cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !
#221
Postat 11 August 2010 - 09:36 PM
#222
Postat 19 August 2010 - 05:44 PM
unii spuneau ca sunt rupta de realitate, ca nu se pot intampla faptele la care avertizam ca exista posibilitatea sa se petreaca fiindca exista conditiile necesare ...
o sa va dau un exemplu dureros, cu maternitatea Giulesti : iata ca nici o alta maternitate nu a ars (fie doar partial) pana la ea.
iata cum faptul ca nu s-a intamplat pana acum nu insenma ca nu se poate intampla, ca in REALITATE nu este posibil !
desi maternitatea Giulesti e cea mai cea, desi nimeni nu se astepta asta, desi nu exista un precedent in Romania pt. asa ceva, iata ca atunci cand exista conditii ca un eveniment sa se produca, el cu siguranta se poate produce, de aceea am tot zis ca cel mai bine e sa ne ferim, sa fim prudenti si sa eliminam premisele cat mai mult putem.
nu e locul la acest topic sa discutam despre tragedia petrecuta, am vrut doar sa dau un ex. de lucruri care se pot intampla oricui pt. prima oara, in mod cu totul neasteptat si cu efecte grele atunci cand exista conditii sa se intample.
o seara buna.
#223
Postat 19 August 2010 - 06:22 PM
#224
Postat 20 August 2010 - 02:14 PM
In situatii gen ATV , mobilier de 30000 ron, eu as inregistra pe imobilizare valoarea bruta, inclusiv TVA, sau inregistrez TVA pe chelt . nedeductibile . Nu-l amortizez, dar prinde bine sa fie in patrimoniu, macar are AFP ce executa in caz ca ... Daca ramane odrasla patronului fata ATV pentru ca firma taticutului nu si-a achitat taxele la buget, poate ca a doua oara "taticutul" gandeste de doua ori inainte de a face o asa " afacere" .
Facturile de la Metro, Billa, whatever , cu carnaciori si alte delicatese, le inregistrez in 6458 ( dar numai daca societatea nu acorda salariatilor tichete de masa ) si le deduc in limita de 2% din fondul din salarii, cf. legii . Pana acum, nu m-a tras fiscul de urechi pt. asta .
Mi s-a intamplat sa primesc facturi continand pampersi, biberoane...de-astea .... Probabil au considerat-o cheltuiala in vederea obtinerii de venituri ...intr-un viitor indepartat .....
Am refuzat sa inregistrez asemenea facturi . Desigur, " patronul" si-a gasit alt contabil si m-a inlocuit . Insa, sunt 100% de acord cu Alupei Otilia : nu merita sa-ti risti probitatea profesionala, libertatea chiar, pentru o "cauza" atat de gratuit de nesimtita .
#225
Postat 25 August 2010 - 11:13 AM
C.V.I., la Aug 19 2010, 07:22 PM, a spus:
Si administratorul a semnat pe declaratii, deci ar fi trebuit sa stie ca are de plata. Si tot el semneaza si pe op-uri.
#226
Postat 25 August 2010 - 11:22 AM
447=5121 plata impozitului pe dividende pentru acele cheltuieli personale ale asociatilor
Si stam cu sold debitor la 447 pana cand va avea loc efectiv o distribuire de dividende.
#227
Postat 25 August 2010 - 06:11 PM
#228
Postat 25 August 2010 - 06:58 PM
Cred ca nici inregistrarea pe 457, asa cum este una din variante cand societatea nu are de platit diviedende, nu este prea corecta.
457 va avea sold debitor si nu prea este corect.
#229
Postat 26 August 2010 - 09:43 AM
flo8200, la Aug 25 2010, 07:58 PM, a spus:
la momentul intocmirii chestionarului, inreg. aceea se conturase in discutii si de aceea am introdus-o.
ea viza tocmai tema distribuirii dividendelor fara repartizarea lor initiala, nu mai reiau discutia ca e deja tocata marunt.
oricum nu se mai poate introduce acum o noua varianta de vot pt. ca lumea a votat deja.
in plus, scopul principal al chestionarului a fost atins fiindca rezultatele sunt elocvente, lumea inreg. pe chelt. nedeductibile in mare parte, iar fiscul s-a eschivat sa dea un raspuns clar.
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 26 August 2010 - 09:44 AM
#230
Postat 26 August 2010 - 09:48 PM
am citit acest topic si sincer mi se pare super interesant..insa am si eu o problema la care as vrea sa va cer opinia... pe scurt va prezint situatia : e un laborator de analize medicale, care in ultimii ani, din 2005 incoace a iesit mereu pe profit insa nu a fost repartizat...analitic in balanta exista contul 1171 aferent fiecarui an, cu profitul aferent....
De asemenea, o alta mare problema este ca soldul lui 5311 este foarte mare, 500.000 roni, ceea ce este doar scriptic pentru ca faptic firma se confrunta cu grave probleme de lichiditate....insa cei de la GF nu se lasa impresionati de povesti asa ca.....sa continui...
Administratorul firmei, care este si unul dintre actionari vrea ca acum in septembrie sa plece in Grecia , in vacanta , insa vrea ca totate cheltuielile sa le treaca pe firma......si eu stau si ma gandesc.....pe partea de casa, e mai bine ca se mai scad niste banuti din cati sunt pe acolo..insa din punct de vedere contabil si mai ales fiscal......cum pot eu sa incadrez un hotel in grecia, bilete de avion si altele ce or mai fi pe acolo? acum sincer, ma doare de situatia firmei insa mai mult ma doare de pielea mea...ca eu semnez pe actele contabile.....
Mii de multumiri si scuzele de rigoare
#231
Postat 27 August 2010 - 07:05 AM
Stiu caz de la un prieten de la Garda Financiara care a solicitat la o firma sa aduca banii din 5311 in 2 ore. Era vorba de numai aproximativ 50.000 RON. Si i-au adus.
Cheltuielile patronului in Grecia ar putea fi incadrate in cei 2% din fondul de salarii pentru cheltuieli sociale. A fost data aceasta solutie mai sus de Otilia Alupei. Conditia este sa fie suficient de mare acest 2% din fondul de salarii si sa fie ceva si in contractul de munca privind suportarea acestor cheltuieli din acest fond. Din acest fond se pot suport cheltuieli cu tratament si odihna.
Mai este o varianta mai putin legala si mai greu de dovedid in fata unui eventual control: sa spuna ca a fost la un targ de echipamente pentru laborator sau chiar sa mearga la un furnizor de astfel de echipamente in Grecia. Nu recomand aceste solutii.
#232
Postat 27 August 2010 - 08:14 AM
flo8200, la Aug 27 2010, 08:05 AM, a spus:
Care este baza legala a acestei solicitari? Daca au constatat inopinat lipsa sumei, se impunea obligatoriu intocmirea PVCSC cu amenda pe legea contabilitatii pentru neinregistrarea operatiunilor efectuate si ridicarea de documente pentru intocmirea unei sesizari penale fie pentru operatiuni fictive, fie pentru imprumut acordat ilegal asociatilor (Legea 31).
Restul povestii este un caz clasic de spaga sau trafic de influenta, banii aceia nu au fost adusi inapoi, patronul a facut ceva rumoare in firma ca sa rezolve "cazul", deci nu constituie o proba ca anumite cheltuieli nededuse la calculul IP vor fi asimilate in practica ca si dividende impozabile.
#233
Postat 27 August 2010 - 08:41 AM
Daca ai vrut sa spui ca soldul mare la casa ar putea fi justificat prin niste cheltuieli nedeductibile, eventual pe motiv ca s-au pierdut documentele, atunci acestea trebuiau sa diminueze soldul la 5311.
Nu stiu sa iti spun care a fost baza legala pentru solicitarea celor de la GF. Si nici nu am cerut detalii despre modul de "solutionare".
#234
Postat 27 August 2010 - 12:40 PM
din pacate, eu am preluat firma la inceputul lunii mai 2010, si soldul casei era acesta de 500000ron......fosta contabila a venit cu explicatia ca acestia sunt banii pentru plata dividentelor si cand se vor repartiza atunci soldul casei o sa fie cel real.... o explicatie pe care pot sa o accept insa ce nu pot sa inteleg este de ce in tot acest timp nu a incercat sa faca ceva pentru a diminua casa..mai ales ca cei de la GF care vin in vizita in fiecare an , au si remarcat acest sold......
Am citit si eu mai sus solutia adusa de Dna Otilia cu cei 2% din fondul de salarii........insa deplasari mai sunt si in tara, chiar pe teme de munca, simpozioane si expozitii...
Oricum, eu va multumesc pentru raspuns si sincer, daca aveti cumva si alte idei pentru reducerea acestui mare sold al casei, v-as fi recunoscatoare...
O zi buna tuturor
#235
Postat 27 August 2010 - 12:55 PM
Nu sint sigur, dar cred ca poti veni acum cu o repartizare de dividende din profiturile anilor anteriori fara sa ai majorari la impozitul pe dividende. Asta daca vor dori asociatii.
O solutie pentru diminuarea soldului din casa ar fi ca asociatii sa-si vanda bunuri personale societatii fara sa incaseze efectiv banii. O sa fie un impozit la notariat pe diferenta de valoare pe care il plateste asociatul, parca de 3%.
Fiind vorba de asociati, pretul trebuie sa fie cel al pietei pentru ca altfel diferenta in plus se considera din punct de vedere fiscal similar distribuirii de dividende si se plateste impozitul aferent.
Aceasta postare a fost editata de flo8200: 27 August 2010 - 12:56 PM
#236
Postat 28 August 2010 - 11:11 AM
Baietii de la GF cunosc firma si patronatul acesteia, stiu ca pot lua anual ceva, de aceea vor veni prin rotatie aceiasi 4-6 comisari, iar soldul de casa nu va trebui "rezolvat" poate niciodata.
Mi se pare justificata convingerea mea ca numita "cosmetizare" se poate face constant, costul unei atentii sau unei spagi fiind intotdeauna sub 16% impozit pe dividende la sumele cheltuite nedeductibil fiscal, presupuse in favoarea asociatilor.
Mi-as permite sa propun inchiderea subiectului, nu exista o cazuistica oficiala si clara pe tema, pentru sfaturi si indicatii "practice" de fentare a legii contabilitatii s-ar putea utiliza PM.
#237
Postat 28 August 2010 - 01:35 PM
Pentru Mutual: dragul meu, am tot vazut in comentariile de mai sus ca esti un piculetz cam rau, insa nu m-am gandit ca o faci intentionat...am si eu o intrebare pentru tine: tu nu ai facut niciodata nimic care sa nu fie chiar real? vorbesc de contabilitate sau fiscalitate-....pentru ca , si asta e una dintre ideile care le stiu inca din facultate, trebuie mereu sa stii sa ¨furi legal¨... eu doar incerc sa rezolv o problema, reala..si cred ca in situatia mea sunt multi contabili si multe firme.
E adevarat ca cei de la GF vin in fiecare an in control, insa la toate laboratoarele si cabinetele medicale din Constanta, orasul in care sunt eu, au venit...intre Februarie si Aprilie nu scapam nici unul .
Eu sincer, as aprecia si apreciez oamenii care in loc de critici incearca sa ajute .....nu suntem perfecti nici unul dintre noi , insa putem incerca sa fim.
Oricum eu va multumesc mult, atat lui Flo8200 cat si lui Mutual de interesul acordat la acest subiect...si sper sa mai schimbam opinii si in viitor
Un Bun sfarsit de saptamana va doresc, racoros si plin de relaxare
#238
Postat 29 August 2010 - 08:39 AM
maddy_popy, la Aug 28 2010, 02:35 PM, a spus:
Nu vad unde este rautatea.
Problema ar fi cam asa: forumul de fata mi se pare foarte util, profesionist si foarte multi useri posteaza raspunsuri documentate cu referire la articole din lege, se straduie sa obtina chiar lamuriri legale de la ANAF, MFP, spiritul postarilor de pe forum este prepondernet in favoarea respectarii legilor si a deontologiei profesionale. Ca urmare, subiectul de fata mi s-a parut ca favorizeaza expunerea unor sfaturi, opinii, indicatii care nu rezolva in spiritul promovat aici problematica discutata si nici nu poate oferi o baza legala clara si evidenta de urmat in practica contabila.
Ma repet: nu sint un exemplu de profesionalism in domeniu, un model sau altceva deosebit, dar am destula practica ca sa distinct usor cazurile multe in care se poate inota cu usurinta in ape tulburi din cauza legislatiei intentionat si prost intocmite (vezi directivele bolsevice NKDV din anii '30 actuale inca in RO), in sensul evitarii platii nejustificate de impozite, taxe, amenzi si penalitati catre stat.
Daca as fi fost moderator, inchideam subiectul si sugeram continuarea discutiilor de acest gen prin mesaje personale.
#239
Postat 29 August 2010 - 01:40 PM
mutual, la Aug 29 2010, 09:39 AM, a spus:
bine ca macar acum, in sfarsit, am ajuns la acest acord !
topic inchis si marcat pt. arhivare !!
#240
Postat 26 October 2010 - 08:04 AM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi