Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Completare RJIP - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


221 replies to this topic

#201 cvmi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 10 August 2013 - 08:00 PM

Am si eu cateva intrebari
1. Am inteles bine ca nu trec in Rjip suma primita ca si credit de la banca?
2. Rata de rambursare credit o trec in Rjip sau doar dobanda si comisionul?
3. Cat din dobanda si din comision e deductibila daca nu s-a cheltuit tot creditul in interesul afacerii?
4. Daca se chetuieste ulterior tot creditul in interesul afacerii sumele platite anterior ca si dobanda si comisioane sunt deductibile sau numa cele de dupa cheltuirea acestuia?
5. Dobanda e dedeuctibila integral sau numai la nivelul dobanzii BNR?



#202 nictdr

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 January 2014 - 12:30 PM

Buna ziua, PFA infiintat in 2013(profesii liberale), daca nu am avut activitate si nici cheltuieli deductibile cum evidentiez in RJIP anul 2013? Pot folosi aceleasi chitantier si facturi cu aceleasi serii care le-am dat pentru anul 2013 in continuare pentru anul 2014?multumesc.

Aceasta postare a fost editata de nictdr: 04 January 2014 - 12:33 PM




#203 mariamagdalena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2014 - 06:19 PM

Buna seara!
Va rog spuneti-mi in Reg. de incasari si plati trebuie trecut impozitul pe venit si regularizarile de impozit?
Iar daca nu le-am trecut si am barat pagina cum fac sa trec acele chitante?



#204 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 31 January 2014 - 10:40 PM

In RJIP se trec si platile legate de impozitul pe venit, chiar daca ulterior, cand se fac calculele, sunt cheltuieli nedeductibile. Deci treceti-le acolo sa se vada.



#205 mariamagdalena

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 31 January 2014 - 11:09 PM

Va multumesc pentru lamurire!



#206 ailioiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2014 - 10:00 AM

Stimate domnule Neagu, vă rog să îmi spuneți dacă cele descrise mai jos sunt corecte.
De asemenea, este o situație în care nu știu cum se procedează. Evident situația respectivă ar trebui evitată, dar nu întotdeauna se poate evita.

Studiu de caz:
PFA cu un singur obiect de activitate (servicii), neplătitor de TVA, cod TVA conform 153^1 (prestări intracomunitare).
PFA-ul are următoarele cheltuieli:
- autoturism (cheltuieli deductibile 50%)
- întreținere, electricitate aferente apartamentului unde are sediul (cheltuieli deductibile 30%)
- achiziții rechizite/consumabile, alte achiziții (deductibile integral)
- abonamente la asociații profesionale (deductibile integral)
- abonamente telefon/internet (deductibile integral)
- contribuții obligatorii sănătate, pensie

Procedura corectă de înregistrare a unei plăți:
a) FACTURĂ PRIMITĂ pe numele PFA-ului sau pe numele persoanei fizice sau CHITANȚĂ, cheltuială deductibilă integral (de ex: achiziție rechizite, contribuții sănătate/pensie)

1) se înregistrează valoarea integrală în fișa pentru operațiuni diverse corespunzătoare tipului respectiv de cheltuială, la data plății.

2) totalul fiecărei luni din fișa pentru operațiuni diverse se trece în Jurnalul pentru operațiuni diverse, la sfârșitul lunii.

3) se înregistrează valoarea integrală în RJIP la data plății.


b) FACTURĂ PRIMITĂ pe numele PFA-ului sau pe numele persoanei fizice sau CHITANȚĂ, cheltuială deductibilă parțial (de ex.: piese auto, electricitate, întreținere apartament)

1) se înregistrează valoarea integrală în fișa pentru operațiuni diverse corespunzătoare tipului respectiv de cheltuială, la data plății.

2) la totalul fiecărei luni din fișa pentru operațiuni diverse se aplică procentul de deductibilitate, iar rezultatul se trece în Jurnalul pentru operațiuni diverse, la sfârșitul lunii.

3) diferența dintre totalul plăților și totalul deductibil se trece în centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.

4) se înregistrează valoarea integrală în RJIP la data plății.


c) FACTURĂ PRIMITĂ pe numele PFA-ului sau pe numele persoanei fizice sau CHITANȚĂ, conținând poziții deductibile integral, poziții deductibile parțial și poziții nedeductibile.

1) ???


d) FACTURĂ PRIMITĂ pe numele PFA-ului sau pe numele persoanei fizice sau CHITANȚĂ, cheltuială nedeductibilă (de ex.: impozit anticipat)

1) se înregistrează valoarea integrală în fișa pentru operațiuni diverse corespunzătoare tipului respectiv de cheltuială, la data plății.

2) se înregistrează valoarea integrală în centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.

3) se înregistrează valoarea integrală în RJIP la data plății.


Mulțumesc anticipat.

O întrebare adiacentă:

Alternativ, în cazul facturilor pe numele persoanei fizice/chitanțelor deductibile parțial, se poate face de către PFA o dispoziție de plată cu valoarea deductibilă, urmând ca în fișă/jurnal/RJIP să se înregistreze această valoare (conform pct. a din mesajul anterior), având ca documente justificative decizia și factura/chitanța?

Mulțumesc.
NU sunt contabil.



#207 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 06 February 2014 - 12:45 PM

La punctul a) e bine.
La punctul b), precizarea de la 3 nu e nevoie. Diferenta ramane acolo si nu o mai treceti nicaieri.
La punctul c) analizati fiecare pozitie din factura, dupa caz, ca la punctele precedente.
La punctul d), precizarea de la 1 nu e nevoie. Treceti valoarea direct in centralizatorul cheltuielilor nedeductibile.



#208 ailioiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2014 - 01:01 PM

Mulțumesc pentru răspuns.

Nu înțeleg cum se poate face defalcarea la punctul c).

Dacă pe factură cheltuielile (deductibile integral sau parțial) sunt de același tip, valoarea totală se trece pe fișa alocată acelui tip de cheltuieli și totalurile pe procente de deducere, în Jurnal, la sfârșitul lunii.
Dar dacă aceste cheltuieli sunt de tipuri diferite? De exemplu, am pe o factură de la M3tro rechizite (deductibile integral), consumabile auto (deductibile 50%) și altele (nedeductibile)? Renunț la deducerea unora din ele?

Mulțumesc.
NU sunt contabil.



#209 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 06 February 2014 - 04:21 PM

In RJIP inregistrati toata cheltuiala. Apoi duceti fiecare valoare din factura (adica parte din acea cheltuiala) in fisa de operatiuni diverse corespunzatoare. Valoarea rechizitelor in fisa care ati deschis-o pentru astfel de cheltuieli, piesele auto in cealalta fisa.

Aceasta postare a fost editata de GEORGE NEAGU: 06 February 2014 - 04:23 PM




#210 ailioiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2014 - 04:36 PM

Mulțumesc.

În acest caz, nu se mai respectă regula conform căreia în fișa pentru operațiuni diverse se trece valoarea integrală a facturii și în jurnalul pentru operațiuni diverse se preia doar valoarea deductibilă. Practic, valoarea integrală a facturii va apărea numai în RJIP. E corect din punct de vedere legal/contabil? Se poate proceda așa și în cazul b)?

În plus, mi-am dat seama că mai există o situație:

- chitanță sau factură pe numele unui terț (persoană fizică), din care PFA trebuie să plătească o cotă (de exemplu, dacă apartamentul unde e sediul nu e pe numele persoanei fizice-PFA). Cum se procedează în acest caz? Practic PFA nu plătește toată suma, deducând apoi un procent. PFA plătește doar cota respectivă, către terțul pe numele căruia e factura.

Mulțumesc încă o dată.

Cu respect.
NU sunt contabil.



#211 Baruta Orbai Katalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 14 February 2014 - 03:49 PM

Buna ziua as avea si eu o intrebare facturile emise de Pfa unde se inregistreaza? am un pfa care se ocupa cu avon si nu stiu unde sa trec facturile emise de ea unni m-iau spus ca tot in RJIP dar daca este asa atuncea totus cum?



#212 ailioiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 February 2014 - 04:17 PM

Vezi postareaailioiu, la 07 February 2014 - 04:36 PM, a spus:


- chitanţă sau factură pe numele unui terţ (persoană fizică), din care PFA trebuie să plătească o cotă (de exemplu, dacă apartamentul unde e sediul nu e pe numele persoanei fizice-PFA). Cum se procedează în acest caz? Practic PFA nu plăteşte toată suma, deducând apoi un procent. PFA plăteşte doar cota respectivă, către terţul pe numele căruia e factura.


Revin la ultima situaţie. Se poate folosi ca document justificativ contractul de comodat existent între proprietar şi PFA pentru înregistrarea plăţilor? E nevoie de un alt document justificativ?

Mulţumesc.
NU sunt contabil.



#213 Baruta Orbai Katalin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 14 February 2014 - 04:35 PM

am inteles ca factura emisa nu se inregistreaza doar incasarea facturii.asa este?



#214 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 February 2014 - 07:09 PM

In RJIP se inregistreaza doar chitanta/op daca plata s-a facut prin banca. Cand veti ajunge sa fiti platitor de tva, veti mai completa in plus doua registre, cel de cumparari si cel de vanzari unde se trec doar facturi si bonurile de carburant. Si va trebui sa depuneti o declaratie in plus, D300 pentru tva.



#215 DanaZg10

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 February 2014 - 12:46 PM

Buna ziua!

Sunt traducator autorizat si tin contabilitatea in partida simpla.
Fiind la inceput, nu stiu cum sa procedez cu diferentele de curs valutar.
Precedent:
Am lucrat cu persoane din alte tari si am emis facturi in lei, pentru care am scris si echivalentul in euro. Atunci cand am deschis contul pentru aceasta activitate, in lei, la banca mi s-a spus ca valuta se va transforma automat in lei. M-am trezit apoi cu un cont in euro, deschis automat, dupa care am fost nevoita sa fac conversia pentru a putea utiliza banii...Nu inteleg cum s-a deschis contul, legat de acelasi card, fara ca eu sa il solicit.
Intrebari:
1. In RJIP trec suma facturata, dupa care fac o intrare si pentru diferenta in plus sau in minus aferenta cursului de schimb valutar, sau toate aceste diferente le trec in fisa de operatiuni diverse, ca mai apoi sa trec in RJIP totalul veniturilor/cheltuielilor aferente cursului valutar?
2. Comisioanele bancii pentru administrarea contului si deschiderea contului in euro se trec in RJIP separat, sau in fisa OD, si mai apoi se trece totalul in RJIP?
3. Daca inregistrarile mentionate se trec mai intai in FOD, iar apoi totalul se trece in RJIP, acest lucru se face pentru fiecare luna, sau pentru tot anul?
4. Cum procedez atunci cand stiu ca voi primi sume in euro? Trec pe factura numarul de cont dechis de banca in euro? Sau il trec pe cel dechis initial de mine in lei?

Sper ca nu v-am ametit cu atatea nelamuriri, insa desi codul fiscal ar trebui sa fie pe intelesul tuturor, nu ma lamureste cu nimic. Imagine postata
Va multumesc foarte mult pentru ajutor.

O zi minunata! Imagine postata



#216 alinadanila1978

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 07 March 2014 - 10:19 AM

Buna ziua. La un PFA care s-a infiintat anul trecut nu s-a inregistrat RJIP la Finante. Da amenda pentru asta? Pot sa il inregistrez acum ?



#217 Max Serban

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 12 February 2015 - 12:00 PM

Situatia este urmatoarea, multumesc anticipat celor ce ma pot ajuta:

PFA proaspat infiintat, obiect de activitate productie de soft. Unele dintre incasari se vor face in dolari intr-un cont PayPal. Din contul PayPal, pentru a-i putea folosi, banii vor fi retrasi intr-un cont curent denominat in lei, la o banca romaneasca (contul PFA-ului).

Exemplu concret, cu cifre reale:

1. La 06.02.2015 incasez in contul PayPal $84.35
2. La 06.02.2015 retrag suma din contul PayPal in contul de card (Withdraw Funds to Credit Card), cu un comision de retragere PayPal : $2.5
3. La 10.02.2015 suma retrasa imi intra in contul in lei din banca romaneasca cu valoarea: RON 318.77

De remarcat ca suma de 318.77 lei corespunde unui curs valutar RON/$ de 3.8945, care difera atat de cursul BNR din 06.02 (3.8583) cat si de cursul BNR din 10.02 (3.9089)
Dificultatea pe care o vad este ca daca inregistrez incasarea in contul PayPal si comisionul de retragere PayPal la cursul oficial BNR, va aparea o diferenta (este drept, foarte mica) intre soldul real (suma intrata efectiv in banca in 10.02 - RON 318.77) si soldul care ar fi inregistrat pe baza cursului BNR ($81.85 la curs BNR din 06.02 ar fi RON 315.80, iar la curs BNR din 10.02 ar fi RON 319.94).

Intrebarea mea este: cum inregistrez aceste operatiuni in Registrul jurnal de incasari si plati PFA?



#218 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 12 February 2015 - 12:57 PM

RON 318,77 .



#219 ailioiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2015 - 09:39 AM

Bună ziua, am și eu o întrebare cu privire la înregistrarea în RJIP a plătilor făcute cu cardul pe Internet.
Caz concret:

- factura scadentă pe 31.12.2014 este plătită cu card pe site-ul furnizorului.
- Am confirmarea plății de la procesatorul de carduri cu data 31.12.2014.
- Pe extrasul de cont, plata apare la (data tranzacției) 07.01.2015. În detaliile din extras, banca scrie "Data folosirii cardului:31.12.2014".

Cu ce dată trebuie trecută această plată în registru și de ce?
Mulțumesc
NU sunt contabil.



#220 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 February 2015 - 03:20 PM

Platile bancare se inregistreaza dupa extras. Data platii este data la care banii ies din cont.

Ca sa intelegi de ce este asa, gandeste-te ca faci o plata la ora 22. Acea plata va fi procesata in urmatoarea zi lucratoare , cand se vor face compensarile BNR (abia atunci banca ta va "vira" catre banca furnizorului banii).
In cazul platilor online, de regula, banii se indisponibilizeaza (ca si cum ai creea o garantie sau o poprire) dar nu pleaca efectiv din cont decat in ziua urmatoare (lucratoare) ... de fapt mai multe zile in cazul cardurilor, de obicei intarzie 1-2 zile procesarea.

PS: Vezi pe extrasul din decembrie soldul contului si te lamuresti. Daca ai noroc si pe extrasul din decembrie apare indisponibilizarea in clar, poti s-o inregistrezi totusi ca plata in dec.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL