#41
Postat 22 January 2009 - 12:39 AM
#42
Postat 04 February 2009 - 11:35 PM
Sper sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- in dec 2007 am achizitionat din import SUA 3 licente ale unor programe informatice, considerand ca vor fi amortizate in 3 ani
- din ian 2008 pana in oct 2008 au fost amortizate liniar
- in oct 2008 s-au cumparat din Romania alte licente, urmand sa se renunte la cele initiale, drept pentru care le-am scos din evidenta.
Intrebari:
1) partea ramasa neamortizata din valoarea de intrare (pretul de achizitie) este chelt deductibila sau nu?
2) trebuia sa colectez si sa platesc TVA pentru partea neamortizata din valoarea de intrare?
V-as ramane recunoscatoare daca in raspuns ati face referire si la articolele relevante din Codul fiscal, eu am cautat fara succes.
Stiu ca am postat la mijloace fixe un topic despre imob necorporale, dar totusi, chiar nu poate nimeni sa-mi raspunda?
Va rog!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 03:03 PM
#43
Postat 06 February 2009 - 01:24 AM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 03:03 PM
Dana
#44
Postat 06 February 2009 - 01:44 PM
Din ce spui tu, si pentru ca nu vreau sa modific notele contabile pt amortizare pe lunile din urma (din cauza imp profit), ar insemna sa amortizez restul valorii ramase in ultima luna (n-am inchis anul).
Si, ca sa fiu si eu de folos cu ceva... tot cautand, am gasit pe mfinante.ro la sectiunea de Legislatie privind TVA, la Referinte, o circulara privind ajustarea TVA in cazul IMOB CORPORALE (excl imobile). In esenta se spunea ca daca vinzi mijlocul fix sub valoarea de intrare nu ajustezi TVA, numai daca isi inceteaza in alt fel functionarea in cadrul perioadei de ajustare (casare, etc) se ajusteaza TVA. Si dau acolo un exemplu concret.
Daca cineva are alta opinie referitoare la problema mea, va rog sa-mi raspundeti!
#45
Postat 30 April 2009 - 09:55 AM
#46
Postat 30 April 2009 - 10:42 AM
#47
Postat 01 December 2009 - 08:02 PM
#48
Postat 01 December 2009 - 09:05 PM
2. Daca studiul de fezabilitate are ca scop realizarea de produse sau servicii noi sau imbunatatirea celor existente ( de ex. proiecte care implica o tehnologie noua de fabricatie a unui produs), se poate incadra la imob. necorporale, respectiv ch.de dezvoltare, care se amortizeaza liniar intr-o perioada de pana la 5 ani.
Dana
#49
Postat 02 December 2009 - 07:29 AM
#50
Postat 07 December 2009 - 09:55 PM
Am o intrebare pentru cei mai priceputi.
Cum se procedeaza cu amortizarea sau scoaterea din gestiune a activelor necorporale? (205,208?)
Nu stiu cum sa procedez cu ele. Le am "bagate " in contabilitate dar sincera sa fiu nu stiu prea stiu bine cum se procedeaza.
Am nevoie de informatii de la cei mai priceputi si mai documentati.
Multumesc anticipat
#51
Postat 09 February 2011 - 09:06 PM
Cumpar un nume de domeniu internet pe un an. Mai exact cumpar dreptul de folosire pe perioada de un an al unui nume de forma www.aaaa.com, iar peste un an voi plati din noi pentru prelungire. Cum il inregistrez in contabilitate?
1. Il consider un serviciu,
2. Il consider imobilizare necorporala, il scriu in registrul inventar, il amortizez intr-un an, dupa care il scot din evidenta, si inregistrez dreptul de folosinta pe anul urmator ca o alta imobilizare?
3. Alta varianta?
Precizez ca valoarea este pana la 10 USD pe an.
Multumesc pentru ajutor
#52
Postat 09 February 2011 - 10:09 PM
#53
Postat 09 February 2011 - 10:10 PM
#54
Postat 04 March 2011 - 01:03 PM
Am efectuat in cursul anului cheltuieli de cercetare, acestea fiind reprezentate de chelt. cu salariile si regie; am inregistrat 233 = 721.
Acestea ar trebui trecute in bilantul contabil, la formularul de date informative, dar ce suma: numai chelt. cu salariile sau totalul cheltuielilor, adica suma pe care o am in contul 233?
Multumesc,
#55
Postat 25 March 2012 - 11:00 AM
Multumesc,
#56
Postat 25 March 2012 - 04:04 PM
4111/456 = 4427
insa nu sunt sigur de inregistrarea respectiva (imi cer scuze pentru o postare dubla, dar nu am gasit butonul de editare)
#57
Postat 28 March 2012 - 07:18 AM
In decembrie 2011 am receptionat softul 208=231: a fost predat suportul magnetic, a fost instalat si am primit manualul de utilizare. Nu am reusit sa platim decat o parte din valoarea softului.
In luna martie 2012, conform act aditional la contractul de achizitie, furnizorul a venit sa ne ridice licenta: a dezinstalat programul si s-a inapoiat suportul magnetic+manualul. Am primit facturi de storno rate pana la nivelul 67% din valoare, iar diferenta de 33% reprezinta contravaloare penalitati in cazul neachitarii sumei specificate in contract.
Cum trebuie sa inregistrez aceste operatiuni?
Este afectat bilantul si declaratia de impozit 101? Trebuie sa fac corectie la impozit 2011 cu penalitatile? Bilantul nu l-am depus inca.
Mie mi se parea corect sa storneze intreaga valoare si sa factureze penalitati de 33% fara TVA. Oricum trebuie sa ajustez TVA-ul aferent 33% din valoare:635=4427, daca nu mai primesc storno pe dif. si fact. penalit.
Care sunt inregistrarile pe care le fac la decembrie 2011, tinand cont de faptul ca nu am inchis inca bilantul si care sunt inregistrarile pe care trebuie sa le fac in martie 2012?
#58
Postat 28 December 2012 - 06:42 PM
Am cautat pe forum si chiar pe google, si ori toata lumea stie cum se face, ori nu stiu eu cum sa caut. Asa ca o sa intreb:
Cum se inregistreaza o achizitie de produs software? Softul costa $129 (~432 RON) si va fi folosit cel putin cateva saptamani... poate cativa ani daca merge bine. Nu se stie sigur cat va fi folosit.
Nu ma intereseaza inregistrarea TVA-ului.
Eu il vad ca pe un "asset". Dar nu stiu sigur ce sa fac cu el dpdv contabil.
- E o imobilizare? Daca nu, rog moderatorii sa mute topicul.
- Se inregistreaza la fel ca un domeniu web? (adica 2051 = 404, 404 = 531, apoi lunar 6811 = 2085, apoi la urma scoatere din evidenta (nu mai stiu exact cum ca n-am ajuns acolo...)? Sau e ceva diferit?
- In cat timp se amortizeaza?
Multumesc anticipat!
#59
Postat 13 June 2013 - 08:24 AM
Am o intrebare legata de trecerea la active fixe a unei imobilizari in curs. Consiliul Judetean a incheiat un contract pentru investitia "Actualizarea planului de amenajare a teritoriului judetean". Investitia s-a concretizat in obtinerea unor documentatii specifice (piese scrise si piese desenate), care au fost aprobate apoi prin hotarare de consiliu judetean.
Pe parcursul derularii investitiei cheltuielile efectuate au fost inregistrate in contul 231 Imobilizari in curs. Acum, la finalizare, ar fi corect sa inregistrez contravaloarea Planului in contul 208 Alte active fixe necorporale sau in alt mod? Conform hotararii de aprobare documentatia este valabila 10 ani . Daca o inregistrez in 208, ii calculez amortizarea pe 10 ani?
Va multumesc anticipat!
#60
Postat 13 June 2013 - 11:48 AM
Proiectul unei investitii "face parte" din investitie, intra in costul total.
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi