Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
administrator firma, diverse aspecte - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


administrator firma, diverse aspecte


137 replies to this topic

#41 elmam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 208 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:informare

Postat 07 May 2008 - 11:43 AM

I. Contributii obligatorii:
A. Societatea platitoare a indemnizatiei va retine si vira:
- impozitul pe venit, indemnizatia fiind asimilata veniturilor din salarii;
- contributia individuala la sistemul asigurarilor de sanatate, in cota de 6,5%.
Contributia angajatorului la sistemul asigurarilor de sanatate, in cota de 5%, calculata la fondul de salarii (care cuprinde si veniturile asimilate salariilor) se calculeaza si se vireaza de catre societate.

B. Administratorul va vira personal:
- contributia pentru concedii si indemnizatii, in cota de 0,85%, potrivit art. 5 din OUG nr. 158/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Contributia se vireaza la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate;
- contributia la sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, daca administratorul indeplineste conditiile pentru a avea calitatea de asigurat, in mod obligatoriu, la sistemul public de pensii.
Sunt asigurati obligatoriu in sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale administratorii care realizeaza un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel putin 3 salarii medii brute si care nu au calitatea de salariat in baza unui contract individual de munca incheiat cu o alta societate comerciala. Salariul mediu brut este cel utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat si aprobat prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat. Administratorii obligati sa se asigure in sistemul public de pensii trebuie sa depuna declaratia de asigurare la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla domiciliul acestora, in termen de 30 de zile de la data realizarii plafonului de venit mentionat anterior. Cota de contributie se stabileste prin Legea bugetului asigurarilor de stat.
II. Contributii facultative:
1. contributia individuala la asigurarile pentru somaj, care se datoreaza de catre administrator in baza unui contract de asigurare pentru somaj. Cota contributiei este in cuantum de 1,5%, aplicata asupra venitului lunar declarat in contractul de asigurare pentru somaj, venit ce nu poate fi mai mic decăt
salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata;
2. contributia individuala la sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, in baza unui contract de asigurare sociala incheiat de administratorul care nu are obligatia de a se asigura obligatoriu, potrivit celor mentionate mai sus.
Asadar, contributia individuala la sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale este facultativa păna in momentul in care administratorul realizeaza, cumulat, venituri mai mari decăt nivelul a 3 salarii medii ale asigurarilor sociale. In aceasta ipoteza, administratorul dobăndeste calitatea de asigurat pe baza contractului de asigurare incheiat cu casa teritoriala de pensii.
elma



#42 CRIS TIMISOARA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 41 Postari:

Postat 07 May 2008 - 08:30 PM

in primul rand ca sa fie rezident sau mai bine spus remunerat ca si rezident ar trebui sa existe un contract. din cate vad eu el este pur si simplu numit printr-o hotarare AGA sa reprezinte societatea ca si administrator.
asta nu inseamna ca este angajat.




#43 Cornelia Cozos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 227 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 May 2008 - 11:06 PM

Multumesc elmam. Referitor la impozitul pe venit si contributiile de sanatate nu aveam nici eu niciun dubiu. Pentru cota de 0.85 si pensii, aici apar semnele mele de intrebare deoarece legislatia se refera la administratorii care au incheiate contracte de administrare sau management. Se pare ca aceste contracte sunt imperios cerute pentru SA-uri nu si pentru SRL-uri. El nu are asa ceva iar juristul care le acorda consultanta spune ca nici nu este necesar, el fiind numit prin hotarare AGA. El mai obtine niste venituri de natura salariala si in Germania si acolo cotizeaza la toate cele. Initial nu am vrut sa dezvolt speta ca sa nu o fac prea stufoasa. Am inteles ca daca ai un anumit certificat din tara unde platesti aceste contributii, se pare ca nici macar sanatatile nu mai este nevoie sa le platesti. Voi merge la Casa de pensii in speranta ca voi gasi la Juridic pe cineva sa ma ajute. Multumesc inca odata.



#44 mushired

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 08 May 2008 - 03:00 PM

Am si eu o intreabare : cum tb sa fac actul constitutiv si aga pt a adauga un administrator? Cum tb sa sune actul constitutiv ? E nevoie de parafa unui avocat ?
Multumesc.



#45 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 08 May 2008 - 03:59 PM

Vezi postareamushired, la May 8 2008, 03:00 PM, a spus:

Am si eu o intreabare : cum tb sa fac actul constitutiv si aga pt a adauga un administrator? Cum tb sa sune actul constitutiv ?
Cuvantul "adauga" cred ca produce o neclaritate. Ca si cum s-ar adauga un administrator la ceilalti existenti. Dar deocamdata cred ca firma nu exista, de-abia se infiinteaza. Si in caz ca va fi SRL nu poate avea decat un singur administrator (conducator al societatii). Administratorul poate fi angajat al firmei sau neangajat. In actul constitutiv se va spune exact ceea ce doriti sa faceti, putand chiar sa numiti primul administrator. Exemplu orientativ de formulare in actul constitutiv:
"Societatea comerciala X va avea un administrator care va fi angajat pe functia de DIRECTOR, cod COR...... La infiintare administrator va fi domnul Y. Acesta va face si formalitatile legale privind angajarea sa. Administratorul poate fi schimbat oricand prin AGA, cu votul majoritatii actionarilor. Atributiile administratorului sunt cele date in acest act constitutiv. AGA poate schimba aceste atributii prin votul majoritatii actionarilor."
Modele de acte constitutive cred ca se gasesc pe acest forum sau pe Internet. Nu cred ca e nevoie de parafa unui avocat.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#46 mushired

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 08 May 2008 - 05:49 PM

Nu , firma exista la care eu sunt administrator. Acum vreau sa il fac si pe sotul meu administrator pt a ma angaja el ca si economist in cadrul firmei. Actul constitutiv il am facut dar nu stiu dc tb sa fac un act aditional la el s-au tb modif doar partea ce tine de administrator. Si Aga stiu in mare cum tb facuta dar nu stiu dc tb o formulare anume.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 12:20 PM




#47 mony23

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1239 Postari:
  • Location:

Postat 08 May 2008 - 07:03 PM

contacteaza un avocat
sau mergi la biroul unic din incinta camerei de comert
Am invatat ca succesul se masoara nu atat prin pozitia pe care cineva a castigat-o in viata cat prin obstacolele pe care el le-a depasit incercand sa invinga.



#48 mushired

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 08 May 2008 - 07:53 PM

Am sunat la registru ( eu sunt la Ilfov) si mi-au dat niste raspunsuri in 2 peri. In general cand ma duc acolo ma duc pregatita cu totul pt ca nu te ajuta deloc. Iar cu privire la avocat dc ma duc ma costa chiar si un sfat , ma gandeam poate gasesc aici raspunsurile , stii cum s-ar spune "free".

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 12:20 PM




#49 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 09 May 2008 - 11:37 AM

Sigur este nevoie de AGA pentru numirea celui de-al doilea administrator, precum si de Actul Constitutiv reactualizat. Mai trebuie si o declaratie pe propria raspundere (notariala) ca acea persoana indeplineste conditiile legii pentru a fi administrator al firmei. Cazierul fiscal stiu ca il obtine Registrul Comertului.
Nu te certa niciodata cu un idiot: te aduce la nivelul lui, apoi te bate cu experienta !



#50 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 May 2008 - 01:12 PM

mushired, daca doresti sa-l numesti administrator doar pt a te angaja, in cazul in care esti unic asociat, trebuie sa stii ca in urma modificarii legii soc com asociatul unic se poate angaja la propria firma(iar ITM-ul accepta deja contracte de munca in care administratorul - reprezentant legal este si salariat - deci semneaza in ambele locuri).

daca vrei sa continui procedura de numire a administratorului poti face personal toate lucrurile astea fara a apela la notar sau avocat(pt a evita costurile destul de insemnate, costuri la care se adauga obligatoriu taxele de registru).
deci, pe onrc ai pasii pe care tb sa-i faci, documentele pe care tb sa le pui la dosar. Act aditional nu se mai face, este suficienta decizia asociatului unic in care se precizeaza numirea celui de-al doilea administrator. deci, se face decizie si nu aga(adunarea generala a asociatilor). daca ai nevoie de model iti pot trimite(da-mi email pe p.m.)
in cererea de inregistrare pe care o atasezi la dosar vei bifa casuta unde se solicita cazier fiscal, iar declaratia ca indeplineste calitatea de administrator si specimenul de semnatura se pot semna in fata judecatorului delegat(pt a evita taxele notariale).
Madalina



#51 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 09 May 2008 - 02:49 PM

Daca firma nu este societate pe actiuni atunci nu poate avea decat un singur administrator. Nu se pune problema de a adauga un administrator ci de a-l schimba pe cel existent. Cum se face schimbarea ar trebui sa se spuna in actul constitutiv. Daca nu se spune, acesta poate fi modificat (de catre AGA), ceea ce presupune iar mersul la Registru Comertului etc. Daca se spune cum poate fi schimbat, schimbarea se va face cum scrie acolo. De regula AGA hotaraste cu majoritate de voturi ca "...incepand cu data de ..., administratorul firmei .... se elibereaza din functia de administrator si din aceeasi data se va numi in functia de administrator domnul...". Si cu asta basta. Noul administrator va face act aditional de schimbarea functiei vechiului administrator in functia de contabil sef, iar noul contabil sef va face contract individual munca pentru administrator in functia de "director" (sau de "administrator"). Adinistratorul poate sa nu fie angajat, dar cred ca e mai bine sa fie. Pentru alte detalii spune-ne tipul firmei, care sunt actionarii, ce zice actul constitutiv despre administrator si ce se doreste cu cei doi.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 09 May 2008 - 02:50 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#52 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2008 - 07:01 PM

nopris, citeaza-mi, te rog, textul de lege, care spune ca la un SRL nu pot fi mai multi administratori... firma cu doi asociati, doi administratori, inregistrat la ORC, administratori conform actului constitutiv...cu drepturi egale si depline!
Bea



#53 mushired

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 11 May 2008 - 03:29 PM

Vezi postareanopris, la May 9 2008, 03:49 PM, a spus:

Daca firma nu este societate pe actiuni atunci nu poate avea decat un singur administrator. [....]
Multumesc mult pt informatii. Firma este un Srl cu 2 actionari , adica eu si sotul meu. Eu am studii superioare economice de aceea doresc sa ma angajez ca si economist la firma mea pt a-mi face actele contabile. Problema este ca eu sunt administrator si stiu ca m nou bilantul nu-l poate semna aceeasi persoana si la administrator si la contabil. Din cauza acestui fapt m-am hotarat sa-l fac si pe sotul meu administrator pt a ma angaja el, cum s-ar spune.
Am sunat la ONRC (Ilfov) am intrebat pe "scurt" si "fuga" (ca asa vb doamnisoarele de acolo ) dc il pot face si pe sotul meu administrator si sa fim 2 administratori si mi-a spus ca e ok.
Cu privire la actul constitutiv eu sunt trecuta ca si administrator si avem amandoi parti egale. Acum nu stiu dc pot face eu sg actul din nou sau tb iar sa platesc avocatul. (ceea ce nu-mi doresc)
Am vazut ca ar tb sa platesc si un notar pt declaratie . Specimenul de semnatura al sotului l-am facut deja. Acum tb sa vad ce fac cu declaratia si actul constitutiv.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 12:21 PM




#54 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 05 June 2008 - 02:38 PM

Vezi postareaBea, la May 9 2008, 07:01 PM, a spus:

nopris, citeaza-mi, te rog, textul de lege, care spune ca la un SRL nu pot fi mai multi administratori...
Rectific ce am spus mai sus. Multumesc lui Bea pentru atentionare. Cine cauta gaseste, dar uneori mergem pe intuitie, care functioneaza mai mult la femei (si nu e cazul meu). Daca am cautat, am gasit Art. 197 din Legea 31/1990:
"(1) Societatea este administrata de unul sau mai multi administratori, asociati sau neasociati, numiti prin actul constitutiv sau de adunarea generala."
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#55 deea77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 04 July 2008 - 01:02 PM

Am si eu o intrebare: am un administrator la un SRL, cetatean grec, nerezident in Romania, beneficiaza de indemnizatie de administrator prin contract de administrare. Ce contributii platesc la aceasta indemnizatie? Multumesc.



#56 danadumi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 October 2008 - 02:12 PM

Buna.Sunt Dana.As dori sa stiu cum anume ai rezolvat problema .Ma confrunt cu o sit asemanatoare si nu am gasit ceva clar in sensul asta .
Multumesc si astept un raspuns(e destul de urgent).

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 07 July 2009 - 12:21 PM




#57 irina armanu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 13 November 2008 - 12:24 PM

In urma casatoriei , unul din cei doi administratori ai firmei si-a schimbat numele.Ce demersuri trebuiesc facute ?Unde ?La Registrul Comertului?Am intrebat la Registrul Comertului si mi s-a raspuns :"Te costa 500 ron , cand ii ai la tine, ne vedem si va spun ce trebuie facut....si apoi spune:urmatorul!!!"
As dori sa stiu care sunt actele necesare si deasemenea costul perfectionarii acestora.Multumesc din suflet si astept raspunsurile vostre!



#58 bubuvict

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 13 November 2008 - 02:57 PM

cauta pe www.onrc.ro vei gasi formularele necesare. eu cred ca trebuie sa faci act aditional la actul constitutiv (la notar) si sa-l inregistrezi la orc.
am sa atasez formularul de cerere depunere si/sau mentionare acte care cred ca e de ajuns dar mai documenteaza-te pe site-ul orc.
vei plati intradevar ceva taxe dar nu cred ca se ridica la 500ron.

Fisiere atasate





#59 irina armanu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 14 November 2008 - 05:46 PM

Multumesc mult pentru raspuns

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 November 2008 - 11:16 PM
citare mesaj anterior




#60 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2008 - 08:44 PM

Nu mai exista act aditional la actul constitutiv. Acum, practic se retranscrie tot actul constitutiv in forma modificata.

Imi permit si eu o intrebare: de cand se ocupa contabilii de astfel de probleme?
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL