#21
Postat 02 October 2007 - 01:41 PM
#22
Postat 02 October 2007 - 02:52 PM
#23
Postat 28 December 2007 - 03:01 PM
am o firma de contabilitate (obiect de activitate contabilitate primara). Nu sunt expert contabil. Pana acum am colaborat cu un expert contabil ( aveam incheiat un contract cu el prin care semna bilantul/balanta), care a plecat din tara din pacate. Sunt interesat in colaborarea cu un contabil/firma membru ceccar care sa semneze bilantul la firmele la care tin conta, PE BAZA UNUI CONTRACT de prestari servici ..... In momentu de fata am 23 de clienti(firme) la care tin contabilitatea. Intrebarea mea este : CAT MA COSTA ??? Ma puteti contacta la books17us@yahoo.com sau imi puteti raspunde aici.
PS: Nu vreau sa-i pun pe patroni sa-si asume raspunderea si nici sa ma angajez 2 ore/zi la 23 de firme, asa ca asta este singura solutie legala pe care am gasit-o.
#24
Postat 28 December 2007 - 05:30 PM
spune-mi si mie legea care zice ca poti semna orice act daca ai terminat liceu si facultate ??????
eu stiu ca poti semna pana la bilant cum a zis si colegul!!!!!
#25
Postat 28 December 2007 - 07:49 PM
de acord d.p.d.v. personal , ca si pregatire , studii , etc . dar trebuie sa vada si fisa postului , C.I.M. - ul , R.O.I. -ul . trebuie sa aiba grija sa nu isi faca mai mult rau , decat bine .
#26
Postat 28 December 2007 - 10:19 PM
Pot semna state , declaratii ... balanta? Bilant stiu ca nu pot semna .. dar restul...?
Poti semna orice la firma la care esti angajat(a), daca esti angajat(a) pe functia de Contabil sef sau de Director economic. Altfel iti trebuie o delegare scrisa din partea conducerii pentru aceasta. Vezi Legea 82 din 1991 a contabilitatii (act.10.10.2007). Art.10 spune:
(2) Contabilitatea se organizeaza si se conduce, de regula, in compartimente distincte, conduse de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie. Aceste persoane trebuie sa aiba studii economice superioare.
#27
Postat 17 January 2008 - 08:25 PM
lamuriti ma si pe mine va rog.Am liceul economic,sunt in ultimul an (anul III) la facultate(finante si banci)si vreau sa stiu daca pot tine contabilitatea in cazul in care nu fac masteratul.Am facut si un curs de contabilitate de 3 luni.In prezent tin contabilitatea unei firme,fiind angajata cu contract de munca ca si contabil.O sa pot semna bilantul dupa ce termin facultatea?
Experienta in cartea de munca in functia de contabil am de 4 ani.
multumesc mult
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2008 - 08:37 AM
#28
Postat 11 March 2008 - 03:45 PM
as avea si eu o intrebare
acu am dat licenta -am terminat specializarea de contabilitate si informatica de gestiune
si am auzit de la cineva ca pot semna bilant daca sunt angajata la societate ca director economic dar nu si la alte firme(fara sa am expert sau autorizat)
stie cineva ceva despre asta?
multumesc
#29
Postat 16 September 2008 - 10:14 PM
#30
Postat 17 September 2008 - 10:36 AM
In baza unui ctr de munca da poti, dar ar insemna sa faci ctr indiv de munca cu toate firmele ptr care prestezi contabilitate, ceea ce implica sa iti platesti contributiile la stat ptr fiecare ctr individual in parte, si sincer nu stiu cu ce bani mai ramai in mana dupa treaba asra, sau sa iti plateasca firma si nu cred ca ii mai convine sa iti de-a suma de bani pe care o ceri tu. Cel mai bine este sa iti gasesti un expert contabil care sa iti semneze bilantul la semestru si la sfarsitul anului contra cost bineinteles, si de restul te ocupi tu.
#31
Postat 17 September 2008 - 02:32 PM
#32
Postat 17 September 2008 - 04:37 PM
#33
Postat 18 September 2008 - 08:10 AM
Sa iti dau un exemplu: Cum ar fi sa tii contabilitatea la cateva firme micro care nu au facturi foarte multe si de exemplu le ceri 200 ron/fiecare. Daca ai fi calculat cat da angajatorul cu contributiile la stat ai fi vazut ca mai ramai in mana cu aproximativ 70 ron. Si sincer nu cred ca se poate sa faci cu 1 ora pe ctr de munca. Mai ales ca trebuie sa fii Director Economic ca sa poti semna bilantul. Ca nu pui acum contabil simplu si gata semnezi bilantul, trebuie sa respecti cateva proceduri.
Cine ti-a spus ca poti sa faci cu 1 ora/zi ???????
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 02:17 PM
citare mesaj anterior
#34
Postat 18 September 2008 - 08:48 AM
Legea 53/2003
Sincer, nici eu nu am inteles de ce un contabil cu studii superioare nu poate semna bilantul, pe baza de CIM cu norma fractionata?
#35
Postat 18 September 2008 - 10:16 AM
In legatura cu bilantul nu ati citit corect ceea ce am scris. Ma mir cum stiti sa interpretati legile, atunci?
Am zis clar ca poti dar trb sa ai pozitie de Director Economic. Simplu ca buna ziua, in loc sa treci Contabil pe ctr indiv de munca treci Direct Ec, ( conditia sa ai studii superioare de specialitate ASE ) ce este greu de inteles? Ma repet, iteleg din acest lucru ca nu ati mai avut de a face cu asa ceva. Va spun din partea unei persoane care a avut de-a face cu firme facute varza de alti " contabili", nu va apucati de ceva ce nu stapaniti bine. Macar un pic de experienta.
Ca sa va mai dau un exemplu, am avut de a face saptamana asta cu o firma infiintata de un "JURIST" in luna martie 2008. Patroana habar nu are ce inseamna ctb si sa trezit acum ca nu a depus nici o declaratie nici bilant si pe deasupra Juristul nu ia dat nici facturile de constituire a societatii( cele de la registru comertului). Am rugat-o sa il sune si sa le ceara. Raspunsul juristului a fost ca nimeni nu ia mai cerut pana acum asa ceva, si nu intelegea el ce vrea patroana. Imi vine sa urlu cand aud de astfel de persoane care au impresia ca a face contabilitate este simplu. Sau infiinteaza firme si nu indruma asociatul ce sa faca mai departe. Si culmea este un batranel, deci se presupune ca are ceva experienta. In orice caz firma era deja inactiva si data in monitorul oficial, asa ca a trb sa depunem cu amenda si proces verbal toate declaratiile pana la zi.
Asa ca evitati sa va injure cineva sau sa va de-a in judecata.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 March 2009 - 02:19 PM
#36
Postat 18 September 2008 - 11:34 AM
Ma mir cum stiti sa interpretati legile, atunci?
Inainte
Art. 101. - (1) Angajatorul poate incadra salariati cu program de lucru corespunzator unei fractiuni de norma de cel putin doua ore pe zi, prin contracte individuale de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata, denumite contracte individuale de munca cu timp partial.
Dupa
Articolul 101 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 101. - Salariatul cu fractiune de norma este salariatul al carui numar de ore normale de lucru, calculate saptamanal sau ca medie lunara, este inferior numarului de ore normale de lucru al unui salariat cu norma intreaga comparabil."
21. Dupa articolul 101 se introduce un nou articol, articolul 1011, cu urmatorul cuprins:
"Art. 1011. - (1) Angajatorul poate incadra salariati cu fractiune de norma prin contracte individuale de munca pe durata nedeterminata sau pe durata determinata, denumite contracte individuale de munca cu timp partial.
#37
Postat 18 September 2008 - 04:01 PM
Fisiere atasate
Aceasta postare a fost editata de AnaB: 18 September 2008 - 04:10 PM
#38
Postat 18 September 2008 - 04:50 PM
eu asa am cu mai multe societati.la fiecare societate am specificat in contract, de la ce ora la ce ora lucrez in societatea respectiva.evident in contract este salariul de economist/1 ora zi pentru achitarea contributiilor si restul e tacere ...
mai putin de 1 ora nu au vrut sa-mi accepte contractele.
#39
Postat 19 September 2008 - 08:25 PM
eu asa am cu mai multe societati.la fiecare societate am specificat in contract, de la ce ora la ce ora lucrez in societatea respectiva.evident in contract este salariul de economist/1 ora zi pentru achitarea contributiilor si restul e tacere ...
mai putin de 1 ora nu au vrut sa-mi accepte contractele.
se pot inregistra contracte si de 1 ora pe luna!!! si e perfect legal
am inregistrat contracte de tipul acesta (1 - 5 ore pe luna) fara probleme
#40
Postat 18 November 2008 - 02:05 PM
Ma numesc Dorin si am o nelamurire.
Anul acesta am terminat facultatea sectia:Contabilitate si informatica de gestiune. acum 10 ani facusem liceul economic,atestat in merceologie,deci comert, si apoi am facut un curs intensiv de contabilitate de 3 luni,in urma caruia am obtinut o diploma ce imi dadea dreptul de a tine contabilitatea la firme mici si mijlocii.
De atunci am lucrat cel mult contabilitate primara pana anul acesta in iulie de cand lucrez la o firma de contabilitate ,fiind incadrata ca economist.
Pot sa-mi iau 2-3 firme si acasa sa tin contabilitatea?
Din cate am citit pot semna inclusiv balanta, daca inchei cu respectivele firme contract .Se poate contract de prestari servicii? Sau trebuie clar specificat despre ce fel de servicii este vorba?
Bilantul il pot semna eu la INTOCMIT ? Cine mai trebuie sa semnneze bilantul? Administratorul societatii(vorbesc de IMM) ?
Sau este obligatoriu nevoie sa fie semnat nu de administrator ci de un axpert contabil ?
Si inca o intrebare: ca sa fiu contabil autorizat ce trebuie sa fac?
Va multumesc.
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi