Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010

125 replies to this topic

#61 netia

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 07 November 2008 - 12:20 PM

Buna ziua,

Va rog daca are cineva un model de "Proces verbal de predare primire",caci trebuie sa tin locul unui gestionar,fac inventarul si as vrea un model de "Proces verbal de predare primire"!

Multumesc,
Netia



#62 eszcse

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Necunoscuta
  • Interests:contabilitate, finante, audit, HR - Resurse Umane

Postat 14 November 2008 - 07:59 PM

Va cer respectuos parerea. In cazul unei firme cu asociat unic, si totodata el este singurul angajat, tot el fiind gestionar in acelasi timp, pe cine se poate numi in Comisia de Inventariere anuala, cine va fi presedintele comisiei si cu cati alti membri? Multumesc !

Aceasta postare a fost editata de eszcse: 14 November 2008 - 07:59 PM




#63 vladutz cernea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 December 2008 - 01:29 AM

Potrivit ordinului 1753, "La persoanele fizice care desfasoara activitati producatoare de venituri, precum si la unitatile al caror numar de salariati este redus, iar valoarea bunurilor din gestiune nu depaseste plafonul stabilit de administratori, inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana. "

Daca vrei, gasesti mai multe informatii aici:

Inventarierea patrimoniului la 31.12.2008

Toate bune!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 03 December 2008 - 05:59 PM
citare mesaj anterior




#64 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 06 December 2008 - 06:44 PM

pe listele de inventariere se trece data de 31.12.2008.Pe decizia de inventariere si pe PV privind rezultatul inventarului ce data se trece?



#65 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2008 - 12:23 PM

Danuta, in Ordinul 1753/2004, printre altele, se precizeaza urmatoarele:
5. Inventarierea anuală a elementelor de activ și de pasiv se face, de regulă, cu ocazia încheierii exercițiului financiar, avându-se în vedere și specificul activității fiecărei unități.
În cadrul agenților economici cu activitate complexă, bunurile pot fi inventariate și înaintea datei de încheiere a exercițiului financiar, cu condiția asigurării valorificării și cuprinderii rezultatelor inventarierii în situațiile financiare întocmite pentru exercițiul financiar respectiv.
În situația inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, în registrul-inventar se va cuprinde valoarea stocurilor faptice inventariate și înscrise în listele de inventariere actualizate cu intrările și ieșirile de bunuri din perioada cuprinsă între data inventarierii și data încheierii exercițiului financiar.


Deci, in functie de fiecare agent economic, inventarierea se poate face intr-un interval de timp nu doar intr-o zi, in cursul anului financiar, etc.

ex: poti emite decizia in 23.12.2008, inventarierea se poate face de la 28.12.2008 pana la 31.12.2008. Procesul verbal se poate incheia la 31.12.2008 si apoi:
52. Propunerile cuprinse în procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezintă, în termen de 3 zile de la data încheierii operațiunilor de inventariere, administratorului unității. Acesta, cu avizul conducătorului compartimentului financiar-contabil și al conducătorului compartimentului juridic, decide, în termen de cel mult 5 zile de la primirea procesului-verbal, asupra soluționării propunerilor făcute, cu respectarea dispozițiilor legale.
53. Rezultatele inventarierii trebuie înregistrate în evidența tehnico-operativă în termen de cel mult 3 zile de la data aprobării procesului-verbal de inventariere de către administrator sau ordonatorul de credite.

Madalina



#66 danutanitulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:

Postat 07 December 2008 - 08:24 PM

merci mult madalina,am inteles



#67 corneliuss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Gender:Male

Postat 12 January 2009 - 12:23 PM

Va rog, poate cineva sa posteze un model de proces verbal pentru rezultatele inventarierii? Mentionez ca nu am nici un fel de diferente. Va multumesc!



#68 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 12 January 2009 - 02:23 PM

Nu uitati nici de proceduri.
Cf 1753: ,, Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr.82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si în conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii elementelor de activ si de pasiv si care elaboreaza si transmite comisiilor de inventariere PROCEDURI scrise adaptate la specificul unitatii''.
vioreld



#69 corneliuss

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 January 2009 - 10:18 AM

Va rog, poate cineva sa posteze un model de proces verbal pentru rezultatele inventarierii? Am cautat pe acest forum, dar nu am gasit asa ceva... Mentionez ca nu am nici un fel de diferente. Va multumesc!



#70 Delia Ionescu Vlad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 26 January 2009 - 09:59 AM

Buna ziua,

Nu sunt contabil insa raspund de inventariere. Am citit si legea si ce s-a scris pe forum. As dori sa rog pe cei mai experimentati, din domeniu, sa imi spuna daca este corect cum am inteles eu inventarierea si, daca se poate sa mi se raspunda la nelamuriri.

1. Inventarierea se face la fiecare sfarsit de an.
2. Adminstratorul societatii emite o decizie de numire a comisiei.
3. Din comsie fac parte 2 membri si un resposnabil (cel putin). Poate fi administratorul acest responsabil ?
4. Gestionarul da o declaratie inainte de inventariere. Din nou, tinand cont de faptul ca suntem firma mica, poate fi considerat ca gestionar, tot administratorul ?
5. Listele de inventar. Trebuie neaparat sa imbrace forma din lege ? Am vazut ca sunt 2 modele. Nu am inteles insa daca trebuie amandoua.
6. Trebuie liste separate pt mijolacele fize, obiecte de inventar,etc ?
6. Comisia scrie proces verbal si semneaza toate paginile listelor de inventariere.

VA rog frumos sa imi spuneti daca am inteles bine si ce lipseste. Este pt prima oara cand trebuie sa fac asta asa ca scuzati-mi ignoranta.
Va multumesc frumos si astept raspuns urgent.

Delia



#71 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 29 January 2009 - 11:01 AM

Dupa intocmirea procesului verbal de inventariere mai trebuie emisa o decizie prin care administratorul societatii aproba procesul verbal si se inregisstreaza datele in conta sau e suficient sa teraca pe proces "Aprobat......director general.......?



#72 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 16 April 2009 - 07:45 AM

intr-o soc comerciala cu admin si asociat,si firma care tine contab, care poate fi gestionar si care este in comisia de inventariere.Fiind o societ mica se poate sa fie doar o pers in comisie ?
astept raspuns



#73 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 16 April 2009 - 08:29 AM

Vezi postareacarabela.anca, la Jan 29 2009, 12:01 PM, a spus:

Dupa intocmirea procesului verbal de inventariere mai trebuie emisa o decizie prin care administratorul societatii aproba procesul verbal si se inregisstreaza datele in conta sau e suficient sa teraca pe proces "Aprobat......director general.......?


nici eu nu am gasit un raspuns pentru aceasta intrebare.
imi puteti da si mie textul de lege pt OMFO 1753/2004 si OMFP 2226/2006?

Aceasta postare a fost editata de ralu_h28: 16 April 2009 - 08:30 AM




#74 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 16 April 2009 - 10:26 AM

Vezi postareaanaderol, la Dec 20 2007, 09:35 AM, a spus:

la un punct de lucru, fara personalitate juridica ,se face inventarierea la sediu social si pentru punctul de lucru sau separat?Legea....? :sad:

te referi ca la pct de lucru nu se desf nici o activitate?si se desfasoara doar la punctul de lucru?



#75 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 19 April 2009 - 12:06 AM

nici eu nu am gasit un raspuns pentru aceasta intrebare.
imi puteti da si mie textul de lege pt OMFO 1753/2004 si OMFP 2226/2006?
[/quote]

Fisiere atasate





#76 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 25 April 2009 - 09:08 AM

are ceva daca decizia de numire a comisiei si procesul verbal pentru invent patrimoniu sunt faxcute la data de 12.01.2009? trebuie facute la data de 31.12.2008?



#77 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 25 April 2009 - 10:07 AM

Daca numesti Comisia de inventariere in 2009, cum poti sa spui ca s-a facut inventarierea in 2008 ? In Decizia din 12.01.2009 numesti membrii pt.inventarierea patrimoniului de la data de xx.12.2008 pana la yy.12.2008 ?
Gama a postat Ordinul 1753/2004, trebuie doar citit. Exceptand alte cazuri inventarierea se face cel putin o data pe an, de regula la incheierea exer.financiar, deci poti sa o faci cand vrei in cursul anului cu conditia ca la 31.12. sa fie facute toate ajustarile astfel incat balanta la sf.anului sa reflecte realitatea. PV poate fi intocmit in ian. pt.ca daca ai facut inv.in per. 27-31 dec., de ex., Comisia trebuie sa aiba timp sa analizeze rezultatele si sa faca propuneri cu privire la ceea ce s-a constatat, pt.2008 si rezultatele obligatoriu trebuie cuprinse in 2008.

Dana




#78 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 25 April 2009 - 10:24 AM

ai dreptate,contabila mi-a facut actele si de asta sunt cam nedumerita.mai am o intrebare: in 2006 , pe firma era angajat doar admin,iar asociatul era angajat la alta firma.Se poate sa se treaca in comisia de inventariere asociatul?Pe firma mai era angajat un baiat muncitor.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 April 2009 - 06:57 PM




#79 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 25 April 2009 - 10:33 AM

Decizia gestionaruluyi trebuie scrisa de mana? sau pot folosi formularul de mai sus?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 29 April 2009 - 06:57 PM




#80 ralu_h28

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 28 April 2009 - 08:40 AM

in afara de firma de contab, care intocmeste fisele de magazie si le semneaza, cine trebuie sa le mai semneze si stampileze din cadrul firmei?





1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL