demisia.
Sper sa fi fost de ajutor
Similar Topics
| Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
|---|---|---|---|---|---|
Ghidul asociatiilor, fundatiilor si federatiilor, persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial - publicat in data de 19.12.2022 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
|
|
fisa postului - CONSTRUCTII SI INSTALATIIdiverse fise de post din acest domeniu |
FISA POSTULUI | Welcome |
|
|
|
Ghid privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente solicitate de contribuabili persoane fizice - publicat in data de 05.11.2021 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
|
|
Repartizare dividende SRL catre cei 2 asociati - 1 SRL si 1 PFA |
Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...) | andur |
|
|
|
Majorare capital social prin capitalizare imprumuturi asociati |
Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...) | Otilia Alupei |
|
|
11 useri citesc topicul
0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi






