Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deplasare interna - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 6

Salt la continut


deplasare interna


169 replies to this topic

#101 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 24 February 2009 - 10:51 AM

Multumesc Mult.
Pentru depasire de plafon , era logic oricum , dar sub nivelul legal nu am mai intalnit, probabil nu sunt informati.



#102 lupoaica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2009 - 05:33 PM

Citeaza

Karol Carmen:
daca patronul unui SRL platitor de impozit pe profit este si administrator si plimeste diurna aceasta se considera venit si trebuie impozitat

Vezi postareaa.d.n., la Nov 11 2008, 02:28 PM, a spus:

Codul Fiscal
Art.21. (2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și:
e) cheltuielile de transport și cazare în țară și în străinătate, efectuate de către salariați și administratori, precum și pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme; [...]
Norme metodologice
27. Calitatea de administrator rezultă din actul constitutiv al contribuabilului sau contractul de administrare/mandat. În sensul art. 21 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal, persoanele fizice asimilate salariaților cuprind și:
a) directorii care își desfășoară activitatea în baza contractului de mandat, potrivit legii;
b) persoanele fizice rezidente și/sau nerezidente detașate, potrivit legii, în situația în care contribuabilul suportă drepturile legale cuvenite acestora
"daca patronul unui SRL platitor de impozit pe profit este si administrator si plimeste diurna aceasta se considera venit si trebuie impozitat "
Puteti sa-mi spuneti de unde reiese acest lucru? Eu am gasit doar articolul pe care l-am postat.
Mie mi se pare destul de clar ce a scris a.d.n. ! Nu se impoziteaza diurna (in limita de 32.5 ron/zi) primita de administratori (chiar daca nu sunt salariati)!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 August 2009 - 07:59 PM

preda



#103 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 February 2009 - 08:29 PM

Lupoaica, eu am impresia ca nu ai inteles ce a scris a.d.n.
A cata oara repetam acelasi lucru?!
C.F. - Art. 21. - (3) Următoarele cheltuieli au deductibilitate limitată:
b) suma cheltuielilor cu indemnizația de deplasare acordată salariaților pentru deplasări în România și în străinătate, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice;

De unde reiese ca acordarea diurnei altor categorii de persoane (altii decat salariati) este in afara legii si se poate interpreta in functie de situatie.
Madalina



#104 Iaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 423 Postari:

Postat 27 February 2009 - 08:43 PM

Interpretarea este dupa cum considera organu'! Cum care organ? Organu' de control! :biggrin:



#105 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 28 February 2009 - 09:11 PM

Buna seara !
Nu mai sunt in stare sa judec clar anumite aspecte, sper sa ma "luminati", am de facut corectii din urma la o soc. pe mai multi ani si azi am postat mai multe intrebari prin diverse topice pt.ca am impresia ca nu mai stiu nici ce am stiut :
- administratorul are si statutul de angajat la o societate pl.de imp.pe profit si TVA si face facultatea la frecv.redusa in alta localitate decat cea unde este sediul firmei.
1. Ch.cu scolarizarea cnf.art.21 CF lit.h le consider deductibile fiscal pe baza facturii emise de Universitate societatii ?. Eu asa consider. Este corect ?
2. Are delegatie pt.o zi sau max.2 zile cand pleaca la examene, delegatie semnata si stampilata de celalalt asociat si stampilata de hotelul unde se cazeaza si aduce factura de cazare de la hotel pe numele firmei si uneori bilete de tren, in cazul in care nu se deplaseaza cu masina firmei. Avand in vedere ca nu pleaca in interesul serviciului se mai considera aceasta ch.cu cazarea si TVA-ul aferent +ch.cu transportul deductibila, deductibilitate calculata normal, in limitele stabilite prin lege sau este in intregime nedeductibila si nu trebuia sa se deduca nici TVA-ul aferent facturii de cazare ? Parerea mea este ca ar trebui sa consider 625-ul neded.si la fel si TVA-ul aferent facturilor tot neded. Sau tin cont de art.21 CF lit.e unde se specifica ca sunt ch.ded. cheltuielile cu transportul pt.salariati si administratori ?
3. In zilele cand lipseste din localitate i s-au acordat tichete de masa nerespectandu-se preved.art.11 din L.142/1998. Cum procedez in aceasta sit.mai ales ca este vorba de 2 ani in urma ? Ii constitui un debit pe val.respectiva pt.fiecare an in parte ?

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 28 February 2009 - 09:12 PM

Dana




#106 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 01 March 2009 - 10:20 AM

Păi facultatea nu se face pe banii nici unei societăți.
Societatea poate eventual încheia un contract de școlarizare cu salariatul său pentru perfecționarea profesională a salariatului în cauză sau poate încheia un contract prin care îl sponsorizează, sau îi dă "o bursă lunară" -în toate cazurile salariatului în cauză se ia Un angajament de plată, că în cazul absolvirii școlilor -cursurilor specificate în contract dacă pleacă înainte de 3-5 ani, proporțional cu perioada neonorată va despăgubi societatea.
Deci factura Universității Ciupercuță să-și păstreze studentul să știe cât l-a costat diploma.
Deplasările pentru școlarizare sunt deductibile nu la bussines classe, ci la clasa a II-a etc.etc
Deplasările cu autoturismul firmei se fac doar în interes de serviciu sau pentru VENITURI.Deci...
Tratamentul TVA este cel specificat pentru cheltuielile care nu sunt sau doar parțial sunt deductibile.
Hotelurile -societățile hoteliere- nu certifică realitatea deplasării, decât în cazul șoferilor care pe ruta lor mai petrec cîte o noapte și la un hotel. În rest unde ești trimis în deplasare în interesul serviciului acolo îți ștampilezi delegația.
Că administratorul și asociatul sunt tată și fiu ori soț și soție sau doar cunoscuți, dintre care unul cu inimă mare, nu trebuie nicidecum contabilizată cum că totul ar fi pentru firmă! E firma lor, dar a fost creată pentru acel obiect de activitate definit în actul constitutiv. Și au dreptul să facă cheltuieli conectate la venituri. Investiția în resurse umane nu se începe din fașă!În rest... să-și facă Fundații.
Referitor la tichetele de masă dacă nu se pot acorda în condiții de deductibilitate recunoscută fiscal, atunci contravaloarea lor se recuperează sub formă de debite de încasat.
O.K.?
Dacă greșesc undeva, corectați-mă! Mai bine zece judecăți decât o contravenție amendată definitiv. Și nu numai.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 01 March 2009 - 10:26 AM




#107 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 03 March 2009 - 10:24 PM

Exista un act aditional la ct.individual de munca in privinta scolarizarii, dar nu imi era clar daca pot sa deduc si ch.cu transp.si cazarea, in limitele prev.de lege si TVA-ul aferent...cat despre delegatie...normal ca stampila de la hotel nu justifica deplasarea, chiar am intrebat astazi administrtaorul cine i-a spus sa procedeze asa...si mi s-au confirmat banuielile.

Dana




#108 Lucia C

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 06 March 2009 - 03:08 PM

Ar putea sa imi explice cineva cum se interpreteaza urmatorul articol din HG 1860/ 2006 privind drepturile și obligațiile personalului autorităților și instituțiilor publice pe perioada delegării și detașării în altă localitate, precum și în cazul deplasării, în cadrul localității, în interesul serviciului:

Art. 45
Pentru persoana trimisă în delegare în interesul altei unități, potrivit unor prevederi legale sau înțelegeri între unități, cheltuielile de delegare se suportă de unitatea respectivă. În asemenea cazuri, unitatea din care face parte persoana poate avansa acesteia, la cererea sa, suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor de delegare, iar aceasta are obligația ca, la înapoiere, să restituie avansul primit unității al cărei salariat este.


Ma intereseaza de fapt interpretarea pentru "cheltuielile de delegare se suportă de unitatea respectivă", respectiva se refera la unitatea la care este angajat cel trimis in delegatie sau unitatea la care a fost trimis in delegatie?

Multumesc anticipat pentru raspuns.



#109 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 12 March 2009 - 11:38 PM

Vezi postareaDana42, la Feb 28 2009, 09:11 PM, a spus:

Buna seara !
Nu mai sunt in stare sa judec clar anumite aspecte, sper sa ma "luminati", am de facut corectii din urma la o soc. pe mai multi ani si azi am postat mai multe intrebari prin diverse topice pt.ca am impresia ca nu mai stiu nici ce am stiut :
- administratorul are si statutul de angajat la o societate pl.de imp.pe profit si TVA si face facultatea la frecv.redusa in alta localitate decat cea unde este sediul firmei...
cheltuielile de scolarizare da, cf. CF art.21 (2) lit. h. cheltuielile cu cazarea, transportul, diurna nu, pentru cele pe care le-ai mentionat si tu. In situatia in care faci corectarea erorilor din anii precedenti, atentie la declaratia rectificativa 101.
inregistrarea in contabilitate daca nu ai angajamentul de plata a acestuia este 473 = 117, iar daca ai angajament de plata a sumei 461 = 117, si inregistrezi si diferenta de impozit pe profit 117 = 441.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 August 2009 - 07:37 PM




#110 Mary1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 April 2009 - 02:54 PM

Buna ziua!
Firma a trimis un angajat in deplasare intr-o zi de sambata(cu acordul salariatului)-pentru o interventie....si s-a intors duminica;a plecat sambata la 8 dimineata si s-a intors duminica la ora 16.Cum se acorda diurna,se pastreaza acelasi mod de calcul chiar daca este in afara timpului de lucru si....nu in ultimul rand-ar trebui sa i se ofere niste zile compensatorii(libere) din programul normal de lucru????
Multumesc :sad: pentru eventualele sfaturi



#111 ochidevultur

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 28 April 2009 - 01:04 PM

Buna

nu ma puteti lamurii si pe mine, va rog frumos? Cat e suma minima pe care o pot acorda unui angajat in delegatie? Nu ma intereseaza dpdv fiscal, stiu ca deductibili sunt 32.50 ron-maxim, ce se acorda peste e nedeductibil fiscal. Pot sa-i acord minim 13 ron/zi?



#112 danapo67

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 28 April 2009 - 04:34 PM

Buna ziua tuturor,

am citit multe pe forum despre deplasari dar, tot nu am gasit un caz similar cu al meu. De aceea am sa va supun atentiei urmatoarea speta:

Un angajat pleaca in deplasare la Timisoara vineri la ora 7.30 si se intoarce duminica seara in Bucuresti. Evenimentul pt care s-a deplasat are toate costurile: (bilet de avion, cazare si masa) asigurate de catre organizator.
Intrebarea mea este ii dau sau nu-i dau diurna?

Ma incurca art 35 pct.2 din H.1860/2006 (in sensul ca nu inteleg prea clar la ce se refera):
"Art. 35
Persoanele trimise sau chemate la diferite instructaje sau alte activitati în legatura cu sarcinile lor de serviciu beneficiaza de drepturile reglementate prin prezenta hotarâre.
(2)În situatia în care organizatorul instructajelor sau al altor activitati în legatura cu sarcinile de serviciu asigura integral masa participantilor, acestia nu beneficiaza de indemnizatia zilnica de delegare sau de detasare prevazuta la art. 9 iar

Art. 9
Persoana aflata în delegare sau detasare într-o localitate situata la o distanta mai mare de 5 km de localitatea în care îsi are locul permanent de munca primeste o indemnizatie zilnica de delegare sau de detasare de 13 lei, indiferent de functia pe care o îndeplineste si de autoritatea sau institutia publica în care îsi desfasoara activitatea."

pt deplasarile externe avem o precizare clara in acest sens dar pt deplasarile interne....

Daca nu ii dau diurna... ii dau tichet de masa pt ziua de vineri.....
a mai avut cineva asemenea caz, sa-mi spu na si mie cum a procedat?

va multumesc



#113 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 28 April 2009 - 08:32 PM

Putina rabdare nu strica......nimeni nu-i sifon, tu sa apesi si el sa curga.Ai postat de doua ori la interval de 2 minute cerand ajutor pentru aceiasi problema.Am fost nevoita sa sterg un topic.



#114 danapo67

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 28 April 2009 - 09:16 PM

Vezi postarealilianarodica, la Apr 28 2009, 09:32 PM, a spus:

Putina rabdare nu strica......nimeni nu-i sifon, tu sa apesi si el sa curga.Ai postat de doua ori la interval de 2 minute cerand ajutor pentru aceiasi problema.Am fost nevoita sa sterg un topic.

da, am apasat din greseala inca o data



#115 alina79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 29 April 2009 - 07:59 AM

Este clar ca daca are masa asigurata, nu mai primeste diurna... De asemenea nu primeste nici tichet de masa.. La fel ca si diurna, tichetele de masa se acorda pt a asigura masa angajatului. din moment ce aceasta este asigurata, el nu are nevoie de alti bani.



#116 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 April 2009 - 06:54 PM

Vezi postareaochidevultur, la Apr 28 2009, 02:04 PM, a spus:

Cat e suma minima pe care o pot acorda unui angajat in delegatie? Nu ma intereseaza dpdv fiscal, stiu ca deductibili sunt 32.50 ron-maxim, ce se acorda peste e nedeductibil fiscal. Pot sa-i acord minim 13 ron/zi?
Daca nu puneti problema deductibilitatii, nu exista minim-maxim pentru privati. Acordati diurna conform deciziei interne a administratorului.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 01 May 2009 - 01:48 PM

Madalina



#117 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 13 May 2009 - 12:35 PM

Am citit toate postarile din acest topic si tot am nevoie de confirmarea ca procedez corect.

Asociatul societatii platitoare de impozit pe profit si TVA s-a deplasat in alta localitate pentru negocieri si mi-a transmis o factura de cazare si masa. Mentionez ca asociatul nu este angajat al societatii, doar administratorul este angajat. Intrebarea mea este daca e corect sa fac ordin de deplasare, pe care il si trimit prin posta pentru a fi stampilat de clientul unde a avut loc negocierea, si sa acord diurna pentru a putea avea justificare pentru inregistrarea pe cheltuieli a facturii de cazare si masa.

Mi-am dat seama ca masa din factura respectiva nu o pot trece pe cheltuiala deductibila daca ii dau diurna. O trec pe cheltuiala nedeductibila si la fel si TVA-ul?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 May 2009 - 07:53 PM




#118 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 27 May 2009 - 03:25 PM

Asociatul neffind angajat si nici administrator, cheltuiala cu cazarea nu este deductibila si el nu are drept la diurna. Insa factura cu masa servita o poti pune pe protocol.



#119 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 11 June 2009 - 09:49 AM

Multumesc pentru raspuns.

Vreau sa stiu daca diurna se acorda numai angajatilor incadrati cu 8 ore sau se poate acorda si celor incadrati doar cu 2 ore pe zi?

Va multumesc pentru amabilitate.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 June 2011 - 03:24 PM




#120 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 11 June 2009 - 10:09 AM

diurna se acorda salariatului, nu conteaza ca are 2 sau 8 ore/zi. Cel putin asa scrie in lege, si daca ne gandim la impozitul pe venit, unde este clar explicata conditia privind numarul de salariati (salariat este si cel cu CIM partial)...e logic sa se aplice si la diurna.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL