miruna lucescu, la Apr 11 2008, 11:30 AM, a spus:
fise fiscale
#81
Postat 11 April 2008 - 12:16 PM
#82
Postat 11 April 2008 - 12:24 PM
* statele de plata...scuze
#83
Postat 11 April 2008 - 01:46 PM
miruna lucescu, la Apr 11 2008, 12:24 PM, a spus:
1) Intrebi (cum am facut eu) la Camera de munca, sau la Casa de pensii sau la Agentia de somaj sau la Casa de sanatate ce suma se raporteaza pentru tine. Metoda merge daca ai vreo relatie la una din acestea sau, daca nu ai, daca gasesti un functioar amabil. Incearca preferabil in perioada neaglomerata (27-31 a lunii).
2) Incearca la una din persoanele din firma: la serv.personal sa-ti arate contractul semnat de inspectorul de la ITM, sau un stat de salarii semnat de inspectorul ITM (mai bine), la salarizare sa vedeti un stat de plata semnat de dv si de director pe o luna anterioara, la financiar sau salarizare sa vedeti o declaratie catre Agentia de somaj sau Casa de pensii sau de sanatate.
Daca stii cum s-o iei pe contabila, mai prieteneste, e bine sa-i spui cam asa: "D-na economista; unde am lucrat inainte mi se dadea anual un exemplar din fisa fiscala. Chiar si ordinul MFP 161 din 20-01-2004 privind fisele fiscale cere sa se dea un exemplar angajatului. Mie mi-ar prinde bine pentru a-i verifica pe cei de la Casa de pensii ca mi-au inregistrat corect veniturile. Puteti sa-mi faceti o copie si mie? Multumesc!".
Ceea ce vreu sa-ti spun e ca pentru un angajat conteaza:
- banii primiti in mana (sa nu fie mai putin decat e stabilit in contract);
- suma din declaratia de CAS, care conteaza pentru pensie;
- suma din declaratia de somaj, care conteaza daca ramai in somaj;
- daca pari in declaratia de sanatate, necesar pentru tratamente sau internari.
Aceasta postare a fost editata de nopris: 11 April 2008 - 01:48 PM
#84
Postat 11 April 2008 - 02:09 PM
#85
Postat 11 April 2008 - 06:48 PM
Din acest punct de vedere nu ar trebui sa va justificati in nici un fel dorinta de a primi documentele care va apartin de drept si cu toate acestea, nopris are dreptate...
#86
Postat 14 April 2008 - 02:40 PM
Precizez ca venituri din alte activitati n-am avut anul trecut si tare n-as vrea sa mai trec pe la finante... nu de alta dar nu le duc inca dorul domnilor de acolo.
Va multumuesc
Aceasta postare a fost editata de octavian_iancu: 14 April 2008 - 02:43 PM
#87
Postat 15 April 2008 - 05:03 PM
Orice angajator este obligat, prin lege, sa dea angajatului copii dupa contractul de munca, actele aditionale, decizii, precum si orice documente care au legatura cu relatia de munca; daca nu o face din proprie initiativa, le va da la cerere.
La fel si fisa fiscala, o poti cere oricand. Ea insa nu-ti foloseste decat daca:
- ai obtinut si alte venituri decat cele din salarii, deci trebuie sa depui declaratie pana pe 15 mai
- vrei sa redirectionezi 1% din impozit catre o organizatie nonguvernamentala, tot pana pe 15 mai.
Altfel, sumele trecute acolo nu-ti spun prea multe, decat poate daca ai beneficiat sau nu de deduceri si cat ti s-a retinut impozit. Nu apar acolo sumele care ajung la pensii, somaj.
#88
Postat 15 April 2008 - 06:50 PM
#89
Postat 16 April 2008 - 08:25 AM
#90
Postat 13 May 2008 - 06:41 PM
Ce se intampla in cazul in care fisele fiscale au fost depuse la Adm. Finantelor Publice Sector 5, cand de fapt ele trebuiau depuse la DGAMC?
Am primit notificare de la DGAMC si as vrea sa nu platesc acea amenda.
Multumesc!
#91
Postat 23 May 2008 - 03:39 PM
#92
Postat 24 June 2008 - 10:55 PM
1. Ce inseamana "deduceri personale" si de unde vine suma trecuta acolo?
2. Care este "venit baza de calcul"?
M-am prins ca "impozitul lunar calculat si retinut" e 16% din baza de calcul.
3. Si marea mea nelamurire vine de la faptul ca pe ianuarie am alte sume decat in lunile februarie-decembrie, desi eu stiu ca am avut acelasi salariu net.
Va multumesc.
Chiar nu ma poate lamuri nimeni de ce apare diferenta intre sumele din ianuarie si cele din februarie-decembrie?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 30 August 2008 - 05:58 PM
#93
Postat 12 July 2008 - 12:48 PM
#94
Postat 30 September 2008 - 05:03 PM
stie cineva cum pot rezolva urmatoarea situatie fara amenda.
Am o societate la care nu s-a depus fisa fiscala pentru 2007 - era un singur angajat part-time; am primit notificare de la administratie.Credeti ca se poate rezolva fara amenda? sau daca e amenda cat va fi?Ce ma sfatuiti sa fac?
mersi
#95
Postat 03 October 2008 - 07:21 PM
#96
Postat 23 January 2009 - 12:07 PM
va rog frumos sa ma ajutati cu un raspuns referitor la urmatoarea problema: in toamna anului trecut mi-am schimbat numele dar inca nu am adus angajatorului actele necesare pentru aceste modificari. intrebarea mea este: exista vreo problema daca fisa fiscala 2008 se depune de catre angajator cu numele anterior ? Multumesc tare mult anticipat
#97
Postat 23 January 2009 - 12:22 PM
daca tu nu ai duse actele inca angajatorului... atunci se trece doar vechiul nume. oricum CNP-ul e cel mai important. parerea mea
#98
Postat 23 January 2009 - 01:17 PM
#99
Postat 23 January 2009 - 01:47 PM
MIKY2010, la Jan 23 2009, 12:22 PM, a spus:
daca tu nu ai duse actele inca angajatorului... atunci se trece doar vechiul nume. oricum CNP-ul e cel mai important. parerea mea
MULTUMESC TARE MULT !
Sunteti super!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 February 2009 - 02:42 PM
#100
Postat 25 January 2009 - 09:45 PM
va rog sa-mi spuneti daca trebuie sa cuprind in fisele fiscale FF1 pensia suplimentara pe care o platesc 4 angajati.
mentionez ca in programul de salarii le-a fost retinuta in rubrica alte retineri , neavand alta posibilitatea de inregistrare, dupa care am virat-o fondurilor de pensii.
2 salariati platesc cate 50 ron/luna iar altii 2 cate 60 ron/luna.stiu ca este deductibil pana la 200 euro pe an.
Cum sa fac fisele.?!
Multumesc.
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Obligatii fiscale cu termen 07.03.2023 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Obligatii fiscale cu termen 28.02.2023 - ATENTIE : Lista lunga ! |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Obligatii fiscale cu termen 27.02.2023 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Obligatii fiscale cu termen 20.02.2023 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Ghid privind stabilirea rezidenței fiscale pentru persoane fizice - 2023 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi