Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
imobilizari necorporale - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


imobilizari necorporale


59 replies to this topic

#41 maricris

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 22 January 2009 - 12:39 AM

Buna dimineata. Am achizitionat un program de calcul (constructii) in 10 rate lunare, valoarea contractului fiind in euro,3600+tva. Furnizorul factureaza o proforma in euro, eu o achit la cursul BNR iar ulterior ei imi factureaza la data achitarii in lei. Cum sa inregistrez, va rog factura pe care ei mi-o emit tinind cont de diferentele de curs valutar? Ei nu evidentiaza nimic in factura legat de curs decit valoarea ratei +TVA. Daca inregistrez ratele la cursul valutar diferit la sfirsit o sa am mari diferente fata de ce am inregistrat eu la inceput, pentru amortizare. Este corect %208(rata la data semnarii contractului),665(diferenta de curs valutar),4426=404? Sunt si alte variante? Va rog sfaturi.Multumesc



#42 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2009 - 11:35 PM

Buna!
Sper sa ma ajutati in urmatoarea problema:
- in dec 2007 am achizitionat din import SUA 3 licente ale unor programe informatice, considerand ca vor fi amortizate in 3 ani
- din ian 2008 pana in oct 2008 au fost amortizate liniar
- in oct 2008 s-au cumparat din Romania alte licente, urmand sa se renunte la cele initiale, drept pentru care le-am scos din evidenta.
Intrebari:
1) partea ramasa neamortizata din valoarea de intrare (pretul de achizitie) este chelt deductibila sau nu?
2) trebuia sa colectez si sa platesc TVA pentru partea neamortizata din valoarea de intrare?
V-as ramane recunoscatoare daca in raspuns ati face referire si la articolele relevante din Codul fiscal, eu am cautat fara succes.

Stiu ca am postat la mijloace fixe un topic despre imob necorporale, dar totusi, chiar nu poate nimeni sa-mi raspunda?
Va rog!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 03:03 PM




#43 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 06 February 2009 - 01:24 AM

Avand in vedere ca legiuitorul nu a impus o durata de amortizare in cazul licentelor si stiind ca sunt imob.necorp.amortizabile pe perioada de exploatare, pe care tu o cunosti acum, dar nu ai cunoscut-o in dec.2007, mai bine refaci calc.amort.pt.cele 10 luni sau cat timp le-ati exploatat, daca nu ai inchis anul si ai scapat de batai de cap. Eu nu am vazut in CF decat prevederi legate de ch.neded.af.am.imob.corp.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 February 2009 - 03:03 PM

Dana




#44 mioara.m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 121 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2009 - 01:44 PM

Multumes, apreciez ca mi-ai raspuns !
Din ce spui tu, si pentru ca nu vreau sa modific notele contabile pt amortizare pe lunile din urma (din cauza imp profit), ar insemna sa amortizez restul valorii ramase in ultima luna (n-am inchis anul).
Si, ca sa fiu si eu de folos cu ceva... tot cautand, am gasit pe mfinante.ro la sectiunea de Legislatie privind TVA, la Referinte, o circulara privind ajustarea TVA in cazul IMOB CORPORALE (excl imobile). In esenta se spunea ca daca vinzi mijlocul fix sub valoarea de intrare nu ajustezi TVA, numai daca isi inceteaza in alt fel functionarea in cadrul perioadei de ajustare (casare, etc) se ajusteaza TVA. Si dau acolo un exemplu concret.
Daca cineva are alta opinie referitoare la problema mea, va rog sa-mi raspundeti!



#45 Bngs

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Location:Iasi

Postat 30 April 2009 - 09:55 AM

Buna ziua. Constituirea unei baze de date de catre o firma specializata in valoare de 570 milioane lei vechi pe ce cont se trece: direct pe cheltuieli sau se trece pe imobilizari necorporale si se amortizeaza?



#46 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 30 April 2009 - 10:42 AM

Eu le-as trata ca programe informatice, si le-as amortiza corespunzator.
Dragos



#47 serbans

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 December 2009 - 08:02 PM

un studiu de fezabilitate, elaborat de un tert, poate fi considerat mijloc fix necorporal, daca valoarea acestuia depaseste 1800 ron?



#48 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 01 December 2009 - 09:05 PM

1. Imobilizarile necorporale nu sunt conditionate de valoarea de intrare mai mare decat limita stabilita de lege, 1800 lei (in prezent) la imobilizari corporale.
2. Daca studiul de fezabilitate are ca scop realizarea de produse sau servicii noi sau imbunatatirea celor existente ( de ex. proiecte care implica o tehnologie noua de fabricatie a unui produs), se poate incadra la imob. necorporale, respectiv ch.de dezvoltare, care se amortizeaza liniar intr-o perioada de pana la 5 ani.

Dana




#49 serbans

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 02 December 2009 - 07:29 AM

multumesc Dana



#50 Anitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 07 December 2009 - 09:55 PM

Buna seara.
Am o intrebare pentru cei mai priceputi.
Cum se procedeaza cu amortizarea sau scoaterea din gestiune a activelor necorporale? (205,208?)
Nu stiu cum sa procedez cu ele. Le am "bagate " in contabilitate dar sincera sa fiu nu stiu prea stiu bine cum se procedeaza.
Am nevoie de informatii de la cei mai priceputi si mai documentati.
Multumesc anticipat



#51 pfa-it

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 09 February 2011 - 09:06 PM

Buna ziua,

Cumpar un nume de domeniu internet pe un an. Mai exact cumpar dreptul de folosire pe perioada de un an al unui nume de forma www.aaaa.com, iar peste un an voi plati din noi pentru prelungire. Cum il inregistrez in contabilitate?

1. Il consider un serviciu,

2. Il consider imobilizare necorporala, il scriu in registrul inventar, il amortizez intr-un an, dupa care il scot din evidenta, si inregistrez dreptul de folosinta pe anul urmator ca o alta imobilizare?

3. Alta varianta?

Precizez ca valoarea este pana la 10 USD pe an.

Multumesc pentru ajutor :thumbup:



#52 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2011 - 10:09 PM

Eu il consider prestare de serviciu si il bag pe cheltuiala direct.



#53 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 09 February 2011 - 10:10 PM

si eu la fel .



#54 lory.dragus

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 04 March 2011 - 01:03 PM

As dori sa stiu, daca a mai intampinat cineva o astfel de problema:

Am efectuat in cursul anului cheltuieli de cercetare, acestea fiind reprezentate de chelt. cu salariile si regie; am inregistrat 233 = 721.
Acestea ar trebui trecute in bilantul contabil, la formularul de date informative, dar ce suma: numai chelt. cu salariile sau totalul cheltuielilor, adica suma pe care o am in contul 233?

Multumesc,



#55 MPKaboose

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 25 March 2012 - 11:00 AM

Buna ziua, am si eu o intrebare. Care este inregistrarea vanzarii licentelor pentru un program creat de societatea respectiva?

Multumesc,



#56 MPKaboose

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 25 March 2012 - 04:04 PM

4111/456 = 708
4111/456 = 4427

insa nu sunt sigur de inregistrarea respectiva (imi cer scuze pentru o postare dubla, dar nu am gasit butonul de editare)



#57 kirki

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 28 March 2012 - 07:18 AM

In cursul anului 2011 am achizitionat in rate un soft 12 rate-ian-dec 2011(fiecare rata am inregistrat-o lunar in ct231).
In decembrie 2011 am receptionat softul 208=231: a fost predat suportul magnetic, a fost instalat si am primit manualul de utilizare. Nu am reusit sa platim decat o parte din valoarea softului.
In luna martie 2012, conform act aditional la contractul de achizitie, furnizorul a venit sa ne ridice licenta: a dezinstalat programul si s-a inapoiat suportul magnetic+manualul. Am primit facturi de storno rate pana la nivelul 67% din valoare, iar diferenta de 33% reprezinta contravaloare penalitati in cazul neachitarii sumei specificate in contract.
Cum trebuie sa inregistrez aceste operatiuni?
Este afectat bilantul si declaratia de impozit 101? Trebuie sa fac corectie la impozit 2011 cu penalitatile? Bilantul nu l-am depus inca.
Mie mi se parea corect sa storneze intreaga valoare si sa factureze penalitati de 33% fara TVA. Oricum trebuie sa ajustez TVA-ul aferent 33% din valoare:635=4427, daca nu mai primesc storno pe dif. si fact. penalit.
Care sunt inregistrarile pe care le fac la decembrie 2011, tinand cont de faptul ca nu am inchis inca bilantul si care sunt inregistrarile pe care trebuie sa le fac in martie 2012?



#58 Paduraru Gheorghe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 28 December 2012 - 06:42 PM

Buna ziua,

Am cautat pe forum si chiar pe google, si ori toata lumea stie cum se face, ori nu stiu eu cum sa caut. Asa ca o sa intreb:

Cum se inregistreaza o achizitie de produs software? Softul costa $129 (~432 RON) si va fi folosit cel putin cateva saptamani... poate cativa ani daca merge bine. Nu se stie sigur cat va fi folosit.

Nu ma intereseaza inregistrarea TVA-ului.

Eu il vad ca pe un "asset". Dar nu stiu sigur ce sa fac cu el dpdv contabil.

- E o imobilizare? Daca nu, rog moderatorii sa mute topicul.
- Se inregistreaza la fel ca un domeniu web? (adica 2051 = 404, 404 = 531, apoi lunar 6811 = 2085, apoi la urma scoatere din evidenta (nu mai stiu exact cum ca n-am ajuns acolo...)? Sau e ceva diferit?
- In cat timp se amortizeaza?

Multumesc anticipat!



#59 B.Laurentiu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 13 June 2013 - 08:24 AM

Buna ziua,
Am o intrebare legata de trecerea la active fixe a unei imobilizari in curs. Consiliul Judetean a incheiat un contract pentru investitia "Actualizarea planului de amenajare a teritoriului judetean". Investitia s-a concretizat in obtinerea unor documentatii specifice (piese scrise si piese desenate), care au fost aprobate apoi prin hotarare de consiliu judetean.
Pe parcursul derularii investitiei cheltuielile efectuate au fost inregistrate in contul 231 Imobilizari in curs. Acum, la finalizare, ar fi corect sa inregistrez contravaloarea Planului in contul 208 Alte active fixe necorporale sau in alt mod? Conform hotararii de aprobare documentatia este valabila 10 ani . Daca o inregistrez in 208, ii calculez amortizarea pe 10 ani?
Va multumesc anticipat!



#60 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 June 2013 - 11:48 AM

Din punctul meu de vedere, planul de amenajare este doar o etapa din investitia programata (in curs este o investitie pentru amenajare teritoriala).

Proiectul unei investitii "face parte" din investitie, intra in costul total.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL