Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cladiri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


cladiri


142 replies to this topic

#121 romica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 11 May 2010 - 08:59 AM

Salutare, poate sa ma ajute cineva.
Am o firma care are un apartament pe societate, acum ar vrea sa l vanda lui persoana fizica.
Intrebarea e ca el ar vrea sa l achite cu o parte din dividendele de anul asta care le are de ridicat si restul sumei cu dividendele de la anul. Se poate?
Factura se face cu tva?



#122 susu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 21 June 2010 - 05:33 PM

buna,

am si eu mare nevoie de parerile voastre la urmatoarea problema

pe un teren inchiriat deocamdata pe o peroada de 4 ani, noi construim o hala din panouri, hala fiind utilizata pentru activitati service auto, investitia se realizeaza partial in regie proprie

la final o sa avem si o factura cu contract si proces verbal de terminare a lucrarilor

ce parere aveti? pot face amortizarea investitie pe 4 ani daca asa am ctr de inchiriere?

care sunt inregistrarile contabile in acest caz?

eu am facut 231=404?


multam




#123 tmary

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:
  • Gender:Female

Postat 22 June 2010 - 09:04 AM

Interesant . La prima vedere da pt ca in CF scrie "Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea;" dar la tine obiectul contractului de chirie e terenul nu constructia. Eu as stabilii la finalul investitiei durata de functionare a halei si as amortiza pt perioada respectiva .
note contabile la sf investitiei 212=231 iar am ortizarea 6811=2812



#124 susu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:

Postat 23 June 2010 - 09:17 AM

Vezi postareatmary, la Jun 22 2010, 10:04 AM, a spus:

Interesant . La prima vedere da pt ca in CF scrie "Sunt, de asemenea, considerate mijloace fixe amortizabile:
a) investitiile efectuate la mijloacele fixe care fac obiectul unor contracte de inchiriere, concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea;" dar la tine obiectul contractului de chirie e terenul nu constructia. Eu as stabilii la finalul investitiei durata de functionare a halei si as amortiza pt perioada respectiva .
note contabile la sf investitiei 212=231 iar am ortizarea 6811=2812


multam pentru parerea ta



#125 isis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 102 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 29 July 2010 - 11:34 AM

am o intrebare - o societate executa pentru noi o hala de productie, lucrarea dureaza cateva luni - in fiecare luna, in functie de stadiul lucrarilor, ne emite o factura pe care o inregistrez % 231, 4426 = 404 .
Insa firma noastra mai achizitioneaza separat niste materiale, de exemplu vopsea (pe care noi o alegem), cum inregistrez aceste facturi? la fel ca si pe cele de la firma de constructii sau:
302 , 4426 = 401
602 = 302
231 = 722
?
multumesc



#126 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 29 July 2010 - 12:39 PM

bine si asa, dar banuiesc ca materialele le dati societatii de constructii, nu le puneti dvs. Si ar fi mai bine sa existe o hartie care sa ateste acest lucru (contract+proces verbal de punere la dispozitie)
altfel, eu le-as re-factura lor si ar fi incluse n devizul general.



#127 carmadara

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 23 August 2010 - 01:03 PM

As dori sa va expun o situatie pentru care in clipa de fata nu gasesc rezolvare :
In luna 10 ( octombrie) 2008 societatea achizitioneaza de la un furnizor -persoana juridica - pe baza unui contract de vanzare cumparare si a unei facturi un imobil in comuna x .In contabilitate inregistrez factura (212-404) si incepand din luna 11.2008 pornesc amortizarea.Pana aici nimic suspect! Anul acesta mai exact prin martie societatea "mea " se hotareste sa faca ceva imbunatatiri la acel imobil si sa-l foloseasca in scopul realizarii unor venituri .In acest sens contacteaza o societate specializata in evaluari constructii pentru a face modificarile dorite si pentru a constata care este starea imobilului la data aceasta . Firma de consultanta da aviz negativ pentru orice fel de modificari declarand ca imobilul nu prezinta la ora aceasta nici un fel de siguranta si ca nu se pot face reparatiile si imbunatatirile necesare acest lucru fiind foarte complicat din punct de vedere tehnic cat si financiar. Se hotareste demolarea constructiei si constructia altui imobil. Deci ce fac eu?
1- cum scot eu aceast activ din contabilitatea mea ?
si
2-cum se procedeaza la constructia unui imobil nou , adica ce anume intra in valoarea constructiei la final? (ma refer la proiect, transport , excavare ,turnare beton, studii geo , etc ) toate astea intra in valoarea imobilului si daca da cum se cumuleaza, pentru ca evident toata constructia nu se va termina intr-o luna.
va multumesc pentru rabdare ( l-am facut cat de scurt am putut)



#128 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 23 August 2010 - 01:49 PM

Probabil ca este Autorizatie pt. demolare si implicit de construire. Atunci in baza unui proces verbal de constatare a demolarii 2812=212 cu valoarea amortizata si 231/COSTRUCTIE NOUA = 212 cu valoarea ramasa... La terminarea lucrarilor cu constructia, sau la o intabulare pe parcurs pentru anumite stadii de finalizare (daca e cazul) 212/denumire = 231/constructie noua
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#129 Constanta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:
  • Location:ploiesti
  • Interests:clarificarea aspectelor contabile

Postat 25 August 2010 - 01:55 PM

Atentie la taxele locale -trebuie sa depui documentatia cu demolarea si apoi sa declari noua cladire.... mult succes1



#130 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 September 2010 - 09:42 AM

@carmadara

exista in forum un capitol special pt. imobilizari, acolo trebuia sa postezi, nu la "societati comerciale" :lnr (1):

de bine ce ai venit, ai avertisment public pt nerespectarea regulamentului privind postarea !
te rog sa citesti regulamentul acestui forum si sa-l respecti, altfel iti vom bloca accesul.

topic mutat.



#131 lauradana29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 20 September 2010 - 06:13 PM

Buna.
O societate a construit apartamente in antrepriza. In acest moment ele sunt terminate trebuie sa se incheie procesul verbal de receptie de catre Administratia locala. Intrebarea mea: procesul vb. care va fi incheiat de Admin.locala sta la baza inregistrarii in contabilitate a valorii apartamentelor?....sau este posibil sa mai investesc in apartamente si dupa receptia facuta de autoritati, astfel valoarea declarata a investitiei modificandu-se.
Mai exact, constructorul nu ne-a facturat toata manopera executata, deci contul 231 nu reflecta valoarea reala a investitiei in acest moment.

Va multumesc anticipat!
Dana.



#132 simonel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 134 Postari:

Postat 23 October 2010 - 05:28 PM

Am si eu o rugaminte.
S-a ridicat o cladire in regie proprie (investitie suportata de societate). Am inregistrat totul deocamdata pe 231 "Imobilizari corporale in curs de exec. Acum s-a finalizat constructia si datorita impozitului care ar trebui sa-l achite pe societate (1,5% din val.contabila), proprietarul a decis sa intabuleze constructia pe persoana fizica. Cum as putea in aceasta situatie sa inchid "231". Am dedus tot TVA-ul, au mai aparut si alte cheltuieli...
Va rog sa-mi ajutati cumva. Multumesc



#133 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 October 2010 - 02:59 PM

Doar vanzand cladirea catre persoana fizica poate face acest lucru.



#134 Tinamaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 April 2011 - 09:51 AM

O societate din Romania intentioneaza sa cumpere un imobil in Franta. S-ar impune doua situatii:
1 - imobilul este achizitionat cu scopul de a fi revandut la un moment dat, insa nu mai repede de 1 an
2 - imobilul este achizitionat doar pentru a face o investitie, fara a se cunoaste scopul final al acestuia la momentul achizitiei (se poate ca dupa 3 ani de exemplu sa se decida vanzarea lui, inchirierea sau utilizarea ca spatiu administrativ).

(Supun atentiei aceste doua cazuri deoarece am inteles ca daca este pentru revanzare (adica achizitie cu scop speculativ) regimul este diferit ca in cazul in care se face doar o investitie si imobilul ramane in activele societatii.)

In ce categorie contabila trebuie inregistrat imobilul in cele doua cazuri si care ar fi cheltuielile aferente care se impun? (daca este cazul amortizarii, perioada de utilizare, deductibilitatea lor, etc)

Daca s-a mai confruntat cineva cu acesta problema, v-as ruga sa ma ajutati cu niste raspunsuri si legislatie.

Va multumesc tare mult!



#135 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 06 April 2011 - 12:24 AM

Daca intrebi cum sa inregistrezi in caz 1 si in caz 2, ti-ai dat raspunsul singura (1.marfa. 2.cladire)
Daca te intrebi ce sa faci cand nu cunosti destinatia finala:
eu as inregistra imobilul ca si mijloc fix amortizabil, l-as amortiza din momentul punerii in functiune, as reconsidera amortizarea fiscal:
-daca il folosesc, fie si ca sediu firma, in vederea obtinerii veniturilor, este deductibil
-daca nu este nedeductibil
Daca il las in conservare nu as calcula deloc amortizare.
Perioada amortizare-vezi legea 15/1994 si catalogul, de reg 40 ani.
Pentru alte interpretari si concluzii fiscale vezi legea ctb, cod fiscal



#136 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 April 2011 - 04:34 PM

OMFP 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene:
153. (3) In cazul activelor de natura ansamblurilor sau complexurilor de locuinte care initial erau destinate vanzarii si care ulterior isi schimba destinatia, urmand a fi folosite de entitate pe o perioada indelungata sau sa fie inchiriate unor terti, in contabilitate se inregistreaza un transfer de la stocuri la imobilizări corporale.
Transferul se efectueaza la data schimbarii destinatiei, la valoarea la care activele erau inregistrate in contabilitate (reprezentata de cost)
.

Ghid practic de aplicare a Reglementarilor contabile prevazute in OMFP 3055/2009:
In categoria stocurilor se cuprind si activele cu ciclu lung de fabricatie, destinate vanzarii (de exemplu, ansambluri sau complexuri de locuinte etc. realizate de entitatile ce au ca activitate principala obtinerea si vanzarea de locuinte). Daca constructiile sunt realizate in scopul exploatarii pe termen lung, de catre entitatea care le-a realizat, ele reprezinta imobilizari corporale.
Nota:
De regula, vanzarea imobilizarilor corporale se efectueaza prin inregistrarea veniturilor realizate (contul 7583 ˝Venituri din vanzarea activelor si alte operatii de capital˝), iar scoaterea din evidenta se inregistreaza pe seama amortizarii aferente, respectiv a cheltuielilor, pentru valoarea neamortizată (contul 6583 ˝Cheltuieli privind activele cedate si alte operatii de capital˝). In cazuri rare, se poate proceda la reclasificarea activelor intre active imobilizate si active circulante.
Decizia de scoatere a activului din categoria imobilizărilor corporale si trecerea lui in categoria stocurilor, caz in care este necesara efectuarea de lucrari de imbunatatire in vederea vanzarii, are in vedere prezentarea corespunzatoare a activelor in situatiile financiare anuale.
Astfel de reclasificari de active se pot efectua atunci cand imobilizarile corporale nu se pot valorifica (vinde) in starea in care se gasesc sau cu imbunatatiri minore efectuate in termen scurt.
De exemplu, o astfel de reclasificare se poate face daca cumparatorul conditioneaza cumpararea imobilizarii corporale de efectuarea unor lucrari de imbunatatire, care pot dura o perioada substanţiala de timp.
In cazul unor reclasificari, socieatile comerciale vor urmari respectarea legislatiei existente pentru anumite domenii de activitate, precum si incadrarea operatiunilor efectuate in obiectul de activitate.
14) Vanzarea „cladirii A”, in luna aprilie 2011, la pretul de 4.300.000 lei:
4111 Clienti = 701 Venituri din vanzarea produselor finite 4.300.000 lei
15) Descarcarea din gestiune a cladirii vandute, la valoarea de 4.237.206 lei (a se vedea inregistrarea contabila nr. 13):
711 Venituri aferente costurilor stocurilor de produse = 345 Produse finite 4.237.206 lei
16) Schimbarea destinatiei „cladirii B” la inceputul lunii iulie 2010 si incadrarea acesteia la imobilizari corporale - grupa cladiri. Transferul se face la valoarea la care este inregistrata in contabilitate respectiva cladire la data transferului. Cladirea se afla inregistra in conturile de stocuri (contul 371 „Marfuri”) la costul de achizitie de 1.500.000 lei.
212 Constructii/”cladirea B” = 371 Marfuri/˝cladirea B” 1.500.000 lei
Durata de utilizare economica a acestei clădiri este de 50 de ani (600 luni). Inregistrarea amortizarii pentru cladirea B incepe din luna august 2010. Amortizarea lunara pentru „cladirea B” este de 2.500 lei (1.500.000 lei/600 luni).



#137 mia77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 May 2011 - 10:22 PM

Buna seara,


Am vazut in acest topic multe intrebari si cateva raspunsuri...sper sa gasesc si eu un raspuns aici... daca sunt norocosa http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/cool.gif

Treaba sta in felul urmator:

Datele problemei:Anul trecut compania X incheie un contract cu o firma de constructii pentru construirea unui depozit pe un teren propietatea companiei. In baza acestui contract au fost emise facturi ce au fost inregistrate in contul 231.Tot in 231 au mai fost inregistrate si cheltuielile cu proiectarea depozitului si alte servicii si taxe aferente construirii depozitului (taxa racordare apa, gaze etc.). In cursul anului acesta luna august constructia va fi finalizata. Se va incheia un proces verbal de receptie finala cu constructorul la data de 1iul2011 (cod 14-2-5). Compania va incepe sa utilizeze depozitul la o capacitate partiala (in prima faza 20%) in luna iul2011, urmand ca in luna sept2011 sa utilizeze inca 30%, iar in luna nov2011 sa il foloseasca in totalitate (100%). Pentru a declara cladirea la primarie/directia impozite si taxe trebuie sa prezint valoarea cladirii din 212 (din balanta de verificare).

Teoretic: In luna iul 2011 se va inreg 212=231 cu valoarea totala a cladirii (toate costurile aferente) pe baza procesului verbal de receptie -> declar cladirea la autoritati.

Ce se vrea: se doreste declararea valorii totale a cladirii in luna iul2011 pe baza PV-ului de receptie finala (concomitent inreg val in 212) DAR se doreste calcularea amortizarii partial pentru fiecare parte de depozit utilizat (pus in functiune partial din punctul nostru de vedere). Mai exact in luna iul2011 se va intocmi un proces vb de receptie provizorie (cod 14-2-5a) partial pt doar 20% din valoare si start amortizare liniara doar pt 20% val, din aug2011... pt luna sept2011 un alt PV receptie provizorie pt 30% din val si start calcul amortizare liniara pt aceasta val (30%) cu luna oct2011 si tot asa pana in dec2011.

Mentionez ca intreg proiectul de constructie este conceput ca un tot! Din anexele fact de costructii se pot identifica tipurile de lucrari pentru anumite zone ale depozitului, dar cea mai mare parte a lucrarilor sunt considerate ca un tot unitar (de ex: nu pot delimita cat ii revine zonei de 20% din depozit din lucrarile de excavatie...decat tot procentual... http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif )!

Intrebare (de... 100 de puncte :thumbup: ): Este legal sa inregistrez suma in 212 si sa incep amortizarea ei partial in conditiile in care in OMF3055 108 (2) spune: "Imobilizarile corporale in curs se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz" si 112 (3) "Metoda de amortizare se aplica de o maniera consecventa pentru toate activele de aceasi natura si avand condtitii de utilizare identice in functie de politica contabila adoptata"?

Astept cu maxim interes pareri, raspunsuri, idei..experiente similare etc!

Multumesc pt rabdarea de a parcurge textul prezentat!

O seara buna!



#138 mia77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 13 May 2011 - 07:27 PM

Vezi postareamia77, la 11 May 2011 - 10:22 PM, a spus:

Buna seara,


Am vazut in acest topic multe intrebari si cateva raspunsuri...sper sa gasesc si eu un raspuns aici... daca sunt norocosa http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/cool.gif

Treaba sta in felul urmator:

Datele problemei:Anul trecut compania X incheie un contract cu o firma de constructii pentru construirea unui depozit pe un teren propietatea companiei. In baza acestui contract au fost emise facturi ce au fost inregistrate in contul 231.Tot in 231 au mai fost inregistrate si cheltuielile cu proiectarea depozitului si alte servicii si taxe aferente construirii depozitului (taxa racordare apa, gaze etc.). In cursul anului acesta luna iulie constructia va fi finalizata. Se va incheia un proces verbal de receptie finala cu constructorul la data de 1iul2011 (cod 14-2-5). Compania va incepe sa utilizeze depozitul la o capacitate partiala (in prima faza 20%) in luna iul2011, urmand ca in luna sept2011 sa utilizeze inca 30%, iar in luna nov2011 sa il foloseasca in totalitate (100%). Pentru a declara cladirea la primarie/directia impozite si taxe trebuie sa prezint valoarea cladirii din 212 (din balanta de verificare).

Teoretic: In luna iul 2011 se va inreg 212=231 cu valoarea totala a cladirii (toate costurile aferente) pe baza procesului verbal de receptie -> declar cladirea la autoritati.

Ce se vrea: se doreste declararea valorii totale a cladirii in luna iul2011 pe baza PV-ului de receptie finala (concomitent inreg val in 212) DAR se doreste calcularea amortizarii partial pentru fiecare parte de depozit utilizat (pus in functiune partial din punctul nostru de vedere). Mai exact in luna iul2011 se va intocmi un proces vb de receptie provizorie (cod 14-2-5a) partial pt doar 20% din valoare si start amortizare liniara doar pt 20% val, din aug2011... pt luna sept2011 un alt PV receptie provizorie pt 30% din val si start calcul amortizare liniara pt aceasta val (30%) cu luna oct2011 si tot asa pana in dec2011.

Mentionez ca intreg proiectul de constructie este conceput ca un tot! Din anexele fact de costructii se pot identifica tipurile de lucrari pentru anumite zone ale depozitului, dar cea mai mare parte a lucrarilor sunt considerate ca un tot unitar (de ex: nu pot delimita cat ii revine zonei de 20% din depozit din lucrarile de excavatie...decat tot procentual... http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif )!

Intrebare (de... 100 de puncte :thumbup: ): Este legal sa inregistrez suma in 212 si sa incep amortizarea ei partial in conditiile in care in OMF3055 108 (2) spune: "Imobilizarile corporale in curs se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz" si 112 (3) "Metoda de amortizare se aplica de o maniera consecventa pentru toate activele de aceasi natura si avand condtitii de utilizare identice in functie de politica contabila adoptata"?

Astept cu maxim interes pareri, raspunsuri, idei..experiente similare etc!

Multumesc pt rabdarea de a parcurge textul prezentat!

O seara buna!

Nici un raspuns? (!) Nici macar o idee! :smile:

Erata: Finalizarea cladirii depozitului este la sf lunii iulie nu august cum a postat initial! Scuze... :smile:

Multumsc pt intelegere!

Aceasta postare a fost editata de mia77: 13 May 2011 - 07:33 PM




#139 koeni

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 13 May 2011 - 08:58 PM

Buna! am si eu o intrebare: taxa platita Inspectoratului de Stat in Constructii (0.1%) intra in costul cladirii? Sau este un element de cheltuiala?



#140 danL

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 689 Postari:
  • Location:CONTAdava

Postat 14 May 2011 - 01:27 AM

Vezi postareamia77, la 11 May 2011 - 10:22 PM, a spus:

...sper sa gasesc si eu un raspuns aici... daca sunt norocosa

Incercarea moarte n-are! :smile:

Vezi postareamia77, la 11 May 2011 - 10:22 PM, a spus:

Intrebare (de... 100 de puncte :smile: ): Este legal sa inregistrez suma in 212 si sa incep amortizarea ei partial in conditiile in care in OMF3055 108 (2) spune: "Imobilizarile corporale in curs se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz" si 112 (3) "Metoda de amortizare se aplica de o maniera consecventa pentru toate activele de aceasi natura si avand condtitii de utilizare identice in functie de politica contabila adoptata"?

Si tot acelasi Ordin mai prevede:

Metoda de amortizare folosită trebuie să reflecte modul în care beneficiile
economice viitoare ale unui activ se așteaptă să fie consumate de entitate.[/i]
24. - Situațiile financiare anuale consolidate oferă o imagine fidelă a activelor,
datoriilor, poziției financiare și a profitului sau pierderii entităților incluse în aceste
situații financiare, considerate ca un tot unitar
.
25. - Dacă aplicarea prevederilor prezentelor reglementări nu este suficientă
pentru a oferi o imagine fidelă în înțelesul pct. 24, în notele explicative la situațiile
financiare anuale consolidate trebuie prezentate informații suplimentare.
26. - Dacă, în cazuri excepționale, aplicarea uneia din prevederile prezentelor
reglementări nu corespunde cerinței de furnizare a unei imagini fidele, în
conformitate cu prevederile pct. 24
, se va face abatere de la aceste prevederi în
vederea oferirii unei imagini fidele, în înțelesul pct. 24. Orice astfel de abatere
trebuie prezentată în notele explicative la situațiile financiare anuale consolidate,
împreună cu o explicație a motivelor sale și o prezentare a efectelor abaterii asupra
activelor, datoriilor, poziției financiare și a profitului sau pierderii.

Pe de alta parte IAS 16 ne precizeaza ca:
-amortizarea unui activ incepe atunci cand acesta este diponibil pentru folosinta, adica atunci cand se afla in locatia si conditia necesare functionarii sale intr-o maniera dorita de conducere.
-utilizarea amortizarii functionale, adica calculul se va face proportional cu utilizarea imobilului

In concluzie:
1. Nu te mai complica cu receptie provizorie;
2. Inregistreaza in august pe 212 valoarea cladirii;;
3. Decizie, din partea conducerii firmei, privind metoda de amortizare-amortizarea face parte din politica firmei;
4. Aplici metoda de amortizare functionala combinata cu metoda liniara;
5. In 2012 cand depui situatiile financiare aplici punctul 25 de mai sus;
6. Din partea controalelor nu trebuie sa-ti faci griji: cheltuieli mici=>profit mai mare=>impozit mai mare

Vezi postareamia77, la 11 May 2011 - 10:22 PM, a spus:

Astept cu maxim interes pareri, raspunsuri, idei..experiente similare etc!.

Tot ce am expus mai sus este doar o parere si trebuie tratata in scop pur informativ.

Vezi postareamia77, la 11 May 2011 - 10:22 PM, a spus:

Multumesc pt rabdarea de a parcurge textul prezentat!.

Ai avut noroc cu o descriere cursiva si la subiect :thumbup:

Vezi postareakoeni, la 13 May 2011 - 08:58 PM, a spus:

Buna! am si eu o intrebare: taxa platita Inspectoratului de Stat in Constructii (0.1%) intra in costul cladirii?

Da, intra in costul cladirii.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL