Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Comert Online - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Comert Online


13 replies to this topic

#1 seria5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:oradea

Postat 21 April 2008 - 06:54 PM

Buna
Daca s-a mai discutat despre acest subiect, imi cer scuze si va rog sa imi dati link-ul, daca nu, sper sa o putem lamuri de data asta.

Situatie:
-Comert Online (magazin it online, comert IT/telefonie)
-Livrare la domiciliul clientului (prin curierat rapid,in alte localitati/ de catre angajatii firmei in aceeasi localitate)/ridicare de la sediul magazinului

Intrebari:
-ce fel de gestiune are o astfel de firma : gestiune tip depozit, sau tip magazin? Preturile se modifica zilnic pe site (in functie de cursul valutar). Marea majoritate a produselor postate pe site, nu sunt efectiv in magazin, ci in depozitul furnizorului.
Daca are tip magazin, atunci la receptie se pune si pretul de vanzare(imposibil, datorita modificarilor de curs).
-pentru gestiunea de tip magazin am inteles ca nu se pot da discounturi. Daca se doreste introducerea de vouchere(cum am vazut ca se practica), cum vor aparea acestea din punct de vedere legal.
-ce se inmaneaza clientului (persoana fizica), bon sau chitanta, pe langa factura aferenta(atat in situatia in care marfa se livreaza in alta localitate, cat si in special clientului care ridica produsul de la sediul firmei)?
Tinand cont de afluxul comertului online, sunt sigur ca vor fi multe persoane interesate de acest post.
In speranta unor raspunsuri cat mai clarificatoare, va doresc o zi buna.



#2 MariucaLuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2008 - 09:22 AM

Si pe mine ma intereseaza acest subiect.
Va multumesc.




#3 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 03 May 2008 - 11:04 AM

Considera comert en gross tocmai pt. ca ai pretul la nivelul cursului valutar. Pe receptie se trece numai pretul de achizitie, iar gestiunea se tine la pretul de intrare. Pe factura de vanzare se trece pretul care-l doresti.
In ceea ce priveste documentul de incasare a contravalorii facturii legiuitorul spune ca la persoanele fizice se intocmeste bon fiscal, iar la persoanele juridice se intocmeste chitanta. La acestia din urma se poate da si bon fiscal daca produsele in speta nu sunt achizitionate pt. revanzare. ok? :thumbup:



#4 Cristina L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 05 May 2008 - 04:59 PM

Si pe mine ma intereseaza foarte mult aceasta problema, avand in vedere ca de luna viitoare voi incepe activitatea la o firma de comert on-line nou infiintata. Si pentru ca vreau ca toate actele sa fie bine facute de la inceput, am incercat sa caut pe net mai multe informatii referitoare la tinerea contabilitatii unei asemenea firme.
Referitor la gestiunea unei firme de comert on-line, si eu consider ca se tine la pret de achizitie sau cantitativ-valoric, tocmai datorita modificarilor foarte dese a preturilor pe site, dar si datorita faptului ca, in cazul unui control, stocul poate fi verificat cantitativ, cu usurinta.
In ceea ce priveste modul de incasare a marfurilor de la client, eu consider ca, comertul on-line se incadreaza la exceptiile OU 47/2007, lit.k:
k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
in cazul produselor care sunt livrate prin curier.
Daca insa, marfa se ridica de carte clientul persoana fizica de la sediul firmei, atunci se elibereaza clientului bon fiscal.
Bineinteles, aceasta este doar parerea mea vis-a-vis de acest subiect, iar daca pe forum sunt persoane experimentate in acest domeniu, sunt rugate sa posteze mai multe informatii legate de aceste subiect.



#5 seria5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:oradea

Postat 05 May 2008 - 08:17 PM

Buna
In primul rand as dori sa va multumesc pentru raspunsurile oferite, si interesul pentru acest subiect.
Dupa mai multe intrebari puse in stanga si in dreapta, pot sa va spun cum m-am decis sa continuu in continuare:
-Gestiunea se tine tip depozit - marfa se receptioneaza conform pretului de pe factura furnizorului. La vanzare, produsul se scoate din gestiune cu bon de ieseire, la pretul achizitiei, la care se ataseasa factura cu pretul produsului de pe site, urmand, ca,virgula, contabila sa se ocupe mai departe.
Legat de incasare, la persoane juridice chitanta, persoane fizice bon de casa: in casa de marcat am introdus 12 gestiuni (conform categoriilor de produse comercializate:calculatoare,componente,monitoare,periferice,imprimante,servicii,
etc),urmand a intorduce pretul manual, conform pretului de pe factura.
Exemplu concret:
Produsu intrat: Monitor Benq G900Wa
Pret de achizitie : 600 Lei (pret fara tva)
Receptia se face pe valoarea de mai sus.
Se vinde cu 700 Lei + tva, se face factura pentru aceasta valoare, se scoate din gestiune cu bon de iesire pe pretul de intrare, se da bon fiscal pe valoarea de 700+tva, din gestiunea monitoare.
Doresc sa mentionez, ca in programl de gestiunea (SAGA), exista o singura gestiune, unde se afla toate produsele.

Va rog sa va dati cu parerea privind acest mod de lucru.
Multumesc.



#6 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 06 May 2008 - 01:57 PM

Cam asa este. Mai putin bonul de consum, nu ai materiale ca sa le scoti pt. prelucrare, etc... Care e problema ca ai doar o gestiune? Daca tii contabilitatea si cantitativ chiar nu vad. Stii tot timpul ce ai in stoc. Cu bonul te complici inutil si nu ti-l cere nimeni. Ai in schimb fise, pe care sunt sigura, ti le scoate calc.



#7 seria5

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:oradea

Postat 14 May 2008 - 07:26 PM

Bun
Sa presupunem ca trebuie sa onoram o comanda in acelasi oras, persoana fizica.
Se primeste comanda online, se aduce produsul pe stoc, se face factura si bonul fiscal pt acel produs, se livreaza la client, iar in momentul in care se deschide usa, cel deacolo spune ca renunta la comanda.
Cum se anuleaza acel bon?...pentru chitanta era mult mai simplu,o simpla anulare.



#8 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 14 May 2008 - 07:58 PM

Are dreptate daniela , nu sunt necesare bonuri de consum , eu am avut acum garda la o firma comert online si mi-a cerut doar si in primul rand fisele . Daca renunta la comanda anulezi factura si eventual faci proces verbal pt.ca ai anulat factura in care motivezi "clientul a renuntat la comanda". :thumbup:



#9 Cristina L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 15 May 2008 - 02:03 PM

Multumesc si eu tuturor colegilor pt. raspunsurile oferite.
Ad, ziceai ca ai avut garda in control la o firma de comert on-line. Poti sa ne spui daca pe langa fisele de magazie si registrele contabile, pe care garda le cere in mod obisnuit, au mai cerut si alte acte, ceva mai deosebit?
De asemenea, as dori sa te inreb daca gestiunea o tii lapret de achizitie de la furnizor. Daca da, nu s-au legat de acest aspect?
Referitor la incasare, foloesti casa de marcat?

Multumesc inca o data.



#10 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 15 May 2008 - 10:59 PM

-au intrebat cand au vazut ca vand la persoane fizice de casa de marcat si le-am zis ca ne incadram la exceptati litera k) din ordonanta , s-au uitat pe ea si au zis ca e logic sa ne incadram acolo si nu e nevoie de casa de marcat.
-gestiunea se tine la pret de intrare ca la marfuri en-gros (si vand cu adaos diferit) imi descarc gestiunea in baza fiselor de magazie inventar lunar ( au zis ca e f. bine asa ) am si un registru de inventariere lunar ( nu se tine registru de gestiune ca la amanunt pentru ca nu poti face descarcarea vanzarii dintr-o intrare la care nu stii ce adaos ai NIR fara adaos)
- de fapt au zis ca ,Garda are un protocol cu vama care este obligata sa-i informeze despre orice import sosit in tara extracomunitar ) si au verificat informarile de la vama cu DIV-le TVA achitat din jurnalul de cumparari , prin sondaj repere din fisele de magazie , inventarul de la 31.12.2007 ( unde au cerut inventarierea capitalului social la pasive :biggrin: da u il aveam super comlectat , la casa sau uitat si aveam peste tot sold 0 si le-a parut rau ca nu au ce numara , chiar am glumit pe seama asta), in rest control de rutina , ultima luna , inregistrari prin conturi , avansuri analitice , bla,bla super baieti :thumbup:cu felicitari din partea lor si a mea a fost ok
-ai mei au contract cu firma de curierat prin care duc marfa in tara , chiar daca local duc ei nu se mai stie , pe facturi la expeditie treci firma de curierat .
-eu nu fac bon de consum la vanzare , marfa iese din gestiune in baza facturii .
apropo de IMI nu se mai cere sa transmiti datoriile mai mari de 10000 RON , decat daca ai compensari 401/411 si cele la buget nu le mai vor asa ca am scapat de problema asta greoaie cu totii



#11 Cristina L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 16 May 2008 - 09:41 AM

Multumes mult de tot ad.
In sfarsit mi-am clarificat si eu toate problemele legate de comertul on-line.
Felicitari pentru rezultatul controlului de la garda!!



#12 pusiro

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 17 July 2008 - 11:09 AM

Si eu am un magazin online si am cateva intrebari legate de facturare si incasare (chitanta sau bon). Avand codul CAEN 4791-Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet nu esti obligat sa emiti factura conform art.155 alt 7. Totusi daca emit factura cum fac u incasarea....eu nu pot sa eliberez nici chitanta nici factura pe motiv ca nu am banii .Pt a emite chitanta sau bonul trebuie sa am acei bani. Plus, ca posa elibereaza o chitanta clientului in momentul in care ridica coletul . Sa mai emit si eu o chitanta ar insemna clientul sa primeasca doua acte. Sunt valabile mandatele postale?



#13 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 17 July 2008 - 12:52 PM

eu zic ca sa emiti factura , un exemplar il pui in colet clientului , trebuie sa apara elementele de identificare client CUI sau CNP si pe ex tau scrii la modul de expeditie prin posta si atasezi ce-ti da posta la incasare taie si chitanta , OG te scuteste de casa de marcat ,dar veniturile si incasarile se evidentiaza in baza facturii si chitantei in conta.



#14 Lili86

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 09 March 2010 - 05:27 PM

Am vazut ca acest subiect este mai vechi dar sunt foarte interesata de acesta.Am de facut un proiect la facultate in legatura cu particularitatile contabilitatii comertului electronic.Poate cineva sa ma ajute?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL