Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
diverse probleme mijl. fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


diverse probleme mijl. fixe


271 replies to this topic

#201 Irina007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 187 Postari:

Postat 04 November 2009 - 10:57 AM

In cazul in care masina este complet amortizata, ce acte trebuie intocmite pentru ca dreptul de proprietate sa treaca de la persoana juridica la persoana fizica (transfer fara plata)?



#202 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 November 2009 - 12:25 PM

Poti intocmi Factura de vanzare a masinii catre persoana fizica, pe care inscrii si discount de 100%.




#203 Irina007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 187 Postari:

Postat 09 November 2009 - 12:28 PM

Vezi postareaLexiroxi, la Nov 8 2009, 01:25 PM, a spus:

Poti intocmi Factura de vanzare a masinii catre persoana fizica, pe care inscrii si discount de 100%.
Multumesc!



#204 Cristina0209

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 26 November 2009 - 09:52 AM

Am urmatoarea situatie poate ma ajuata cine pls :frusty:
Primesc factura finala utilaje in luna 10
Receptionarea si intrarea utilajelor are loc in luna a 11
Cum fac inregistrarile in contabilitate? as avea nevoie de o parere :pullhair: :smile:



#205 magda_23

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 100 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 26 November 2009 - 10:50 AM

Din ce spui tu inteleg ca ai mai multe facturi pentru aceleasi utilaje.
In acest caz inregistrarea se facea 231 = 404
Deci si in octombrie faci la fel 231 = 404 cu suma din factura
In noiembrie, pe baza procesului verbal de predare primire, inregistrezi mijlocul fix in contabilitate 2131 = 231 cu valoarea lui 231.
Pe baza procesului verbal de punere in functiune, incepi si amortizezi utilajul



#206 cosmyna.bv

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:brasov

Postat 28 November 2009 - 08:09 AM

Am si eu nevoie de ajutor in urmatoarea problema. Societatea a vandut un mijloc fix amortizat complet, si anume un traseu aerian.Vanzarea s-a facut prin bursa, la o valoare evaluata a respectivului mijloc fix.
Derulandu-se contractul, au aparut probleme , cumparatorul nereusind sa dezafecteze tot traseul aerian.
In aceste conditii s-a stornat factura de vanzare initiala ( la valoarea evaluata a mijlocului fix ) intocmindu-se factura de vanzare doar pe partea dezafectata a traseului.
Intrebarea mea este, pe ce baza stabilesc eu pretul de reintrate in patrimoniul meu a mijlocului fix nevandut , la valoarea evaluata sau la valoarea lui initiala.
Multumesc.



#207 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 November 2009 - 09:21 AM

la valoarea evaluata



#208 cosmyna.bv

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:brasov

Postat 28 November 2009 - 09:58 AM

Cu baza legala ma poti ajuta?
Eu am studiat legislatia si nu am reusit inca sa gasesc incadrarea legala pentru situatia prezentata.



#209 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 November 2009 - 11:24 AM

este stabilit in IAS, IFRS, principii..daca am mai mult timp iti dau mai multe amanunte, daca nu, colegii care au aceste inf. o sa iti raspunda cu siguranta
Deocamdata din normele de inventariere pe care acum le studiez si eu:
(2) Evaluarea se va efectua cu respectarea principiului permanenței metodelor, potrivit căruia modelele și regulile de evaluare trebuie menținute, asigurând comparabilitatea în timp a informațiilor contabile.



#210 Cristina0209

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 28 November 2009 - 05:53 PM

Vezi postareamagda_23, la Nov 26 2009, 11:50 AM, a spus:

Din ce spui tu inteleg ca ai mai multe facturi pentru aceleasi utilaje.
In acest caz inregistrarea se facea 231 = 404
Deci si in octombrie faci la fel 231 = 404 cu suma din factura
In noiembrie, pe baza procesului verbal de predare primire, inregistrezi mijlocul fix in contabilitate 2131 = 231 cu valoarea lui 231.
Pe baza procesului verbal de punere in functiune, incepi si amortizezi utilajul
Am doar o factura in luna 10 poate m-am exprimat gresit(aminteles fac 231=404, iar in baza pv fac 2131-231)
Problema mea ii cand fac nirul?
Am 5 utilaje care se receptioneaza diferit in luna a 11.
Normal ar trebui in ziua cand se receptioneaza fiecare utilaj adica in luna 11 nu?
Da am un program care nu prea il inteleg, in el pot sa fac nir numa la intrari facturi.
Pote ma juta cineva :pullhair: pls



#211 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 28 November 2009 - 05:58 PM

receptia se face cand primesti mijlocul fix, ca toate obiectele. In fiecare zi, daca primesti zilnic.
Daca nu merge programul, fa receptia separat (de mana sa calculator, excel, word) si in prg inreg.doar factura.



#212 Cristina0209

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 28 November 2009 - 06:07 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Nov 28 2009, 06:58 PM, a spus:

receptia se face cand primesti mijlocul fix, ca toate obiectele. In fiecare zi, daca primesti zilnic.
Daca nu merge programul, fa receptia separat (de mana sa calculator, excel, word) si in prg inreg.doar factura.
Mersi mult :pullhair: :frusty:



#213 cosmyna.bv

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:brasov

Postat 28 November 2009 - 11:07 PM

Vezi postareamihaela_cva, la Nov 28 2009, 11:24 AM, a spus:

este stabilit in IAS, IFRS, principii..daca am mai mult timp iti dau mai multe amanunte, daca nu, colegii care au aceste inf. o sa iti raspunda cu siguranta
Deocamdata din normele de inventariere pe care acum le studiez si eu:
(2) Evaluarea se va efectua cu respectarea principiului permanenței metodelor, potrivit căruia modelele și regulile de evaluare trebuie menținute, asigurând comparabilitatea în timp a informațiilor contabile.
Problema este pentru acel mijloc fix s-a facut evaluare pentru obtinerea unui pret de vanzare, implicit a pretului de incepere a licitatiei, pentru vanzarea lui.

Nu e vorba de o evaluare facuta cfm ordinului 1752 : "Valoarea justa se determina pe baza unor evaluari efectuate, de regula, de profesionisti calificati in evaluare, membri ai unui organism profesional in domeniu, recunoscut national si international." " Elementele dintr-o grupa de imobilizari corporale se reevalueaza simultan pentru a se evita reevaluarea selectiva si raportarea in situatiile financiare anuale a unor valori care sunt o combinatie de costuri si valori calculate la date diferite"

Evaluarea pentru stabilirea pretului de vanzare nu s-a facut de profesionisti calificati in evaluare si nu s-a reevaluat toata grupa de imobilizari corporale.

De aceea am eu dificultate in a stabili valoarea la inventariere a partii din mijlocul fix care a reintrat in patrimoniul nostru.



#214 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 29 November 2009 - 12:22 AM

eu cred ca acea evaluare reprezinta pretul pietei, pretul de transfer, dupa cum spui si tu: s-a facut evaluarea pentrui vanzarea prin bursa a unui mijloc fix amortizat integral. Cred ca ai definitii clare si in Codul fiscal referitor la val. de intrare si val de piata (transfer). Ai incercat?
Nici eu in raspunsul anterior nu ma refeream la evaluarea conf.legii a intregii grupe de imobilizari.
Rog si eu colegii sa vina cu opinii in ajutorul tau. Poate exista si alte pareri, justificate bineinteles.



#215 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 12:21 AM

Poate cineva sa ma ajute ?

Stiu ca reparatiile la un mijloc fix daca nu genereaza beneficii suplimentare fata de cele initiale si daca sunt mai mici de 20% din valoarea mijlocului fix reprezinta cheltuieli ale perioadei curente.

Din pacate nu imi mai aduc aminte unde regasesc acest procent de 20% din valoarea mijlocului fix.

Imi aduc aminte ca exista un act normativ in care se facea diferentierea intre reparatiile curente si reparatiile capitale.
Multumesc,



#216 vulpisor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 December 2009 - 10:16 PM

Poate cineva sa ma ajute ?

Stiu ca reparatiile la un mijloc fix daca nu genereaza beneficii suplimentare fata de cele initiale si daca sunt mai mici de 20% din valoarea mijlocului fix reprezinta cheltuieli ale perioadei curente.

Din pacate nu imi mai aduc aminte unde regasesc acest procent de 20% din valoarea mijlocului fix.

Imi aduc aminte ca exista un act normativ in care se facea diferentierea intre reparatiile curente si reparatiile capitale.
Multumesc,



#217 Cristina0209

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 02 December 2009 - 01:07 PM

:frusty:
Am urmatoarea problema, primesc utilaje cu CMR de la firma mama din Italia, mai imi trebe si aviz de la firma reprezentata in Romania, sau cum inregistrez intrarea in firma a utilajelor daca pe teritorul Romaniei firma de la care cumpar nu imi da aviz de insotire a marfi si doar CMR imi da firma producatare din Italia ? :pullhair: :smile: :smile: :smile:



#218 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 December 2009 - 07:28 PM

Nu aveti DDT (DOCUMENTO DI TRASPORTO-in Italiana)?



#219 manu12007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 07 December 2009 - 04:23 PM

Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea situatie: un SRL vrea sa-si vanda toate mijloacele fixe pe care le are. Din cate stiu, pentru aceasta trebuie sa faca o evaluare a mijloacelor fixe si apoi sa organizeze o licitatie pentru vanzare. Rugamintea mare este daca puteti sa-mi spuneti in ce lege sau ordonanta se prevede necesitatea evaluarii si a licitatiei.

Si va mai rog ceva: daca puteti sa-mi spuneti articolul de lege prin care este obligatoriu ca vanzarea sa se faca numai cu acordul asociatului unic . In legea 31 exista art. 153 dar se refera la SA, nu la SRL. In cazul acesta vanzarea s-a facut de catre directorul general, fara a avea nici o hotarare a asociatului unic.

Va multumesc foarte mult pentru ajutorul Dvs.



#220 rodia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 10 December 2009 - 01:59 PM

Am doua spete si le multumesc celor care au timpul necesar sa ma ajute.
1.La un spatiu(apartamentul administratorului) unde este sediul social al firmei s-au cumparat usi, gresie,etc.
Am inregistrat 231;4426=404 iar in baza pv de receptie a lucrarii 212=231.
Intrebarea mea este daca sunt corecte inregistrarile si pe ce perioada se va face amortizarea avand in vedere ca spatiul a fost declarat ca sediu social la infiintarea firmei(acum 15 ani).
2. Aceeasi firma a construit un foisor(pentru acesta la fel am avut numai facturi de materiale(lemn,suruburi,tigla,etc) si in plus am mai avut factura de proiectare- de construit l-a construit administratorul care este priceput la astfel de lucrari,nemaiangajand pe altcineva.
Inregistrarile le-am facut ca si mai sus.
As dori sa stiu daca sunt corecte inregistrarile si de asemenea care ar fi perioada de amortizare.

Multumesc.






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL