Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Tva Google Adwords - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Tva Google Adwords


66 replies to this topic

#41 &&&&&

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 01 March 2010 - 10:42 AM

buna ziua,

am o societate platitoare de tva care are achizitii intracomunitare , si care a inreg.taxare inversa .intrebarea mea este daca taxarea inversa trebuie inreg.si in jurnalele pentru tva(cumparari si vanzari )
multumesc.



#42 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2010 - 08:37 PM

da




#43 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 April 2010 - 12:04 PM

Buna ziua,
Eu am primit azi 5 facturi din 2009 de la google adwords, si una pe ianuarie anul asta
ce pot face?
le inregistrez la martie, sau cele din 2009 sunt "pierdute"?
ele au fost platite cu cardul unuia din sefi..., le-as putea trece pe avans.. :frusty:
Multumesc



#44 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 01 April 2010 - 01:43 PM

le faceti un centralizator cu decont, dati numar inregistrare si le inregistrati in martie, la 455-asociati conturi curente(cereti extrasul pentru plata prin card personal).
Bea



#45 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 02 April 2010 - 09:35 AM

Multumesc mult!
Paste fericit Tuturor! :frusty:



#46 iadryana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 06 April 2010 - 10:56 AM

Prin Adwords ele se inchiriaza utilizatorului contra unei taxe platibile de obicei in avans ( taxa fiind incarcata in contul utilizatorului, ca la un serviciu prepay de telefonie mobila, din care iti consumi minutele din stoc treptat, pana ti se epuizeaza soldul - deci probabil ca nu trebuie sa intereseze pe nimeni in contabilitate in cat timp se consuma soldul din Adwords, in 1, 2, sau 100 luni calendaristice, etc, ci numai cand se incaseaza acea plata in avans si se emite factura de catre Google, atat).

Raspuns pentru "olalaaa"


O intrebare am la tine: tu esti IT-ist sau avocat?

Explicatiile pentru ceea ce reprezinta Google Adwords sau Adsense sunt ok, se pare ca ne mai ajuta sa intelegem ce face firma Google, dar nu asta ne intereseaza ca sa putem inregistra in contabilitate.
Noi cei care lucram in contabilitate chiar trebuie sa inregistram actele, documentele si evenimentele care se petrec intr-o firma, asa ca nu poti face afirmatia ca nu conteaza cum se inregistreaza in 1, 2 sau 100 de luni (vezi comentariul atasat de tine).
Tu nu stii ce implicatii ar avea asemenea servicii dpdv al codului fiscal? Daca nu stii nu face afirmatii eronate pentru ca exista oamenii care nu au nici ei cunostinte prea multe si se bazeaza pe ceea ce citesc pe acest forum; din graba, din comoditate (probabil) prefera sa foloseasca aceste sfaturi fara a citi toate comentariile atasate acestui mesaj si ajung sa aiba probleme cu fiscul.
Incadrarea intr-un fel/gen de servicii (dupa cum ai incercat tu) trebuie facuta de cei de la Finante, ei sunt cei care elaboreaza, intocmesc si emit codul fiscal (si legistaltia care se intercaleaza cu prevedrile codului), si tot ei ne "ard". Daca pana la vrema asta nu exista o traducere exacta a acestui gen de servicii va trebui sa o obtinem.
Din ce in ce mai multi contabili ne confruntam cu aceste servicii si ne va trebui un punct de vedere oficial.
Eu pana nu aflu ca serviciul acesta nu este privit ca o redeventa in mod oficial platesc si acel impozit pe venit cu retinere la sursa. Si da, sa stii ce este un venit obtinut de o persoana nerezidenta de pe teritoriul unei tari. Asa se numeste, citeste macar o conventie de evitare a dublei impunerii si vei afla ce este. Iata un exemplu extras dintr-o conventie:
- "Impozitele actuale la care se aplică convenția sunt următoarele:

1. În ceea ce privește România:

a) impozitul pe retribuții și alte remunerații;

b) impozitul pe veniturile din activități literare, artistice sau științifice;

c) impozitul pe veniturile obținute din colaborări la publicații;

d) impozitul pe veniturile realizate din România de persoanele fizice și persoanele juridice nerezidente;

e) impozitul pe beneficiile societăților mixte constituite cu participarea organizațiilor economice române și a partenerilor străini;

f) impozitul pe veniturile din activități lucrative, profesii libere, precum și din întreprinderi, altele decât întreprinderile de stat;

g) impozitul pe veniturile din închirieri de clădiri și terenuri;

h) impozitul pe veniturile realizate din activități agricole;

(denumite în cele ce urmează impozit român)."

- "termenul persoana cuprinde persoanele fizice, societățile și orice alte grupuri de persoane;"

Citind pe acest forum am aflat ca si alti colegii de ai nostri platesc impozit pentru nerezidenti (pentru aceste servicii furnizate de Google Ireland) si pana cand aflam in ce categorie de servicii se incadreaza probabil vom plati.

Fiecare contabil face cum doreste, ca nu te exonereaza nimeni de plata penalitatilor de intarziere daca vine un control, deci nu te poate pune nimeni pe tine sa platesti penalitatile pentru cuvintele scrise pe acest forum.



#47 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 06 April 2010 - 03:22 PM

Vezi postareaHANDA76, la Apr 1 2010, 12:04 PM, a spus:

Eu am primit azi 5 facturi din 2009 de la google adwords, si una pe ianuarie anul asta ce pot face? le inregistrez la martie, sau cele din 2009 sunt "pierdute"?ele au fost platite cu cardul unuia din sefi..., le-as putea trece pe avans..
Facturile de la furnizori, omise in contabilitate la data intocmirii lor, in cazul in care au mentionata pe facura data intrarii in contabilitate si semnatura administratorului/patronului, eu le-as inregistra in luna in care le-ai primit pe seama contului de profit si pierdere. Exista programe de contabilitate care chiar au doua campuri, pentru data intocmirii documentului si pentru data de intrare a documentului in contabilitate. Conform Ordinului 3512/2008 care aproba Norma metodologica de intocmire si utilizare a documentelor financiar contabile, inregistrarile in contabilitate se fac cronologic, prin respectarea succesiunii documentelor dupa data de intocmire sau de intrare a acestora in unitate si sistematic, in conturi sintetice si analitice, in conformitate cu regulile stabilite pentru fiecare forma de inregistrare in contabilitate
Reglementare legala exista, mai trebuie sa faci analiza daca cheltuielile respective au influenta majora asupra impozitului pe profit al anului anterior, in sensul ca, conform Declaratiei 101 se schimba semnificativ impozitul datorat (de ex. ai platit impozit pe profit iar acum iti iese de plata impozitul minim).
Deasemenea trebuie sa faci analiza daca eroarea este semnificativa in sensul daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale atunci corectia o faci pe seama rezultatului reportat.
Decizia iti apartine, in sensul inregistrarii cheltuielilor in contabilitate pe baza rezultatului reportat sau cheltuieli pe seama contului de profit si pierdere.

Ordinul 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene:
63. - (1) Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul financiar curent, fie la exercitiile financiare precedente.
(2) Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.
(3) Erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:
a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale.
Astfel de erori includ efectele greselilor matematice, greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a evenimentelor si fraudelor.
(4) Corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere.
(5) Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat.
(6) Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere erorile nesemnificative.
Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor.





#48 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 22 April 2010 - 07:58 AM

"Decizia iti apartine, in sensul inregistrarii cheltuielilor in contabilitate pe baza rezultatului reportat sau cheltuieli pe seama contului de profit si pierdere.


Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor." (Lexiroxi)




Suma este mica (700 ron), iar anul trecut oricum am platit impozit pe profit, deci nu afecteaza mare lucru.
Am inregistrat la martie, inclusiv cu taxare inversa la decontul pe luna 3.
Va multumesc mult, pentru raspunsul detaliat, si pentru toata discutia de mai sus, mi-a fost de mare ajutor!
E ca si cum as avea o sora mai mare care stie toate (aproape) raspunsurile!!!
O zi buna!

Aceasta postare a fost editata de HANDA76: 22 April 2010 - 07:59 AM




#49 DanielFM

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 July 2010 - 10:55 AM

Stiu ca suna ciudat... ca o firma NEplatitoare de TVA sa plateasca TVA-ul aferent incasarilor din Google Adsense,
insa sper sa mai fie utilizatori pe forum care s-au confruntat cu aceasta problema, si sa ma poata ajuta.

Multumesc



#50 serghei_marilena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 September 2010 - 10:28 AM

societate comerciala scutita de TVA achizitioneaza servicii de publicitate Google din Irlanda (UE) ... aceste servicii sunt scutite de TVA ?



#51 nicoleta 2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 06 January 2011 - 09:49 AM

Firma din Romania inregistrata in scopuri de TVA dar neinregistata in Registrul Operatorilor Intracomunitari primeste in luna decembrie o factura de la Google AdWords in valoare de 50 lei. Va rog sa-mi confirmati sau infirmati daca am ajuns la concluzia corecta.
1. Trebuie sa se inscrie in Registru.
2. Trebuie sa depuna declaratia 390.
3. Nu trebuie sa treaca la TVA lunar.
Va multumesc.



#52 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 06 January 2011 - 12:27 PM

4. trebuie sa plateasca amenda ca a facut achizitii intracomunitare fara sa fie inscrisa in registru



#53 asanil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 30 December 2011 - 09:45 PM

un SRL neplatitor de TVA presteaza servicii atat pentru persoane fizice cat si pentru persoane juridice, atat in comunitate cat si in afara comunitatii....cum intocmesc facturile pentru cazurile de mai sus? din punct de vedere al TVA-ului?
dar daca societatea neplatitoare de TVA achizitioneaza servicii de la persoane fizice cat si juridice atat din comunitate cat si din afara ei, ce obligatii de raportare sau plata a TVA-ului are?
multumesc.



#54 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 31 December 2011 - 02:04 PM

http://www.conta.ro/...ii-informatice/
1.Emitere factura. Fara doar si poate se emite fara TVA, avand grija sa respectam cerintele art.155 alin.5 lit.k adica sa notam pe factura un minim de informatii ceva de genul "SDD conform art. 133 (2), operaţiunea fiind supusă procedurii de taxare inversă, beneficiarul fiind obligat la plată conform art. 196 din Directiva 112/2006" (in cazul beneficiarului persoana juridica) sau doar SDD in cazul persoanelor fizice;
2.Obligatii raportare.Indiferent ca primim sau prestam servicii intracomunitare trebuie sa ne inregistram in Registrul Operatorilor Intracomunitari (daca prestam numai catre persoane fizice nu este necesar), conform art. 158 indice 2 alin.1.Ca urmare vom deveni platitori de TVA conform art. 153 indice 1 (numai pentru achizitiile intracomunitare vom depune D 301 pe care il vom plati! nu devenim platitori TVA conform art.153, deci daca nu depasim plafoanele ramanem neplatitori TVA , nu depunem D 300).
Depunem D 390 numai pentru prestarile/achizitiile catre/de la persoane juridice UE.



#55 asanil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 02 January 2012 - 07:37 PM

Multumesc frumos pentru ajutor si un an nou fericit



#56 Alexandru Miulescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 January 2012 - 06:10 PM

Buna ziua,

Am nevoie de un pic de ajutor intr-o problema care nu am reusit sa ii dau de cap.
Am infiintat o firma in luna octombrie 2011. Am incheiat 2 contracte de prestari servicii ( administrarea a de 200 de site-uri ale unei companii franceze cu plata pe ora ). Am obtinut venituri de 10 - 12 000 euro lunar, ca in luma decembrie odata cu ultima factura taiata sa ajung la suma totala de 36.000 euro in cadrul anului 2011. Acum am cateva nelamuriri:

1.Am facturat catre firma din Franta "servicii internet" fara ca eu sa fiu inregistrat ca platitor de TVA si fara ca eu sa fiu inregistrat in ROI. Am procedat corect?
2.Conform depasirii plafonului de 35 000 euro anual, am depus cerere de inregistrare c6a platitor de TVA ( prin depasirea plafonului de 35 000 euro ) si de asemenea cerere pentru inregistrarea in ROI ( ca sa pot factura catre partenerul din Franta ). Am procedat corect?
3.Facturile care le voi emite de la 01.01.2012 le voi emite cu TVA sau fara? Inca nu am codul de TVA aprobat ( apropo, cam cat dureaza?! :) )

Am citit tot ceea ce am putut astazi despre aceste situatii, dar nu am gasit nici un raspuns care sa corespunda situatiei mele, ma puteti ajuta va rog? Va multumesc mult! Orice sfat este bine venit...



#57 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 24 January 2012 - 07:13 PM

1. Nu. ( art. 158 din CF obligativitate inscriere in ROI).E o mica diferenta intre calitatea de platitor de TVA conform art.153 (platitor de TVA in Romania dar nu inseamna ca avem dreptul la LIC/AIC) si inregistrare in scopuri de TVA conform art.153 indice 1;
2.Pentru inregistrare in ROI ok desi trebuia sa va inregistrati inainte de efectuarea serviciilor., si e ok si pentru inregistrare pentru depasire Plafon.Asa doar de dragul analiticelor sa mentionam art.152 alin.5 "Pentru persoana impozabilă nou-înfiinţată care începe o activitate economică în decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire prevăzut la alin. (1) se determină proporţional cu perioada rămasă de la înfiinţare şi până la sfârşitul anului, fracţiunea de lună considerându-se o lună calendaristică întreagă." adica (35 000 : 12 ) x 3 = 2917 * 3 = 8 751.Dupa cum am spus mai sus inregistrarea ca si platitor de TVA conform art 153 nu inseamna ca putem efectua LIC/AIC, servicii intracomunitare.
3.Se factureaza fara TVA vom fi avand grija sa scriem pe factura" SDD conform art.133 alin.2 CF" ( conform art.155 alin.5 lit.k) sau conform art.196 D 112/2006 CEE.
Concluzii:
e putin cam incurcata situatia dvs.



#58 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 24 January 2012 - 07:29 PM

revin.Am uitat sa mentionez si de D 390.
(daca este eronat ce am spus, rog colegii sa ma corecteze)



#59 Alexandru Miulescu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 January 2012 - 10:11 PM

Multumesc foarte mult pentru raspuns. Sper sa nu fi facut prea tarziu demersurile pentru inscriere in ROI, numai cazierul a durat o gramada pentru ca aveam o amenda de circulatie neplatita la timp (platita cu intarziere, nu neplatita)... Aveti vreo idee cam ce riscuri sau la ce nazbadii sa ma astept din cauza neinscrierii in ROI la timp?

Partenerii mei m-au platit ca si neplatitor de TVA (le-am specificat asta) si din cauza ca nu aveam un cod de TVA am impresia ca am primit cu 5% mai putin. Ideea este ca in cazul in care as fi fost inregistrat in scopuri de TVA as fi primit cu 5% mai mult (nu inteleg de ce?!), dupa cum mi-au spus.

Explicatia de la pct 3. referitoare la "SDD conform art.133 alin.2 CF" se aplica la orice factura emisa sau doar in momentul in care am / nu am cod-ul de TVA?

Inca o data multumesc, mereu am gasit aici oameni minunati si raspunsuri care m-au lamurit :) Multumesc conta.ro!



#60 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 25 January 2012 - 12:55 AM

1. Codul de Procedura Fiscala:
Art.219 indice 2
Contravenţii şi sancţiuni la regimul «Registrului operatorilor intracomunitari
(1) Constituie contravenţie efectuarea de operaţiuni intracomunitare de către persoanele care au obligaţia înscrierii în Registrul operatorilor intracomunitari fără a fi înscrise, conform legii, în acest registru.
(2) Contravenţia pentru fapta prevăzută la alin. (1) se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei.

2. Presupun ca e vorba de diferenta dintre TVA ul romanesc (24% ) si Tva-ul Francez (19%).Despre deducere/colectare TVA , taxare inversa e dificil de vorbit in cateva cuvinte;
3.Notificarea aceea este strict valabila pentru prestarile de servicii intracomunitare.Ehhh...as sugera sa luati legatura cu cineva care sa va indrume in prin hatisurile fiscale.Nu de alta dar mai sunt o gramada de declaratii de depus...iar legiuitorul a pus niste amenzi de ...mamamama pentru nedepunerea lor.

(imi pare rau ca va dau vesti neplacute)

Aceasta postare a fost editata de Tzica: 25 January 2012 - 12:56 AM







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL