Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
salariul minim in 2008 va fi de 500 de lei - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


salariul minim in 2008 va fi de 500 de lei


60 replies to this topic

#1 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 05 January 2008 - 01:03 PM

De la 1 ianuarie 2008 in Romania se va discuta de un singur Salariu Minim pe economie, cel negociat dintre sindicate si patronate si asumat de Executiv, prin Hotarare de Guvern. Salariu minim la nivel national pentru anul 2008 a fost stabilit in cuantum de 500 lei de la 1 ianuarie si de 540 lei de la 1 iulie ...

CCMUNN pe anii 2007- 2011
ART.40. - (1) Se stabilesc urmatorii coeficienti minimi de ierarhizare, pentru urmatoarele categorii de salariati:
a) muncitori:
1. necalificati = 1;
2. calificati = 1,2;
b) personal administrativ incadrat in functii pentru care condiția de pregatire este:
1. liceala = 1,2;
2. postliceala = 1.25;
c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este:
2. scoala de maistri = 1,3;
3. studii superioare de scurtă durată =1,5;
d) personal incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este cea de studii superioare = 2;
(2) Coeficientii de salarizare de la alin. 1 se aplica la salariul minim negociat pe societate.
(3) Salarizarea personalului incadrat conform alin. 1 se va stabili tinand cont si de standardele ocupationale corespunzatoare ocupatiei respective.

Stie cineva se va aplica aceste coeficiente la salar minim 500 lei, ca si in anul 2007 la 440 lei?
Are cineva acest H.G. ???
Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#2 dav_liane

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 05 January 2008 - 05:54 PM

EU CONSIDER....
acesti coeficienti de erarhizare ...asa cum si tu ai specificat ...sunt prevazuti in contractul colectiv de munca la nivel national si sunt in vigoare ,deci se vor aplica la salariul minim indiferent de nivelul acestuia...440,500,540 etc ....
Proplema mea e daca se intocmeste o decizie de majorare colectiva la nivel de societate in care sa cuprindem trcerea de la 440 la 500 si cea aferenta coeficientilor de erarhizare ex.528 la 600 etc ...sau vor acte aditionale la contracte




#3 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 07 January 2008 - 10:11 AM

la noi in Salaj se depune Decizie de majorare colectiva la nivel de societate incepand cu data de 01 01 2008.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 January 2009 - 04:59 PM
citare mesaj anterior

Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#4 carol28sm

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2008 - 02:22 PM

Eu am despus astazi acte aditionale de majorare a salariului la ITM Bucuresti. Nu va zic ce balamuc a fost acolo, odata ce s-au mutat toti in sediul din Octavian Goga. Surpriza e ca actele nu se mai depun la inspectorul societatii, ci sunt preluati de alti inspectori. Eu aveam actele intocmite pe 1.01.2008 care isi produceau efectele incepand tot cu 1.01.2008. D-na de la ITM nu a vrut sa-mi primeasca actele pe motiv ca nu m-am incadrat in cele 5 zile calendaristice prevazute de lege. Solutia corecta a zis ea e sa fac actele cu data de 7.01.2008 si care incep sa-si produca efectele de pe 1.08.2008 ( adica retroactiv). Le-a primit pana la urma dar mi-a dat avertisment si a zis ca data viitoare imi aplica amenda maxima daca o sa mai am ceva de comentat.
Va zic acest lucru ca sa nu faceti un drum in plus si sa aveti grija cum intocmiti actele.
P.S. Delegatie obligatoriu cu data.



#5 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 07 January 2008 - 02:27 PM

Vezi postarearamoramo76, la Jan 7 2008, 02:19 PM, a spus:

Are cineva traducerea in engleza a contributiilor angajatorului(somaj, cas,cass,itm,etc), respectiv ale angajatului aferente salariului?Daca da va rog sa mi le trimiteti si mie pe ramoramo76@yahoo.com.Va multumesc

eu am lucrat mai demult cu forma asta; mai uita-te si tu pe el;ti-l trimit doar pentru orientare ca sa iti faci altul mai bun; good luck!

scuze

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 January 2009 - 04:59 PM




#6 carol28sm

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2008 - 02:29 PM

As avea o intrebare pentru cei care s-au confruntat cu o problema ca si a mea: In anul 2007 nu am aplicat coeficientii de ierahizare, dar incepand cu luna februarie am redus timpul de lucru la 4 ore si e totul ok. Pentru luna ianuarie am avut salariatii in CFS 10 zile dar le-am achiatat intreg salariul, crezand ca asa voi fi in limitele legii. Nu a fost asa. Salariul pt ianuarie trebuia sa fie cu coeficient de ierahizare. Acum tb sa fac acte aditionale retroactiv de majorare a salariului incepand cu luna ianuarie, dar vreau sa fac si acte aditionale de saderea a salariului incepand cu 1 februarie la salriul pe care l-au primit angajatii tot anul pt 4 ore pe zi. Credeti ca se poate asa?



#7 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2008 - 03:06 PM

si eu am avut o poblema similara si eu zic ca .... nu se poate .... incearca sa-i modifici functia salariatului ca sa te incadrezi in salariul fara coeficienti

Vezi postareacarol28sm, la Jan 7 2008, 02:22 PM, a spus:

Eu am despus astazi acte aditionale de majorare a salariului la ITM Bucuresti. Nu va zic ce balamuc a fost acolo, odata ce s-au mutat toti in sediul din Octavian Goga. Surpriza e ca actele nu se mai depun la inspectorul societatii, ci sunt preluati de alti inspectori. Eu aveam actele intocmite pe 1.01.2008 care isi produceau efectele incepand tot cu 1.01.2008. D-na de la ITM nu a vrut sa-mi primeasca actele pe motiv ca nu m-am incadrat in cele 5 zile calendaristice prevazute de lege. Solutia corecta a zis ea e sa fac actele cu data de 7.01.2008 si care incep sa-si produca efectele de pe 1.08.2008 ( adica retroactiv). Le-a primit pana la urma dar mi-a dat avertisment si a zis ca data viitoare imi aplica amenda maxima daca o sa mai am ceva de comentat.
Va zic acest lucru ca sa nu faceti un drum in plus si sa aveti grija cum intocmiti actele.
P.S. Delegatie obligatoriu cu data.
si daca cineva vrea totusi sa depuna actele la inspectorul lui, nu se poate ????
eu cred ca ar trebui sa primeasca deciziile de marire a salariilor avand in vedere ca azi a fost prima zi lucratoare ..... eu stiu cel putin doi inspectori care au comunicat faptul ca sa nu venim inainte de 10 ianuarie la ei ca va fi balamuc ...........

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 January 2009 - 05:00 PM
citare mesaj anterior




#8 carol28sm

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2008 - 05:09 PM

Eu nu intentionez sa modific functia, ci salariul.
Am ajuns si la inspectorul meu, care normal ca nu primeste acte azi ca e "balamuc" cu mutarea. Dar mi-a zis ca actele se depun jos unde se depun si declaratiile la inspectorii de sector. Mie jos nu a vrut sa le primeasca cu data din 2007. Mi s-a spus sa le fac cu data din 2008 si ca isi au efectul din 01.01.2007. Inspectoare a societatii mele mi-a zis sa las actele cu data de 01.01.2007 dar sa vin miercuri.
In orice caz toate actele se depun in incinta cladirii unde se depun si declaratiile.
Inspectorii pe societate se afla in incinta cladirii fostei Camera de Comert tronson 1 ( etaj 1 pentru sectoarele 2 si 3) atat cunosc



#9 verrona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 January 2008 - 12:59 AM

sa inteleg ca nu mai avem deloc treaba cu inspectorii nostri de pana acum???? adicatelea abia ne-am invatat cu ei...ca fiecare are hachitele lui...ar fi nasol rau de tot...eu totusi incerc la inspectorul meu

iar pt modificarile de salariu este necesara si intocmirea registrului salariatilor?? ca, parca in registrul asta nu apare si modificarea salariului...stie careva???



#10 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 08 January 2008 - 01:54 PM

Vezi postareaverrona, la Jan 8 2008, 12:59 AM, a spus:

sa inteleg ca nu mai avem deloc treaba cu inspectorii nostri de pana acum???? adicatelea abia ne-am invatat cu ei...ca fiecare are hachitele lui...ar fi nasol rau de tot...eu totusi incerc la inspectorul meu

iar pt modificarile de salariu este necesara si intocmirea registrului salariatilor?? ca, parca in registrul asta nu apare si modificarea salariului...stie careva???
Caz: am un director cor 121011 la o firma
el are studii superioare; dar nu vad nicaieri obligatia ca pentru acest post sa aiba studii superioare (ca si caen 121004), nici in fisa postului, nici in CIM, nici nicaieri;
nu cred ca sunt obligata sa ii maresc salariul cu indicele de studii 2; are in prezent 500 Ron si cred ca e ok, nu e obligatoriu in cazul asta. Va rog o alta parere daca aveti. Sau mai bine dati-mi dreptate :lostit (13):



#11 campan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 January 2008 - 03:43 PM

Vezi postareaDzsygy, la Jan 5 2008, 02:03 PM, a spus:

De la 1 ianuarie 2008 in Romania se va discuta de un singur Salariu Minim pe economie, cel negociat dintre sindicate si patronate si asumat de Executiv, prin Hotarare de Guvern. Salariu minim la nivel national pentru anul 2008 a fost stabilit in cuantum de 500 lei de la 1 ianuarie si de 540 lei de la 1 iulie ...

CCMUNN pe anii 2007- 2011
ART.40. - (1) Se stabilesc urmatorii coeficienti minimi de ierarhizare, pentru urmatoarele categorii de salariati:
a) muncitori:
1. necalificati = 1;
2. calificati = 1,2;
b) personal administrativ incadrat in functii pentru care condiția de pregatire este:
1. liceala = 1,2;
2. postliceala = 1.25;
c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este:
2. scoala de maistri = 1,3;
3. studii superioare de scurtă durată =1,5;
d) personal incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este cea de studii superioare = 2;
(2) Coeficientii de salarizare de la alin. 1 se aplica la salariul minim negociat pe societate.
(3) Salarizarea personalului incadrat conform alin. 1 se va stabili tinand cont si de standardele ocupationale corespunzatoare ocupatiei respective.

Stie cineva se va aplica aceste coeficiente la salar minim 500 lei, ca si in anul 2007 la 440 lei?
Are cineva acest H.G. ???
Da se aplica aceste cote.
Stiam de modificarea salariului minim dar am uitat sa modific pe contract si la fortele de munca nu l-au luat evident.
Mi-au spus ca trebuie sa trec 600 lei in loc de 528 lei.
prin urmare daca salariul minim e 500 la care aplicam cota de 1.2 pentru studii medi rezulta 600.



#12 DinuC

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 10 January 2008 - 07:56 PM

buna!

parerea mea
e putin interpretabil.... eu inteleg ca se acorda 2 puncte la persoanele de specialitate pt care studiile de pregatire coincid cu functia pt care este incadrat
mai explicita...director incadrat dar are facultatea de litere...de exemplu nu se acorda 2 puncte
eu asa vad ...poate gresesc

c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este:
2. scoala de maistri = 1,3;
3. studii superioare de scurtă durată =1,5;
d) personal incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este cea de studii superioare = 2;

la studii superioare 500*2=1000 ce trebuie sa fie venit brut sau venit net?
o intrebare...
stie cineva de contul unic de varsare a viramentelor catre stat.....ce mai este si asta?
ne scoate din minti finantele cu schimbarile lor,,,,,

multumesc!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 January 2009 - 05:01 PM




#13 gabrielle26z

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 10 January 2008 - 08:11 PM

1000 este salariul de incadrare.Faci decizie in acest sens, in care modifici vechiul salariu de la 880 la 1000.
Cit despre contul unic, deocamdata se mai pot face plati ca si pina acum. Am vb. azi la Adm. Financiara



#14 verrona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 08:13 PM

Vezi postareaDinuC, la Jan 10 2008, 08:56 PM, a spus:

buna!
la studii superioare 500*2=1000 ce trebuie sa fie venit brut sau venit net?
o intrebare...
stie cineva de contul unic de varsare a viramentelor catre stat.....ce mai este si asta?
ne scoate din minti finantele cu schimbarile lor,,,,,

multumesc!
este vorba de venitul brut 1000
cat despre contul unic de plati la buget s-a tot vorbit la topicul cu pricina..eu una am optat in continuare tot pt platile pe bucatele...



#15 verrona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 08:19 PM

si apropos de nebunia de la itmb: eu am "sarit" cozile pe sectoare ducand cim-uri si acte aditionale, decizii, etc...direct la inspectoarea mea, in cladirea camerei de comert si industrie-etj.1. incercati si voi...ca poate asa se vor subtia cozile de la depunerile de declaratii lunare si revisaluri...



#16 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 10:15 PM

Vezi postareaverrona, la Jan 10 2008, 08:19 PM, a spus:

si apropos de nebunia de la itmb: eu am "sarit" cozile pe sectoare ducand cim-uri si acte aditionale, decizii, etc...direct la inspectoarea mea, in cladirea camerei de comert si industrie-etj.1. incercati si voi...ca poate asa se vor subtia cozile de la depunerile de declaratii lunare si revisaluri...
pt declaratii lunare si revisal nu se sta la coada aia mare ... lumea se ducea in fata si intrau mai repede



#17 (anisoara bobi)

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:

Postat 10 January 2008 - 10:46 PM

Vezi postareaDinuC, la Jan 10 2008, 10:07 PM, a spus:

Vezi postareaOlguta, la Jan 8 2008, 01:54 PM, a spus:

Vezi postareaverrona, la Jan 8 2008, 12:59 AM, a spus:

sa inteleg ca nu mai avem deloc treaba cu inspectorii nostri de pana acum???? adicatelea abia ne-am invatat cu ei...ca fiecare are hachitele lui...ar fi nasol rau de tot...eu totusi incerc la inspectorul meu

iar pt modificarile de salariu este necesara si intocmirea registrului salariatilor?? ca, parca in registrul asta nu apare si modificarea salariului...stie careva???
Caz: am un director cor 121011 la o firma
el are studii superioare; dar nu vad nicaieri obligatia ca pentru acest post sa aiba studii superioare (ca si caen 121004), nici in fisa postului, nici in CIM, nici nicaieri;
nu cred ca sunt obligata sa ii maresc salariul cu indicele de studii 2; are in prezent 500 Ron si cred ca e ok, nu e obligatoriu in cazul asta. Va rog o alta parere daca aveti. Sau mai bine dati-mi dreptate :lostit (13):


parerea mea
e putin interpretabil.... eu inteleg ca se acorda 2 puncte la persoanele de specialitate pt care studiile de pregatire coincid cu functia pt care este incadrat
mai explicita...director incadrat dar are facultatea de litere...de exemplu nu se acorda 2 puncte
eu asa vad ...poate gresesc

c) personal de specialitate incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este:
2. scoala de maistri = 1,3;
3. studii superioare de scurtă durată =1,5;
d) personal incadrat pe functii pentru care condiția de pregatire este cea de studii superioare = 2;

asa am crezut si eu, am considerat ca pt a fi vanzator nu necesita calificare inca cand am ajunc cu contractul la itm mi-a pus in vedere sa modific salariul de la 440 la 528; si cred ca ar tb sa respectam coeficientii de ierarhizare



#18 verrona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 11:00 PM

daca vrei sa sari coeficientii (si daca iti permite conjunctura) modifici functia si ramai la salariul minim brut.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 January 2009 - 05:02 PM
citare mesaj anterior




#19 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 11:50 PM

Pt.Verona :

Zic si eu asa intr-o doara : tie ti-ar conveni sa fii angajata oficial sub functia/meseria pe care o ai oficial ? Sau ,desi lucrezi cu 8 ore, sa figurezi cu 4 ? Nu mai zic ca poti poti sa ai in statul de salarii minimul pe economie si in realitate o suma maricica.

Stii ce implica asta din punctul de vedere al obtinerii unui credit, al vechimii in munca si al pensiei ?


Asa ca ar fi bine sa te abtii de la asemenea sfaturi. Unele lucruri se spun la ureche. :lostit (13):



#20 verrona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 January 2008 - 11:55 PM

te rog sa mai citesti o data ce-am mentionat in paranteza...referitor la conjuctura... in rest, n-am intentionat sa influentez niciun angajator in a face mizerii angajatilor...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 06 January 2009 - 05:03 PM
citare mesaj anterior







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL