Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010

125 replies to this topic

#41 Liliana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 109 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2008 - 01:09 PM

Mersi si pt. ultimele fraze. Asta ma interesa. Este o idee sa le fac de mana ca programul meu le baga la gramada., adica daca dau un centralizator lunar pe jurnale, asa cum ar trebui sa ale preiau in registru-jurnal, imi da debitul mai mare decat creditul cu valoarea acestor ob. de inventar.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 November 2008 - 10:24 PM
citare mesaj anterior




#42 MariucaLuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 March 2008 - 10:10 AM

Vezi postareaLiliana, la Mar 13 2008, 11:48 AM, a spus:

Vezi postareaamandeal, la Mar 3 2008, 03:42 PM, a spus:

Valoarea obiectelor de inventar date in folosinta trebuie sa se regaseasca in debitul contului 8035 "stocuri de natura obiectelor de inventar " ( conf Ord 2374 / 12 dec 2007) , si pe masura ce acestea sunt casate se trec pe credit , soldul contului reprezentand ob de inventar date in folosinta
Eu revin cu tema asta.
Voi cum faceti ... Daca inregistram doar pe debit 8035 avem diferenta intre rulaje debit si rulaje credit. Nu cred ca e corect sa ramana asa.
Are altcineva alta parere?

Conturile din clasa 8 sunt extrabilantiere, asa cum s-a mai spus. La ele nu se aplica regula "debit=credit". Programul tau de contabilitate ar trebui sa "stie" chestia asta si sa nu iti ceara cont corespondent. Daca totusi iti cere, atunci pune un cont "aiurea", de genul 888 sau 999.




#43 elenitah

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 27 March 2008 - 07:35 AM

Buna dragilor,

O intrebare: care este data limita pana la care se poate face inventarierea patrimoniului pentru anul 2007.



#44 liana08

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:sibiu

Postat 27 March 2008 - 12:14 PM

Rezultatele inventarierii trebuie cuprinse in situatiile aferente anului 2007. Avand in vedere ca declaratia 101 se depune pin in 15.04.2008, ar trebui sa fie incheiate acum sau aproape gata !



#45 teckel

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 07 April 2008 - 10:59 AM

am si eu o nelamurire. poate ma poate ajuta cineva.
la contractele de leasing s-a crescut 2133 lunar, cu valoarea achitata in luna respectiva. amortizare nu s-a calculat niciodata.
ce pot face eu acum? pt ca eu as fi pus din capul locului in 2133 valoarea autoturismului si in acelasi timp as fi incarcat 167. as fi calculat amortizare si toata lumea ar fi fost fericita.
deci... cum pot completa o fisa a mijlocului fix?
cum sa fac sa incep calcularea amortizarii?
ce procese verbale de punere in functiune a mijlocului sa fac? cu ce data? etc etc etc
multumesc frumos



#46 angelica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 05 May 2008 - 07:01 PM

Va rog ajutati-ma si pe mine :thumbup:
La o societate de transporturi, care are un singur camion (este nou infiintata) ce inventar fac???
Multumesc anticipat.



#47 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 06 May 2008 - 02:50 PM

Pai, toate stocurile, daca mai exista ceva in clasele 2 sau 3, sau in 8035 (stampila, calculator, imprimanta ...). Asta pe inventariere cu liste de inventariere. In plus, inventarierea tuturor conturilor de datorii si creante care prezinta sold (eu fac extras de cont pentru confirmare si cu asociatii, pentru aportul subscris si varsat) si a disponibilitatilor banesti (din casierie, cu verificare faptica a soldului contabil si din banca, unde vei atasa extrasele de cont). Iar in registrul inventar, absolut toate conturile care prezinta sold (inclusiv TVA)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 November 2008 - 10:24 PM
citare mesaj anterior




#48 angelica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 10 May 2008 - 12:26 PM

Mii de multumiri :thumbup: :smile: :sad:



#49 LeeLoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 12 June 2008 - 03:25 PM

Buna,

As avea nevoie urgent de un sfat si eventual de o lege (daca se poate) pt o situatie care imi scoate peri albi:

-am un client care a cumparat un mijloc fix in nu stiu cat decembrie 2007, dar data punerii in folosinta este 31.12.2007. Bun, faza este ca pe lista de inventariere poatre fi vazut doar din 01.01.2008, adica din ziua imediat urmatoare datei punerii in folosinta.....
Cum este privita aceasta sityuatie legal?
Care are dreptate?? El: ca trebuie sa vada mijlocul fix in 31.12 (adica exact din ziua in care l-a luat) sau Eu: care prin aplicatia de imobilizari (actualizata conform cadrului legislativ) ii pun obiectul ala pe inventar din ziua urmatoare datei punerii in folosinta?? :thumbup:

Daca ma puteti ajuta cu ceva cat de urgent ar fi mai mult decat excelent (macar sa stiu, ca daca gresesc eu, sa abordez altfel problema).

Multumesc mult,
Cami



#50 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16297 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2008 - 03:35 PM

Cami, :thumbup:

incerc sa te ajut si eu, insa trebuie sa-mi spui cand a intrat mijl. fix in patrimoniul firmei, adica data NIR-ului fiindca nu conteaza cand a fost emisa fact. de cumparare sau cand s-a pus in folosinta mijl. fix, conteaza cand a intrat in firma efectiv, chiar daca a ramas nefunctional. daca a intrat in 2007, atunci il prinzi in inventarul din 31.12.2007. amortizarea e alta poveste ... si ea tine de data intrarii in fct. a m.fix



#51 JAX1978

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 29 July 2008 - 09:36 AM

1. In cazul in care s-a constatat lipsa un obiect de inventar in folosita, cauza fiind imputabila unei persoane, la ce valoare se va face imputarea si cum se calculeaza (durata de utilizare fiind depasita)?
Mentionez ce este vorba de o prelata care initial a fost mijloc fix iar dupa ce s-a amortizat a fost trecuta la obiecte de inventar.

2. La societatea la care lucrez s-a constatat un plus de mijloace fixe (grupa1) facute pe forte proprii prin 1982 si neinregistrate pana anul acesta. Conform catalogului au durata de utilizare de 12-15 ani, gradul de uzura scriptic de 100%. Se inregistreaza ca integral amortizate si se face o singura data 681-281 si concomitent 131-758? Daca nu pe ce perioada sa le amortizez?

Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de JAX1978: 29 July 2008 - 09:37 AM




#52 JAX1978

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 29 July 2008 - 09:51 AM

Nu pot da edit..scuze.
Cine ma poate ajuta si nu poate posta aici ma poate contacta la YM RBETUNNING (si postez eu aici ).
E destul de urgent.



#53 micaela1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 August 2008 - 12:20 PM

Vezi postareaJAX1978, la Jul 29 2008, 10:51 AM, a spus:

Nu pot da edit..scuze.
Cine ma poate ajuta si nu poate posta aici ma poate contacta la YM RBETUNNING (si postez eu aici ).
E destul de urgent.




#54 micaela1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 August 2008 - 12:27 PM

Vezi postareaJAX1978, la Jul 29 2008, 10:51 AM, a spus:

Nu pot da edit..scuze.
Cine ma poate ajuta si nu poate posta aici ma poate contacta la YM RBETUNNING (si postez eu aici ).
E destul de urgent.
:frusty: buna.pot sa-ti spun cum se calcul val.de imputare la prelatele mijloace fixe.
ex: am o prel cu val.de inv=2375,am.cumulata=732.91,val.de inlocuire (pretul luat de la bursa de marfuri sau de pe piata la una noua)=2900.
732.91/2375=0.31
2900*0.31=899
2900-899=2001
2001*19%=380.19
val de imputare = 2001+380.19=2381.19.
ti-am dat un caz concret de calcul .dc te ajuta>>>>



#55 micaela1

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 08 August 2008 - 12:42 PM

dc prelata este ob. de inventar, in loc de acel coef.de 0.31 mentionat de mine in mes anterior, treci procentul de uzura al ob.de inv si in rest calculezi la fel.sper ca te-a ajutat .pa



#56 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 17 September 2008 - 10:13 PM

Buna ziua,
imi poate spune cineva daca exista vreo posibilitate sa inventariez dintr-o data doar una din gestiunile societatii? Ma refer aici la o situatie in care firma are mai multe gestiuni de marfuri.
Si, in cazul in care am gasit plusrui la inventar in aceasta gestiune, as putea sa le inregistrez in contabilitate pe baza procesului verbal de inventariere?
Multumesc anticipat pt idei



#57 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 September 2008 - 07:01 AM

adica cum ''posibilitate''?...daca se tine evidenta separata pe gestiuni, atat faptic cat si scriptic, nu vad care ar fi impedimentul ca, la un moment dat, sa faci inventariere doar la o gestiune.
Madalina



#58 bonovox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 September 2008 - 03:00 PM

Mai aveam o Dacie veche si am casat-o, am recuperat de pe ea cateva nimicuri pe care le-am bagat pe piese de schimb.
Pana aici toate bune si frumoase, dar am casat si piesele de schimb.
As vrea sa stiu prevederile legale ref. la casarea stocurilor, mai ales ca la piese de schimb nu e ca la marfurile perisabile. In OMFP 1753/2004 nu scrie mare branza, dar imi amitnesc ca scrie undeva ceva de materiale rezultate in urma casarii, ca trimiti fierul la remat cu aviz de expeditie, etc.



#59 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 29 September 2008 - 03:40 PM

In procesl verbal de casare (care poate fi doar pentru mijloace fixe sau obiecte de inventar, nu si pentru piese de schimb) se mentioneaza ca in urma casarii rezulta urmatoarele piese reutilizabile ca piese de schimbe, deseu valorificabil la Remat (metal, sticla, lemn, plastic), deseu nerecuperabil si resturi care s-au distrus prin ardere controlata. Piesele bune rezultate din casare intra in magazia de piese de schimb de unde ies atunci cand e nevoie sa inlocuiasca alta piesa dintr-un agregat. Ele intrate bune in magazie trebuie sa iasa tot bune din magazie, intrand direct pe cheltuieli prin folosirea lor. Ele se pot defecta si pot fi inlocuite cu altele. Sau se caseaza ulterior mijlocul fix in care au fost inglobate, fara a mai rezulta aceste piese de schimb, datorita degradarii lor.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#60 bonovox

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 September 2008 - 04:01 PM

Multam. Dar stii sa-mi spui exact nr legii, HG-ul, OMF-ul sau ce este?





1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL