Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
consultant fiscal - examen iunie 2007 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


consultant fiscal - examen iunie 2007


530 replies to this topic

#21 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 04 June 2007 - 08:13 AM

395.Care este termenul înscrierii mârfurilor în evidenta operativâ a
antrepozitarului?
in momentul intrarii marfurilor in antrepozit

396. Care este motivul stabilirii proportiei mârfurilor de import sau de export temporar încorporate în produse compensatoare?
pentru
-stabilirea drepturilor de import datorate
-stabilirea cuantumului de dedus atunci cand ia nastere o datorie vamala
-aplicarea politicilor comerciale

397. La ce curs se realizeazâ transformarea în lei a valorii în vamâ?
cursul stabilit si afisat in penultima miercuri a lunii precedente

398.Ce facilitate fiscalâ poate permite regimul vamal de admitere
temporarâ?
exonerare totala sau partiala a drepturilor de import

399.Pentru ce bunuri nu se poate acordâ regimul de admitere temporarâ eu exonerare totalâ de drepturi de import?
EXONERARE TOTALA se acorda pt:
-marfurile apartin unei pers stabilite in afara terit.vamal al Rom
-se importa direct de catre acesta sau un imputernicit (care poate fi stabilit in ter.vamal al Rom)
-se utilizeaza direct sub stricta lor supraveghere
TOTALA se acorda pt mijl de transport rutiere, feroviare, palete, containere marcate

403. Ce reprezintă antrepozitul vamal?
locul admis de autoritatea vamala unde se depoziteaza marfurile sub supravegherea auorit.vamale


404. Cine poate constitui, în condițiile prevăzute de lege, o garanție pentru a asigura plata unei datorii vamale?
O garantie poate fi constituita de debitor sau un potential debitor

405. Cum se determină originea nepreferentială a ambalajelor care sunt declarate împreună cu bunurile?

Originea nepreferentiala a ambalajelor este aceeasi cu tara de originea marfurilor, in cazul in care acestea sunt declarate separate de bunuri, originea se determina pe baza Codului Vamal.

406. Ce se Înțelege prin operațiune substanțială în vederea determinării originii nepreferentiale conform prevederilor Regulamentului vamal ?
Marfurile a caror productie implica mai mult decat o tara sunt considerate originare din tara in care au foat transformate substantial, modificari motivate economic din care a rezultat un produs nou care reprezinta un stadiu important al fabricatiei

407. Pentru ce regimuri se utilizează sintagma regim vamal economic?
a) antrepozitare vamala;
b) perfectionare activa;
c) transformare sub control vamal;
d) admitere temporara;
e) perfectionare pasiva.
408. Câte operațiuni de tranzit acoperă garanția izolată?
acopera o singura operatiune de tranzit;

409. Care sunt răspunderile deținătorului de antrepozit vamal față de autoritatea vamală?
sa asigure supravegherea marfurilor, astfel incat sa nu fie posibila sustragerea acestora de sub controlul vamal;
b) sa indeplineasca obligatiile ce decurg din depozitarea marfurilor aflate in regim de antrepozitare vamala;
c) sa respecte conditiile stabilite in autorizatie.

410. Ce tipuri de antrepozite fac parte din categoria antrepozitelor vamale publice?
411. Ce categorie de cheltuieli se include în valoarea în vamă, conform prevederilor art 1. din Acordul privind aplicarea art VII GATT?

De transport incarcare descarcare, asigurare, ambalare

412. In ce situație se poate acorda autorizația pentru transformare sub control vamal?

a) persoanelor stabilite in Romania;
b) cand marfurile de import pot fi identificate in produsele transformate;
c) cand natura sau starea marfurilor din momentul plasarii lor sub regim nu mai poate fi reconstituita economic dupa transformare;
d) cand utilizarea regimului nu poate avea drept consecinta eludarea efectelor reglementarilor privind originea si a restrictiilor cantitative aplicabile marfurilor importate;
e) cand sunt indeplinite conditiile necesare ca regimul sa ajute la crearea sau mentinerea activitatii de transformare a marfurilor in Romania, fara sa aduca atingere in mod vadit intereselor economice ale producatorilor nationali de marfuri similare. Prin regulamentul vamal se stabilesc cazurile in care aceste conditii economice se considera indeplinite.

413. Când nu poate fi utilizat sistemul cu rambursare în cadrul regimului de perfecționare activă?
Sistemul cu rambursare nu poate fi utilizat cand, in momentul acceptarii declaratiei de punere in libera circulatie:
a) marfurile de import sunt supuse unor restrictii cantitative la import;
b) marfurile de import beneficiaza de o masura tarifara in cadrul contingentelor;
c) pentru marfurile de import este necesara prezentarea unei licente de import sau export ori a unui certificat prevazut de reglementarile privind politica agricola;
d) a fost stabilita o restituire la export sau o taxa la export pentru produsele compensatoare.
(2) Rambursarea drepturilor de import nu este permisa nici in cazul in care, in momentul acceptarii declaratiei de export pentru produsele compensatoare, aceste produse necesita prezentarea unui certificat de import sau de export ori s-a stabilit o restituire sau o taxa la export pentru acestea.

414. Ce se înțelege prin produse compensatoare?
Prin produse compensatoare se intelege toate produsele care rezulta din operatiuni de perfectionare.

415. Ce mărfuri sau produse nu pot fi plasate în regim de perfecționare pasivă?
Nu pot fi plasate in regim de perfectionare pasiva marfurile romanesti:
a) al caror export implica rambursarea sau remiterea drepturilor de import;
b) care, inaintea exportului, au fost puse in libera circulatie cu exonerare totala de drepturi de import, in functie de destinatia lor finala, atat timp cat conditiile pentru acordarea unei astfel de exonerari continua sa se aplice;
c) al caror export implica acordarea rambursarilor la export sau pentru care, potrivit reglementarilor privind politica agricola, se acorda un alt avantaj financiar decat aceste rambursari.
(2) Prin regulamentul vamal se pot stabili derogari de la prevederile alin. (1) lit. b).

416. In ce situație mărfurile puse în liberă circulație își pierd statutul vamal de mărfuri românești?
Marfurile puse in libera circulatie isi pierd statutul vamal de marfuri romanesti cand declaratia de punere in libera circulatie este invalidata dupa acordarea liberului de vama.
(2) Marfurile puse in libera circulatie isi pierd statutul vamal de marfuri romanesti si cand drepturile de import sunt rambursate sau remise:
a) in cadrul regimului de perfectionare activa sub forma sistemului cu rambursare;
b) in cazul marfurilor defecte sau al celor care nu respecta prevederile contractuale;
c) in situatiile prevazute la art. 262, cand rambursarea sau remiterea este supusa conditiei ca marfurile sa fie exportate sau reexportate ori sa li se atribuie o destinatie vamala aprobata in conditiile prevazute de regulamentul vamal.

417. In ce condiții, în cazul reparării unui produs plasat sub regim de perfecționare pasivă, acesta este pus în liberă circulație cu exonerare totală de drepturi de import?
Cand scopul operatiunii de perfectionare este repararea marfurilor de export temporar, acestea sunt puse in libera circulatie cu exonerare totala de drepturi de import cand marfurile au fost reparate cu titlu gratuit fie datorita unei obligatii contractuale sau legale care decurge dintr-o garantie, fie datorita existentei unui viciu de fabricatie.
(2) Dispozitiile alin. (1) nu se aplica in cazul in care defectul a fost luat in considerare in momentul in care marfurile in cauza au fost puse pentru prima oara in libera circulatie.

418. Care sunt condițiile prin care se autorizează sistemul de schimburi standard în cazul regimului de perfecționare pasivă?
Sistemul de schimburi standard poate fi autorizat numai cand este posibil sa se verifice daca sunt indeplinite conditiile prevazute:
Produsele de inlocuire trebuie sa se incadreze la acelasi cod tarifar, sa fie de aceeasi calitate comerciala si sa aiba aceleasi caracteristici tehnice ca marfurile de export temporar, daca acestea din urma ar fi fost supuse operatiunii de reparare in cauza.
(2) Daca marfurile de export temporar au fost deja folosite inaintea acestui export, produsele de inlocuire trebuie sa nu fie produse noi. Autoritatea vamala poate acorda derogari de la aceasta regula daca produsul de inlocuire a fost livrat gratuit fie datorita unei obligatii contractuale sau legale care decurge dintr-o garantie, fie datorita unui viciu de fabricatie.

419. Ce se înțelege prin mărfuri în aceeași stare în cadrul regimului de perfecționare pasivă?
marfuri care nu au suferit nici o operatiune de perfectionare in cadrul reg.de perfectionare

420. Care este momentul în care se naște o datorie vamală în cazul depunerii
unei declarații vamale?
Datoria vamala se naste in momentul acceptarii declaratiei vamale in cauza.

421 ??????????????????

422. Care este cuantumul drepturilor de import de plătit pentru mărfurile
plasate sub regimul de admitere temporară cu exonerare parțială de drepturi de
import?
Cuantumul drepturilor de import de platit pentru marfurile plasate sub regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import se stabileste la 3%, pentru fiecare luna sau fractie de luna in care marfurile sunt plasate sub regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi, din cuantumul drepturilor care ar fi fost platite daca astfel de marfuri ar fi fost puse in libera circulatie la data la care au fost plasate sub regimul de admitere temporara

423. Ce condiție se ia în considerare pentru determinarea originii
nepreferentiale?
La stabilirea originii nepreferentiale a marfurilor se au in vedere urmatoarele criterii:
a) criteriul marfurilor produse in intregime intr-o tara, cand numai o tara se ia in considerare la atribuirea originii;
b) criteriul transformarii substantiale, cand doua sau mai multe tari iau parte la producerea marfurilor

424. Care este momentul nașterii datoriei vamale la export pentru mărfurile supuse drepturilor de export scoase fără declarație vamală?
Datoria vamala se naste in momentul in care marfurile parasesc efectiv teritoriul vamal.

425. în cazul cărui regim vamal ia naștere datoria vamală la import?
sub regimul de admitere temporara cu exonerare partiala de drepturi de import.

426. Pentru ce mărfuri nu se poate acorda regimul de perfecționare activă?
marfurile echivalente

427. Cine poate avea calitatea de operator în sensul regimului de
perfecționare activă cu suspendare?
pers stabilite in Rom (sau si in afara Rom, pt importuri de natura necomerciala)

428. Cine este considerat titularul regimului vamal de tranzit?
pers in numele careia s-a facut decl.vamala sau careia i-au fost transmise toate drepturile si obligatiile

429. De către cine este stabilită și acceptată rata de randament în cadrul
regimului de perfecționare activă?
Autoritatea vamala stabileste fie rata de randament a operatiunii, fie, cand este cazul, metoda de determinare a acestei rate. Rata de randament este propusa de titularul operatiunii .

430. Care este momentul în care ia naștere datoria vamală în cazul
sustragerii mărfurilor dintr-un antrepozit vamal ?
Datoria vamala se naste in momentul sustragerii marfurilor de sub supraveghere vamala


431. în ce condiții nu poate fi utilizat sistemul cu rambursare al regimului de
perfecționare activă?
Acest sistem nu poate fi utilizat cand, in momentul acceptarii declaratiei de punere in libera circulatie:
a) marfurile de import sunt supuse unor restrictii cantitative la import;
b) marfurile de import beneficiaza de o masura tarifara in cadrul contingentelor;
c) pentru marfurile de import este necesara prezentarea unei licente de import sau export ori a unui certificat prevazut de reglementarile privind politica agricola;
d) a fost stabilita o restituire la export sau o taxa la export pentru produsele compensatoare.

432. Ce se înțelege prin „folosință comercială,, în cazul mijloacelor de
transport supuse regimului de admitere temporară?
utilizarea cu platã a unui mijloc de transport pentru transportul persoanelor sau al mãrfurilor ori în cadrul activitãtii unui agent economic cu sau fãrã platã; în cazul în care mijlocul de transport este un vehicul rutier, aceastã definitie include si remorcile care pot fi atasate acesteia

433. Pentru ce mărfuri nu se acordă dispensa de la garantare în cazul
regimului de tranzit?
Dispensa de la garantare nu se acorda pentru operatiunile de tranzit al marfurilor care implica un risc ridicat de frauda.

434. ????????????????

435. Cu ce document vamal se asimilează scrisoarea de trăsură CIM?
decl de tranzit produce aceleasi efecte juridice


436. Care este termenul în care autoritatea vamală este obligată să-1
informeze pe garant despre faptul că ar putea fi obligat la plata unor sume
datorate ca urmare a neînchiderii unui regim de tranzit?
3 ani

437. Care este suma maximă la care se poate stabili nivelul garanției globale
atunci când nu sunt disponibile toate datele necesare calculului datoriei vamale
care se poate naște pentru fiecare operațiune de tranzit?
7000 eur

(2) Cand se constituie o garantie globala pentru datorii vamale al caror cuantum se poate modifica in timp, cuantumul unei astfel de garantii este stabilit la un nivel care sa permita acoperirea in orice moment a datoriei vamale respective.
garantie se stabileste a.i. sa poata acoperi in orice moment datoria vamala

438. Care este momentul, în cazul exportului anticipat, când produsele
compensatoare devin mărfuri străine?
produsele compensatoare devin mãrfuri strãine în momentul acceptãrii declaratiei de export ?????

439. Ce se înțelege prin mărfuri de ocazie în sensul regimului de admitere temporară?
a) mãrfurile prezentate în vederea vânzãrii la licitatie;
b) mãrfurile din cadrul unui contract de vânzare sub rezerva efectuãrii unor încercãri al cãror rezultat sã fie satisfãcãtor;
c) operele de artã ce urmeazã sã fie expuse în vederea unei eventuale vânzãri;
d) trimiterile la vedere de confectii din blãnuri, bijuterii, covoare, articole de bijuterie, dacã dupã caracteristicile lor nu pot fi considerate mostre

440. Fără a înlătura aplicarea dispozițiilor prevăzute în alte acte normative, care este termenul de încheiere a regimului de admitere temporară pentru mijloacele de transport rutier de folosință personală utilizate de către un student?
durata sejurului în teritoriul vamal al României, numai în scopul de a-si urma studiile, pentru mijloacele de transport utilizate de cãtre un student
durata sejurului pt efectuarea studiilor

441. Cine efectuează verificarea condițiilor economice pentru mărfurile
supuse măsurilor de politică agricolă, drepturilor antidumping sau drepturilor
compensatorii, în cazul regimului de transformare sub control vamal?
bir,vamal de reimport????????????????????

442. în situația cărei modalități de transport, în cazul regimului vamal de
tranzit al mărfurilor, este necesară constituirea unei garanții?
transport aerian, cfr, prin conducte si pe apele deschise traficului international

443. In ce condiții mărfurile destinate exportului se pot plasa în regimul vamal de tranzit?.
cu exceptia marfurilor plasate sub perfectionare pasiva toate marfurile destinate exportului tb sa fie plasate sub regim de export

444. Pentru ce regim vamal titlurile de garanție izolată pot fi utilizate pentru garantarea datoriei vamale?


445. Ce reprezintă suma de referință în cazul garantării unei datorii vamale?
cuantumul exact al datoriei vamale, cand aceste se poate stabili si cuantumul maxim cand datoria este estimata

446. Care este nivelul până la care autoritatea vamală poate autoriza pe titularul tranzitului vamal să beneficieze de reducerea garanției globale?
cuantumul nu paote depasi cuantumul exact sau maxim al datoriei vamale

447. In ce situație se acordă regimul de admitere temporară cu exonerare totală de drepturi de import pentru ambalaje?
-sint destinate e=a fi reexportate goale sau pline atuncvi cand au fost importate pline
--sint destinate pline atuncvi cand au fost importate goale

448.Ce reprezintă declarația vamală în sensul Codului vamal?
declaratie vamala - actul cu caracter public, prin care o persoana manifesta, in formele si modalitatile prevazute in reglementarile vamale, vointa de a plasa marfurile sub un anumit regim vamal;

449. Ce operațiune este utilizată în cazul regimului de perfecționare activă?
Reexport

450. Ce se înțelege prin drepturi de import în sensul Codului vamal?
drepturi de import:
a) taxele vamale si taxele cu efect echivalent cu al taxelor vamale de platit la importul de marfuri;
b) taxele agricole si alte taxe la import introduse prin reglementarile privind politica agricola sau prin reglementarile specifice aplicabile anumitor marfuri rezultate din transformarea produselor agricole, daca este cazul;

451. In ce condiții încetează calitatea de prepus?
Prepusul e responsabil solidar cu patronul in ce priveste comerciul cu care este insarcinat
N-AM GASIT UN RASPUNS CLAR, dar
poate fi atunci cand nu respecta clauzele contractuale, cand expira contractul ceva de genul asta..........



#22 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 04 June 2007 - 08:38 AM

trebuie avute in vedere modificarile aparute de la inceputul anului
OMFP 257, 523, 530, 155, 500, 110, 522
ORDINUL ANAF 3
poate le citim impreuna si venim cu completarile de rigoare, incep eu

PROCEDURĂ pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA CAP. 1Depunerea cererii și a documentelor justificative
--------------------------------------------------------------------------------
Page 2
1. Organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana impozabilă își are domiciliul fiscal sau în a cărui evidență fiscală este înregistrată poate aproba utilizarea altei perioade fiscale decât luna sau trimestrul, la solicitarea persoanei impozabile stabilite în România, în sensul art. 125^1 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, și care este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din același cod, în condițiile prevăzute de pct. 80 din normele metodologice de aplicare a prevederilor titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, cumodificările și completările ulterioare, respectiv:
- semestrul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operațiuni impozabile numai pe maximum 3 luni calendaristice dintr-un semestru;
- anul calendaristic, dacă persoana impozabilă efectuează operațiuni impozabile numai pe maximum 6 luni calendaristice dintr-o perioadă de un an calendaristic



ART.1 Se aproba Procedura de solutionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea adaugata catre persoane impozabile neînregistrate si care nu sunt obligate sa se înregistreze în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru

formularului 308 „Cerere de rambursare pentru persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în alt stat membru al Uniunii Europene”
2. Cererea, însotita de documentele prevazute la pct.49, alin (5) din norme, se depune direct la registratura Directiei generale a finantelor publice a municipiului Bucuresti sau la posta prin scrisoare recomandata.
Cererea poate fi depusaa si prin împuternicit desemnat conform art.18 din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Documentele justificative, certificatul emis de statul membru în care persoana impozabila este stabilita, precum si declaratiile în limba straina, vor fi însotite de traduceri în limba româna certificate de traducatori autorizati potrivit prevederilor art.8 alin(2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
.Toate documentele anexate cererii de rambursare se scaneaza si se arhiveaza în format electronic.

ART.1 Se aprob Procedura de solu ionare a cererilor de rambursare a taxei pe valoarea ad ugattre persoane impozabile neînregistrate i care nu sunt obligate s se înregistreze în scopuri de TVA înRomânia, stabilite în afara Comunit ii, prev zut în Anexa nr.1.ART.2 Se aprob modelul i con inutul formularului 313 „Cerere de rambursare pentru persoaneleimpozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunit ii
Reprezentantul desemnat în scopul ramburs rii trebuie s înregistreze la organul fiscal în a c ruiraz î i are domiciliul fiscal

Toate documentele anexate cererii de rambursare se scaneazi se arhiveaz în format electronic.


Normele privind procedura de acordare a certificatului de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata si de eliberare a garantiei pentru importurile de bunuri,
Art. 1. — (1) Potrivit art. 157 alin. (4) din Codul fiscal, prin exceptare de la prevederile alin. (3) al aceluiasi articol, in perioada 15 aprilie 2007—31 decembrie 2008, inclusiv, nu se face plata efectiva a taxei pe valoarea adaugata la organele vamale, pentru importurile de bunuri din teritorii si din state terte, astfel cum sunt definite la art. 1252 din Codul fiscal, exclusiv Bulgaria, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 care au obtinut certificate de amanare de la plata. (2) Certificatul de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata prevazut la alin. (1) se elibereaza in conditiile prevazute de prezentele norme.
Art. 2. — Certificatul de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata se elibereaza la solicitarea persoanelor prevazute la art. 1, care indeplinesc cumulative urmatoarele conditii:
a) nu au obligatii bugetare restante reprezentand impozite, taxe, contributii, inclusiv contributiile individuale ale salariatilor si orice alte venituri bugetare, cu exceptia celor esalonate si/sau reesalonate la plata, precum si a celor suspendate in conditiile legii;
b) nu inregistreaza debite fata de autoritatea vamala;
c) au realizat in anul calendaristic precedent importuri din teritorii si state terte, astfel cum sunt definite la art. 1252 din Codul fiscal, exclusiv Bulgaria, a caror valoare cumulata este de cel putin 150 milioane lei. In aceasta valoare nu se cuprind importurile de produse supuse accizelor armonizate;
d) sunt inregistrate in scopuri de TVA cu cel putin un an calendaristic inaintea depunerii cererii pentru eliberarea certificatului de amanare de la plata in vama a taxei pe valoarea adaugata;
e) nu sunt in stare de insolventa, nu se afla in procedura de reorganizare sau lichidare judiciara si nu figureaza in evidenta speciala si/sau in lista contribuabililor inactivi.
Art. 7. — (1) Garantia prevazuta la art. 157 alin. (7) din Codul fiscal, pentru importul in Romania de bunuri scutit de taxa in conditiile prevazute la art. 142 lit. l) din Codul fiscal, se constituie la biroul vamal la care s-a depus declaratia vamala de punere in libera circulatie. Cuantumul garantiei trebuie sa acopere taxa pe valoarea adaugata care ar fi datorata la punerea in libera circulatie a bunurilor.
(2) Garantia se elibereaza de catre biroul vamal prevazut la alin. (1), la cererea importatorului prin decizie a sefului biroului vamal, pe baza documentelor care justifica scutirea de taxa pe valoarea adaugata pentru livrarea intracomunitara a bunurilor importate, conform art. 10 alin. (1) si (4) din Instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)—i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.222/2006.
(3) Termenul maxim pentru prezentarea documentelor justificative este de 30 de zile de la data declaratiei vamale de punere in libera circulatie. In cazuri temeinic justificate, la cererea persoanei interesate, depusa in cadrul termenului initial, biroul vamal poate prelungi, o singura
data, acest termen de 30 de zile.


Ordin nr. 3/2007 privind Procedura de solicitare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA pentru comerciantii care se inregistreaza in scopuri de TVA de la infiintare
In temeiul prevederilor art. 33 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1
Contribuabilii care se infiinteaza incepand cu data de 1 ianuarie 2007 si solicita inregistrarea in scopuri de TVA de la infiintare au obligatia ca dupa inregistrarea in registrul comertului sa solicite eliberarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA.

Art. 2
Pentru solicitarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, contribuabilii depun la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi au sediul, denumit in continuare organ fiscal competent, urmatoarele documente:
a) formularul "Cerere de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA pentru comerciantii care se inregistreaza in scopuri de TVA de la infiintare", cod MFP 14.13.04.02/c, prevazut in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezentul ordin. Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de pastrare a Cererii de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA pentru comerciantii care se inregistreaza in scopuri de TVA de la infiintare sunt prevazute in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezentul ordin;
b) o copie de pe certificatul de inregistrare care contine codul unic de inregistrare, eliberat de oficiul registrului comertului de pe langa tribunal.

Art. 3
Cererea de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA se distribuie gratuit de organul fiscal competent, se completeaza si se depune de catre contribuabil, direct sau prin imputernicit.

Art. 4
In vederea eliberarii certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal poate solicita contribuabilului informatii suplimentare cu privire la operatiunile taxabile si/sau scutite cu drept de deducere, pe care intentioneaza sa le realizeze, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de inregistrare in scopuri de TVA.

Art. 5
Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA se elibereaza in 24 de ore de la data inregistrarii, la organul fiscal competent, a cererii de eliberare a certificatului de inregistrare in scopuri de TVA.

Art. 6
Data inregistrarii in scopuri de TVA a contribuabililor prevazuti la art. 1 este data eliberarii certificatului de inregistrare de catre oficiul registrului comertului de pe langa tribunal.

Art. 7
La eliberarea certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, organul fiscal competent va completa in Registrul contribuabililor numarul si seria certificatului emis.

Art. 8
Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia generala a tehnologiei informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.


Ordin nr. 110/2007

din 24/01/2007
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 121 din 19/02/2007

privind aprobarea Procedurii de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv

In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
In temeiul prevederilor art. 187, 1891, 191 si 1922 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale pct. 14, 15 si 182 din titlul VII "Accize si alte taxe speciale" din Hotararea Guvernului nr. 44/2004 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,


ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:


Art. 1. - Se aproba Procedura de gestionare a documentelor administrative de insotire, intocmite in cazul deplasarii produselor accizabile in regim suspensiv, prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aproba Procedura de stabilire si de identificare a gradului de risc fiscal in cazul produselor accizabile expediate din Romania, in regim suspensiv, pe teritoriul comunitar, prevazuta in anexa nr. 2.
Art. 3. - (1) Se aproba formularul 121 "Declaratie privind accizele aferente diferentelor de produse accizabile transportate in regim suspensiv", cod M.F.P. 14.13.01.03/d, prevazut in anexa nr. 3.
(2) Formularul 121 se completeaza conform instructiunilor prevazute in anexa nr. 4.
(3) Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare ale formularului 121 sunt prevazute in anexa nr. 5.
Art. 4. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 5. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se infiinteaza, in cadrul fiecarei unitati fiscale teritoriale in a carei raza teritoriala isi desfasoara activitatea antrepozite fiscale, o structura de gestiune a documentelor administrative de insotire a produselor accizabile, organizata la nivel de serviciu, birou sau compartiment.
(2) Regulamentul de organizare si functionare al unitatilor fiscale teritoriale se completeaza in mod corespunzator.
(3) Numarul de posturi necesar functionarii structurii organizatorice se va asigura prin redistribuire din numarul de posturi vacante/ocupate, din cadrul structurii de administrare, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat pentru fiecare directie generala a finantelor publice prin ordin al ministrului finantelor publice.
Art. 6. - Serviciul/biroul/compartimentul de gestiune a documentelor administrative de insotire a produselor accizabile are ca atributii principale urmatoarele:
a) procesarea si organizarea evidentei exemplarului 5 al documentelor administrative de insotire primite de la expeditorii produselor accizabile in format electronic;
b) procesarea si organizarea evidentei exemplarului 4 al documentelor administrative de insotire sau a documentului unic vamal, dupa caz, transmise de primitorii produselor accizabile;
c) verificarea formala a datelor inscrise in documentele administrative de insotire;
d) colaborarea cu organul de control competent in scopul verificarii neconcordantelor sesizate in documentele administrative de insotire, precum si in circuitul acestora;
e) incheierea circuitului documentelor administrative de insotire, prin verificarea existentei exemplarelor 4 si 5 ale documentelor administrative de insotire in evidenta organelor fiscale;
f) stabilirea si identificarea gradului de risc fiscal in cazul transporturilor de produse accizabile in regim suspensiv;
g) transmiterea documentelor administrative de insotire pentru tranzactiile intracomunitare Serviciului central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala;
h) acordarea aprobarii pentru necompletarea casutelor din documentul administrativ de insotire in cazurile prevazute de normele metodologice de aplicare a titlului VII "Accize si alte taxe speciale" din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
i) orice alte sarcini ce ii revin din procedurile privind gestiunea documentelor administrative de insotire si administrare a accizelor.
Art. 7. - (1) La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se infiinteaza, in cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si in cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, compartimentul de schimb international de informatii. Compartimentul de schimb international de informatii functioneaza in subordinea directorului executiv adjunct coordonator al Activitatii de Control Fiscal si este coordonat si indrumat metodologic de catre Serviciul central de legaturi din cadrul Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala din Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
(2) Regulamentul de organizare si functionare al directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili se completeaza in mod corespunzator.
(3) Numarul de posturi necesar functionarii structurii organizatorice se va asigura prin utilizarea a 130 de posturi dintre cele prevazute pentru Ministerul Finantelor Publice, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2006 privind unele masuri pentru intarirea capacitatii administrative a Romaniei pentru integrarea in Uniunea Europeana, repartizate astfel:
a) cate 3 posturi pentru fiecare directie generala a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti;
b) 4 posturi pentru Directia generala de administrare a marilor contribuabili.
Art. 8. - Compartimentul de schimb international de informatii are ca atributii principale urmatoarele:
a) transmite catre Serviciul central de legaturi, periodic sau la cerere, informatii si date necesare gestionarii activitatii de cooperare administrativa intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si administratiile fiscale ale statelor membre ale Uniunii Europene;
b) primeste informatiile si datele transmise de Serviciul central de legaturi, referitoare la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
c) organizeaza si gestioneaza evidenta solicitarilor, informatiilor si datelor primite si a celor transmise de la/catre Serviciul central de legaturi;
d) efectueaza sau solicita structurilor competente, cu avizul sefului ierarhic superior si al directorului executiv adjunct coordonator, efectuarea de actiuni de inspectie fiscala, in vederea solutionarii solicitarilor primite de la Serviciul central de legaturi;
e) asigura si urmareste respectarea termenelor de solutionare a solicitarilor primite de la Serviciul central de legaturi;
f) asigura comunicarea dintre Serviciul central de legaturi si structurile teritoriale competente in gestionarea documentelor administrative de insotire a produselor accizabile;
g) colaboreaza cu compartimentele de inspectie fiscala in pregatirea si desfasurarea actiunilor de inspectie fiscala la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
h) participa la elaborarea tematicilor si metodologiilor de inspectie fiscala in domeniul inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare;
i) verifica modul de aplicare, de catre organele de inspectie fiscala, a metodologiilor si procedurilor din domeniul inspectiei fiscale a operatiunilor intracomunitare;
j) indruma activitatea organelor de inspectie fiscala in cazul inspectiei fiscale la contribuabilii care efectueaza tranzactii intracomunitare;
k) primeste din partea compartimentelor de inspectie fiscala solicitari destinate altor state membre ale Uniunii Europene, pentru verificarea unor tranzactii intracomunitare ale contribuabililor romani, si le transmite Serviciului central de legaturi;
l) intocmeste periodic raportari catre Serviciul central de legaturi si/sau catre conducerea directiei.
Art. 9. - Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice asigura realizarea si implementarea aplicatiilor informatice suport pentru aplicarea procedurilor prevazute in prezentul ordin.
Art. 10. - Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala si Directia de organizare si resurse umane din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei si Directia generala a politicilor si resurselor umane din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 11. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I



ORDIN Nr. 522 din 3 aprilie 2007 pentru aprobarea Precizarilor de aplicare a unor prevederi de la titlul VII ``Accize si alte taxe speciale`` din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare


Intra sub aceasta incidenta operatorii economici care achizitioneaza in vederea comercializarii catre utilizatorii finali de produse energetice care in mod evident nu pot fi utilizate drept combustibil pentru motor sau drept combustibil pentru incalzire ori sunt achizitionate in ambalaje altele decat cele aferente circulatiei comerciale in vrac.
In cazul operatorilor economici care efectueaza importuri de produse energetice supuse accizelor pe care le plaseaza in antrepozite vamale, aceste antrepozite vor putea fi autorizate si ca antrepozite fiscale, la cererea operatorilor economici, in baza autorizatiei de antrepozit vamal si cu depunerea garantiei corespunzatoare accizelor.




mai atasez alte modificari, in fisierul atasat

Fisiere atasate





#23 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 04 June 2007 - 09:20 AM

....si sa nu uitam modif la legea contabilitatii

Guvernul a aprobat în ședința de astăzi modificarea și completarea Legii contabilității nr. nr. 82/1991, sub aspectul reglementărilor contabile aplicabile și al modalității de raportare. Revizuirea permanentă a legislației contabile naționale este o etapă necesară în procesul de reformă a sistemului contabil românesc, pentru asigurarea conformității acestuia cu Directivele Europene.




Proiectul de Lege delimitează categoriile de persoane care răspund pentru organizarea și conducerea contabilității, precum și categoriile de persoane care răspund de aplicarea corespunzătoare a reglementărilor contabile. Astfel, contabilitatea se organizează și se conduce, de regulă, de către directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superiore. Contabilitatea poate să fie organizată și condusă pe bază de contracte de prestări servicii în domeniul contabilității, încheiate cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România.

Potrivit Proiectului de Lege, răspunderea pentru aplicarea necorespunzătoare a reglementărilor contabile revine directorului-economic, contabilului-șef sau altei persoane împuternicite să îndeplinească această funcție, împreună cu personalul din subordine. În cazul în care contabilitatea este condusă pe bază de contract de prestări de servicii, încheiat cu persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România, răspunderea pentru conducerea contabilității revine acestora, potrivit legii și prevederilor contractuale.

Prin proiectul de Lege se prevede posibilitatea modificării duratei de păstrare a registrelor de contabilitate și a documentelor justificative. Astfel, prin ordin al ministrului finanțelor publice, se pot stabili registrele de contabilitate și documentele justificative care se păstrează timp de 5 ani.

Proiectul de Lege corelarea termenelor de depunere la organele teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, a situațiilor financiare cu noile prevederi ale Legii nr. 31/1990 privind societățile comerciale. Au fost stabilite persoanele juridice care depun situațiile financiare la MFP, având în vedere că societățile comerciale vor depune situațiile financiare numai la Oficiul registrului comerțului, potrivit Legii nr. 26/1990 privind registrul comerțului, cu modificările și completările ulterioare. Astfel, pentru societățile/companiile național, regiile autonome, institutele naționale de cercetare-dezvoltare, termenele pentru depunerea situațiilor financiare anuale la unitățile teritoriale ale MFP sunt de 150 zile, iar pentru celelalte persoane care intră sub incidența prevederilor legii, termenul este de 120 de zile.

Proiectul de Lege propune actualizarea cuantumurilor amenzilor pentru nerespectarea prevederilor Legii contabilității. De asemenea, potrivit noilor prevederi, sunt considerate contravenții (dacă nu sunt săvârșite astfel încât potrivit legii să fie considerate infracțiuni), următoarele fapte:
 nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanțelor Publice cu privire la depunerea la unitățile teritoriale ale MFP a situațiilor financiar anuale. Săvârșirea acestei fapte se sancționează cu amendă de la 400 la 5.000 lei.
 nerespectarea reglementărilor emise de Ministerul Finanțelor Publice cu privire la întocmirea și depunerea la unitățile teritoriale ale MFP a situațiilor financiare periodice sau raportărilor contabile, stabilite potrivit legii. Săvârșirea acestei fapte se sancționează cu amendă de la 500 la 1.500 lei.
 nerespectarea prevederilor referitoare la obligația membrilor organelor de administrație, conducere și supraveghere în ceea ce privește întocmirea și publicarea situațiilor financiare anuale. Săvârșirea acestei fapte se sancționează cu amendă de la 400 la 5.000 lei.
 nerespectarea prevederilor referitoare la obligația membrilor organelor de administrație, conducere și supraveghere ale societății-mamă în ceea ce privește întocmirea și publicarea situațiilor financiare anuale consolidate. Săvârșirea acestei fapte se sancționează cu amendă de la 10.000 la 30.000 lei.

Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor, în cazul asociațiilor de proprietari, se fac de către persoanele cu atribuții de control din cadrul consiliilor locale ale municipiilor, orașelor, comunelor și ale sectoarelor municipiul București și de alte persoane anume împuternicite de consiliile județene, respectiv de Consiliul General al Municipiului București.

În ceea ce privește contabilitatea instituțiilor publice, aceasta va asigura înregistrarea drepturilor constatate, a veniturilor încasate, a angajamentelor bugetare, a angajamentelor legale, a plăților de casă și cheltuielilor efective, pe subdiviziunile clasificație bugetare conform bugetului aprobat. Totodată, instituțiile publice vor stabili anual un rezultat al execuție bugetare prin închiderea conturilor care reflectă încasarea veniturilor și plata cheltuielilor aferente exercițiului bugetar, iar periodic excedentul sau deficitul patrimonial în conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Finanțelor Publice.

De asemenea, pentru asigurarea în termen a datelor necesare sistemului instituțional al statului, societățile comerciale vor depune la unitățile teritoriale ale Ministerul Finanțelor Publice o raportare anuală, al cărei conținut se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice. Raportarea anuală se depune la unitățile teritoriale ale Ministerul Finanțelor Publice, în termen de 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar, însoțite de dovada predării situațiilor financiare anuale la Oficiul Registrului comerțului spre publicare.



#24 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 04 June 2007 - 09:28 AM

sa facem cat de cat un rezumat cu modificari

1. in vederea determinarii impozitului pe profit, incepand cu anul fiscal 2007, nivelul ratei dobanzii pentru imprumuturile in valuta este de 7%.

2.In ceea ce priveste accizele, se arata ca prevederile privind accizarea nu se vor aplica pentru
urmatoarele utilizari de produse energetice si energie electrica:
− produsele energetice utilizate in alte scopuri decat in calitate de combustibil pentru
motor sau combustibil pentru incalzire;
− utilizarea duala a produselor energetice;
− energia electrica, atunci cand reprezinta mai mult de 50% din costul unui produs;
− procesele mineralogice.

3.In ceea ce priveste antrepozitarul fiscal autorizat de depozitare, in cazul in care pe o durata de 6
luni nu sunt indeplinite conditiile cu privire la volumul mediu trimestrial al iesirilor de produse
aacizabile inregistrate in ultimul an calendaristic, se stabileste ca autorizatia va fi revocata de
catre autoritatea fiscala centrala.

4.In acelasi context, este stabilita in sarcina antrepozitarilor autorizati obligatia de a inregistra in
evidentele proprii toate operatiunile efectuate privind achizitiile si livrarile de produse accizabile si
de a depune lunar la autoritatea fiscala teritoriala in raza careia isi au domiciliul fiscal cate o
situatie centralizatoare a acestor operatiuni.

5.In ceea ce priveste antrepozitarul autorizat pentru productie, transformare si/sau depozitare de
produse accizabile, se arata ca acesta are obligatia asigurarii unei garantii care sa acopere riscul
neplatii accizelor pentru produsele accizabile produse si/sau depozitate in antrepozitul fiscal, mai
exact 2,5% din suma accizelor aferente cantitatilor de produse accizabile deplasate in regim
suspensiv catre un alt stat membru in anul anterior constituirii garantiei.

6.Sunt introduse dispozitii si cu privire la scutirea de la plata accizelor, aceasta acordandu-se direct
beneficiarilor scutirilor in baza certificatului de scutire in ceea ce priveste produsele accizabile
achizitionate de la un importator pentru care accizele au fost platite de acesta in vama.
Totodata, in vederea restituirii sumelor reprezentand accizele, importatorul trebuie sa depuna
pana la data de 25 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita restituirea, la autoritatea fiscala
teritoriala la care este inregistrat ca platitor de impozite si taxe, urmatoarele documente:
− cererea de restituire de accize;
− copia facturilor de livrare catre beneficiarul scutirii, in care este inscrisa mentiunea
„scutit de accize”;
− dovada platii accizelor in vama;
− copia certificatului de scutire aferent fiecarei operatiuni.

7.Potrivit modificarilor aduse art. 10 din Legea nr. 78/2000, constituie infractiuni, printre altele,
urmatoarele fapte, daca sunt savarsite in scopul obtinerii pentru sine sau pentru altul de bani,
bunuri sau alte foloase necuvenite:
− acordarea de subventii cu incalcarea legii, neurmarirea, conform legii, a destinatiilor
subventiilor;
− utilizarea subventiilor in alte scopuri a creditelor garantate din fonduri publice sau care
urmeaza sa fie rambursate din fonduri publice.
executarea sanctiunii prestarii unei activitati in folosul comunitatii se
prescrie in termen de 2 ani de la data ramanerii irevocabile a hotararii judecatoresti prin care s-a
aplicat sanctiunea.

8.contabilitatea se organizează și se conduce, de regulă, de către directorul economic, contabilul-șef sau altă persoană împuternicită să îndeplinească această funcție. Aceste persoane trebuie să aibă studii economice superiore.

9.contraventii pt.nerespectarea legii contabilitatii



#25 lauvoi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:

Postat 06 June 2007 - 02:57 PM

Am postat si eu subiectele nr. 1-125 si 264-388, sub forma de grila. Incerc sa fac rost si de restul.

Fisiere atasate





#26 marcelb

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 06 June 2007 - 05:42 PM

puteti intra pe site-ul mfinante? eu nu reusesc de doua zile

Fisiere atasate





#27 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 07 June 2007 - 07:21 AM

raspunsurile la cele 500 variante exista postate pe forum integral de colegii care au dat examen in martie
exista anumite intrebari care nu au avut raspuns o parte le-am postat eu anterior parerea mea ca sunt si ceva cu raspunsuri gresite si haidati sa povestim si de alte in afara de cele 500 intrebari eu nu ma bazez ca o sa se de a tot din acestea sau cel putin nu integral
site mfinante se poate accesa ceva mai greu dar inca nu au afisat listele

revenind de ex intrebarea cu mai multe sedii permanente pt nerezidenti
a aparut in 3.01.2007 o modif la cpf in care se spune
1. La articolul I, după punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 31, cu următorul cuprins:
"31. Alineatul (2) al articolului 33 va avea următorul cuprins:
«(2) În cazul contribuabililor nerezidenți care desfășoară activități pe teritoriul României prin unul sau mai multe sedii permanente, competența revine organului fiscal pe a cărui rază teritorială se află situat fiecare sediu permanent. În cazul în care activitatea unui sediu permanent se desfășoară pe raza teritorială a mai multor organe fiscale, competența revine acelui organ fiscal în a cărui rază teritorială începe activitatea acelui sediu permanent.»"

ref la taxe si impozite locale putem vb de mai multe lucruri nu se rezuma doar la cele aprox 10 intrebari
ex
pt cladiri detinute de pers fizice
1. pentru suprafete mai amri de 150 m2 val impozabila se majoreaza cu 5% pentru fiecare m2 care depaseste 150 m2
2. pentru mai multe cladiri detinute impozitul se majoreaza astfel
cu 15% pentru prima cladire detinuta pe langa cea detinuta ca si locuinta
cu 50% pt a 2-a
cu 75% pt a 3-a
cu 100% pt a 4-a si in sus
nu intra aici cele primite prin succesiune

pt cladiri detinute de pers juridice
cladirea amortizata integral val impozabila se reduce cu 15%
cele nereevaluate in ultimii 3 ani la val de inventar se adauga o cota de 5-10%


pt plati anticipate pana la 31.03 se acorda o reducere de 10%
pt.impozite pana la 50 ron plata se face integral o singura data (nu in 2 transe)

impozitele se indexeaza o data la 3 ani in functie de inflatie

impozitul pe mijl de transport-60% ramane la bgub.local si 40% merge la judetean
-pt certif de urbanism proportia se mai sus 50% si 50%


sa vb si de altele ca sunt berechet



#28 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 07 June 2007 - 07:32 AM

ACCIZE


Acciza se strânge la Vamă
2007 06 04| de Daniela Ivan

Guvernul a decis ca Autoritatea Națională a Vămilor să preia de la Agenția de Administrare Fiscală administrarea accizelor datorate atât pentru importuri, cât și pentru mărfurile produse pe piața internă.

Prin modificarea hotărârii de organizare a Autorității Naționale a Vămilor (ANV), guvernul a transferat atribuțiile de colectare, administrare, control și supraveghere a mărfurilor accizabile de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la cele ale ANV. Încă din vara anului trecut, Gelu Diaconu a anunțat public că după părerea sa, Vama ar trebui să gestioneze accizele, însă, Sebastian Bodu, președinte atunci la ANAF, s-a opus. Șeful Vămii a invocat modelul european, dar și capacitatea redusă a ANAF de a colecta accizele. Diaconu consideră că ponderea accizelor în totalul veniturilor bugetare este dezastruoasă și că Vama ar putea gestiona mai bine acest domeniu, reușind chiar să dubleze sumele aduse la buget. Pe de altă parte, încasările din accize sunt subțiate de influența negativă a cursului valutar și de scăderea consumului de țigări.

ATRIBUȚII. Vama va avea atribuții de inspecție fiscală, pentru a stabili corectitudinea și exactitatea obligațiilor fiscale reprezentând acciza, precum și de autorizare, atestare, avizare a persoanelor fizice și firmelor care derulează activități de producție, îmbuteliere, ambalare, primire, deținere, depozitare și/sau expediere, comercializare și utilizare finală a produselor accizabile, conform hotărârii de Guvern privind organizarea și funcționarea instituției. Accizele reprezintă taxe speciale pe consum care se datorează bugetului de stat pentru anumite produse, considerate de lux, cum ar fi țigările, vinul, băuturile alcoolice spirtoase, benzina, motorina sau alte produse intermediare care derivă din acestea. Aceste mărfuri sunt accizate în momentul producerii lor pe teritoriul României sau la momentul intrării în țară.

Autoritatea Vamală va fi condusă de un vicepreședinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu rang de subsecretar de stat numit prin decizie a premierului și va avea în structură un număr maxim de posturi de 4.589 angajați. Instituția are reprezentanți permanenți la Misiunea României pe lângă Uniunea Europeană sau în cadrul altor organisme internaționale, care asigură legătura operativă pe probleme vamale. Începând cu data intrării în vigoare a hotărârii, personalul din cadrul direcțiilor regionale vamale va fi transferat la direcțiile regionale pentru accize și operațiuni vamale, iar personalul din birourile vamale din municipiile reședință de județ se transferă la direcțiile județene pentru accize și operațiuni vamale.


Sediu
Direcția Regională Vamală București va prelua un imobil de la Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București (DGFPMB) în care își va desfășura activitatea, astfel încât să nu mai lucreze în spații închiriate, ca până în prezent. Transferul imobilului a fost aprobat prin hotărâre de Guvern. Acum, Direcția Regională Vamală București nu are un sediu propriu și își desfășoară activitatea în spații închiriate, într-un imobil în care funcționează diferite firme.



#29 cucubau

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca
  • Interests:Linux

Postat 08 June 2007 - 07:51 AM

Vezi postarealauvoi, la Jun 6 2007, 03:57 PM, a spus:

Am postat si eu subiectele nr. 1-125 si 264-388, sub forma de grila. Incerc sa fac rost si de restul.

Nu au mai aparut alte intrebari? Varianta cu raspunsuri sunt foarte utile pentru invatare



#30 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 08 June 2007 - 03:24 PM

se pare ca n-au reusit sa faca inca publice listele si ora mai asteptam
doar s-a anuntat ca se tine din nou la univ.politehnica



#31 sunquest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 09 June 2007 - 05:51 AM

postez intrebarile 188-263, cu raspunsurile exacte luate din chestionarele lor. nu le-am avut in format electronic, asa ca nu exista decat raspunsul corect.
restul de intrebari-raspunsuri chiar nu le mai are nimeni?

Fisiere atasate





#32 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 09 June 2007 - 10:22 AM

cum e cu accizele?????????
exigibilitatea taxei
-pt productia interna-la momentul eliberarii in consum
-pt.importuri, care nu sunt in regim suspensiv-la momentul inregistrarii decl.vamale de import
-pt.achizitii intracomunitare-la momentul eliberarii in consum

plata REGULA GENERALA pana in 25 a lunii urmatoare de la exigibilitatea taxei
-pt.productia interna 25 a lunii urmatoare
op.inregistrati-ziua urmatoare receptiei
furniz.autorizati de energie electrica si gaz-25 alunii urmatoare facturarii
-pt.import,care nu sunt in regim suspensiv-la momentul inregistrarii decl.vamale de import

Avem niste intrebari:
Cand devine exigibila acciza pt un import de energie electrica din Rusia?
colegii nostri au raspuns 25 a lunii urmatoare facturarii

Energia electrica produsa de un producator din Romania devine exigibila
colegii nostri au raspuns 25 a lunii urmatoare facturarii

Momentul exigibilitatii impozitului pt titeiul din productia interna
colegii nostri au raspuns la data efectuarii livrarii

e corect?
Exigibilitatea accizei reprezinta data la care autoritatea fiscala devine indreptatita, in baza legii, sa solicite plata de catre persoanele obligate la plata accizei.


si pe grilele cu raspunsuri postate de colegul nostru
apare "bursele private acordate cf legii sunt nedeductibile" -raspunsul celor care au formulat aceste intrebari

pai nu intra la aceeasi litera cu chelt.privind sponsorizarile, respectiv deductibilitate limitata:
-pana la 3 la mie din CA dar fara a depasi 20% din impozitul pe profit datorat?????????



#33 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 09 June 2007 - 10:35 AM

o mica rectificare refe la exigibilitatea taxei

Momentul exigibilitatii accizei intervine:

a) pentru produsele din productia interna, la data efectuarii livrarii, la data acordarii produselor ca dividende sau ca plata in natura, la data la care au fost consumate pentru reclama si publicitate si, respectiv, la data instrainarii ori utilizarii in oricare alt scop decat comercializarea;

b)
pentru produsele provenite din teritoriul comunitar, la momentul receptionarii acestora;

c) pentru produsele importate, la data inregistrarii declaratiei vamale de import.

(2) Pentru produsele prevazute la art. 207 lit. i), momentul exigibilitatii accizei intervine cu ocazia primei inmatriculari in Romania.

(3) In cazul persoanelor fizice care achizitioneaza produse de natura celor prevazute la art. 207 lit. h), exigibilitatea ia nastere la momentul inregistrarii la autoritatile competente, potrivit legii.



#34 ana-op

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 425 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:-

Postat 09 June 2007 - 10:52 AM

apoi apare in martie HG 213/2007 legat de produse energetice

3. După alineatul (1) al punctului 5 1.1 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:

„(2) Intră sub incidența prevederilor alin. (1) și operatorii economici care efectuează achiziții intracomunitare sau importă astfel de produse, exigibilitatea accizelor luând naștere la momentul livrării produselor respective către beneficiari.“


facem un rezumat care este exigibilitatea si termenul de plata a accizei?



#35 nemrac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 09 June 2007 - 02:20 PM

nu se poate deschide fisierul subiecte 188_263.doc .rog daca se poate sa fie atasate din nou , multumesc



#36 doru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Location:Suceava

Postat 09 June 2007 - 05:30 PM

Asa e. Nu mere ! :smile:



#37 sunquest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 10 June 2007 - 12:07 PM

sper sa mearga acum

Fisiere atasate





#38 lauvoi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:

Postat 10 June 2007 - 12:51 PM

Vezi postareasunquest, la Jun 9 2007, 06:51 AM, a spus:

postez intrebarile 188-263, cu raspunsurile exacte luate din chestionarele lor. nu le-am avut in format electronic, asa ca nu exista decat raspunsul corect.
restul de intrebari-raspunsuri chiar nu le mai are nimeni?


Cred ca fisierul are peste 100 kb, si a fost uploadat partial, inainte de postare trebuie arhivat.
Multumim.



#39 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2007 - 02:01 PM

La intrebarea 3 cu cota de impozit pe cladiri in Brasov stie cineva raspunsul corect ?

daca te iei dupa grila data de colegi mai sus


3. Consiliul local Brașov a hotarât pentru anul 2007 , in conformitate cu prevederile Codului fiscal ,cota de impozit datorat de o persoană juridică sa fie de
a)0.25% b) 0.1% c) 2% d)2.5% e)2.75% f) 3%

raspunsul corect este intre 0,25 si 1,5 % din valoarea de inventar a cladii.

din cele 5 variante numai varianta a) se incadreaza, dar pe un site am gasit ca in Brasov este 1,5% adica limita maxima, care nu se rageseste in cele 5 variante propuse !!!



#40 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 10 June 2007 - 02:14 PM

cateva completari
375.Ce tip de obligatii fiscale accesorii s-au datorat de câtre debitori pentru obligatiile fiscale principale care fac obiectul esalonârii si/sau amânârii la platâ, în cursul anului 2005?
Dobanzi si Penalitati de intarziere
409. Care sunt răspunderile deținătorului de antrepozit vamal față de autoritatea vamală?


ART. 122
Deținătorul antrepozitului vamal are, fata de autoritatea vamală, următoarele raspunderi:
a) sa asigure supravegherea mărfurilor, astfel încât sa nu fie posibila sustragerea acestora de sub controlul vamal;
b) sa îndeplinească obligațiile ce decurg din depozitarea mărfurilor aflate în regim de antrepozitare vamală;
c) sa respecte condițiile stabilite în autorizație.
ART. 123
Prin excepție de la prevederile art. 122, când autorizația privește un antrepozit public, aceasta poate prevedea ca răspunderile menționate la art. 122 lit. a) și/sau lit. b) sa revină exclusiv antrepozitarului. Antrepozitarul este permanent răspunzător de îndeplinirea obligațiilor ce decurg din plasarea mărfurilor sub regimul de antrepozitare vamală.
421. Ce reprezintă documentul necesar pentru regularizarea situației, în
sensul Codului vamal?

(4) Autoritatea vamală stabilește modelul documentului necesar pentru regularizarea situației, precum și instrucțiunile de completare a acestuia.
(5) În cazul în care se constata ca a luat naștere o datorie vamală sau ca au fost sume plătite în plus, autoritatea vamală ia măsuri pentru încasarea diferențelor în minus sau rambursarea sumelor plătite în plus, cu respectarea dispozițiilor legale.
(6) În cadrul controlului ulterior al declarațiilor, autoritatea vamală stabilește potrivit alin. (3) și diferențele în plus sau în minus privind alte taxe și impozite datorate statului în cadrul operațiunilor vamale, luând măsuri pentru încasarea diferențelor în minus constatate. Diferențele în plus privind aceste taxe și impozite se restituie potrivit normelor legale care le reglementează.
(7) Când încălcarea reglementărilor vamale constituie, după caz, contravenție sau infracțiune, autoritatea vamală este obligată sa aplice sancțiunile contravenționale sau sa sesizeze organele de urmărire penală.
(8) Declarația vamală acceptată și înregistrată, precum și documentul prevăzut la alin. (4) constituie titlu de creanta.
424. Care este momentul nașterii datoriei vamale la export pentru mărfurile supuse drepturilor de export scoase fără declarație vamală?
Datoria vamala se naste in momentul in care marfurile parasesc efectiv teritoriul vamal.
ART. 231
(1) Datoria vamală la export ia naștere prin exportul mărfurilor supuse drepturilor de export, în afară teritoriului vamal al României, și pentru care s-a întocmit o declarație vamală.
(2) Datoria vamală la export se naște în momentul în care este acceptată declarația vamală.
(3) Debitorul este declarantul. În cazul reprezentării indirecte, persoana pe seama căreia se face declarația este, de asemenea, debitor.
ART. 232
(1) Datoria vamală la export ia naștere și prin scoaterea mărfurilor supuse drepturilor de export de pe teritoriul vamal al României fără declarație vamală.
(2) Datoria vamală se naște în momentul în care mărfurile părăsesc efectiv teritoriul vamal.
(3) Debitorul este persoana care a scos mărfurile, precum și orice persoana care a participat la aceasta operațiune și care cunoștea sau ar fi trebuit sa cunoască faptul ca nu s-a depus o declarație vamală, deși aceasta ar fi trebuit sa fie depusa.
433. Ce obligație are destinatarul agreat în momentul sosirii mărfurilor în spatiile autorizate?

ART. 316
(1) În situația în care mărfurile sosesc în spațiile sale sau în locurile precizate în autorizație, destinatarul agreat este obligat:
a) sa anunțe imediat biroul de destinație, în conformitate cu procedura prevăzută în autorizație, de eventualele lipsuri, excedente, substituiri sau alte nereguli, cum ar fi sigilii violate;
b) sa trimită fără întârziere biroului de destinație exemplarele 4 și 5 ale declarației de tranzit care au însoțit mărfurile, indicând, cu excepția cazurilor în care datele sunt comunicate prin intermediul sistemului de prelucrare electronica sau automată a datelor, data sosirii și starea sigiliilor aplicate.
(2) Biroul de destinație înscrie pe exemplarele 4 și 5 ale declarației de tranzit mențiunile prevăzute la art. 283.
ART. 317
(1) În situația în care biroul de destinație aplica dispozițiile Capitolului II, Secțiunea a 7-a din prezentul Titlu, o persoana poate primi statutul de destinatar agreat dacă îndeplinește condițiile prevăzute la art. 293 și comunica cu autoritatea vamală folosind procedee informatice.
(2) Destinatarul agreat informează biroul de destinație în legatura cu sosirea mărfurilor înainte de descărcarea acestora.
(3) În autorizație se stabilește, în mod distinct, cum și când primește destinatarul agreat datele din Avizul anticipat de sosire de la biroul de destinație, în scopul aplicării în mod corespunzător, a prevederilor art. 291
441. Cine efectuează verificarea condițiilor economice pentru mărfurile
supuse măsurilor de politică agricolă, drepturilor antidumping sau drepturilor
compensatorii, în cazul regimului de transformare sub control vamal?

(3) În cazul mărfurilor supuse măsurilor de politica agricolă a drepturilor anti-dumping provizorii sau definitive ori a drepturilor compensatorii provizorii sau definitive, verificarea condițiilor economice trebuie efectuată de Autoritatea Nationala a Vamilor.
443. In ce condiții mărfurile destinate exportului se pot plasa în regimul vamal de tranzit?

cu exceptia marfurilor plasate sub perfectionare pasiva toate marfurile destinate exportului tb sa fie plasate sub regim de export




Vezi postareaana-op, la Jun 9 2007, 11:22 AM, a spus:

cum e cu accizele?????????
exigibilitatea taxei
-pt productia interna-la momentul eliberarii in consum
-pt.importuri, care nu sunt in regim suspensiv-la momentul inregistrarii decl.vamale de import
-pt.achizitii intracomunitare-la momentul eliberarii in consum

plata REGULA GENERALA pana in 25 a lunii urmatoare de la exigibilitatea taxei
-pt.productia interna 25 a lunii urmatoare
op.inregistrati-ziua urmatoare receptiei
furniz.autorizati de energie electrica si gaz-25 alunii urmatoare facturarii
-pt.import,care nu sunt in regim suspensiv-la momentul inregistrarii decl.vamale de import

Avem niste intrebari:
Cand devine exigibila acciza pt un import de energie electrica din Rusia?
colegii nostri au raspuns 25 a lunii urmatoare facturarii

Energia electrica produsa de un producator din Romania devine exigibila
colegii nostri au raspuns 25 a lunii urmatoare facturarii

Momentul exigibilitatii impozitului pt titeiul din productia interna
colegii nostri au raspuns la data efectuarii livrarii

e corect?
Exigibilitatea accizei reprezinta data la care autoritatea fiscala devine indreptatita, in baza legii, sa solicite plata de catre persoanele obligate la plata accizei.


si pe grilele cu raspunsuri postate de colegul nostru
apare "bursele private acordate cf legii sunt nedeductibile" -raspunsul celor care au formulat aceste intrebari

pai nu intra la aceeasi litera cu chelt.privind sponsorizarile, respectiv deductibilitate limitata:
-pana la 3 la mie din CA dar fara a depasi 20% din impozitul pe profit datorat?????????



LA INTREBAREA CU ACCIZE ,EU CRED CA RASPUNSUL CORECT ESTE LA DATA FACTURARII CATRE CONSUMATORUL FINAL






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL