prima conditie pt a realiza acest lucru este sa aveti stipulat in ctr de inchiriere cu fiecare firma faptul ca aceasta va suporta cota parte a chelt. cu utilitatile raportata la suprafata inchiriata (ca altfel nu aveti cum, neexistant contoare separate pt fiecare spatiu).
daca nu exista aceasta prevedere, faceti cate un act aditional care sa o cuprinda.
odata pbl. contractuala rezolvata, veti trimite fiecarei firme cate o copie dupa fiecare fact. de utilitati pe care ati primit-o ca pers. fizica si un decont care sa cuprinda suma totala facturata per utilitate (apa, gaze, electricitate....), cota parte cf spatiu inchiriat si suma de plata aferenta + total de plata.
decontul va fi intocmit
in 2 ex. identice (unul pt firma si altul ramane la dvs.) si poate fi de forma :
decont utilitati
luna ... anul ...
nr.crt. / denumire utilitate / total suma facturata / cota parte / suma de plata
- la sfarsit, faceti totalul pt toate sumele din decont
- dupa decont, putin mai jos, in partea stanga scrieti :
* calitatea pe care o aveti fata de firma (adica proprietar spatiu),
* dedesubt va scrieti numele citet si apoi semnati.
* urmatorul rand (sub spatiul alocat semnaturii dvs.) va fi data de primire: .................... ,
* apoi numele pers. care a primit decontul ....................
* si ultimul rand va avea semnatura de primire ..... (eventual stampila unitatii)
- toate astea, ca sa fiti acoperit ca le-ati inmanat decontul.
va veti incasa banii printr-o dispozitie de plata prin caserie (numerar) emisa de catre fiecare firma in parte, in baza documentatiei de mai sus (sau prin virament bancar) .