Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Refacturare utilitati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Refacturare utilitati

24 replies to this topic

#1 acvaristica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 20 February 2008 - 01:43 PM

buna tuturor,
am inchiriat un spatiu comercial si as dori sa refacturez utilitatile pentru a nu-mi rezilia contactele cu apa, gaz, etc.
firma este micro , incasarea facturilor nu sunt venituri cum as putea inregistra fara a plati impozit?



#2 SUZIE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 February 2008 - 05:30 PM

Daca vrei sa iti pastrezi contractele nu ai decat 2 variante, dupa parerea mea: fie le facturezi si vei plati impozit pe venituri, fie te intelegi cu chiriasul sa ti le plateasca la negru.




#3 t_oana_79

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 February 2008 - 03:09 PM

refacturarile nu sunt considerate venituri si nici nu genereaza in contabilitatea ta chelt. nu deduci nici TVA la ele sunt scutite fara drept de deducere. o sa inreg asa
cand vine fact de la furnizori : 462=401 cu valoarea totala
cad refacturezi 4111=462 si scrii pe fact la TVA scuti fara drept de deducere.



#4 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 August 2008 - 01:46 PM

Acest tip de operatiune se aplica cand platesti in numele clientului, adica achiti facturi la furnizor EMISE PE NUMELE CLIENTULUI, si la sf lunii centralizezi facturile si emiti o factura cu suma totala,fara tva, si comisionul separat cu tva.la factura emisa de tine anexezi copii dupa facturile achitate de tine. legea nu te lasa sa deduci tva si nici sa colectezi, si nici sa inreg pe venituri si cheltuieli, normal ptr ca factura nu este pe numele tau.sunt date doua exemple in NM referitor la plata in numele clientului.
Exemplul nr. 1: persoana A emite o factura de servicii de transport catre persoana B, dar factura lui A este platita de C in numele lui B.
Un subiect controversat este "Refacturarea utilitatilor in baza contractului de inchiriere intre PJ", unde factura de la furnizor (electrica, apa, gaze.....)este emisa pe numele proprietarului(este exclusa varianta cu schimbarea contractului, pe motiv ca poti sta 3 luni cu chirie, vine alt clinet si mai sta 3 luni.....).
Referitor la cazul asta am vazut postat de cineva , cum ca garda a dat jos toate veniturile pe motiv ca proprietarul nu avea in obiectul de activitate servicii de electica, gaze, apa....!!!!!!!!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 August 2009 - 01:28 PM




#5 SKINNY

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 20 August 2008 - 05:45 PM

Am si eu o speta...
O societate a cumparat o cladire intr-o curte in care mai este amplasata o alta cladire apartinand unei persoane fizice. Pt cele doua cladiri exista un singur contract cu Apa Nova, factura fiind emisa pe numele persoanei fizice..
Mentionez ca fiecare cladire are contoar separat... deci se poate vedea consumul fiecarei parti.
S-a cerut la Apa Nova schimbarea contractului si facturarea pe fiecare contract dar raspunsul a fost - cost 500 milioane...
Cladirea a fost inchiriata de persoana juridica unei alte persoane juridice care... normal... isi cere factura pt utilitati...
Cum s-ar putea refactura cheltuielile cu apa dat fiind ca nu exista o factura pe numele persoanei juridice care refactureaza, nu este furnzioare de utilitati.... mai mult fact de Apa Nova cuprinde consumul total pentru cele doua cladiri..
Sper ca am fost coerenta ... si va multumesc pentru ajutor



#6 MI_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 02 September 2008 - 06:28 PM

Nu ai cum sa refacturezi decat daca ai contract ca pers.juridica au Apa Nova.Cf. legislatie, la orice schimbare de proprietar (ctr.vanzare-cumparare),tb.schimbat si contractul de utilitati, deci ... E o chestie greu de inteles dai miliarde pt.o cladire dar nu ai bani sa schimbi contractele de utilitati.Cred ca acolo problema e mai ampla, fiindca asta e costul unei noi bransari.Parerea mea e ca dl.administrator sa mai legatura cu o alta firma care se ocupa de astfel de servicii si care stie ce si cum sa faca, cunoaste ordinea din Apa Nova, adica.

Deci d.p.d.v. fiscal nu poti deduce cheltuiala si nici nu o poti refactura daca nu ai contract, deci factura nu este pe numele pers.furidice.

Anexez raspunsul dat de rev.de fiscalitate la o intrebare similara. :

Intrebari:

1. Societatea noastra are un hotel care presteaza sevicii hoteliere ( tva 9% ) si un restaurant care a fost inchiriat unei alte societati ( factureaza fara tva ). Utilitatile (energie , apa, gaze ) vin pe societate, care deduce integral tva si le refactureaza catre cealalta societate tot cu tva. Ambele societati isi pot deduce integral tva la cumparare ?

Raspunsuri:

1. Ca regula generala, recuperarea de la locatari a costurilor legate de utilitati nu reprezinta o prestare de servicii propriu-zisa de furnizare a energiei electrice apa si gaze, motiv pentru care operatiunea trebuie taxata cu cota standard TVA de 19%.


PS. Ai grija ca inchirierea este o operatiune scutita fara drept de deducere TVA. Asta daca nu ai facut optiunea!


Veniturile rezultate din inchirierea restaurantului reprezinta operatiuni scutite fara drept de deducere a TVA , motiv pentru care locatorul (proprietarul restaurantului) nu isi poate exercita integral dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile de bunurile si prestarile de servicii destinate realizarii de operatiuni economice pentru care a fost autorizat.

Exercitarea dreptului de deducere se poate efectua fie pe baza de pro-rata, fie pe baza evidentelor fiscale intocmite separat, strict pentru operatiunile de inchiriere in regim de scutire.

Exercitarea pe baza de pro-rata a dreptului de deducere a TVA este mai dificila deoarece impune efectuarea unor calcule matematice atat pentru determinarea anuala cat si pentru stabilirea TVA deductibila lunar, pe baza decontului de TVA.

Cea mai simpla metoda este cea de organizare a unei evidente fiscale separate pentru fiecare tip de operatiune:

- operatiune taxabila;
- operatiune scutita cu drept de deducere a TVA;
- operatiune scutita cu drept de deducere

O astfel de evidenta se organizeaza pe baza jurnalului pentru cumparari al carui model orientativ este prezentat in O.M.F.P. nr. 1372 din 6 mai 2008 privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal publicat in M.Of. nr. 364 din 13 mai 2008.

Prin acest tip de evidenta nu se deduce TVA aferenta operatiunii scutite fara drept de deducere a TVA in situatia in care facturile primite de la furnizor pot fi alocate integral acestui tip de activitate.

De exemplu, daca restaurantul ar avea bransamente diferite si facturile de utilitati ar fi emise strict pentru spatiul respectiv, dvs. aveti posibilitatea sa nu aplicati pro-rata care face referire la toate operatiunile economice desfasurate.

Deoarece nu aplicati pro-rata, nu va exercitati dreptul de deducere inscris in facturile furnizorilor evidentiate separat in jurnalul de cumparari destinat operatiunilor scutite fara drept de deducere a TVA (inchirierea restaurantului).



Indiferent de faptul ca aplicati pro-rata sau evidente fiscale, refacturarea acestor costuri catre chirias se face prin aplicarea regimului normal de taxare cu cota standard TVA de 19%. Pentru suma TVA inscrisa in facturile dvs. emise pentru recuperarea costurilor cu utilitatile, firma chiriasa isi poate exercita dreptul de deducere a TVA chiar daca inchirierea acelui spatiu se face in regim de scutire cu drept de deducere a TVA

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:13 AM




#7 cristianamatache

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 292 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 12 September 2008 - 03:17 PM

Am si eu o speta: Firma isi are sediul in vila unei persoane, contractele de utilitati au fost trecute pe numele firmei, dar cum fac eu ca sa refacturez proprietarului p.f. suma ce i s ecuvine la plata cf contractului de inchiriere. Eu imi pot deduce integral TVA-ul aferent facturii de lumina sau corect ar fi doar partea pe care o platesc eu din factura?



#8 ioanavoda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 22 December 2008 - 07:19 PM

Cine poate sa ne ajute?
Si eu am un caz imbarligat.
O firma da in comodat altei firme spatiul. Aceasta il subinchiriaza la alte firme(e agentie imobiliara). Cum se refactureaza utilitatile de la inceputul lantului si cum se impart aceste cheltuieli -proportional cu spatiul fiecareia? ca nu sunt contoare separate.Care e regimul TVA la fiecare firma?
Multumesc.



#9 iozsef39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male

Postat 22 December 2008 - 08:53 PM

Citeaza

Referitor la cazul asta am vazut postat de cineva , cum ca garda a dat jos toate veniturile pe motiv ca proprietarul nu avea in obiectul de activitate servicii de electica, gaze, apa....!!!!!!!!
Da ai dreptate ,trebuie sa ai in obiectul de activitate servicii .............noi asa am facut ,am fost la registrul comertului :biggrin: sa facem modificarea pentru a putea refactura .

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:14 AM




#10 dana2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 19 March 2009 - 03:51 PM

am in chirie o firma si i-am refacturat utilitatile ( respectiv electrica, gaz etc) toate pe valoarea din facturi fara TVA+TVA 19%. Cum se inregistreaza in contabilitate factura primita de mine de la electrica si respectiv factura emisa de mine catre chirias cu refacturatul.am inteles ca nu se pot folosi conturile din clasa 6 pentru ca cheltuiela cu energia nu e a mea. atunci cum inreg? si cum inreg refacturarea?

multumesc



#11 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 19 March 2009 - 05:22 PM

ne putem gandi impreuna:daca am inregistra pe cls 6 si apoi cand emitem factura ar fi cls 7..asta inseamna ca nu imi afectez cu numic per total =zero cu conditia sa fie in aceeasi luna si una si alta
intrebarea este dak am voie sa facturez ceva ce nu am in obiectul de activitate..asta nu prea cred
"o vorba BUNA ,nu costa!
un zambet ,nici atat!"



#12 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 20 March 2009 - 12:10 AM

1. Prin ct.incheiat, firma ta in calitate de proprietar al spatiului inchiriat dobandeste calitatea de locator, ceea ce duce la incadrarea ei in categ.prest.de servicii, iar daca aceasta activ.este inscrisa in ob.de activitate al firmei, activitatea de inchiriere a spatiului este legala.
2. Inchirirea spatiului se incadreaza cnf.CF art141, alin.2, lit.e, la operatii scutite de TVA, dar se poate opta pt.taxare si este recomandabil sa se faca cnf.art.141 alin.3., in acest mod facturarea chiriei se va face cu TVA.
3. Daca cnf. pct.1 operatiunea este legala, la primirea fact.de utilitati (presupun ca la beneficiar este trecuta firma care a inchiriat spatiul), acestea se inreg. :4426, 605(analitic) % 401 si se fact.chiriasului cnf.ct. ch.cu utilitatile: 4111 % 708, 4427.
Se deduc atat chelt., cat si TVA-ul aferent. Plata utilitatilor este facuta de firma ta (locator) in contul ei, nu al clientului si prin facturarea utilitatilor isi recupereaza cnf.ct.si cheltuielile aditionale chiriei.

Dana




#13 mariannna

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 March 2009 - 10:27 AM

Daca aceasta activ. nu este inscrisa in ob.de activitate al firmei, atunci contezi fact primita de la electrica 4426,461,605% la 401 si apoi inchizi 461 cand refacturezi 411 %461, 4427

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 April 2009 - 10:09 PM




#14 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 March 2009 - 01:44 PM

Am o situatie mai speciala si anume:societatea isi desfasoara activitatea intr-un spatiu luat in comodat de la pers.fizica, factura de consum a energ.electrice vine pe numele societatii.De curand o parte a imobilului respectiv a fost inchiriat altei societati. Cum pot recupera ch.cu energ electrica consumata de societatea respectiva? :sad:

Astept parerile voastre cu mult interes.

Multumesc !



#15 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 26 March 2009 - 08:31 PM

Katinca draga, eu am o nelamurire : este permisa inchirierea unei parti/suprafete dintr-un spatiu detinut in folosinta gratuita, cnf.ct.de comodat, catre o alta persoana (fizica sau juridica) ?
Cnf.ct.de comodat eu stiu ca spatiul trebuie sa fie folosit potrivit destinatiei lui sau prin conventie si nu inteleg cum comodatarul poate fi locatar. Locatarul nu trebuie sa fie proprietar pt. a putea subinchiria ?

Dana




#16 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 March 2009 - 10:51 PM

Proprietarul a inchiriat o parte a imobilului care pana acum nu era utilizat. Cred ca nu am fost suficient de clara.



#17 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 27 March 2009 - 01:39 PM

Cred ca acum am inteles : societatea, comodatarul, suporta toata chelt.cu en.el., chiar si cea consumata de soc. care a inchiriat spatiul nefolosit sau o plateste pe toata pt.ca este deductibila doar ch.aferenta spatiului, la fel si TVA.
1. In primul rand modificati ct.de comodat, in sensul suportarii chelt.cu utilitatile proportional cu suprafata luata in folosinta gratuita, care acum s-a modificat fiind 2 firme in acelasi spatiu.
2. Factura de la Electrica vine pt.intreg spatiul, practic tu te inreg.cu aceste chelt. si deduci TVA-ul aferent, care cum am scris mai sus nu sunt ded.integral.
3. Eu ma gandesc ca ar trebui sa fie facturate de catre soc.ta, celeilalte soc. care a inchiriat, cota de ch. si TVA-ul aferent, prop.cu suprafata inchiriata, presupun ca nu se poate contoriza separat... dar pe baza carui act ? In acest fel tu iti anulezi chelt. cu en.el. de pe factura care nu este cheltuiala societatii tale, cu venitul de pe factura emisa si iti colectezi TVA-ul, astfel incat ramane doar TVA-ul deductibil. Pe baza facturii se achita dif.suportata de societatea ta, de catre cealalta societate.
Sincera sa fiu nu stiu ce act ar trebui incheiat ca sa poti factura chiriasului diferenta, nu stiu daca pe baza unei intelegeri scrise si semnate intre cele trei parti implicate : proprietarul sau comodantul in cazul tau si locatarul in cazul celeilalte societati, comodatarul-soc.ta si locatorul-soc.care a inchiriat se poate proceda cum am gandit eu mai sus.
Practic, nu te-am ajutat cu mai nimic, dar sper ca vor interveni si ceilalti colegi cu pareri.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 27 March 2009 - 01:40 PM

Dana




#18 katinca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 250 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2009 - 06:41 PM

Multumesc Dana42

Chiar daca nu m-ai putut ajuta faptul ca nu mi-ai ignorat intrebarea spune mult,eu iti citesc cu mare drag toate raspunsurile si te apreciez foarte mult,nu am decat de invatat de la tine.
Iti doresc mult succes si multa sanatate pentru ca le meriti din plin.

Aceasta postare a fost editata de katinca: 27 March 2009 - 06:42 PM




#19 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 27 March 2009 - 08:39 PM

Multumesc mult Katinca si eu iti doresc multa sanatate si pe cat posibil cat mai multe bucurii. In ceea ce priveste postarile, nu esti cu nimic mai prejos, esti f. isteata si gandesti contabilitatea. Stiu ca suntem OFF TOPIC, sper sa ne ierte moderatorii.
Sper totusi sa intervina colegii nostri cu pareri legate de postarea ta.
:sad:

Dana




#20 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 April 2009 - 04:07 PM

Citeaza

Da ai dreptate ,trebuie sa ai in obiectul de activitate servicii .............noi asa am facut ,am fost la registrul comertului :biggrin: sa facem modificarea pentru a putea refactura.
Te rog, poti sa transmiti codurile CAEN cu care ai completat obiectul de activitate pentru a putea refactura.Multumesc.
O zi buna.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:14 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL