Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inventariere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


inventariere


4 replies to this topic

#1 niconta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 17 December 2007 - 02:34 PM

Am nevoie de un sfat:am o firma infiintata in august 2007,ce are 2 salariati:eu-economist(sunt si asociat unic si administrator) si sotul meu,care este administrator ,gestionar(are marfuri in depozit).Activitatea firmei este de intermediere cu produse elctrice(sau asa ceva,nu mai retin exat denumirea).Oricum ,gestiunea o tinem cantitativ valoric.Urmeaza sa facem inventarierea si conf.ord.1753/2004 se pare ca nu putem efectua noi 2 aceasta operatiune.Cei in situatia noastra,cum ati procedat,ati incheiat contract de prestari serviciii cu vreo firma?Cu ce fel de firma,sau cum ati procedat?Multumesc anticipat.



#2 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 17 December 2007 - 03:41 PM

"Inventarierea și evaluarea elementelor de activ și de pasiv se pot efectua atât cu salariații proprii, cât și pe bază de contracte de prestări de servicii încheiate cu persoane juridice sau fizice cu pregătire corespunzătoare."
Am citat din NORME privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de activ și de pasiv date prin Ord.MFP 1753 din 2004. Nu e clar ca inseamna pregatire corespunzatoare. Pentru numarare active e bun orice om, dar inventarierea pasivelor eu stiu ca o face oricum contabilul firmei. Cine altcineva ar putea sa o faca?

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#3 niconta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 17 December 2007 - 04:58 PM

Dar tot in ord 1753 scrie mai jos ca ''din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii si nici contabilii care tin evidenta gestiunii respective''.Deci,eu,in calitate de economist al firmei nu pot face inventarierea in depozit.Ce nr. are hotararea privind normele de aplicare a ord.1753?

In ord 1753/2004 se specifica faptul ca peroanele din comisia de inventariere trebuie sa aiba pregatire tehnica si economica.Eu cred ca si pentru inventarierea conturilor trebuie apelat la partea tehnica ,in caz ca trebuie sa contabilizezi deprecieri de ex.Oricum,aici nu-mi fac probleme,pe celelalte conturi de activ si pasiv,altele decat mijoace fixe,marfuri,obiecte de inventar,etc.E clar ca o voi face eu.Problema mea e pentru inventarierea faptica a marfurilor,mijl.fixe,etc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 November 2008 - 04:56 PM
citare mesaj anterior




#4 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 20 December 2007 - 04:09 PM

poate te poti incadra la art 7 din norme, care zice:
... la unitatile al caror numar de salariati este redus, iar valoarea bunurilor din gestiune nu depaseste plafonul stabilit de administratori, inventarierea poate fi efectuata de o singura persoana.

Numai ca baiul e ca voi sunteti numai doi, din care unul e gestionar si celalalt contabil; practic, ambele categorii sunt excluse de la posibilitatea de a face parte din comisie. Totusi, mergand pe ideea ca sunteti si administratori, poate ca ar merge sa faceti inventarierea in calitate de administrator al firmei. Daca nu, pe baza de contract de prest serv. Ceea ce e absurd. Adica ai activirtate atat de restransa incat nu ai personal, dar iti angajezi firma sa-ti faca inventarierea.



#5 eszcse

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Necunoscuta
  • Interests:contabilitate, finante, audit, HR - Resurse Umane

Postat 15 November 2008 - 08:49 AM

Va cer respectuos parerea. In cazul unei firme cu asociat unic, si totodata el este singurul angajat, tot el fiind gestionar in acelasi timp, pe cine se poate numi in Comisia de Inventariere anuala, cine va fi presedintele comisiei si cu cati alti membri? Multumesc !






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL