Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deducere TVA factura mai veche - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


deducere TVA factura mai veche


28 replies to this topic

#1 mishulicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 30 May 2008 - 11:47 AM

salut all!
unde gasesc cadru legal pentru a vedea daca pot inregistra si deduce tva-ul in luna mai de pe o factura cu data de aprilie? am primit factura cu data de aprilie la sfarsitul lunii mai, dupa ce am depus decontul de tva!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 16 December 2009 - 11:53 AM




#2 sdnr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 433 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 May 2008 - 03:33 PM

ART. 147^1

Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxă

(1) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153, are dreptul să scadă din valoarea totală a taxei colectate, pentru o perioadă fiscală, valoarea totală a taxei pentru care, în aceeași perioadă, a luat naștere și poate fi exercitat dreptul de deducere, conform art. 145 - 147.

(2) În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile și formalitățile de exercitare a dreptului de deducere în perioada fiscală de declarare sau în cazul în care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevăzute la art. 146, persoana impozabilă își poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale în care sunt îndeplinite aceste condiții și formalități sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, începând cu data de 1 ianuarie a anului care urmează celui în care a luat naștere dreptul de deducere.

(3) Prin norme se vor preciza condițiile necesare aplicării prevederilor alin. (2), pentru situația în care dreptul de deducere este exercitat după mai mult de 3 ani consecutivi după anul în care acest drept ia naștere.

Norme metodologice:

Art. 147^1

48. În aplicarea art. 147^1 alin. (3), din Codul fiscal, persoana impozabilă va solicita deducerea prin scrisoare recomandată, însoțită de facturi sau alte documente justificative ale dreptului de deducere, în original, la organele fiscale competente, care vor răspunde la cerere în termen de treizeci de zile lucrătoare de la data scrisorii recomandate. Persoana impozabilă își va exercita dreptul de deducere în decontul prevăzut la art. 156^2 din Codul fiscal, aferent perioadei fiscale în care respectiva persoană a primit autorizarea de deducere a taxei de la autoritatea fiscală competentă.


Cu alte cuvinte poti deduce fara probleme TVA-ul de pe documentele emise in ultimii 3 ani, iar pt documentele mai vechi de 3 ani, dar nu mai mult de 5 ani, trebuie sa faci cerere la finante. Nu se poate deduce TVA de pe documente emise cu mai mult de 5 ani in urma.




#3 omni

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 21 January 2009 - 05:22 PM

buna tuturor
Patronul a uitat sa aduca în contabilitate facturi de leasing auto din feb. Pot deduce TVA'ul de pe aceste facturi in oct? Ma gândesc sa le înregistrez în oct facturile din feb pâna în oct.
multumesc pentru timpul acordat
... cu repartitoare, zici ca iesim mai ieftin ?...



#4 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 22 January 2009 - 08:46 AM

cu nr. de inregistrare/data primirii facturilor, da.
Bea



#5 dianaperde

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 January 2009 - 10:53 AM

am si eu o problema asemanatoare...patroana mea a pierdut vreo 20 de facturi de la furnizori(e vb de un magazin mixt) din decembrie si acum le-a gasit. eu deja am inchis luna. ce e de facut?
multumesc



#6 brenda_sv_ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 249 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Suceava
  • Interests:sa invat cat mai multe

Postat 23 January 2009 - 01:15 PM

Pentru Diana : Eu zic sa redeschizi un pic luna si sa le inregistrezi, pentru ca altfel firma are de pierdut. Nu ai voie sa deduci TVA de la un an la altul, iar cheltuielile de la un an la altul sunt nedeductibile. Eventual sa le inregistrezi la 31 decembrie, daca nu poti sa intri mai in urma.

Pentru Omni: TVA-ul se poate deduce doar in termen de 90 de zile de la data facturii. Daca ar fi fost vina furnizorului de leasing, si ti-ar fi trimis tarziu factura prin posta, atunci ai avea dreptul sa faci asa cum zice si Bea. Dar daca facturile ajung tarziu la contabilitate din cauza patronului, sa fie sanatos si pe viitor sa nu le mai lase in masina facturile, caci nu mai poti deduce TVA-ul de pe o factura din februarie la octombrie.
sunt un mic invatacel, dar o sa cresc si eu mare ca voi



#7 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 January 2009 - 02:25 PM

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Jan 23 2009, 01:15 PM, a spus:

TVA-ul se poate deduce doar in termen de 90 de zile de la data facturii. [...]

Codul Fiscal te contrazice putin in privinta termenului de 90 de zile :
ART. 147^1
Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxă
(1) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153, are dreptul să scadă din valoarea totală a taxei colectate, pentru o perioadă fiscală, valoarea totală a taxei pentru care, în aceeași perioadă, a luat naștere și poate fi exercitat dreptul de deducere, conform art. 145 - 147.
(2) În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile și formalitățile de exercitare a dreptului de deducere în perioada fiscală de declarare sau în cazul în care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevăzute la art. 146, persoana impozabilă își poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale în care sunt îndeplinite aceste condiții și formalități sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, începând cu data de 1 ianuarie a anului care urmează celui în care a luat naștere dreptul de deducere.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 February 2009 - 01:32 PM




#8 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2009 - 01:37 PM

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Jan 23 2009, 01:15 PM, a spus:

Nu ai voie sa deduci TVA de la un an la altul, iar cheltuielile de la un an la altul sunt nedeductibile[...]
Postarea Cristinei este valabila si pentru afirmatia de mai sus, cat despre cheltuieli...problema deductibilitatii se pune in alte conditii, nu are legatura cu perioada. Pentru lamuriri suplimentare legate de cheltuieli (daca este cazul) se poate consulta topicul unde s-a dezbatut problema aceasta.
Madalina



#9 Laura_Andreea

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2009 - 11:39 AM

buna ziua! am o mica problema si sper ca pun intrebarea in topicul care trebuie...
am primit ieri un maldar de facturi pierdute-ratacite aferente lunii decembrie 2008....toate cheltuieli... nimic pe marfa. noi am inchis inclusiv luna ianuarie ca asa ne cere sistemul. ce sa fac eu acum cu facturile astea? dpdv al cheltuielilor am inteles ca trebuie sa le pun direct pe 117 ca-s aferente exercitiului financiar trecut.. dar cu tva-ul? il deduc? nu-l deduc? acu' vreo 2 ani am primit amenda ca-mi dedusesem tva-ul la o factura inregistrata cu intarziere dupa 6 luni ( desi venise prin posta si avea data sosirii la mine scrisa .. )

multumesc anticipat!



#10 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 12 February 2009 - 12:51 PM

Citeaza

am primit ieri un maldar de facturi pierdute-ratacite aferente lunii decembrie 2008....toate cheltuieli... nimic pe marfa. noi am inchis inclusiv luna ianuarie ca asa ne cere sistemul. ce sa fac eu acum cu facturile astea? dpdv al cheltuielilor am inteles ca trebuie sa le pun direct pe 117 ca-s aferente exercitiului financiar trecut.. dar cu tva-ul? il deduc? nu-l deduc? acu' vreo 2 ani am primit amenda ca-mi dedusesem tva-ul la o factura inregistrata cu intarziere dupa 6 luni ( desi venise prin posta si avea data sosirii la mine scrisa .. ]
multumesc anticipat!
Da, TVA-ul poti sa-l deduci in Decontul din anul acesta si il treci la regularizari, cnf.urm.art.din CF :
"Dreptul de deducere exercitat prin decontul de taxă
ART. 147^1
(1) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, conform art. 153, are dreptul să scadă din valoarea totală a taxei colectate, pentru o perioadă fiscală, valoarea totală a taxei pentru care, în aceeași perioadă, a luat naștere și poate fi exercitat dreptul de deducere, conform art. 145-147.
(2) În situația în care nu sunt îndeplinite condițiile și formalitățile de exercitare a dreptului de deducere în perioada fiscală de declarare sau în cazul în care nu s-au primit documentele de justificare a taxei prevăzute la art. 146, persoana impozabilă își poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale în care sunt îndeplinite aceste condiții și formalități sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, începând cu data de 1 ianuarie a anului care urmează celui în care a luat naștere dreptul de deducere.
(3) Prin norme se vor preciza condițiile necesare aplicării prevederilor alin. (2), pentru situația în care dreptul de deducere este exercitat după mai mult de 3 ani consecutivi după anul în care acest drept ia naștere.
(4) Dreptul de deducere se exercită chiar dacă nu există o taxă colectată sau taxa de dedus este mai mare decât cea colectată pentru perioada fiscală prevăzută la alin. (1) și (2)."
Sa ai doar dovada ca le-ai primit acum. De ce sa raspunzi pt.altii (unii, nu toti) care l-ar intrece chiar si pe David Copperfield daca ar trebui sa faca o "magie cu facturi fiscale"... zau asa ?
In ceea ce priveste inchiderea lunii ian. legate de sistem, nu am inteles la ce te referi: sist.de calcul, o autoritate ?! In fine, te descurci tu... :frusty:

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 12 February 2009 - 12:54 PM

Dana




#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2009 - 01:08 PM

Vezi postareaLaura_Andreea, la Feb 12 2009, 11:39 AM, a spus:

buna ziua! am o mica problema si sper ca pun intrebarea in topicul care trebuie...
NU E ASTA TOPICUL CARE TREBUIE, problema ta s-a discutat si rasdiscutat, fol. fct. de cautare.

posturi mutate !

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 12 February 2009 - 01:08 PM




#12 Laura_Andreea

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2009 - 03:33 PM

Multumesc frumos pentru raspuns! O sa le prind la decontul de februarie 
Am zis ca am luna ianuarie deja inchisa fiindca la noi se inchide SAP-ul in 5 ale lunii....n-ai inregistrat in ‘sistem’ pana atunci, la revedere, tre’ sa le pui pe luna urmatoare....vrei nu vrei, aghiasma sau fara....

inca o data, multumesc!

si scuze c-am postat aiurea!



#13 Szulti

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 21 February 2009 - 07:53 PM

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Jan 23 2009, 01:15 PM, a spus:

Pentru Diana : Eu zic sa redeschizi un pic luna si sa le inregistrezi, pentru ca altfel firma are de pierdut. Nu ai voie sa deduci TVA de la un an la altul, iar cheltuielile de la un an la altul sunt nedeductibile. Eventual sa le inregistrezi la 31 decembrie, daca nu poti sa intri mai in urma.

Brenda, am si eu o nelamurire. Bun, redeschid luna decembrie si inregistrez factura, dar cu declaratia de TVA pe decembrie ce fac? Ca pe aia nu mai am cum s-o corectez.
Problema mea e ca nu pot sa inregistrez factura in ianuarie, ca nu bate inventarul, trebuie s-o inregistrez in ianuarie, dar problema mea e ce fac cu decontul de TVA depus ?!!!

Aceasta postare a fost editata de Szulti: 21 February 2009 - 07:57 PM




#14 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 22 February 2009 - 11:54 AM

Szulti, trebuie sa respecti principiul independentei exercitiilor. Cat despre inventar, banuiesc ca ai vrut sa spui ca nu poti sa inregistrezi facura in decembrie, nu ianuarie cum ai scris, pt.ca nu iti mai iese inventarul. Daca marfa, sau ce stocuri ai a existat faptic si a fost doar o omisiune de inregistrare a facturilor inseamna ca inventarul nu a fost facut bine. In decontul de TVA din ian. treci la regularizari diferenta neinreg.din dec.2008 si daca cauti in forum vei gasi si modalitatea legala de a depune un alt decont aferent lunii decembrie.

Dana




#15 Szulti

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 February 2009 - 07:09 PM

Multumesc Dana pt. raspuns.
Stocurile au existat faptic, au fost si inventariate, doar ca in contabilitate factura n-a fost inregistrata. Daca nu inregistrez in decembrie factura (materialele) nu-mi iese cu inventarul numarat la sfirsitul anului.
As putea sa inregistrez materialele in decembrie si TVA-ul in ianuarie ? Ca exista aceasta posibilitate, sa gresesti, nu? Inregistrezi factura, dar uiti sa inregistrezi TVA-ul. Atunci ce se intimpla ? Am sa caut si ce mi-ai sugerat, modalitatea legala de a depune un alt decont aferent lunii decembrie, dar mai este posibil acum, ca doar se apropie scadenta pt. decontul pe ianuarie. Scuze pt. intrebarile prostesti poate, dar pe partea de depuneri nu prea le am...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 23 February 2009 - 10:52 AM
CITARE MESAJ ANTERIOR




#16 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 22 February 2009 - 09:25 PM

Szulti, acum am inteles, prima ta postare nu era explicita. Scrie pe factura:" primita in data de..." o data ulterioara datei de 26.01.09 si inregistreaz-o in dec.2008 asa cum este, cu TVA cu tot, in ian.2009 la rubrica regularizari vei trece in Decontul de TVA baza de impozitare si TVA-ul aferent.
Ordinul la care faceam eu referire este OMEF 179/2007 si iti postez extras din el, pt.cand vei avea nevoie:
"Anexa
1. Deconturile de taxă pe valoarea adăugată depuse de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxă pe valoarea adăugată pot fi corectate din punctul de vedere al erorilor materiale de către organul fiscal competent, la inițiativa acestuia sau la solicitarea persoanei impozabile.
2. Prin procedura de corectare de către organul fiscal competent a deconturilor de taxă pe valoarea adăugată depuse pot fi corectate erori materiale de tipul:
a) erori de transcriere, cum sunt: preluarea eronată a sumelor din jurnale; inversarea unor cifre din sumele trecute în decont; preluarea eronată a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (de exemplu: declararea eronată a soldului de plată din decontul perioadei fiscale anterioare);
b) înregistrarea în decont a diferențelor de taxă pe valoarea adăugată de plată, constatate de organele de control, contrar reglementărilor legale în materie;
c) erori provenind din înscrierea în decontul de taxă pe valoarea adăugată a sumelor solicitate la rambursare în perioada anterioară.
3.1. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxă pe valoarea adăugată se poate face în cadrul termenului de prescripție de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost depus decontul supus corectării."

Dana




#17 Dana acc

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 02 March 2009 - 10:09 PM

Vezi postareabrenda_sv_ro, la Jan 23 2009, 02:15 PM, a spus:

Pentru Diana : Eu zic sa redeschizi un pic luna si sa le inregistrezi, pentru ca altfel firma are de pierdut. Nu ai voie sa deduci TVA de la un an la altul, iar cheltuielile de la un an la altul sunt nedeductibile. Eventual sa le inregistrezi la 31 decembrie, daca nu poti sa intri mai in urma.

Pentru Omni: TVA-ul se poate deduce doar in termen de 90 de zile de la data facturii. Daca ar fi fost vina furnizorului de leasing, si ti-ar fi trimis tarziu factura prin posta, atunci ai avea dreptul sa faci asa cum zice si Bea. Dar daca facturile ajung tarziu la contabilitate din cauza patronului, sa fie sanatos si pe viitor sa nu le mai lase in masina facturile, caci nu mai poti deduce TVA-ul de pe o factura din februarie la octombrie.

Si eu stiu ca nu se deduce TVA de la un an la altul, dar imi puteti spune unde scrie in Codul fiscal, art....

merci



#18 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 03 March 2009 - 10:47 AM

Citeste in acest topic, putin mai inainte, ce a scris Cristina1969, este postat si articolul 147^1 CF.

Dana




#19 Romina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2010 - 11:11 PM

Buna ziua!

Am un prieten pfa ce a fost declarat platitor de TVA pe 01.02.2009 (prin depasirea plafonului, a luat amenda etc), dar el a realizat acest lucru abia anul acesta, deci in 2010 :biggrin: . Problema este ca el a emis doua facturi anul trecut, fara TVA bineinteles.

Ce poate face acum? Sa faca storno acelor doua facturi si sa le reemita corect in 2009?

Sau sa lase situatia asa pentru 2009, sa faca aceste corectii si sa plateasca TVA in 2010?

Multumesc anticipat pt raspuns!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 February 2010 - 01:15 AM




#20 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 February 2010 - 06:27 AM

-daca a avut control fiscal, nu, ca le inregistreaza automat prin decizia de impunere, prietenul dvs treb sa plateasca tva si majorari, (depinde totusi si de data la care a avut control si ce s-a stabilit prin RIF)
-daca nu a avut control fiscal, sa faca storno acelor doua facturi si sa le reemita corect cat mai curand posibil, pentru 2009 daca mai accepta clientii, oricum prietenul dvs treb sa plateasca tva si majorari






Similar Topics Collapse

10 useri citesc topicul

0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL