Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 December 2009 - 02:09 PM
#1
Postat 26 March 2008 - 03:46 PM
#2
Postat 26 March 2008 - 03:58 PM
......
In alta ordine de idei, eu ti-am raspuns aici, dar n-ar fi trebuit s-o fac deloc, deoarece ai deschis TREI topicuri pe tema asta!!!!
Poate ti le streg moderatorii pe celelalte doua... Nu de alta, dar ma doare sufletul sa vad atatea topicuri deschise peste tot, fara raspunsuri! Ideea e sa ne ajutam reciproc, nu sa ne bagam mai tare in ceata si intr-un hatis de topicuri...aiurea.
Multumesc tuturor celor care modereaza aici!
#3
Postat 08 December 2008 - 07:48 PM
Daca poate sa-mi spuna cineva ii sunt recunoscatoare.
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 11 December 2009 - 02:06 PM
#4
Postat 08 December 2008 - 08:21 PM
- 31 martie inclusiv
- 30 septembrie, inclusiv
Daca se plateste anticipat impozitul datorat pe intreg anul pana la 31 martie, se acorda o bonificatie de 10%
#5
Postat 17 February 2009 - 01:20 PM
Art. 250. - (1) Clădirile pentru care nu se datorează impozit, prin efectul legii, sunt după cum urmează:
1. clădirile proprietate a statului, a unităților administrativ-teritoriale sau a oricăror instituții publice, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
2. clădirile care potrivit legii, sunt clasate ca monumente istorice, de arhitectură sau arheologice, muzee ori case memoriale, indiferent de titularul dreptului de proprietate sau de administrare, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
3. clădirile care prin destinație, constituie lăcașuri de cult, aparținând cultelor religioase recunoscute oficial în România și componentelor locale ale acestora, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
4. clădirile care constituie patrimoniul unităților și instituțiilor de învățământ de stat, confesional sau particular, autorizate să funcționeze provizoriu ori acreditate, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
5. clădirile unităților sanitare publice, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
6. clădirile care sunt afectate centralelor hidroelectrice, termoelectrice și nuclearo-electrice, stațiilor și posturilor de transformare, precum și stațiilor de conexiuni;
7. clădirile aflate în domeniul public al statului și în administrarea Regiei Autonome ?Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat?, cu excepția încăperilor care sunt folosințe pentru activități economice;
8. clădirile funerare din cimitire și crematorii;
9. clădirile din parcurile industriale, științifice și tehnologice, potrivit legii;
10. clădirile restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
11. clădirile care constituie patrimoniul Academiei Române, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
12. clădirile retrocedate potrivit art. 1 alin. (6) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au aparținut cultelor religioase din România, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
13. clădirile restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au aparținut comunităților cetățenilor aparținând minorităților naționale din România, republicată;
14. clădirile care sunt afectate activităților hidrotehnice, hidrometrice, hidrometeorologice, oceanografice, de îmbunătățiri funciare și de intervenții la apărarea împotriva inundațiilor, precum și clădirile din porturi și cele afectate canalelor navigabile și stațiilor de pompare aferente canalelor, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru activități economice;
15. clădirile care prin natura lor fac corp comun cu poduri, viaducte, apeducte, diguri, baraje și tuneluri și care sunt utilizate pentru exploatarea acestor construcții, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru alte activități economice;
16. construcțiile speciale situate în subteran, indiferent de folosința acestora și turnurile de extracție;
17. clădirile care sunt utilizate ca sere, solare, răsadnițe, ciupercării, silozuri pentru furaje, silozuri și/sau pătule pentru depozitarea și conservarea cerealelor, cu excepția încăperilor care sunt folosite pentru alte activități economice;
18. clădirile trecute în proprietatea statului sau a unităților administrativ-teritoriale în lipsă de moștenitori legali sau testamentari;
19. clădirile utilizate pentru activități social umanitare, de către asociații, fundații și culte, potrivit hotărârii consiliului local.
(2) Nu intră sub incidența impozitului pe clădiri construcțiile care nu au elementele constitutive ale unei clădiri.
(3) Scutirea de impozit prevăzută la alin. (1) pct. 10-13 se aplică pe durata pentru care proprietarul este obligat să mențină afectațiunea de interes public."
Am urmatoarea speta: o societate decide sa achizitioneze un teren intr-un parc industrial si sa construiasca o capacitate de productie.
Conform art 250 alin 1 lit 9) si art 257 alin 1 lit l) atat cladirile cat si terenurile "din" parcurile industriale beneficiaza de o facilitate fiscala, scutirea de impozitul local pe terenuri si constructii.
Cum se interpreteaza aceasta prepozitie "din" ?
1. cladirile si terenurile ce apartin parcului industrial
2. cladirile si terenurile ce se afla in parcul industrial, indiferent daca sunt proprietatea parcului sau a societatilor ce isi au sediul in respectivul parc
Multumesc!
#6
Postat 17 February 2009 - 01:28 PM
#7
Postat 18 February 2009 - 07:37 PM
#8
Postat 18 February 2009 - 07:54 PM
#9
Postat 27 August 2009 - 04:52 PM
Concret:
1. Autorizatia de constructie a expirat in aug.2008 si nu a fost reinnoita atunci;
2. Am terminat lucrarile in iunie 2009 si am efectuat receptia, data la care am fost OBLIGATI DE Primarie sa achitam REGULARIZAREA TAXEI autorizatiei de constructie (ni s-a calculat taxa de prelungire a autorizatiei de constructie!!! + penalitati de intarziere)
3. Am achitat in aceeasi zi taxa de regularizare (OP de 96413 lei ce cuprinde sumele respective)
4. Am fost la DITL sa inregistrez fiscal cladirea in iunie 2009 – MOMENTUL RECEPTIEI (si am depus cerere de inregistrare, copii dupa PV de receptive, fisa de regularizare taxa, OP-ul de 96413 lei etc). Ei REFUZA sa imi inregistreze in iunie 2009 si imi raspund ca trebuie sa imi calculeze impozit pe cladire + majorari si penalitati din AUG.2008, atunci cand expirase autorizatia – vezi raspunsul lor atasat (2 pagini)
Normele Codului Fiscal prevad:
62. (1) Atât în cazul persoanelor fizice, cât și în cazul persoanelor juridice, pentru clădirile executate potrivit Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările ulterioare, data dobândirii clădirii se consideră după cum urmează:
a) pentru clădirile executate integral înainte de expirarea termenului prevăzut în autorizația de construire, data întocmirii procesului-verbal de recepție, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;
b) pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizația de construire, data din aceasta, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepție în termenul prevăzut de lege;
c) pentru clădirile ale căror lucrări de construcții nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizația de construire și pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilității autorizației, în condițiile legii, la data expirării acestui termen și numai pentru suprafața construită desfășurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speță pereți și acoperiș. Procesul-verbal de recepție se întocmește la data expirării termenului prevăzut în autorizația de construire, consemnându-se stadiul lucrărilor, precum și suprafața construită desfășurată în raport de care se stabilește impozitul pe clădiri.
Concluziile mele:
a. Nu am prelungit AC in aug.2008, dar am REGULARIZAT SI ACHITAT diferenta de taxa pt. Autorizatia de Constructie pana in iunie 2009 DECI SI AUTORIZATIA SE CONSIDERA PRELUNGITA PANA IN IUNIE 2009!!!
b. Daca mi se recunoaste aceasta valabilitate a AC pana in iunie 2009, atunci solicitarea mea de a plati impozit pe cladire de la data receptiei (iunie 2009) este perfect legala.
Va rog sa imi transmiteti daca gresesc in interpretarea legii pt. ca NU E CORECT sa platesc de 2 ori si taxa de autorizare si impozit pe cladire pt. perioada aug.2008-iun.2009.
Am discutat cu juristul de la Dir. De Fin. Publice S1 (nu cu cel de la Dir. De Impozite si Taxe Locale, nici nu stiu daca au) si m-a sfatuit sa solicit de la Primaria S1 un document din care sa reiasa clar ca prin plata sumei de 96413 lei (regularizare taxa AC si prelungire) se considera implicit valabila AC pan a pe 03.06.2009 cand am facut receptia.
Daca ma voi lovi in continuare de dobitoci, actionarea DITL si Primariei in instanta ce sanse de reusita ar avea pe baza celor prezentate?
10x
Mihai
#10
Postat 27 August 2009 - 07:22 PM
Alinutza
#11
Postat 27 August 2009 - 08:02 PM
#12
Postat 02 September 2009 - 09:50 AM
Ieri mi-au spus ca nu conteaza (dar se feresc sa faca asta in scris, azi le depun la registratura) ca am platit taxa de regularizare si prelungire pt. ca Primaria nu a scris pe autorizatie "se prelungeste pana la data de....". Adica ce daca ai platit, esti papagal, trebuia sa soliciti Primariei sa scrie negru pe alb "prelungit valabilitate...".
Ei arunca vina pe Primarie, aia de la Primarie ridica din umeri cu nepasare.....
Atat timp cat incaseaza cateva zeci de mii de euro din taxe iar acum cateva sute de mii de euro pt. impozit anual, ce mai conteaza?
Ma uitam in ochii inspectoarei care mai fugea la sefa, mai se certa cu mine.....trist! Adica i se parea normal sa platesc de 2, 3, 20 de ori acelasi lucru, ei nu isi forteaza de loc neuronul. Cred ca pasez la avocati toata treaba....
In locul strainilor NU AS MAI INVESTI 1 EURO in tara asta!
#13
Postat 21 September 2009 - 04:30 PM
Lucrez la o societate de constructii care la inceptul anului curent a finalizat un cartier de vile. Dupa efectuarea receptiei, casele care nu erau vandute au fost declarate la directia de impozite si taxe locale in vederea calcularii si platii impozitului pe cladiri. Impozitul se poate plati in doua transe (martie si respectiv septembrie). Insa intrebarea mea este: trebuie inregistrata obligatia catre bugetul local (in contul 446) la intreaga valoare atunci cand a fost calculat si comunicat de catre directia de impozite si taxe locale sau se inregistreaza jumatate in luna martie si restul in luna septembrie?
Multumesc
#14
Postat 21 September 2009 - 05:08 PM
indrik, la Sep 21 2009, 05:30 PM, a spus:
Lucrez la o societate de constructii care la inceptul anului curent a finalizat un cartier de vile. Dupa efectuarea receptiei, casele care nu erau vandute au fost declarate la directia de impozite si taxe locale in vederea calcularii si platii impozitului pe cladiri. Impozitul se poate plati in doua transe (martie si respectiv septembrie). Insa intrebarea mea este: trebuie inregistrata obligatia catre bugetul local (in contul 446) la intreaga valoare atunci cand a fost calculat si comunicat de catre directia de impozite si taxe locale sau se inregistreaza jumatate in luna martie si restul in luna septembrie?
Multumesc
cum fac eu: la inceputul anului/(cind se depune declaratia sau cind se plateste prima transa) inregistrez 471= 446 cu obligatia pt intregul an.apoi,trimestrial
trec pe cheltuieli 635=471,iar contul 446 se inchide cind se fac platile 446=512sau531.
#15
Postat 22 September 2009 - 10:05 AM
Sunt insa pareri ca daca inregistrezi toata suma pe 446, atunci ai si obligatia de plata. Si un sold al lui 446 in balanta, la o analiza, ar insemna datorii restante catre stat.
#16
Postat 22 September 2009 - 11:01 AM
indrik, la Sep 22 2009, 11:05 AM, a spus:
Sunt insa pareri ca daca inregistrezi toata suma pe 446, atunci ai si obligatia de plata. Si un sold al lui 446 in balanta, la o analiza, ar insemna datorii restante catre stat.
datoria nu inseamna in acelasi timp si restanta.
ai in conturile 431, 437 etc. la finele lunii datoria reprez. contributiile catre bugetele de stat, insa sunt scadente abia luna urmatoare...
sunt corecte inregistrarile prezentate, doar ca eu trec sumele din 471 lunar, sa am la o analiza a cheltuielilor pe luna o imagine cat de cat precisa.
#17
Postat 04 August 2010 - 08:18 AM
In aceasta situatie eu aveam obligatia sa fac aceasta reevaluare ?... si daca institutia respectiva nu a facut-o, sunt eu obligat sa platesc acea cota de impozitare de 10 ori mai mare?
va multumesc !
#18
Postat 04 August 2010 - 09:13 AM
#19
Postat 04 August 2010 - 11:43 AM
jandor61, la Aug 4 2010, 10:13 AM, a spus:
#20
Postat 04 August 2010 - 02:12 PM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi